3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Najk:

Slut

Visa signatur

🖥️ MAIN: 13600KF • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 FILSERVER: 13600K • GTX 1060 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 BÄRBART: MacBook Air M1
🎮 SOFFSLACK: Xbox Series X

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Medlem

Jävlar vad många Zotac det kom in då men det är klart, ingen som vill ha möget

Permalänk
Medlem

Fasen hann inte plocka ett gigabyte 3080

Visa signatur

i7-9700K, z390f mobo, Asus rog strix 4090 , quest3 vr

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nostradamu:

Inget fel på det kortet.

Förutom de korten det var fel på med fläktarna ;D

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Får man inget spel på köpet när man köper ett 3080 från komplett?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Inget fel på det kortet.

Förutom de korten det var fel på med fläktarna ;D

Ne precis men det suger ju lite att kortet kostar 1300 mer än vad jag har förbeställt för TUF OC (när det väl dyker upp lagom till julen nästa år typ ) och presterar sämre i de testar jag sett i både temperatur och prestanda

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nostradamu:

tala för dig själv, jag knep ett!

Permalänk
Medlem

Intressant detta. Känns som om prisökningen på 3080 i kombination med AMD's presentation kommer lösa proppen. Tror nog många butiker som lagt gigantiska beställningar på 3070/3080 nu istället börjar bli lite oroliga för att bli av med allt dom kommer få in närmaste tiden. Otroligt intressanta vändningar och intressant tid som PC entusiast måste jag säga.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nostradamu:

Ne precis men det suger ju lite att kortet kostar 1300 mer än vad jag har förbeställt för TUF OC (när det väl dyker upp lagom till julen nästa år typ ) och presterar sämre i de testar jag sett i både temperatur och prestanda

Priset mot intropriset är irrelevant för de flesta då det ändå inte går att få tag på.

Prestandatesterna måste vara extremt marginella? Om kortet ligger på 60 eller 70 grader spelar ju inte heller någon roll egentligen.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Skrivet av wiruxz:

Får man inget spel på köpet när man köper ett 3080 från komplett?

Yes, you will get the CoD now.

Visa signatur

Mouse: Razer DeathAdder V2 PRO Keyboard: SteelSeries 6G v2 MX Black Speakers: Audioengine A2+ Wireless, Audeze Maxwell Monitor: Samsung Odyssey OLED G8/G80SD Game Console: PS5 digital, Nintendo Switch, Xbox Series X, Rog Ally

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Priset mot intropriset är irrelevant för de flesta då det ändå inte går att få tag på.

Prestandatesterna måste vara extremt marginella? Om kortet ligger på 60 eller 70 grader spelar ju inte heller någon roll egentligen.

Håller delvis med dig. Men vad gäller temperaturer så kan det absolut ha stor betydelse eftersom temperaturen direkt påverkar buller. Det är klart mer komplex fråga men betydelse har det nog för dom allra flesta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon300311:

Tack för tipset. Jag gav upp tanken på att få ett Palit 3080 OC, och impulsköpte detta i stället.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Inaktiv

Jäkla vad Komplett körde ut kort idag.

2st kvar
https://www.komplett.se/product/1170423/datorutrustning/dator...

Permalänk
Medlem

Får man sälja sina 3080 för ordinarie pris på swec marknad? Fick tag i kortet jag velat ha från början nu och tänkte sälja mitt phantom gs för inköpspriset.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Magnus112233:

Håller delvis med dig. Men vad gäller temperaturer så kan det absolut ha stor betydelse eftersom temperaturen direkt påverkar buller. Det är klart mer komplex fråga men betydelse har det nog för dom allra flesta.

Högre temperatur =/= mer buller.

Högre fläktkurva, sämre fläktar, högre RPM = mer buller.

Mitt 1080 Ti som jag hade var knäpptyst i full load, gick aldrig över 70-72 grader.
Mitt Zotac hör man när fläktarna drar igång, även här går det inte över 70-72 grader. Går kanske att justera fläktkurvan lite så att det blir bättre.

Så nej, det har inget med temperatur att göra. Är man orolig för buller får man kolla vilken ljudnivå korten normalt ligger på under belastning

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk

Fasen missade Aurus.

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Östfelt:

Får man sälja sina 3080 för ordinarie pris på swec marknad? Fick tag i kortet jag velat ha från början nu och tänkte sälja mitt phantom gs för inköpspriset.

Ja. Det är "systematisk försäljning" man inte får göra.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Magnus112233:

Kortet har en väldigt restriktiv fläktkurva vad jag sett i tester. Varmt men tyst, andra kort går kallt men låter mer. Så öka kurvan och få det svalare om man nu vill.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Ja. Det är "systematisk försäljning" man inte får göra.

Kanon, tack för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Hade det varit extreme hade jag slagit till direkt!

Förstår dig. (tittar kärleksfullt bort mot mitt chassi och mitt Xtreme)

Visa signatur

| i9-10900K | G.SKILL TRIDENT Z NEO 32GB DDR4 3600 MHz | ASUS ROG MAXIMUS XII HERO|
| 3080 AORUS XTREME | LIAN LI 011 DYNAMIC XL | ARCTIC LIQUID FREEZER II 360 |
| 6 x CORSAIR ML120 | CORSAIR HX1000i |

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Yorg:

Snyggt!

Jag förutsätter att all lagerpersonal har släppt alla andra uppgifter och sitter på huk framför lastkajen för att slänga sig fram och bli först med att leverera mitt kort!

De har bara hunnit avtäcka en liten bit av leveransen men de få som ännu har avtäckts har jag sett till att prioritera så det hinner med ut innan postnord cut-off idag. Kortets öde är i vårt eminenta lagers händer nu iaf

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

De har bara hunnit avtäcka en liten bit av leveransen men de få som ännu har avtäckts har jag sett till att prioritera så det hinner med ut innan postnord cut-off idag. Kortets öde är i vårt eminenta lagers händer nu iaf

/Patrik

Nu är bocken grön igen, sitter som på nålar!

Tack för påhetsandet av lagret!

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem

Ay, cabrón. Här hände det grejer.

Visa signatur

Team Plopp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Datanisse:

Du vet att komplett äger Webhallen?

Jajo men det är stor skillnad på servicen 😁

Visa signatur

PC [ I7 3770K 3.5 GHz OC 4.6 GHz | 2 x Gigabyte Geforce GTX 680 2048 MB GDDR5 OC 1137MHz |16 GB DDR3, Corsair VENGANCE LP 1600 MHz | Switch 810 | SSD 80 GB | SSD 2 X 120 GB | Western 2 T | MSI Z77A-S01 | Power 750 Watt | Logitech G510 | Logitech G35 | R.A.T. 7 | Razer goliathus | Speakers Andersson HomeCinema surround system | LG 42 " Full HD tv ]
Laptop [ MSI GE70 2OE | Samsung 27'' S27B550V LED | Logitech Performance Mouse MX ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

/Patrik

Du gör ett helt otroligt bra jobb,du skulle förtjäna dubbla lönen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punchboll:

Du gör ett helt otroligt bra jobb,du skulle förtjäna dubbla lönen.

Patrik är ingen människa, utan endast en entitet som kontrollerar flertalet högpresterande drönarkroppar, vars enda instinkt (tillika enda näringsintag) är lovord och kundtillfredställelse på Sweclockers.

Visa signatur

Team Plopp

Permalänk
Medlem

Aorus i Lager

gigabyte-geforce-rtx-3090-aorus-master-24g

I lager på netonnet ifall nån är sugen på det.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Trombley:

Patrik är ingen människa, utan endast en entitet som kontrollerar flertalet högpresterande drönarkroppar, vars enda instinkt (tillika enda näringsintag) är lovord och kundtillfredställelse på Sweclockers.

Imminent depression när det är slut med RTX/AMD/MER RTX/ÄNNUMERAMD/ÄNNUMERRTXXXXXXXX..............

My work is never over 😅😅

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorg:

Nu är bocken grön igen, sitter som på nålar!

Tack för påhetsandet av lagret!

Oh nu vågar jag inte jinxa det men bocken är grön hos mig med nu, kom precis.

Hmmm nu hoppas man att den kommer också snart hem, gärna imorgon

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt