bästa gpu för min ryzen 5 2600x?

Permalänk
Medlem

bästa gpu för min ryzen 5 2600x?

hej,

har en amd ryzen 5 2600x, 16 gb minne och ett rtx 2060 men det jag undrar vilken är den bästa grafikkortet jag kan stoppa in min dator som inte blir strypt av processorn, dvs bottleneck . kör 1440p 144 hz skärm och vill få högsta fps möjliga men 144 hz är inte ett måste . tack på förhand

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av aki04:

hej,

har en amd ryzen 5 2600x, 16 gb minne och ett rtx 2060 men det jag undrar vilken är den bästa grafikkortet jag kan stoppa in min dator som inte blir strypt av processorn, dvs bottleneck . kör 1440p 144 hz skärm och vill få högsta fps möjliga men 144 hz är inte ett måste . tack på förhand

Köp det du har råd med och lägg inte för mycket tankeverksamhet på att försöka balansera datorn är alltid mitt råd. Byter du processor i framtiden kommer du ångra att du köpte ett "sämre" grafikkort nu.

Permalänk

Det jag möjligen skulle ta i beaktan nu är ditt moderkort. Om du har ett B450 så kan du nog på sikt uppgradera CPUn till 5000-serien, eller kanske en 3700x kan gå ner i pris såpass att det blir ett alternativ även om 5600x om det är kompatibelt med ditt moderkort nog är ditt bästa alternativ.

Då bör du som @Andreaz1 säger tänka först och främst på vad du har råd med nu och köpa det, för det kommer vara såpass enkelt för dig att uppgradera CPU framöver.