Ha konstant max dämpning (noise canceling) med WH-1000XM4

Permalänk
Medlem

Ha konstant max dämpning (noise canceling) med WH-1000XM4

Tjo. Köpte ett par Sony WH-1000XM4 då jag har tinnitus och hade en liten förhoppning att jag skulle kunna köra dessa istället för öronproppar när jag är ute och snurrar med bilen. Är i första hand bastonerna från motorn jag vill ha bort men självklart en allmän dämpning. Till en början funkade det kalasbra. Men efter att jag tagit av mig dem en stund då jag var tvungen att gå ur bilen och det regnade (hört att de inte tål så mycket vatten) blev de sämre. Utan att ha rört någon inställning (vad jag vet) tog de inte bort lika mycket bas som tidigare. Detta ledde till att jag blev tvungen att köra med proppar igen vilket är väldigt tråkigt. Någon som vet om man kan låsa lurarna så de alltid dämpar maximalt? Vore så roligt om dessa kunde ersätta propparna helt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Finns en grej som heter NC Optimizer. Jag har råkat komma åt den vid något tillfälle på mina xm3 och då anpassade den sig efter den omgivning jag var i just då, vilket var kass för allt annat.

Det finns massor med inställningar att göra om man använder appen.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anaii:

Finns en grej som heter NC Optimizer. Jag har råkat komma åt den vid något tillfälle på mina xm3 och då anpassade den sig efter den omgivning jag var i just då, vilket var kass för allt annat.

Det finns massor med inställningar att göra om man använder appen.

Kalas. Får ta en titt.

Visa signatur