Tråden om Xbox Series X|S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nucky:

UPS ringde precis och frågade om jag var hemma. Levererad och klar! Superleverans av UPS & Microsoft! - Fick även precis meddelande från Webhallen att jag har att hämta i deras butik på Liljeholmstorget. @delidana - Skickar SMS strax

Då måste han ju ringt från sin privata telefon dedikerade förare det där...

Permalänk

Grattis till alla som lyckas nypa ett ex. Kom nyss tillbaka från min lokala EG men de hade inga alls att sälja, enbart förbokningar lämnades ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nucky:

UPS ringde precis och frågade om jag var hemma. Levererad och klar! Superleverans av UPS & Microsoft! - Fick även precis meddelande från Webhallen att jag har att hämta i deras butik på Liljeholmstorget. @delidana - Skickar SMS strax

Fick tag på en Series X i butik. EG Bromma Blocks hade hur många som helst i butik. Bara att plocka. Min tur kan gå till nästa person. Tack ändå Nucky!!

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | 16GB Corsair Vengeance Rgb Pro 3600MHz | MSI B450M Mortar Max | MSI 5700 XT OC Evoke | Corsair SF600 V2 | Samsung 970 Evo Plus 500GB | Crucial MX100 512GB | HHKB 2 Pro Type-S | SteelSeries Rival 310 | HP ZR30W |

Permalänk
Medlem

Hade ingen beställning på Elgiganten men drog in till EG Sickla och hämtade en på hyllan. Fanns fortfarande 5 kvar nu kl 10:30.

Permalänk
Medlem

Samma i Uppsala. Lång kö till spelavdelningen, misstänkte att det var förbokare så jag passade på att fråga en anställd. "Vi har fyllt kassan så det är bara att gå dit, och lagret är fullt". Så det blev ett impulsköp..

Visa signatur

Ryzen 3900x, Asus Prime x470, Sapphire 5700xt

Permalänk
Medlem

Båda de som var intresserade av att ta över min bokning på en Series X i Sickla (Webhallen) fick fatt i exemplar på Elgiganten (De verkar ju onekligen ha haft en hel del att sälja utan bokning).

Så jag har en bokning liggande där om någon vill hämta upp den. Bara skicka PM med mailadress så kan jag maila över orderbekräftelsen/ordernummer.

Visa signatur

WS: Ryzen 5900X, 64GB, RTX3080 (Windows 11)
Server: E5-2698V4, 64GB, 1050TI (Debian)

Permalänk
Medlem

Jäklar vilken rejäl tilldelning Elgiganten lär ha fått ändå.

Permalänk
Medlem

Åkte till EG och köpte. Precis när jag står i kassan mejlar de att de skickar nu. Hur som helst, är hemma och kopplat in maskinen i tv:n nu.

Lär komma en till låda hit i Vallentuna i dag eller imorgon. Säljer den nog på blocket om ingen här är intresserad. Självkostnadspris plus frakt. Skicka dm i så fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av delidana:

Fick tag på en Series X i butik. EG Bromma Blocks hade hur många som helst i butik. Bara att plocka. Min tur kan gå till nästa person. Tack ändå Nucky!!

Haha vad f*n, det var min original plan att åka dit vid öppning idag. Nu sitter jag här och väntar på att UPS ska behaga att komma. Fram till leverans, senast kl 19, kan jag inte göra något annat. Hade varit skönt att ha plockat upp en i butik bara jaja ska inte klaga, har ett ex på väg iaf

Och Elgiganten har fortfarande inte hört av sig om den lådan som skulle levereras till mig idag. Fortsatt skeptisk där dock. Inte minst givet hur sent jag beställde den.

Permalänk
Medlem

Är på jobbet och tänkte hämta ut min XsX på lunchen men har fortfarande inte fått nått Mail från Media Markt att min finns att plocka upp

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080]

Permalänk
Medlem
Skrivet av ElyziuM:

Är på jobbet och tänkte hämta ut min XsX på lunchen men har fortfarande inte fått nått Mail från Media Markt att min finns att plocka upp

Sitter i samma sits, försökte höra med kundtjänst om dom ens fått in boxarna i Sundsvall men tanten sa bara att "dom verkar plocka boxarna nu" men inte om dom gjorde det på lagret i Sundsvall eller om det var centralt.

Dom hade i alla fall fått in Assassins Creed:Valhalla så jag la en beställning på det, och den ordern plockade dom 08:35 imorse...

Visa signatur

"Gräset är alltid vitare på vintern"

Permalänk
Medlem
Skrivet av zlim:

Sitter i samma sits, försökte höra med kundtjänst om dom ens fått in boxarna i Sundsvall men tanten sa bara att "dom verkar plocka boxarna nu" men inte om dom gjorde det på lagret i Sundsvall eller om det var centralt.

Dom hade i alla fall fått in Assassins Creed:Valhalla så jag la en beställning på det, och den ordern plockade dom 08:35 imorse...

Samma butik här jag väntar på
Fick detta Mail igår:
” Tack för ditt mail!

Kan se att din Xbox har precis mottagits av varuhuset så att dem kommer att skicka ut en upphämtningsbekräftelse på releasedagen till dig så att du kan hämta ut den.

Din PS5 beräknas att levereras till releasedagen.”

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080]

Permalänk
Medlem

Tror ni ett spel från xbox series x ser bättre ut på en 1080p skärm än en pc som kör samma spel på high settings?

Är det slöseri med pengar att köpa xbox one x till en 1080p dator-monitor?

Permalänk
Medlem

Ni som har all acess, har ni fått koderna? Jag har inte fått något av det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvarnis:

Tror ni ett spel från xbox series x ser bättre ut på en 1080p skärm än en pc som kör samma spel på high settings?

Helt klart slöseri, om du inte tänk skaffa en 4k tv/skärm i framtiden. Series S kör ju de flesta spel i 1080p.

Visa signatur

Desktop: | CPU: Intel Core Ultra 7 265K | GPU: ATI Radeon RX 7800 XT 16gb | RAM: 32gb | SSD: 2 x 2tb m.2

Permalänk
Medlem

Åkte in till EG Linköping och plocka en! 10pers i kön typ men fick den! Så j*vla skönt 😍 nu bara en eftermiddag med jobb 🤣 köpte ett batterypack som ska funka med nya kontrollen också, såg att det var någon som fråga tidigare! Grattis till er andra som fick tag på en med!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sadmir:

Ni som har all acess, har ni fått koderna? Jag har inte fått något av det.

Nej, står att konsolen är skickad men inte koderna konstigt nog. Kanske kommer på mail eller om de ligger i lådan.

Visa signatur

Desktop: | CPU: Intel Core Ultra 7 265K | GPU: ATI Radeon RX 7800 XT 16gb | RAM: 32gb | SSD: 2 x 2tb m.2

Permalänk
Medlem

Om jag spårar mitt Xbox Series X och handkontrollen på Microsofts hemsida så står det att den är i Jönköping och att den blir försenad en arbetsdag....

Visa signatur

Ryzen 7 9800X3D | ASUS B650E-F | 32GB 6000MT CL36 | RTX 3080 10GB | 8TB NVME | Seasonic Focus GX 850W | Fractal Define S | Zowie EC2-CW | HyperX Cloud | Corsair K70 MK.2 | Artisan FX Hien Soft

Permalänk
Medlem
Skrivet av ashashiva:

Nej, står att konsolen är skickad men inte koderna konstigt nog. Kanske kommer på mail eller om de ligger i lådan.

jag har mitt xbox series x hemma nu och i lådan ligger det inget iallafall, snackade nyss med elgiganten och det säger att de något fel. att koderna ska komma på mail om jag fattat det rätt. men hon koppla mig till microsoft nu

Permalänk
Hedersmedlem

Gött med positiva besked från Elgiganten!

Visa signatur

🖥️ MAIN: 13600KF • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 FILSERVER: 13600K • GTX 1060 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 BÄRBART: MacBook Air M1
🎮 SOFFSLACK: Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av cbxb:

Haha vad f*n, det var min original plan att åka dit vid öppning idag. Nu sitter jag här och väntar på att UPS ska behaga att komma. Fram till leverans, senast kl 19, kan jag inte göra något annat. Hade varit skönt att ha plockat upp en i butik bara jaja ska inte klaga, har ett ex på väg iaf

Och Elgiganten har fortfarande inte hört av sig om den lådan som skulle levereras till mig idag. Fortsatt skeptisk där dock. Inte minst givet hur sent jag beställde den.

Surt att vänta men du får din snart ändå Det verkade vara rätt mycket strul för de som skulle köpa med "all access" i butik. De visste inte hur de skulle lägga upp betalningen för en kille som hade fått betala 8880kr och skulle dessutom betala 370kr/mån i 24 mån, så de höll på och försökte lösa så han skulle få tillbaka pengarna

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | 16GB Corsair Vengeance Rgb Pro 3600MHz | MSI B450M Mortar Max | MSI 5700 XT OC Evoke | Corsair SF600 V2 | Samsung 970 Evo Plus 500GB | Crucial MX100 512GB | HHKB 2 Pro Type-S | SteelSeries Rival 310 | HP ZR30W |

Permalänk
Medlem

Pratat med Bring precis, får inte min konsol idag. Sista gången jag gör förbokningar hos dem, riktigt oproffsigt

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av zlim:

Samma sits här! Fick mail i torsdags om att jag hade förväntad leverans på release dagen, men inget kollinr eller mail om att de skickat... Kom igen nu Media Markt!

Visa signatur

Console: Xbox Series X TV: Samsung Q70T 4K 120HZ Headset: Turtle Beach Stealth 700 Gen 2

Permalänk
Medlem

Man börjar ju bli otålig nu, min order står fortfarande som reserverad på elgiganten och jag har inte hört ett knyst från dem. Expressfrakt valde jag oskcså med det verkar ju inte göra någon skillnad. Såg dessutom att mitt lokala eg inte fick in ett enda Series X till release. Jag har visserligen inte varit i kontakt med dem, med det verkar ju som att de säger till alla att deras ordrar är skickade vare sig det stämmer eller ej. Jag får väl hopppas på att jag får min idag eller imorgon annars blir jag besviken på eg då jag bokade mitt ex sekunden det gick på deras hemsida. Noterbart är att jag valde att betala med faktura via klarna, vet ej om detta har någon betydelse på hur de skickar ut dem.

Permalänk

Hämtade ut min på sickla, såg ut som de hade runt 7st för försäljning just nu om nån vill åka dit o haffa en .

Visa signatur

MSI GeForce RTX 4080 VENTUS 3X OC || i9 9900k || MSI Z390 MAG TOMAHAWK || 16 gb ram || 1tb samsung 970 nvme M2

Permalänk

UPS plingade nyss på dörren. Nu är man i full fart med att packa upp, känner mig som ett barn på julafton töntigt nog!

Permalänk

så här verkar det funka med all access
Hur du löser in medlemskapet under installationen av konsolen:

1. Slå på din Xbox-konsol och följ guiden som visas på skärmen.
2. Logga in med det Microsoft-konto som du vill använda för ditt Xbox Game Pass Ultimate-medlemskap.
3. På skärmen med titeln ”This Xbox comes with”, välj ”Xbox All Access” och välj sedan ”Claim it”. Alternativt kan du välja ”Decide later” och lösa in medlemskapet från Inställningar med ditt nuvarande Microsoft-konto eller ett annat Microsoft-konto.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvarnis:

OK den kostar 2000:- mer än series S,
för det får du bluray, 32 CU / 8 TF extra gpu, 6 GB extra minne, 512 GB extra SSD
T.om kilopriset är bättre 1300:- jämfört med 1800:-

Det enda du kan göra med series 2 i efterhand är att köpa 1TB SSD vilket lär kosta närmare 2000:-

Däremot är det helt ok att ha en nöjesbudget och sätta en gräns på vad en konsol får kosta,
men jag tror att Series S kommer att prissänkas snabbare än Series X,
just nu är den bara det billiga alternativet som får folk att jämföra och lägga på ett par extra tusenlappar.

Om man vinner något på det?
Jag kommer att köra i 1080p och räknar nog med att spelen rendreras i 4k och skalas vilket inte alltid är bättre.
Samtidigt kommer vi ganska snart att få se spel som körs med raytracing i upplösningar som 1200 på X men utan det valet på S.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirrox_xsx:

Då var man med en XSX. Tog mig 15 min kötid utanför Elgiganten.

Jag fick vänta 2 minuter. 3 personer före mig gick med en XSX i ärmen. Men det var ju en liten chansning, vart ju väldigt oklart i tråden om den skulle säljas i butik överhuvudtaget

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ballwaterboy:

UPS plingade nyss på dörren. Nu är man i full fart med att packa upp, känner mig som ett barn på julafton töntigt nog!

Inget att skämmas över, njuter för f*n!

Tänk om man kunde känna såhär oftare. Bara ta tillvara på när man väl gör det