3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mickur:

Jag tänkte vattenkyla mitt, så om det är överhettning som är problemet så blir jag bara glad.
Sen så måste ju alla 3090 göra sig av med värmen på något sätt, så jag hade kanske haft samma problem med andra kort också. Svårt att säga.

Har rätt OK luftflöde osv i mitt chassi så överhettning bör inte vara ett problem jag hittar däremot inga recensioner för det där kortet.

Permalänk
Medlem

Inet har lagt up produktsidan för Asus ekwb.
Dock leverans 2021 :<

https://www.inet.se/produkt/5411868/asus-geforce-rtx-3080-10g...

@webhallen
Ni har inte hört något om gigabytes waterforce eller evgas hydro copper kort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackwizard:

Varför beställde man icke oc.
Suuuuuck. Kom igen nu Asus.

Strix icke OC från Netonnet. Bästa kombinationen
Hoppas jag får till 10 december... en hel månad kvar med hopp.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Strix icke OC från Netonnet. Bästa kombinationen
Hoppas jag får till 10 december... en hel månad kvar med hopp.

Nah Tuf non oc är klart bästa versionen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xermalk:

Nah Tuf non oc är klart bästa versionen

Zotac Trinity 3080 non-OC är så jäkla OP att de inte levererat ett enda sedan lanseringen.

Permalänk
Medlem

Fick idag 3080 EAGLE OC. Beställde från inet den 13 oktober. Funkar utmärkt, inga preblem med kontakter.

Visa signatur

PC -> 8700k - 16GB RAM - RTX™ 3080 - EVGA Supernova G2 750W
Konsoler -> Playstation 4 Pro - Nintendo switch - PS5
Mobil: Pixel 6a

Permalänk
Skrivet av OrgJonis:

Låter helt otroligt, då jag beställde på release 15:22 och fick köplats 38. Hur går detta ens ihop?

Skrivet av CaptainCarrot:

Jag beställde samma kort från Inet en timme efter lanseringen och ligger på köplats 142.

Skrivet av Mrbaus:

Jag beställde ca 15 24 och fick köplats 109

Dubbelkollade min köpplats nu i butik, det var som jag misstänkte något fel. Låg betydlig längre bak i listan än så. Fick dock tipset att deras MSI-kort (3080) var det väldigt liten kö på!

Permalänk
Medlem

flertal 3090 och 3070 i lager på inet

Visa signatur

AMD 3700x, 3080 gigabyte aorus master (aka unicorn), 4x8gb 3000mhz ddr4 corsair, x570 gigabyte gaming x, asus TUF 35" ultrawide 100hz
twitch.tv/heikalive wow classic streams

Permalänk
Skrivet av RipTheJacker:

Dubbelkollade min köpplats nu i butik, det var som jag misstänkte något fel. Låg betydlig längre bak i listan än så. Fick dock tipset att deras MSI-kort (3080) var det väldigt liten kö på!

vilken butik gäller detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RipTheJacker:

pga av att de brottas med coilwhine tror jag, men det kan vara av någon annan anledning också.

Visa signatur

One of the sheep, and part of the herd!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Richardtng:

Inet kom ut med kö platser, tror att det är de han menar 🤷‍♀️

Permalänk
Skrivet av Richardtng:

Inet Malmö

Permalänk
Medlem
Skrivet av anonentusiast:

Jag har gett upp. Kommer vänta och see om det kommer en 3080 Ti med 20GB. Annars går jag med en 6900 XT

Jag har inte ens beställt men har redan gett upp 😅 3080 ti beroende på pris annars blir det nog AMD för min del!

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

Enligt killen på Inets chatt så går dom inte ut med köplatser.
En som hette Linus ville inte säga hur många bokningar dom har på Strix 3090 OC så det blir bokning i annan butik istället.

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Sista dragning innan jag tar helg och tömmer skallen (hade mardrömmar om AMD CPU och orders inatt 😅)

ASUS
****RTX 3090****
ASUS ROG RTX 3090 OC
nästa vecka: Backorder kommer tömmas (om det inte rasar in massa order nu då)
Veckan därpå: stort lass till

ASUS TUF RTX 3090 OC
Kommer små slattar, men vi kommer börja beta av Oktober orders när de landar.

***RTX 3080****
ASUS ROG RTX 3080 OC
Nästa vecka: halva 15:09 kön kommer betas av
Veckan därpå: Alla 15:10 bör täckas

ASUS TUF 3080 OC
Nästa vecka: Stort lass! väntar med att gå ut med mer tills vi har tagit en chunk till datorer som behöver kortet.

ASUS TUF 3080
Nästa vecka: 5st
Veckan därpå: 2st

********RTX 3070*******
Dual OC: majoriteten kommer bearbetas nästa vecka (beställt 4 nov och bakåt)

Strix: finns att köpa nu, mer kommer nästa vecka

Lägger en order hos webhallen på ett strix 3090oc . Lämnar tillbaka ett oöppnat strix 3080oc på inet om 3090oc kommer inom några veckor. Grymt imponerad av webhallens närvaro här på forumet . Något dom andra aktörerna bör ta efter vid stora lanseringar som detta varit

Permalänk
Medlem

3070 i lager tyvärr är priset minst 1000kr fel

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punchboll:

Enligt killen på Inets chatt så går dom inte ut med köplatser.
En som hette Linus ville inte säga hur många bokningar dom har på Strix 3090 OC så det blir bokning i annan butik istället.

Jodå, de går ut med köplatser, har kollat med inet två gånger redan

Permalänk
Medlem

Ger upp plockar ett RTX 3070 imorgon från komplett för 6200 ska komma flera 100 den kommande veckan sen säljer jag det på tradera när det finns gott om 3080 istället om några månader. Väntat sen 17e september på 3080 eagle oc fick framflyttat till 2 december nyss. Skulle garanterat fått det fram skjutet till januari sen det hade väl slutat i februari hahaha så jag tror jag gör rätt val (=. Lycka till grabbar kämpa på

Permalänk
Medlem

Vilket 3080 oc ska man ha om man inte bryr sig om kötider?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

Vilket 3080 oc ska man ha om man inte bryr sig om kötider?

Skulle nog välja asus tuf kort om det är ok för dig att vänta till januari typ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karolisv:

Skulle nog välja asus tuf kort om det är ok för dig att vänta till januari typ.

beställde på inet o webhallen. lika bra

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Antal kundbokningar Nästa bekräftade leverans Ej skeppade men allokerade
440 11 nov + 20 nov Ingen ETA

3080 TUF non OC.

Ser rätt mörkt ut för oss, varför köpte man inte OC versionen. Det är frågan haha.

Visa signatur

Inter-Tech IM-1 Chassi x 5600X x Noctua NF-F12 Chromax Black Swap / 8st Blackswap fans/ ASUS PCE-AX58BT / 3200Mhz 32GB HyperX / SF750W / W10 > 970EVO+ & 3xSSD Kingston /3080 TUF OC V2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falck1N:

Antal kundbokningar Nästa bekräftade leverans Ej skeppade men allokerade
440 11 nov + 20 nov Ingen ETA

3080 TUF non OC.

Ser rätt mörkt ut för oss, varför köpte man inte OC versionen. Det är frågan haha.

Tror ändå det kan vara blessing in disguise!

Tänk dig att du köper 6800 XT istället med 16 GB VRAM och nästa år kommer det ett spel som kräver mer än 10 GB och du får spela den på högsta inställningar medan 3080n chokear 🙈

Permalänk
Medlem

Klurigt val. Dlss krävs för att rädda 3080. Men stödet var ju inte jättebrett förra generationen

Raytracing kommer jag inte ha råd med för vr så rt prestanda är oviktigt

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk

Vaknade och såg ett palit gamerock non oc på webhallen i sisjön. Tror jag knep det. fulaste jag sett.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Richardtng:

Vaknade och såg ett palit gamerock non oc på webhallen i sisjön. Tror jag knep det. fulaste jag sett.

Står i finstilta: in association with Disney and Pixar 😂

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 5600X | Asus Rog B550-i gaming | Sapphire Radeon 6800 refkort | Viper Steel Patriot 16gb 4400mhz | Sabrent NVMe Rocket 1TB + Samsung 970 1TB | Corsair 750W SFX | Cooler Master NR200P | Vattenkyld custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Richardtng:

Grattis! Inget fel på själva kortet och kylaren börjar ju redan bli en kultklassiker...eller är det bara jag...?

Du är inte ensam om att ha haft tur på det sättet, så jag misstänker att det börjar trilla in enstaka kort i butiker här och där när folk som valt hämta i butik avbokar efter att kortet redan kommit fram.

Det känns troligt att det borde hända oftare framöver i takt med att folk får sina kort i olika butiker och avbokar på andra ställen.
"Betala i butik" är ju ett smidigt sätt att inte ligga ute med pengar, samtidigt som Asus, Gigabyte & co säkerligen får in leveranser till flera butiker i taget. Jag inbillar mig att det som händer är exempelvis att kunder hämtar ut sina kort på den inet som är närmast och avbokar på den webhallen som är längre bort efter att de verifierat att kortet de hämtade är OK. Och därmed uppstår det en jackpot för en lycklig F5-gambler en söndag morgon.

F5LyckaF5tillF5medF5dittF5nyaF5kortF5!

Formulering
Permalänk
Medlem
Skrivet av sesese:

3070 i lager tyvärr är priset minst 1000kr fel

Jag har beställt ett sådant. Dyrt ja men alla recensioner jag sett och läst och det är nog ett dussin nu har lovordat kortet för att vara det tystaste och svalaste av alla 3070.

3070 Strix OC slår visserligen Gaming X Trio i prestanda med någon procent men Strix kylar sämre i niose normalized test. Även power normalized. Plus Strix OC kostar en tusenlapp mer runt 8k.

Det är mycket pengar men hellre ett kort jag kommer vara nöjd med när jag lagt ner närmare 2k på att göra CPUn och chassifläktarna tysta så vill jag inte ha grafikkort som låter mycket.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Inaktiv

Fråga om de finns ett kort i lager på en butik då kan man inte beställa de genom internet eller? Dvs att dom skickar de från butiken?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagas:

Jag har beställt ett sådant. Dyrt ja men alla recensioner jag sett och läst och det är nog ett dussin nu har lovordat kortet för att vara det tystaste och svalaste av alla 3070.

3070 Strix OC slår visserligen Gaming X Trio i prestanda med någon procent men Strix kylar sämre i niose normalized test. Även power normalized. Plus Strix OC kostar en tusenlapp mer runt 8k.

Det är mycket pengar men hellre ett kort jag kommer vara nöjd med när jag lagt ner närmare 2k på att göra CPUn och chassifläktarna tysta så vill jag inte ha grafikkort som låter mycket.

Betalade 1300 mer för samma kort i 3080 utförande, tycker det är riktigt uselt att allt ökar i pris