3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem

Någon själ här inne som fått ta del av COD-kampanjen och eventuellt vill sälja sin kod?
Hamnade mitt emellan de två kampanjerna på inet, beställde mitten av oktober, leverans slutet av oktober.
Sorry för OT!

Permalänk
Medlem

Tänkte bara meddela att jag nyss tog bort min bokning på ett 3080 Gigabyte Gaming OC hos NetOnNet ifall någon har bokning liggandes där!

Permalänk
Skrivet av westrandy:

just de jag gjorde.. står i lager 30/11 på min order men på deras websida står det den 17e ... så nya köpare blir lurade av de datumet

nu har min blippat tillbaka till 17e igen

Visa signatur

Ryzen 5950X, Asus X570 Gaming-F, Evga 3090 FTW Ultra, 32gb G-skill Neo 3600Mhz, Corsair RM1000i, Corsair H150 med Noctuas snordyra fläktar, Define 7, 4 olika ssd

Permalänk
Skrivet av Ddroid:

Nu plockas mitt EVGA 3080 xc3 ultra från Inet.
Kommer väl efter helgen eller något. 😅

När beställde du den? Nyfiken på hur köerna ligger till på EVGAs kort.

Permalänk

Har jag förstått rätt att många som sitter med sina beställningar och väntar ändå fått sin spelkod levererad? För detta är något som @komplett även här vägrar göra. Har redan börjat acceptera att mitt kort inte ens kommer den 2a januari, så erbjudandena hinner förmodligen löpa ut igen. Tror inte jag någonsin varit mer missnöjd med en ÅFs beteende.

Permalänk
Medlem
Skrivet av papertown:

När beställde du den? Nyfiken på hur köerna ligger till på EVGAs kort.

Har ett XC3 black som jag beställde 14 okt (den står var som i lager 30/11)
De som skickats beställde jag 30 okt.

Verkar som att Inet fått/får in XC3 Ultra mer än black.
De verkar som att de fick in ett par kort den 30 okt som inte var bokade (alltså möjliga att köpa direkt) men jag missade de tåget och la en beställning direkt efter.

Permalänk
Medlem

https://www.proshop.se/Grafikkort/ASUS-GeForce-RTX-3090-EK-24...

Står att det är 2st inkommande med 0 beställningar lagda på Asus och EKs 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vardagsrum:

Aha sorry då missförstod jag. Blev själv lite förvirrad nämligen när det plötsligt stog "I lager 2020-11-30", men så klickade jag in på ordernumret och såg ett tidigare datum.

Okej grattis! När beställde du det?

Jag räknar med 18e eftersom kundtjänsten även sa att jag kan ställa in på mig det. Frågade specifikt om jag vågar ställa in mig på det för jag pallar inte bli besviken haha

Jag lade min beställning den 29 okt.

Permalänk
Medlem

3070 och 3090 från KFA2 i lager på NoN. (Endast webb)
https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/grafikkort/nvidi...

Visa signatur

[EpoX8k5a2+]-[Xp1600@1815]-[Extreme DDR2700] - [Gainward ti4200]

Permalänk

Lärdommen vi alla lärt oss, beställ ALDRIG icke OC vid releaser

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fragilehands:

Plot twist; AMD Släpper inga OC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av welllpapp:

Har jag förstått rätt att många som sitter med sina beställningar och väntar ändå fått sin spelkod levererad? För detta är något som @komplett även här vägrar göra. Har redan börjat acceptera att mitt kort inte ens kommer den 2a januari, så erbjudandena hinner förmodligen löpa ut igen. Tror inte jag någonsin varit mer missnöjd med en ÅFs beteende.

Det tror jag inte, koderna skickas väl inte förrän korten gör det?

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Skrivet av Fragilehands:

Jäkligt dåligt. Hade man vetat de innan så.

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Yorg:

Det tror jag inte, koderna skickas väl inte förrän korten gör det?

Jag fick en kod innan mitt kort kom fram, sen en till kod efter leverans. Så verkar vara lite slumpmässigt.

Också från Komplett.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ddroid:

Nu plockas mitt EVGA 3080 xc3 ultra från Inet.
Kommer väl efter helgen eller något. 😅

instabox om man inte bor helt villt till kommer på helgerna med tips för framtiden om man vill ha grejjer fort

Visa signatur

AMD 3700x, 3080 gigabyte aorus master (aka unicorn), 4x8gb 3000mhz ddr4 corsair, x570 gigabyte gaming x, asus TUF 35" ultrawide 100hz
twitch.tv/heikalive wow classic streams

Permalänk
Medlem
Skrivet av Borked:

I gårdagens avsnitt av SweClockers - Kaos på grafikkortsmarknaden.
Webhallens fältkrigare, Patrik, ligger fortfarande i ovis skilsmässa. Bevis har kommit fram att Patrik är den skyldige till skidbacken i osten och gropen i smöret.
Petter och Nils fortsätter att fråga samma j*vla fråga om Strix NON OC. Patrik fäller en tår när måste svara på dessa för att hålla uppe fasaden.
Karl Johan har lämnat oss, hans tålamod tog slut i jakten efter 3080, så han fick "äntligen" tag i ett Zotac 3090 som har mer coilwhine än min gamla Ford Fiesta från 1800-talet.
Intrigerna fortsätter när det visar sig att folk får en grön bock i sin order, men att den senare blir gulad istället.
Sven svär att aldrig mer handla från Webhallen.

I säsongens sista avsnitt av SweClockers - Kaos på grafikkortsmarknaden.
Mystiken tätnar.. Asus.David är fortfarande försvunnen.
Är David verkligen en person? Är "David" En persona, tillverkad av ett gäng turkiska nomader höga på hasch?
Det ryktas att tolv siamesiska silkesapor från Mongoliet har fått tag på ett sandtäckt lager av de värdefulla grafikkorten, och den svarta marknande kommer att översvämmas av grafikkort likt en flodvåg...

Framtiden är ovis på forumet...
AMD knackar på dörren med Big Navi.
Hur ska det sluta?

När kommer dagens sammanfattning?

@Webhallen, vilket 3080 är det kortast leveranstid på?

Visa signatur

¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Jag fick en kod innan mitt kort kom fram, sen en till kod efter leverans. Så verkar vara lite slumpmässigt.

Också från Komplett.

Men fick du den första koden innan ditt kort blev reserverat till dig och packat?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heika_:

instabox om man inte bor helt villt till kommer på helgerna med tips för framtiden om man vill ha grejjer fort

Haha jo precis. Tack för tipset. Brukar alltid köra Instabox men på Inet hade jag inte lagt till något telefonnummer så Postnord var de enda alternativet. Kom på det idag, efter att paketet skickats

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ddroid:

Haha jo precis. Tack för tipset. Brukar alltid köra Instabox men på Inet hade jag inte lagt till något telefonnummer så Postnord var de enda alternativet. Kom på det idag, efter att paketet skickats

gjorde exakt samma misstag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Borked:

Plot twist; AMD Släpper inga OC.

Nej, de släpper släpper istället 300+ av budget modellen och 16/8 av topmodellerna istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dahnni:

Jag lade min beställning den 29 okt.

Okej jag beställde i onsdags så det låter fullt logiskt då Jag har aldrig ägt ett EVGA förut så om du har ork och lust får du gärna dela med dig av erfarenheterna sen. Tycker det är intressant att höra direkt från användare.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Arctic Liquid Freezer II 360 | ASUS ROG Strix X670E-F | Powercolor RX 9070 XT Red Devil |
32GB Kingston Fury 6000MHz | Corsair RM1000X v3 |
1x Samsung M.2 970 EVO Plus 1TB | 2x Samsung M.2 980 EVO 1TB |
MSI MPG271QRX + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem

Praise the lord. 🙏

Visa signatur

Team Plopp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trombley:

Vilket datum/tid beställde du på webhallen?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Vilket datum/tid beställde du på webhallen?

30/10 kl 12:00. Ordernr xxxxx856

Visa signatur

Team Plopp

Permalänk
Webhallen

Har ett litet smörgåsbord på Gigabyte RTX 3070 tillgängligt i skrivande stund

Gaming OC
Vision OC
Master

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trombley:

30/10 kl 12:00. Ordernr xxxxx856

Ah okey, jag beställde 3 dagar efteråt. Går inte att gå på ordernummer tyvärr eftersom jag gissar att det är en räknare och webhallen säkert fått hundratals ordrar där emellan
Tack för info dock.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fragilehands:

Beror på hur man ser på det hela.

Om man vill ha kortet levererat snabbt så stämmer det nog, dock så fungerar korten bäst på stock klock även om de brandar korten som OC, så det är ju bortkastade pengar i slutändan att betala extra för OC när det gäller 3xxx serien iaf när du till slut kommer att komma till insikten att du gör bäst i att underklocka kortet när du väl har det i din burk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Har ett litet smörgåsbord på Gigabyte RTX 3070 tillgängligt i skrivande stund

Gaming OC
Vision OC
Master

/Patrik

Patrik, efter att mitt kort plockats och lagts till speditör vid 12 igår så verkar det inte hänt något alls? Jag har inte ens fått ett kollinr? "Den Stora Spelhelgen" verkar nu väldigt avlägsen. :'(

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Yorg:

Patrik, efter att mitt kort plockats och lagts till speditör vid 12 igår så verkar det inte hänt något alls? Jag har inte ens fått ett kollinr? "Den Stora Spelhelgen" verkar nu väldigt avlägsen. :'(

Det tog ett dygn extra för mig att få mitt kort också, även om det var från komplett.

Tror det är fullt upp på lager

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem