Testpilot: Cherry MX Board 3.0 S – mekaniskt tangentbord utan krusiduller

Permalänk
Cyberman

Testpilot: Cherry MX Board 3.0 S – mekaniskt tangentbord utan krusiduller

Testpiloten Björn Endre har tagit sig an Cherrys senaste tangentbord: Cherry MX Board 3.0 S med MX Red-brytare och RGB-belysning

Läs hela artikeln här

Permalänk
Medlem

Handledsstöd och bruna brytare, då kanske detta skulle kunna bli ett inköp, jag tycker inte om att skriva på röda.

Permalänk
Medlem

Jag diggar att de har tecknen på sidan av varje tangent istället för ovanpå som typ 99,9% av alla andra tangentbord. Fler borde implementera samma lösning. När man sitter och skriver/spelar, är tangenterna tillräckligt lutade så att man kan titta ner och relativt lätt se vilka tangenters tecken är vad?

För övrigt så tycker jag tyvärr att priset är för högt och kunde ha sänkts om de gjort sig av med RGB:n.

Permalänk
Medlem

Det är ANSI-standard på layouten. Det du söker efter är ISO-layout som är vanligast här i Europa.

Permalänk
Medlem

De där keycaps'en ser ju målade ut. Man kanske inte nöter bort texten men färgen och då släpper igenom ljus. =/

Permalänk
Medlem

Att utfällbara fötter saknas kan ha att göra med att symbolerna sitter på framsidan då anledningen till att fälla ut fötterna är att göra det lättare att se knapparna. Ergonomiskt är det sämre att höja tangentbordet i bakkant, och för mig i alla fall mer obekvämt. Det jag saknar mest från ergonomiska tangentbord är möjligheten att höja dom i framkant.

Permalänk
Medlem

Gillar skarpt designen, minimalismeln på kanterna och belysningen (behöver inte RGB bara NÅN beylsning för sena kvällar). Gillar också att det är en funktionsknapp istället för ännu en Windows-knapp på mitten. Dock dyrt såklart. Men väckte ett intresse att kolla på något nytt inom en snar framtid.

Permalänk
Medlem

the beauty in simplicity

Permalänk
Medlem

"Tangentbordet använder sig av mikro-USB och kabeln är speciellt anpassad för tangentbordet så den sitter ordentligt fast."

Helvete, när ska tillverkare sluta använda mikro-usb?!? Även om den som i det här fallet är specialanpassat hade jag föredragit en enkel usb-c port på baksidan.
Men kanske bara jag som är rabiat antimicro-usb?

Permalänk
Medlem

Användandet av mikro USB i en ny produkt år 2020 är skamligt. Annars ser det bra ut!