Permalänk
Medlem

Står $9.99 för mig. Är det inte så att du har köpt det till Quest2 och det är cross buy så det är gratis till PC för dig just därför?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CubaCola:

Kan tipsa om att Vader Immortal är gratis om du köper det på Oculus store på PC just nu.
Går att spela med linkkabeln på Quest 2

Kan inte se att det skulle vara gratis?
Har kollat både oculus appen på PC'n samt valt rift/rift s i oculus appen på mobilen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av CubaCola:

Kan tipsa om att Vader Immortal är gratis om du köper det på Oculus store på PC just nu.
Går att spela med linkkabeln på Quest 2

Hmm, har på occulus appen och alla kostar 9.99 USD..

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av CubaCola:

Kan tipsa om att Vader Immortal är gratis om du köper det på Oculus store på PC just nu.
Går att spela med linkkabeln på Quest 2

Hittar det inte gratis på varken oculus eller rift store?

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattias10:

Hittar det inte gratis på varken oculus eller rift store?

Han har sannolikt köpt det till Quest, då står det Free på PC-versionen eftersom det är crossbuy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Han har sannolikt köpt det till Quest, då står det Free på PC-versionen eftersom det är crossbuy.

Gud vad dum jag är
Tänkte inte på det. Sorry alla.

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av danskjefel:

Har man nyligen köpt sitt Oculus Quest 2 från Inet så betalade man mest troligt 3990kr (som jag gjorde). Nu har de sänkt priset till 3690kr varför jag kontaktade deras kundtjänst. De kunde inte erbjuda att återbetala de 300kr som var mellanskillnaden utan man fick i så fall returnera produkten och beställa på nytt.

Märkligt förfarande tycker jag då returhanteringen och arbetskostnaden borde överstiga 300kr. Ett presentkort på mellanskillnaden var det som erbjöds om man inte ville returnera hela ordern. Tips till de som befinner sig i samma sits som jag.

Själv prutade jag ner mitt till 3690 vid beställning från Inet. 😁

Men ett presentkort på 300:- är väll ok, dem har väll ingen prisgaranti egentligen vad jag vet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av totte1015:

Jojo, har dock aldrig haft dem problem att svettas i ansiktet så det är ingen aspekt jag har, dock är jag orolig att tyg så känns det fort "stickigt" och obehagligt, och med silikon så att det inte andas alls och blir istället en anledning till att det börjar svettas/känns obehagligt varmt

Usch jag känner mig redigt petig med vr skydd och vill inte köpa någon skit jag inte använder

Så du svettas inte i pannan? För pannan tillhör ju ansiktet

Permalänk
Medlem

...och där hände det som man hoppades inte skulle hända.

Drog ena handkontrollen rakt in i tvn, som fick en repa i plasten tur man inte spräckte glaset.

Lärdom av detta är att göra guardian betydligt mindre och ha lite svängrum för armarna :/

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av danskjefel:

Antagligen castar du det du ser till någon annan enhet, eller spelar in. Då dyker den upp!

Finns där även när jag inte castar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Den röda pricken vid inspelning/casting kan stängas av i inställningarna.

Ska kolla om det finns nåt i inställningarna!

Permalänk
Skrivet av MrBoXon:

Själv prutade jag ner mitt till 3690 vid beställning från Inet. 😁

Men ett presentkort på 300:- är väll ok, dem har väll ingen prisgaranti egentligen vad jag vet?

Tog en annan väg till kundtjänst och fick svaret att de naturligtvis hjälper mig med återbetalningen av mellanskillnaden. Så slutet gott, allting gott

Visa signatur

CPU: i7 9700K + be quiet! Pure Rock
GPU: Gigabyte RTX 3060 Ti OC
MoBo: ASUS PRIME Z370-P
RAM: 2x8 GB Corsair Vengeance LPX 3000 MHz
PSU: Fractal Design Integra M 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av porcorosso:

Du får gärna länka till vilken du beställt. Börjar tröttna på att behöva ta laddningspauser

Inte beställt än men det är planen.

Powerbank rekommenderad av användare på Reddit: https://www.amazon.de/-/en/gp/product/B083DLDXN5/ref=ox_sc_ac...

Fäste inklusive USB-C vinklad: https://www.amazon.de/-/en/gp/product/B08CKFDNT1/ref=ox_sc_ac...

Att hitta en vinklad 0,5m USB-C i Sverige verkar helt omöjligt. Det finns bara 1m långa på svenska Amazon. Att köpa en vinklad från Amazon DE blir ca 100:- + frakt så man kan lika gärna köpa kitet med fäste för drygt 200:- så ingår en vinklad USB-C.

Testade igår med en påse bultar 370g som jag satte fast uppe bak ovanför justeringshjulet på elite strap. Det blev en mycket behagligare balans så denna powerbank på 360g plus lite vikt för fäste osv blir nog kanon. Powerbanken måste monteras mer mot mitten bak pga storleken.

Med 20,000mAh (antagligen där någonstans) så borde man kunna få 4-5gg längre speltid. För mig räcker nästan 2h gott beroende på spel, det är skönt med en paus men däremot behövs det motvikt och det är skönt att slippa bry sig om batteritid om man vill fortsätta spela.

Permalänk
Medlem

Medal of Honor: Above and Beyond kommer kanske till Quest 2 efter PC-lanseringen 11.12.2020:

https://www.roadtovr.com/medal-of-honor-above-and-beyond-ques...

Jag ser själv väldigt fram emot att höra M1 Garand-plinget i VR, men jag tror nog att det blir att köra på PC-versionen nu före jul!

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Någon som spelar Dirt Rally 2.0 via VD?

Jag får inte igång det. Eller snarare så väljer jag att starta det som steamVR och intro kommer igång på monitorn. Men hur startar jag spelet? Introt bara loopar medan jag får beundra steamVR bakgrunden i headsetet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sando:

Medal of Honor: Above and Beyond kommer kanske till Quest 2 efter PC-lanseringen 11.12.2020:

https://www.roadtovr.com/medal-of-honor-above-and-beyond-ques...

Jag ser själv väldigt fram emot att höra M1 Garand-plinget i VR, men jag tror nog att det blir att köra på PC-versionen nu före jul!

PC versionen blir det helt klart.
Ser också fram emot spelet.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk

Min polare har precis köpt ett Oculus Quest 2 och får det idag. Har ni några bra tips på spel man kan spela tillsammans? Jag fick mitt i förra veckan så är fortfarande väldigt grön på det hela!

Visa signatur

CPU: i7 9700K + be quiet! Pure Rock
GPU: Gigabyte RTX 3060 Ti OC
MoBo: ASUS PRIME Z370-P
RAM: 2x8 GB Corsair Vengeance LPX 3000 MHz
PSU: Fractal Design Integra M 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av danskjefel:

Min polare har precis köpt ett Oculus Quest 2 och får det idag. Har ni några bra tips på spel man kan spela tillsammans? Jag fick mitt i förra veckan så är fortfarande väldigt grön på det hela!

Eleven Table Tennis, Echo VR, Racket: NX, Dead and Buried 2 som några exempel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nuken:

Någon som spelar Dirt Rally 2.0 via VD?

Jag får inte igång det. Eller snarare så väljer jag att starta det som steamVR och intro kommer igång på monitorn. Men hur startar jag spelet? Introt bara loopar medan jag får beundra steamVR bakgrunden i headsetet.

Konstigt, jag har det i Steam och det fungerar bra. Däremot fungerar inte vr kontrollerna så man måste använda sin ratt eller tangentbord för att komma vidare.

Testat att starta det från SteamVR? Tryck på menyknappen på vänstra kontrollen och öppna ditt library och starta därifrån.

Funkar andra spel för dig över VD? Testa kanske The Lab som är gratis.

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Medlem

Ärligt talat, jag minns inte när jag var såhär nöjd över ett inköp till datorn sist som med min Oculus Quest!.

Kör dock mycket via virtual desktop via PC:n, recroom har till exempel en fortnite-typ spel där som är lite småroligt

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av tJev:

Konstigt, jag har det i Steam och det fungerar bra. Däremot fungerar inte vr kontrollerna så man måste använda sin ratt eller tangentbord för att komma vidare.

Testat att starta det från SteamVR? Tryck på menyknappen på vänstra kontrollen och öppna ditt library och starta därifrån.

Funkar andra spel för dig över VD? Testa kanske The Lab som är gratis.

Intressant. Alla andra spel fungerar bra. Hl:Alyx och olika Oculus lir.
Ska göra ett nytt försök.

Permalänk
Medlem

Humble Bundle kör en VR-bundle med bland annat Creed: Rise To Glory och The Walking Dead: Saints & Sinners.

https://www.humblebundle.com/games/fall-vr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cochran:

Humble Bundle kör en VR-bundle med bland annat Creed: Rise To Glory och The Walking Dead: Saints & Sinners.

https://www.humblebundle.com/games/fall-vr

Tack för tipset
Köpte Saints & Sinners på Steams halloween rea för 27$ men hade inte hunnit starta det ännu så jag begärde en återbetalning och köpte bundlen istället. Inte helt fel att få det billigare samt att delar av kostnaden går till välgörenhet dessutom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cochran:

Humble Bundle kör en VR-bundle med bland annat Creed: Rise To Glory och The Walking Dead: Saints & Sinners.

https://www.humblebundle.com/games/fall-vr

Hur fungerar det?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsp777:

Hur fungerar det?

Du betalar och får Steamkoder som aktiveras i Steam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Du betalar och får Steamkoder som aktiveras i Steam.

Ok, så man betalar minst det de säger och ev. mer?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsp777:

Ok, så man betalar minst det de säger och ev. mer?

Det är olika nivåer som ger olika spel, betalar du minst beloppet som står får du alla spel till den nivån. Samtliga spel får du för strax under 15 euro, betalar du mer betyder det att du frivilligt ger mer till välgörenhet. Sen kan du också välja i vilken grad pengarna ska gå till välgörenhet, utvecklare eller Humble om du vill men du måste inte ändra fördelningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Det är olika nivåer som ger olika spel, betalar du minst beloppet som står får du alla spel till den nivån. Samtliga spel får du för strax under 15 euro, betalar du mer betyder det att du frivilligt ger mer till välgörenhet. Sen kan du också välja i vilken grad pengarna ska gå till välgörenhet, utvecklare eller Humble om du vill men du måste inte ändra fördelningen.

Ok, tack!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Det är olika nivåer som ger olika spel, betalar du minst beloppet som står får du alla spel till den nivån. Samtliga spel får du för strax under 15 euro, betalar du mer betyder det att du frivilligt ger mer till välgörenhet. Sen kan du också välja i vilken grad pengarna ska gå till välgörenhet, utvecklare eller Humble om du vill men du måste inte ändra fördelningen.

Måste man prenumerera?

Edit: Såg att det gick att ta bort. Lite lurigt.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsp777:

Måste man prenumerera?

Edit: Såg att det gick att ta bort. Lite lurigt.

Borde inte behöva ta bort något, bara att trycka på knappen ”Get the bundle”. Prenumerationstjänsten heter Humble Choice och är en annan grej.