Battlefield VI släpps till julhandeln år 2021

Permalänk
Melding Plague

Battlefield VI släpps till julhandeln år 2021

Ett lanseringsfönster bekräftas för nästa generations pang-pang av utgivaren EA.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Hoppas att spelet bara kommer till Nextgen (och PC såklart) och inte hålls tillbaka på någonting pga "last gen"...
Hoppas även att dom går tillbaka till rötterna och tänker ett steg till istället för att förstöra som dom gjorde med BFV

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hoppas på antingen något modernt likt BF3/4 eller likt 2142.

Permalänk
Avstängd

Det enda rimliga att lägga in för att fortsätta deras progressivitet är väl kanske Furries?

Skämt osidå hoppas jag de lyckas hitta tillbaka. BF2-4 rent guld.

BF 1 och V..? Såg bra ut iaf men inte så mycket mer än så

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Det får gärna vara vilket tidsepok som helst bara dom lärt sig något av totalfiaskot battlefield 5...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blub:

Det får gärna vara vilket tidsepok som helst bara dom lärt sig något av totalfiaskot battlefield 5...

Håller med! BfV är Snyggt, men totalt själlöst!
Hoppas f’n dom hittar tillbaka gällandes bf känslan!

Permalänk
Medlem

Kan ju inte bli sämre än vad man förväntar sig i alla fall.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem

Hoppas dem tar framgången med ex. OffWorld Industries (Squad, Beyond the wire, Post Scriptum), Modern Warfare (2020) och skippar hela arkadkänslan.

Tröttnat helt sedan BF1, tycker det har blivit för mycket lekstuga och för lite "Kul med en gnutta "realism" "...

(Tyvärr är känslan av att det blir rosa, fluffigt och mysigt för att plocka spelare från spel som Fortnite eller Apex istället för sin gamla spelarbas...)

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Tycker spelet dog efter BF3

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i

Permalänk
Medlem

Ett extra år, upp från ett?
Blir nog bra. Fick femman och ettan gratis men inte rört nått av spelen.
1942 och tvåan va ju väldigt kul o spela hela veckan. Kan nog spelat trean mer än de andra tillsammans.

Visa signatur

PG279Q | 6XX | X-Fi Titanium HD | RTX 2080 | 5800X3D
G.Skill 3200 CL14 | B450-F | 970 EVO | Seasonic 750W | Fractal R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaegrlicious:

Tycker spelet dog efter BF3

håller med, har utnyttjat EA's fantastiska pengarna tillbaka om man inte är nöjd på alla titlar som lanserats efter 3an, tror de är 2 veckor man har på sig eller något riktigt bra faktiskt så hinner man avgöra om det är skräp eller inte

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Det hade varit kul med ett BF Bad Company 3

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Ge tillbaka commandern ifrån bf 2. Inför kösystem för commander. Inför rankingsystem för hur väl man följer order. Inte hur bra man är. Vill ha struktur och ledarskap i Battlefield.

Permalänk
Medlem

För sin tid tycker jag nog BF2 var det bästa, men gillade verkligen Battlefield 1 och har börjat spela en massa Battlefield V. Sistnämnda tycker jag är underskattat, dock av tydliga skäl. Hoppas att Battlefield VI bygger vidare på det som var bra med BF1 och BFV, men tar bort det som var mindre bra.

Visa signatur

Stationär: Ryzen 5 3600 | Asus GTX 980
Bärbar: Razer Blade 15 Advanced 2020 | 4K OLED | RTX 2080 Super

Permalänk
Medlem

Battlefield 1 hade jag mycket kul med. Första världskriget gav en ny upplevelse för en gångs skull. Femman var kass dels för att den var intetsägande och dels för sitt larvande med SJW. Ser fram emot något nytt om de hittar tillbaks till rötterna lite och inte spårar ur totalt som sist.

Permalänk
Medlem

Hoppas på framtiden. Världskrigen är så oerhört uttjatade nu. Ser gärna några innovationer med fordon/vapnen också.

Visa signatur

12900K | 32GB 6000 DDR5 | 3090 FE | PG259QN |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaegrlicious:

Tycker spelet dog efter BF3

Synd du tycker det. Tycker BF4 är en fantastisk titel med maffigt ljud, grafik & gun physics som håller upp än idag. Riktigt kul att starta upp och lira några rundor ibland när man tröttnat på Tarkov eller har fått sin lilla dos av modern warfare.

Permalänk
Medlem

Hoppas hårt på Karoliner, musköter och sablar anamma!
Men chanserna är nog rätt små.
Ligger väl närmare med något Nord- Sydstatardrama i så fall, men även det känns mäkta främmande för den serien.

Visa signatur

Tower: ace Battle IV | CPU AMD Phenom II X2 BE unlocked 4cores@3,2GHz | RAM 8GB DDR2@800MHz | MB ASUS M4A785-M | GFK AMD Radeon HD 6850 1GB | HDD Kingston SSD Now 60GB (/) Seagate 2TB(/home) | OS Ubuntu 20.04 LTS
-Numera titulerad: "dator-hipster" då jag har en AMD GPU och dessutom kör Linux.

Permalänk
Medlem

Jag hoppas att det blir ett ”långsammare” spel som tar bort arkadkänslan och satsar mer på realism.

Jag har en våt dröm om ett Battlefield-spel som skulle utspela sig i en ”Terminator”-framtid där man slåss människor mot robotar men ja, det är jag kanske ganska ensam om.

Nu har man kört lite allt möjligt återvarvat så det skulle inte förvåna mig om det blir ett nytt Vietnam eller liknande.

Permalänk
Medlem

Kommer inte köpa, avvaktar tappade intresset totalt med dom 2 senaste battlefield.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blub:

Det får gärna vara vilket tidsepok som helst bara dom lärt sig något av totalfiaskot battlefield 5...

Kommer aldrig glömma när de revealade "roooyääääl" till BF5 och hela publiken satt stum och tyst och förvånade, snacka om att missa sin core audience.

https://www.youtube.com/watch?v=LvAXetY9ni4

Permalänk
Medlem

De har bränt mig två gånger, Battlefield 4 och Battlefield 1, för har det bara varit 3:an som tilltalat mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qubeista:

Kommer aldrig glömma när de revealade "roooyääääl" till BF5 och hela publiken satt stum och tyst och förvånade, snacka om att missa sin core audience.

https://www.youtube.com/watch?v=LvAXetY9ni4

Ja och det var ändå långt in i spelet... När det släpptes och halva spelet inte ens fanns tillgängligt eller när man väl kom in på något av det som fanns och man hade 3 vapen per klass att välja mellan, det var som att proppen gick ur direkt vid start och sedan återhämtade det sig aldrig.

Permalänk
Medlem

Meh, enda sedan BF3 har serien bara gått utför.

Permalänk
Lego Master
Skrivet av gonace:

De har bränt mig två gånger, Battlefield 4 och Battlefield 1, för har det bara varit 3:an som tilltalat mig.

För mig kom fallet från BF4 till BF1 istället. Fyran har jag spelat så sjukt mycket tillsammans med en polare så det är nästan löjligt.
Vad är det med BF4 som är så väsentligt mycket sämre från BF3? Jag tyckte snarare att det mesta blev bättre 3->4, även om jag hade galet kul i BF3 med, innan 4:an släpptes.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Jag blev så sjukt bränd på hur de hanterade BFV efter det släpptes att jag tar en paus från serien helt igen.
Tittar till den typ 2028 och ser hur det ser ut då...

Visa signatur

Ryzen 5950X | RTX 4090 TUF | 32GB 3600CL16 | Asus ROG Strix B550-F
Asus PG42UQ | Icemat v1 | Logitech G502X | Ducky Premier MX Blue

Permalänk
Medlem

Blir väl ett nytt väldigt ointressant Battlefield där grafik, raytracing och inkludering står i centrum.
Där inga community servrar med egna inställningar får ta plats och bara EA DICEs egna inställningar får spelas.
Med en vapen balans som ändras ett stup i kvarten för utvecklarna själva vet inte vad dom vill ha.

Ett spel som inte har samma möjligheter och variation som Battlefield 4 är totalt ointressant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

För mig kom fallet från BF4 till BF1 istället. Fyran har jag spelat så sjukt mycket tillsammans med en polare så det är nästan löjligt.
Vad är det med BF4 som är så väsentligt mycket sämre från BF3? Jag tyckte snarare att det mesta blev bättre 3->4, även om jag hade galet kul i BF3 med, innan 4:an släpptes.

Jag kan inte sätta fingret på det men har spelat lite BF3 och BF4 de senaste månaderna och BF3 bara känns bättre. Vet inte hur jag ska förklarare, allt bara känns mer responsivt och välgjort. När jag kör BF4 känns det som jag spelar BF3 med 120 i ping.

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Blir väl ett nytt väldigt ointressant Battlefield där grafik, raytracing och inkludering står i centrum.
Där inga community servrar med egna inställningar får ta plats och bara EA DICEs egna inställningar får spelas.
Med en vapen balans som ändras ett stup i kvarten för utvecklarna själva vet inte vad dom vill ha.

Ett spel som inte har samma möjligheter och variation som Battlefield 4 är totalt ointressant.

Håller med till 100%

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk

Apex Legends (Respawn Entertainment)

Jag tycker Battlefield har snyggast grafik och bäst spelkänsla när vi pratar storslagna arenor i strider jämfört med Apex Legends.

Har du spelat COD och Titanfall serierna så är dem lika spela Apex.

Ski bli så skönt att Dice släpper en uppföljare NU.

Förlåt mig till dig som diggar Apex, tar gärna en fika/Zoom möte dig så kan vi prata spel

!kärlek

Visa signatur

OS: Windows 11 Prro | Chassi: Fractal Design Define 7 Svart | Moderkort: Asus Rog Strix Z390-F Gaming | Kylning: Corsair CPU Cooling Hydro H100X / 2*240mm | CPU: I9 Socket-LGA1151, 8-Core (16-Thread) 3.60GHz@5Gh (1.33v) | PSU: Corsair 1200W | HDD: Corsair SSD 120GB (OS), Intel 256GB SSD (Games), Seagate 1TB HDD (APPS/DL), Seagate 1TB HDD (Recordings) | RAM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX | GPU: Gigabyte GTX 980 Ti 6GB | Monitor: HP Omen 27, TN-panel, 27", 165Hz och Nvidia G-Sync