Permalänk
Medlem
Skrivet av Xanrag:

Mysteriet tätnar!

Schrödingers 5950X.

Visa signatur

“The dollar is our currency, but it's your problem.” -John Connally, President Nixon's Treasury Secretary to a group of European finance minsters
"Keep the Russians out, the Americans in, and the Germans down" -NATO Secretary General, Lord Ismay

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goedendag:

Schrödingers 5950X.

15+ på 5950X hos proshop nu, vad ska man tro.
Har så sjukt låga förväntningar och så sjukt hög ångest nu att behöva boxa upp allt jag skaffat till detta bygge.

Verkligen upp till gullegrisen amd att bevisa att det inte blir den papperslansering de lovat att det inte ska bli.

Permalänk
Medlem
Skrivet av izcho:

15+ på 5950X hos proshop nu, vad ska man tro.

Tror dom fick en till leverans.. men frågan är om det va 3st eller 30st i den såklart. Men det är lugnt, Elgiganten kommer ha 100+ i lager.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xanrag:

Tror dom fick en till leverans.. men frågan är om det va 3st eller 30st i den såklart. Men det är lugnt, Elgiganten kommer ha 100+ i lager.

Hehe ja

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Xanrag:

Tror dom fick en till leverans.. men frågan är om det va 3st eller 30st i den såklart. Men det är lugnt, Elgiganten kommer ha 100+ i lager.

Nionde december eller imorgon?

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Skrivet av izcho:

Verkligen upp till gullegrisen amd att bevisa att det inte blir den papperslansering de lovat att det inte ska bli.

Har AMD ens nämnt något om tillgången avseende CPU?

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xanrag:

Tror dom fick en till leverans.. men frågan är om det va 3st eller 30st i den såklart. Men det är lugnt, Elgiganten kommer ha 100+ i lager.

Ja alltså får man inte tag på den hos någon annan ÅF kan man alltid beställa imaginära prylar från Elgiganten!

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || Macbook Pro 16" M1 Max 1TB 32GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shakermaker:

Har AMD ens nämnt något om tillgången avseende CPU?

Nej, men kommer troligtvis vara rätt bra ändå => samma process och tom. vissa delar som förra året och processen har ju blivit bra mycket bättre nu så allt tyder ju på att tillgången kommer vara bra mycket bättre än för tidigare generationer. Dock kommer efterfrågan vara rätt hög också så det beror mer på det än något annat. De som sitter på 400-seriens chipsets kommer ju behöva vänta till januari för att uppgradera vilket kan sänka efterfrågan något.

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || Macbook Pro 16" M1 Max 1TB 32GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toss3:

Nej, men kommer troligtvis vara rätt bra ändå => samma process och tom. vissa delar som förra året och processen har ju blivit bra mycket bättre nu så allt tyder ju på att tillgången kommer vara bra mycket bättre än för tidigare generationer. Dock kommer efterfrågan vara rätt hög också så det beror mer på det än något annat. De som sitter på 400-seriens chipsets kommer ju behöva vänta till januari för att uppgradera vilket kan sänka efterfrågan något.

https://www.reddit.com/r/Amd/comments/jkvkj6/gigabyte_has_rel...

Visa signatur

intel 750@4,1ghz
7950@1070 core 1400mem
mb gigabyte p55ud6

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toss3:

Nej, men kommer troligtvis vara rätt bra ändå => samma process och tom. vissa delar som förra året och processen har ju blivit bra mycket bättre nu så allt tyder ju på att tillgången kommer vara bra mycket bättre än för tidigare generationer. Dock kommer efterfrågan vara rätt hög också så det beror mer på det än något annat. De som sitter på 400-seriens chipsets kommer ju behöva vänta till januari för att uppgradera vilket kan sänka efterfrågan något.

Paperlaunch, samma skrot och korn som nvidia

Permalänk
Medlem

Är det någon som har sett några trovärdiga rykten/läckor rörande Zen3 Threadripper?

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 10 Pro - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av izcho:

Paperlaunch, samma skrot och korn som nvidia

Delvis ja, men om det stämmer att det kommer hundratals CPUer per modell och butik om en månad så är det knappast samma som nvidia. Jag har inte ens rört mig 100 platser fram i 3080-kön nu på nästan två månader.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

Delvis ja, men om det stämmer att det kommer hundratals CPUer per modell och butik om en månad så är det knappast samma som nvidia. Jag har inte ens rört mig 100 platser fram i 3080-kön nu på nästan två månader.

Ja beror väl på hur man ser det, inget av dem är väl lyckat. Men det fanns ju fler amperekort i butik än vad det fanns zen3. Om AMD nu levererar mera så småingom vinner de väl i det långa loppet men själva lanseringsdagen är ju lika misslyckad för det. Om jag ska vara helt subjektiv så köpte jag ett 3090FE kl 1537 och fick hem några dagar senare men min zen3-beställning kl 1503 lär jag få vänta en månad på. Vet att jag hade tur med nvidia såklart men jag tycker i båda fallen på det stora hela är det solklart misslyckade släpp om man ser till tillgång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xanrag:

Tror dom fick en till leverans.. men frågan är om det va 3st eller 30st i den såklart. Men det är lugnt, Elgiganten kommer ha 100+ i lager.

Sista gången jag blir lurad av deras "100+ i lager" Kan dock säga att det tar lika lång tid att avbeställa något som att faktiskt få prylarna.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

Delvis ja, men om det stämmer att det kommer hundratals CPUer per modell och butik om en månad så är det knappast samma som nvidia. Jag har inte ens rört mig 100 platser fram i 3080-kön nu på nästan två månader.

Du får tänka på att det finns vääldigt många amperemodeller samtidigt som det i detta fallet endast är 4 olika processorer, alla direkt från AMD.

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shakermaker:

Har AMD ens nämnt något om tillgången avseende CPU?

cpu, gpu, what's the difference... I slutändan fudgeade de upp sin launch precis lika illa som nvidia. Om inte värre.