Intel gästspelar SweClockers Live

Permalänk
Melding Plague

Intel gästspelar SweClockers Live

På onsdag nästa vecka är det dags för SweClockers Live och nu kan vi avslöja ytterligare en gäst, nämligen kretsjätten Intel.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Intel who?

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Inaktiv

Det blir intressant!

Permalänk
Medlem

Kul!

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li 217/Seasonic Vertex 850/ Wobkey Crush80
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fiio FT1

Permalänk
Medlem

Äntligen börjar även Intel förstå nyttan med att synas på fler ställen än stora mässor.

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem

Intel vs AMD i boxnings match live? najs!

Visa signatur

PG279Q | 6XX | X-Fi Titanium HD | RTX 5070Ti | 9800X3D
6000 CL28 | 990 PRO | B650E-F | 1250W | Meshify 2C

Permalänk
Avstängd

Klart de måste sälja mer via reklam nu när produkterna inte längre är bäst.

Visa signatur

There is more stupidity than hydrogen in the universe, and it has a longer shelf life. /Frank Zappa

Permalänk
Medlem

Jag har öl, min kropp är redo

Visa signatur

"Finns det svenskt kaffe på hotellet?"

Permalänk
Medlem

Wohoo.....

Å Propagera för att inte bencha deras produkter längre...?

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win11Pro | R7-5800X | PA 120SE | ROG STRIX B550-F GAMING | CMN32GX4M2Z4600C18 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | HP Z27n |► Realme GT Master |

Permalänk
Medlem

Najs! Trots rådande omständigheter ser det ut som att det här kommer att bli ett riktigt trevligt event!

Visa signatur

7800X3D//4090
Kubuntu // W10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Måttband:

Klart de måste sälja mer via reklam nu när produkterna inte längre är bäst.

Tror inte jag har någon annanstans hört eller läst så mkt bash mot intel som på denna sida i kommentarsfältet, riktigt trist.

Visa signatur

ASUS Rog Strix X-570 E-Gaming | AMD R9 3900X 12 Cores @ 4.3GHz @ 1.28Vcore, 24/7 Stable | 16GB DDR4 Corsair Vengance @ 3600MHz CL16, 21, 21, 38 | Asus RX 6800 TUF Gaming @ 2450/2130 Mhz | Corsair AX 1200W | Custom vattenkylning av EKWEB och Phobya (CPU) | ASUS Essence STX II Ljudkort | Sennheiser HD598 | Corsair Force GT 120GB SSD (OS Drive) | Samsung 850 Pro 256GB SSD (Some Games) | WD Black SN750 NVMe 1TB SSD @ game mode | 4x WDC diskar 3.8TB |

Permalänk
Medlem

Är det kanske Herr @emilakered som dyker upp som hemlig gäst?

Visa signatur

Min profilbild beskriver hur jag känner mig just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

På onsdag nästa vecka är det dags för SweClockers Live och nu kan vi avslöja ytterligare en gäst, nämligen kretsjätten Intel.

Läs hela artikeln här

Sjukt imponerande!

Grattis till storfiskarna!

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChaosClocker:

Intel vs AMD i boxnings match live? najs!

Det är inte ens säkert det blir några intervjuer live. @UndaC spelade in en utav dom inatt t.ex.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av scimanyD:

Tror inte jag har någon annanstans hört eller läst så mkt bash mot intel som på denna sida i kommentarsfältet, riktigt trist.

Ja, det är rent vidrigt. Helt sjukt att folk hyllat AMD i alla år och aldrig bashat dem här på sidan

Sanningen att säga så har det varit väldigt överöst med bashning av AMD under Zen och Zen+ eran, och i viss mån även under Zen2-eran för att "Intel är 'bäst' i spel och då är allt annat skit", men nu när AMD är bäst lämpat för spel, så kan man inte klaga på dem och klara sig från mothugg, så folk har den goda smaken (för det mesta) att låta bli. Intel är nu, rent objektivt och faktabaserat, inte bäst på någon kategori. Inte gaming, inte "vardagssysslor", inte produktivitet, inte ens pris/prestanda då de inte kan sänka priserna eftersom de har kapacitetsbrist som det är, så det blir rätt naturligt att de som känner att de fått ta skit i många år nu "ger igen" eftersom fakta inte går säga emot, så därför kan det nog upplevas som att Intel just nu "bashas" en del. Men de har själva bäddat för det genom barnslig retorik och hätska kampanjer genom åren, så "skit ska skit ha" som man säger. Så är det.

Med det sagt så hoppas jag förståss att det blir en respektfull ton mot Intel på Sweclockers Live och att man nyttjar möjligheten på ett konstruktivt sätt. Och ställer frågor och framför synpunkter som kan tas med hem för att förbättra deras produkter.

Är nog så här på Sweclockers att den som har "720P-kronan" blir hyllad. Det är bara det att det varit Intel så länge att de som fortfarande gillar dem trotts att deras processorer inte är särskillt populära ens på Inet, och för många här så är tydligen Inet den enda datorbutiken de bryr sig om. Ser man då att Intel's processorer först återfinns på plats 6 så blir det så för många att man tänker att "OK, det är AMD som gäller nu, så då kör jag på det". Intel är helt enkelt inte något "självklart" längre som de var runt tiden för 7700K och bakåt.

Så liksom AMD blev "bashat" alla år folk tyckte att AMD var sämre, så blir Intel bashat nu när folk tycker att Intel är sämre. Det är en naturlig konsekvens av det mänskliha medvetandet. Konstruktivt? Nä, men lätt för Intel att fixa då de bara behöver se till att bli bäst på gaming i 720P igen så vänder vinden. Så har det alltid varit här på Sweclockers.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Coolt! Tycker inte man ska vara taskiga mot dem

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

Trevligt! de har ju det lite jobbigt för tillfället, även om deras debakel ibland blir lite överdrivet nu ser det ju dock ut som att amd är i förrummet hoppas det blir en bra diskussion & debatt utan favvoskap & dåliga kommentarer. både AMD & intel kul.

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Medlem

Oj, det var oväntat faktiskt. Bra jobbat Swec!

Visa signatur

9950X3D | 5080

Permalänk
Medlem

Grymt! Verkar som han har jobbat på intel i 38 år och verkar vara "general manager gaming". Ska bli kul att höra vad han har att snacka om.

Btw, alla ni som klagar. Att företag värda miljarder dollar ens bryr sig om någon tekniksidas födelsedag från det inte så stora landet Sverige, och skickar någon som inte kommer från närheten, förtjänar beröm. Att klaga på vem de är eller var de kommer från känns udda... Ingen tvingar dem att vara här, de är här för att de helt enkelt kände för det.

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av ClintBeastwood:

Det är inte ens säkert det blir några intervjuer live. @UndaC spelade in en utav dom inatt t.ex.

Båda intervjuerna är förinspelade idag.
Att synka schema med högt uppsatta individer på miljarddollaromsättande globala företag är inte alltid så lätt. Ena intervjun gjordes 01:30 och den andra 16:00.

Av nyfikenhet, vad är det som gör dig så besviken på det?

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Båda intervjuerna är förinspelade idag.
Att synka schema med högt uppsatta individer på miljarddollaromsättande globala företag är inte alltid så lätt. Ena intervjun gjordes 01:30 och den andra 16:00.

Av nyfikenhet, vad är det som gör dig så besviken på det?

Jag hade tyckt att det varit trevligare om allting hade varit live. Som när han snubben från AMD var på eventet förra året kändes det mer "Han är faktiskt där" medan nu kommer det inte vara...live.. helt enkelt. Jag förstår ju givetvis om det hade blivit via videosamtal nu men ändå. En jämförelse är att jag även tyckte det var roligare att kolla när Jonas byggde ihop en dator live än vad det hade varit att kolla på en förinspelad youtubevideo.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av sparkar_boll:

Är det kanske Herr @emilakered som dyker upp som hemlig gäst?

👀

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje -> R7 5700X3D - Prime B450-Plus - RX 7900 XTX - 32 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Xbox Series S

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av ClintBeastwood:

Jag hade tyckt att det varit trevligare om allting hade varit live. Som när han snubben från AMD var på eventet förra året kändes det mer "Han är faktiskt där" medan nu kommer det inte vara...live.. helt enkelt. Jag förstår ju givetvis om det hade blivit via videosamtal nu men ändå. En jämförelse är att jag även tyckte det var roligare att kolla när Jonas byggde ihop en dator live än vad det hade varit att kolla på en förinspelad youtubevideo.

Då förstår jag. Tackar
Håller med om att vissa saker är roligare live. Och vissa saker är dessutom roligare live om man är där i person också.

Jag tror det blir lättare nästa gång om nu den här tröttsamma pandemin lugnat ner sig till dess! Dvs att vi får hit dem fysiskt på plats igen.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av scimanyD:

Trist för intel fanbois bara. Jag bashar alla som skall bash ha. Intel förtjänar sin beskärda del.

Visa signatur

Ryzen 7 5700x @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem

@Ozzed
Sen är det ju värt att påpeka att AMD också har byggt upp rätt mycket goodwill under senaste åren vilket Intel helt enkelt inte har. Nu när dom som du säger också förlorat sina sista strongholds känns det självklart att det kommer bli lite gloating. Med det sagt så hoppas jag att bashing håller sig till företaget Intel och att alla ändå kan hålla sig respektfulla mot de anställda

Permalänk
Avstängd
Skrivet av scimanyD:

[insert brand] måste göra reklam när produkten inte längre säljer sig självt (jämfört med konkurrensen). Inte bara bash, utan hur marknaden fungerar. Det går att applicera devisen ”Bra produkter säljer sig själva”

Sedan AMD seglade upp har vi fått fler papperslanseringar eller lanseringar av hypotetiska produkter som kommer om några år. Har varit så förr, när det varit jämnt mellan lagen.

Med det sagt har jag själv Intel.

Visa signatur

There is more stupidity than hydrogen in the universe, and it has a longer shelf life. /Frank Zappa

Permalänk
Medlem

Ska bli intressant att se om det kommer bil några frågor som faktiskt inte är så tama utan faktiskt ställer dem mot väggen och förhoppningsvis får dem att svettas lite.
Men, jag är skeptisk.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av backspace:

Ska bli intressant att se om det kommer bil några frågor som faktiskt inte är så tama utan faktiskt ställer dem mot väggen och förhoppningsvis får dem att svettas lite.
Men, jag är skeptisk.

Vilken fråga vill du ställa dem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon201296:

Vilken fråga vill du ställa dem?

Av vilken anledning skulle en konsument välja Intels processorer idag? (och här skulle det säkerligen gå att följa upp ett eventuellt förbakat PR-svar med fler kritiska frågor)

Vad är det Intel ligger efter med som de Måste jobba med och bli bättre på jämfört med sina konkurrenter?
osv osv.

Men jag är varken en journalist eller en skribent för Sveriges (Nordens?) största webbplats med tillhörande forum.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av backspace:

Av vilken anledning skulle en konsument välja Intels processorer idag? (och här skulle det säkerligen gå att följa upp ett eventuellt förbakat PR-svar med fler kritiska frågor)

Vad är det Intel ligger efter med som de Måste jobba med och bli bättre på jämfört med sina konkurrenter?
osv osv.

Men jag är varken en journalist eller en skribent för Sveriges (Nordens?) största webbplats med tillhörande forum.

Jag hade mycket hellre fått lite inblick i vad de satsar på idag och vad de tror om framtiden på både desktop och grafik men även laptops. Att ställa frågor i syfte att få höra någon typ av "försvarstal" känns ju bara dumt.