Tävling: Designa Kompletts bakgrundsbild – påkostad speldator och skärmar i potten

Permalänk

Då kommer väl mitt bidrag

Gimp som använts för att göra allt från grunden(utom komplett loggon då förståss.

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3080Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av mannetheman:

Grundformerna för kretskortet är nedladdat som en gratisbild (Fri att använda i kommersiellt syfte). Sedan modifierade jag formerna/grafiken för att passa in den i Kompletts grafiska profil samt göra om den i min smak/touch. Givetvis går det att göra varje kretskorts-form från grunden i t.ex. illustrator men det tar såklart mycket längre tid för samma resultat. Svårt att avgöra hur hårda Komplett är med reglerna för tävlingen dock

Det är ju ganska svart på vitt i att allt måste göras från grunden med nedanstående regel. Tar givetvis längre tid att göra allt från scratch men det är ju en del i det hela.

Tävlingsregler:
Gör en egen skrivbordsbakgrund på temat Komplett i upplösningen 7 680 × 4 320 pixlar. Kompletts logotyp måste givetvis vara med i motivet på något vis.

Allt material måste skapas från grunden. Bortsett från logotypen är det inte tillåtet att "låna" bilder eller grafik från andra.

Var med i tävlingen genom att lägga upp ditt bidrag i diskussionstråden till denna tävling. Det är tillåtet att lämna in flera bidrag!

Du behöver kunna tillhandahålla arbetsfilen (exempelvis PSD eller AI) och andra original som använts för att skapa bidraget. Spara alla filer.

Bidragen får inte innehålla signatur eller vattenstämpel.

Vinnaren utses av medlemmarna genom röstning i en separat artikel.

Komplett förbehåller sig rätten att välja en vinnare om bidraget inte anses följa de grafiska riktlinjerna för varumärket och logotypen.

Komplett Group med dotterbolag förbehåller sig rätten att fritt använda alla inskickade bidrag i kommersiellt syfte.

Permalänk
Skrivet av IMPANI:

Det är ju ganska svart på vitt i att allt måste göras från grunden med nedanstående regel. Tar givetvis längre tid att göra allt från scratch men det är ju en del i det hela.

Tävlingsregler:
Gör en egen skrivbordsbakgrund på temat Komplett i upplösningen 7 680 × 4 320 pixlar. Kompletts logotyp måste givetvis vara med i motivet på något vis.

Allt material måste skapas från grunden. Bortsett från logotypen är det inte tillåtet att "låna" bilder eller grafik från andra.

Var med i tävlingen genom att lägga upp ditt bidrag i diskussionstråden till denna tävling. Det är tillåtet att lämna in flera bidrag!

Du behöver kunna tillhandahålla arbetsfilen (exempelvis PSD eller AI) och andra original som använts för att skapa bidraget. Spara alla filer.

Bidragen får inte innehålla signatur eller vattenstämpel.

Vinnaren utses av medlemmarna genom röstning i en separat artikel.

Komplett förbehåller sig rätten att välja en vinnare om bidraget inte anses följa de grafiska riktlinjerna för varumärket och logotypen.

Komplett Group med dotterbolag förbehåller sig rätten att fritt använda alla inskickade bidrag i kommersiellt syfte.

Jo, antog det, därför gjorde jag ett till bidrag där jag skapade allt från grunden.

Permalänk
Medlem

tjena tänkte ge mig på den här tävlingen men undrar var ni hittar bilder man får använda sig av ?
nu menar jag inte logotypen utan typ bakgrundsbilder som man kan bearbeta ?
vet inte vad man ska söka efter på google.
är det
Creative Commons-licenser
Kommersiella licenser och andra licenser
och har ni några tips på någon hemsida som har bilder man får använda till en sådan tävling som denna
PS: Riktigt grymma bidrag

EDIT: läste genom reglerna står som ovan kommentar nämnt allt ska skapas från grunden förutom logotypen alltså fram med ritplattan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ca1P3:

tjena tänkte ge mig på den här tävlingen men undrar var ni hittar bilder man får använda sig av ?
nu menar jag inte logotypen utan typ bakgrundsbilder som man kan bearbeta ?
vet inte vad man ska söka efter på google.
är det
Creative Commons-licenser
Kommersiella licenser och andra licenser
och har ni några tips på någon hemsida som har bilder man får använda till en sådan tävling som denna
PS: Riktigt grymma bidrag

EDIT: läste genom reglerna står som ovan kommentar nämnt allt ska skapas från grunden förutom logotypen alltså fram med ritplattan

Du får inte låna några bilder alls utan varenda grafiska del i bilden måste du skapat från grunden. Vill du använda bilder måste det vara dina egna fotografier.

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakim Ågren:

Du får inte låna några bilder alls utan varenda grafiska del i bilden måste du skapat från grunden. Vill du använda bilder måste det vara dina egna fotografier.

ja det var det jag skrev i min edit ju att jag såg det så det är fram med ritplattan

Permalänk
Medlem

"Jag har letat. Jag har sökt... Nu är jag komplett!"

Adobe Fresco samt Photoshop

Visa signatur

Databurk: Den lilla vita

Permalänk
Medlem

Bidrag 4

Bidrag 4

Permalänk

Hej!

Här kommer mitt bidrag gjort i PS, och såhär ser numera min bakgrund ut

alternativ med monochromatic - HÄR

Permalänk

Hej!
Här kommer ett bidrag från mig!

Visa signatur

Mjölk är inte gott!

Permalänk

Mr. Komplett

Här kommer mitt första bidrag till tävlingen! Mr. Komplett

Permalänk

Färgglad?

Ett till bidrag, som är lite mer abstrakt kanske?

Permalänk

Och till sist

Något mer rakt på wallpapers

V1

V2

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Mitt femte bidrag.

Här kommer bidrag #5 från mig. Gjort i Blender 2.9.
Liten bild:

Fullstor: https://drive.google.com/file/d/1--1Zyxr4lIBS3FAb1UGJfpRzWeJY...

Visa signatur

Prisa Gud, här kommer uppgraderingskittet!

Permalänk
Medlem

Mitt femte bidrag, alternativ 2.

Insåg att min skärm har helt andra inställningar med ljusstyrka än till exempel mobilen. Så här kommer en alternativ version av mitt femte bidrag som kanske syns också.

Visa signatur

Prisa Gud, här kommer uppgraderingskittet!

Permalänk

Hey hey Everybody!
Här kommer mitt bidrag.
Lekte runt lite med färgerna som fanns i styleguiden och testade mig fram med linjer.
Sen så kapow!
Kom fram till denna bild. Hoppas ni gillar den.

Have a niceu day!

https://imgur.com/RnWxqZx

Permalänk

Här kommer ett lite pixligare bidrag från mig

Permalänk
Medlem

Bidrag 5

Bidrag 5

Permalänk
Medlem

Här kommer mina 4 Bidrag!
När jag tänker på Komplett tänker jag datorer, gaming, teknologi och framtid. Detta är vad jag försökt få fram i mina bidrag.
#1

#2

#3

#4

Permalänk
Medlem

Här kommer mitt bidrag till tävlingen.

Permalänk

Bidrag nr 2

Ohoy sailors!

Permalänk

Här kommer 3st bidrag, varierande bakgrund beroende på smak:

#1

#2

#3

Permalänk
Medlem

Bidrag nr1

Här kommer mitt bidrag!

Scenen är gjord i blender 2.9 och renderad i Cycles render. Händerna är skulpterade i programmet, alla material och texturer är antingen gjorda från grunden i blender eller i substance painter. Slutligen är bilden renderad och färgkorrigerad i Photoshop.

PM för full upplösning

Enjoy!
/Robin

Permalänk
Medlem

Hej! Här kommer mitt försök.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 2700X | MSI B450I | Corsair Vengeance 3200Mhz 16GB | MSI GTX 660 Ti 2GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrazster:

Enligt regler i texten så står det:

Allt material måste skapas från grunden.

Innebär det att egna fotografier ej är tillåtet att använda som "grundplåt" eller delar av bilden ?

Rimligtvis går det utmärkt att använda egna bilder som grund.

Det blir dock problem för komplett att kommersiellt använda en design som innehåller element från nerladdade bilder, då dessa generellt sett är copyright på.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3900x | ASUS x570 TUF Gaming Plus | Corsair Vengeance 3200MHz CL16 64GB | SSD Samsung 970 EVO Plus | EVGA GTX 1080 SC | EVGA P2 1000W | BenQ SW321C | Dell AW3821DW

Permalänk
Medlem

Ett bidrag från mig:)

Visa signatur

Moderkort: X370 - CPU: 5600G - RAM: 32GB - M.2: 1.25TB - SSD: 500GB - GPU: RTX3060Ti - Chassi: Eclipse P400 - Skärm: AOC Q2770PQU + Mi Curved Gaming Monitor 34”

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakim1024:

Rimligtvis går det utmärkt att använda egna bilder som grund.

Det blir dock problem för komplett att kommersiellt använda en design som innehåller element från nerladdade bilder, då dessa generellt sett är copyright på.

Det svåra är för oss som gör 3d designer är att inte få använda public domain texturer.

Permalänk
Medlem

Som trogen kund hos Komplett sedan över 15 år tillbaka ser jag med spänning på vad resultatet blir och är imponerad över hur många duktiga grafiker vi har bland oss.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Bidrag 1

Longtime lurker här! Här är mina bidrag, allt är så klart modellerat från grunden och efterbehandling har skett i Photoshop.

Många grymma bidrag så lycka till alla!