3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem

Törs man äntligen hoppas på att den 7 veckor! långa jakten är påväg att se sitt slut ?!

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 9800X3D | Gigabyte X870 Aorus Elite Wifi7 ICE | NZXT Kraken Elite RGB V2 240mm | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte GeForce RTX 5080 16GB Aero OC | Fractal Design North Chalk White TG | LG C4 42" | Razer Naga Pro | Logitech G915 TKL | Razer Nommo Chroma | Astro A50 | MSI GS65 Stealth Thin GTX 1070 MQ

Permalänk

@webhallen hur ser kommande aorus master leveranser ut? Beställde 12:00 den 30e men hamnade inte med i denna leverans, order nummer slutar på 865

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cequence:

Törs man äntligen hoppas på att den 7 veckor! långa jakten är påväg att se sitt slut ?!

https://i.ibb.co/G9kLMj1/Sk-rmklipp22.jpg

Grattis i så fall, väntar fortfarande på mitt (gick inte att beställa tidigare än vad jag gjorde då Inet sa att dom inte kunde leverera till min adress, webhallens sida slutade fungera hela tiden så fick bli komplett istället.) Har fått datumet flyttat säkert 7 gånger nu

Visa signatur

PC [ I7 3770K 3.5 GHz OC 4.6 GHz | 2 x Gigabyte Geforce GTX 680 2048 MB GDDR5 OC 1137MHz |16 GB DDR3, Corsair VENGANCE LP 1600 MHz | Switch 810 | SSD 80 GB | SSD 2 X 120 GB | Western 2 T | MSI Z77A-S01 | Power 750 Watt | Logitech G510 | Logitech G35 | R.A.T. 7 | Razer goliathus | Speakers Andersson HomeCinema surround system | LG 42 " Full HD tv ]
Laptop [ MSI GE70 2OE | Samsung 27'' S27B550V LED | Logitech Performance Mouse MX ]

Permalänk

Webhallen skulle få leverans av Asus rog Strix rtx 3080 oc i veckan enligt mallen, men inte inkommit.. hoppas de bara har glömt att uppdatera mallen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cellen:

När kommer dagens sammanfattning?

@Webhallen, vilket 3080 är det kortast leveranstid på?

Hehe, det blir nog inte mer. Börjar tappa stinget. Det är bokstavligen talat samma frågor varje dag.

Permalänk

Chattade just med Inet och fick reda på att jag ligger på köplats 142 på ett ASUS TUF 3080 icke OC beställd 16:05 på lanseringsdagen. Not great, not terrible. Bör nog ha mitt kort lagom till att Cyberpunk 2078 släpps

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Aorus RTX 3080:

Ordernummer sista 3
***856
***857
***859 Borked
***863
***864

Fake News @webhallen
Min order är ej grönbockad..

*börjar svettas*

Permalänk
Medlem

Nu har jag hämtat ut och installerat mitt KFA2 3090 SG. Tog ganska precis 24 timmar från att jag la min order!

Visa signatur

CPU: 7950X | RAM: 32GB | GPU: 3090 w/ AlphaCool Eisblock Aurora
Ljudkort: Modius + Magnius | Lurar: GoldPlanar GL2000 / Sennheiser HD 650 / Philips Fidelio X3

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Borked:

I gårdagens avsnitt av SweClockers - Kaos på grafikkortsmarknaden.
Webhallens fältkrigare, Patrik, ligger fortfarande i ovis skilsmässa. Bevis har kommit fram att Patrik är den skyldige till skidbacken i osten och gropen i smöret.
Petter och Nils fortsätter att fråga samma j*vla fråga om Strix NON OC. Patrik fäller en tår när måste svara på dessa för att hålla uppe fasaden.
Karl Johan har lämnat oss, hans tålamod tog slut i jakten efter 3080, så han fick "äntligen" tag i ett Zotac 3090 som har mer coilwhine än min gamla Ford Fiesta från 1800-talet.
Intrigerna fortsätter när det visar sig att folk får en grön bock i sin order, men att den senare blir gulad istället.
Sven svär att aldrig mer handla från Webhallen.

I säsongens sista avsnitt av SweClockers - Kaos på grafikkortsmarknaden.
Mystiken tätnar.. Asus.David är fortfarande försvunnen.
Är David verkligen en person? Är "David" En persona, tillverkad av ett gäng turkiska nomader höga på hasch?
Det ryktas att tolv siamesiska silkesapor från Mongoliet har fått tag på ett sandtäckt lager av de värdefulla grafikkorten, och den svarta marknande kommer att översvämmas av grafikkort likt en flodvåg...

Framtiden är ovis på forumet...
AMD knackar på dörren med Big Navi.
Hur ska det sluta?

Naej är det slut redan!? Jag vill veta hur det går för Patrik!!

// Staffan

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Borked:

Hehe, det blir nog inte mer. Börjar tappa stinget. Det är bokstavligen talat samma frågor varje dag.

Asus.david är ju tillbaka - en sista post går väl att knåpa ihop?
Jag saknar skratten i denna misär av väntan..

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

// Staffan

Enligt rykten har han ersatts av en Staffan, både på jobbet och i äktenskapet

Visa signatur

¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

// Staffan

Snälla säg att han inte går ifrån sin character arc, blir omotiverat ond och börjar bränna civila med sin drake. 😭

Visa signatur

Team Plopp

Permalänk
Medlem

Hello, har beställt ett kort från Webhallen, 2020-09-20, ett MSI 3080 Gaming X Trio.
Vad tror ni är att rekommendera, vänta på att få kortet eller är det kört, och istället då satsa på något annat kort som har lite mindre bokningar? T.ex. Palit-korten verkar ju va lite mindre poppis!

Visa signatur

Jag hatar datorer, dom hatar mig, men vi kan inte leva utan varandra!
AMD Athlon XP +3200, 2,00 GB ram, Geeforce 7600GT

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Cellen:

Enligt rykten har han ersatts av en Staffan, både på jobbet och i äktenskapet

Äe vad trist Tänk om en skulle bli utbytt av en sådan.

// Staffan

Visa signatur

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Trombley:

Snälla säg att han inte går ifrån sin character arc, blir omotiverat ond och börjar bränna civila med sin drake. 😭

Låter som en rätt ball character progression! Men jag behåller hellre gamla hederliga Patrik.

// Staffan

Visa signatur

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Borked:

Fake News @webhallen
Min order är ej grönbockad..

*börjar svettas*

Ser 1 som är påväg till Emporia nu bubben

/Patrik

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

/Patrik

Patrik, tips på vilket 3080 kort med kortast leveranstid?
Skönt att du är tillbaka förresten, blev lite orolig där för en stund

Visa signatur

¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Medlem
Skrivet av robotrob:

Någon själ här inne som fått ta del av COD-kampanjen och eventuellt vill sälja sin kod?
Hamnade mitt emellan de två kampanjerna på inet, beställde mitten av oktober, leverans slutet av oktober.
Sorry för OT!

Beställde 29/9 och hade Watchdogs Legion då som låg "bokad" i orderstatus. Inet ändrade detta dock (utan min vetskap eller medgivande) till COD förra veckan, så testa be dem om en kod.

Permalänk
Medlem

I gårdagens avsnitt av SweClockers - Kaos på grafikkortsmarknaden
Asus.David träder fram ur mörkret och berättar sin historia om hur han blev jagad av fyra latexklädda svärdsvingande vakter på baktagorna i Turkmenistan, vilket förklarar hans frånvaro.
Han fortsätter hur han behövde svinga sig i lianer, göra dubbelhopp över hustak och någon form av senegalisk parkour för att undvika att bli arresterad, och han lyckades fly till en bananbåt som gick rakt hem till skärgården i Stockholm.
Användaren Borked på forumet gråter flodvågor av tårar efter att hans bekräftade Aorus Master visade sig vara FAKE NEWs, och där sitter han med pungen i pottkanten.
Arg och ilsken som den man han är, skickade han en härd tolv stridstränade attack-kråkor med svärd för att hämnas på Webhallen-Patrik.

Patrik försvann...

EXTRA EXTRA EXTRA, READ ALL ABOUT IT.
Extrainsatt superdefinitivt supersista avsnitt av SweClockers - Kaos på Grafikkortsmarknaden

Patrik är försvunnen, gick skilsmässan igenom eller var det attack-kråkorna som fick tag i honom?
Ska Patrik äntligen sluta göra skidbacke i osten?
Det nyinköpta Zotac 3090 gnisslar mer än farmors gamla löständer, men Per låtsas som att han inte hör det. "19990kr, då finns det inget spoltjut" Skriker Per så att grannarna ringer störningsjouren.
Kalle frågar samma fråga, som han redan fått svar på igår, om hans Strix NON-OC kommer att komma, men då han vägrar läsa svaret som inte serveras under näsan på honom gör han ett nytt inlägg.
Folk samlas utanför The Town Square med högafflar för att predika om att endast hädare beställer NON-OC kort nästa gång ett grafikkort lanseras. De som strider mot lagarna ska få en evig förbannelse över sig så denne man alltid kommer att glömma sin PIN-kod och slå lil'tån i varje tröskel.
Det är totalt kaos.
Samtidigt träder en ny gestalt fram, insvept i en Cape av guld fladdrandes bakom honom, skor av fladdermusläder och tänder vitare än gurkmeja. Solen skiner på honom, Forumets användare avundas hans majestätiska utseende.
Staffan Den Stilige, Kung över de sju domänerna, HTML-Kodens befriare, FPSens grundare, RGBns förmyndare, Folkets Beskyddare, Dräpare av hög latens, Överklockare av Solsken.

Är Staffan vår räddare?

*ridå*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

/Patrik

Ett 3080 påväg till emporia?! När är de framme?? Är de bokat?? Åker dit direkt efter jobb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wiruxz:

Ett 3080 påväg till emporia?! När är de framme?? Är de bokat?? Åker dit direkt efter jobb.

*viftar med ett spetsigt svärd*
Hörru.. Back off!

Permalänk
Webhallen
Skrivet av wiruxz:

Luuuuuuuuuugn, det är Borked's kort.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

"19990kr, då finns det inget spoltjut" Skriker Per så att grannarna ringer störningsjouren.

*ridå*
[/quote]

Haha! De flesta kan nog känna igen sig i den där meningen

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Men bara om han lovar att fortsätta med dagens sammanfattning va?

Visa signatur

¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Medlem
Skrivet av robotrob:

Någon själ här inne som fått ta del av COD-kampanjen och eventuellt vill sälja sin kod?
Hamnade mitt emellan de två kampanjerna på inet, beställde mitten av oktober, leverans slutet av oktober.
Sorry för OT!

Samma här på ett 3090 från inet. 😢

Visa signatur

LianLi O11XL 3900x RTX3090 TUF OC under ekwb [Phantek P600s 5800x3D EKWB 4090]
[Tower900 5950x 2x3090 Aorus xtreme allt med EKWB] obyggd, fortfarande 2025!
Nytt skal lianli V3000 med rads men utan något annat än

Permalänk
Medlem
Skrivet av wiruxz:

Skrivet av Webhallen:

Hoppades vi kunde dela

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Cellen:

Men bara om han lovar att fortsätta med dagens sammanfattning va?

Nu när du säger det, var det nu jag skulle bli ond? 😈

/Patrik

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Borked:

I gårdagens avsnitt av SweClockers - Kaos på grafikkortsmarknaden
Asus.David träder fram ur mörkret och berättar sin historia om hur han blev jagad av fyra latexklädda svärdsvingande vakter på baktagorna i Turkmenistan, vilket förklarar hans frånvaro.
Han fortsätter hur han behövde svinga sig i lianer, göra dubbelhopp över hustak och någon form av senegalisk parkour för att undvika att bli arresterad, och han lyckades fly till en bananbåt som gick rakt hem till skärgården i Stockholm.
Användaren Borked på forumet gråter flodvågor av tårar efter att hans bekräftade Aorus Master visade sig vara FAKE NEWs, och där sitter han med pungen i pottkanten.
Arg och ilsken som den man han är, skickade han en härd tolv stridstränade attack-kråkor med svärd för att hämnas på Webhallen-Patrik.

Patrik försvann...

EXTRA EXTRA EXTRA, READ ALL ABOUT IT.
Extrainsatt superdefinitivt supersista avsnitt av SweClockers - Kaos på Grafikkortsmarknaden

Patrik är försvunnen, gick skilsmässan igenom eller var det attack-kråkorna som fick tag i honom?
Ska Patrik äntligen sluta göra skidbacke i osten?
Det nyinköpta Zotac 3090 gnisslar mer än farmors gamla löständer, men Per låtsas som att han inte hör det. "19990kr, då finns det inget spoltjut" Skriker Per så att grannarna ringer störningsjouren.
Kalle frågar samma fråga, som han redan fått svar på igår, om hans Strix NON-OC kommer att komma, men då han vägrar läsa svaret som inte serveras under näsan på honom gör han ett nytt inlägg.
Folk samlas utanför The Town Square med högafflar för att predika om att endast hädare beställer NON-OC kort nästa gång ett grafikkort lanseras. De som strider mot lagarna ska få en evig förbannelse över sig så denne man alltid kommer att glömma sin PIN-kod och slå lil'tån i varje tröskel.
Det är totalt kaos.
Samtidigt träder en ny gestalt fram, insvept i en Cape av guld fladdrandes bakom honom, skor av fladdermusläder och tänder vitare än gurkmeja. Solen skiner på honom, Forumets användare avundas hans majestätiska utseende.
Staffan Den Stilige, Kung över de sju domänerna, HTML-Kodens befriare, FPSens grundare, RGBns förmyndare, Folkets Beskyddare, Dräpare av hög latens, Överklockare av Solsken.

Är Staffan vår räddare?

*ridå*

HAHAHA asså detta är ovärdeligt! Kommer sakna detta så mycket när allt detta är över

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Arctic Liquid Freezer II 360 | ASUS ROG Strix X670E-F | Powercolor RX 9070 XT Red Devil |
32GB Kingston Fury 6000MHz | Corsair RM1000X v3 |
1x Samsung M.2 970 EVO Plus 1TB | 2x Samsung M.2 980 EVO 1TB |
MSI MPG271QRX + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Yorg:

Men fick du den första koden innan ditt kort blev reserverat till dig och packat?

Nej efter att det bekräftats och när det låg packat och väntade på att skickas

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk

@webhallen Patrik, såg att ni haft inne lite KFA2 kort, är det något ni kommer ha i fortsättningen, nu när dom snart ska släppa deras HOF serie? Hade hängt på låset då!