3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av jorgen69:

Datumet ändrades från 20e till 13e November på mitt Strix.
Jippiii får det på Fredag.

Pratade med Webhallen och dom har inga bekräftade Strix 3090 OC på ingående och datumet sköts fram 1 vecka.
Vad håller dom på med?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punchboll:

Pratade med Webhallen och dom har inga bekräftade Strix 3090 OC på ingående och datumet sköts fram 1 vecka.
Vad håller dom på med?

Hur menar du med "vad håller dom på med? "

Det är väl inte webhallen som tillverkar dessa kort, dem levererar det som kommer in, tror du inte att alla ÅF hade velat sälja 100 tusentals kort om det hade gått. Tillgången till dessa kort oavsett tillverkare är grymt usel men det är inte ÅF´s fel utan tillverkarens med Nvidia.

Varför man har detta är en helt annan fråga som jag inte kan besvara.

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Punchboll:

Vad håller dom på med?

Vi har leveranser inkommande denna och nästa vecka, vet inte vart de har fått den informationen ifrån

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Punchboll:

Vad håller dom på med?

De konspirerar garanterat endast mot dig.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Då är det torsdag och vi är återigen vid en dag där Hongkong kanske släpper ifrån sig några Gaming X trio 3080, någon som vill sätta igång en vadslagningspool om vad som kan hända med korten idag? Lastbilen kör vilse och levererar Webhallens kort till Lidl som säljer dem som tüska delikatess-skärbrädor? Korten visar sig vara piratkopior, omflashade 780 Ti?

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem

Men fuuuuu nytt datum på komplett. 17dec. Jaja då blir det väl en ok julklapp till mig själv...
TUF OC

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Yorg:

Då är det torsdag och vi är återigen vid en dag där Hongkong kanske släpper ifrån sig några Gaming X trio 3080, någon som vill sätta igång en vadslagningspool om vad som kan hända med korten idag? Lastbilen kör vilse och levererar Webhallens kort till Lidl som säljer dem som tüska delikatess-skärbrädor? Korten visar sig vara piratkopior, omflashade 780 Ti?

Ute för leverans med kurir - Nov 12

Har bett vår inleverans spärra upp ögonen!

/Patrik

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Ute för leverans med kurir - Nov 12

Har bett vår inleverans spärra upp ögonen!

/Patrik

Snyggt!

Jag förutsätter att all lagerpersonal har släppt alla andra uppgifter och sitter på huk framför lastkajen för att slänga sig fram och bli först med att leverera mitt kort!

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Vi har leveranser inkommande denna och nästa vecka, vet inte vart de har fått den informationen ifrån

/Patrik

En som inte hade koll kanske?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punchboll:

En som inte hade koll kanske?

Bryter mot min egen princip när jag tidigare meddelade att jag inte skulle svara på sådan här inlägg...

1. Info står under produktsidan den uppdaterades 11/11
2. Det kommer nya uppdatering 13- och 20/11 står också på hemsidan!
3. Patrik har sagt att Kundtjänst har extremt mycket nu, gäller inte bara 3080/3090 de har naturligtvis playstation och massa andra frågor som strömmar in till dem.

4. Sätt dig ned och gör som vi andra och håll koll på uppdateringarna som faktiskt kommer in på webhallens produktsidor!

5. Det går inte att få mer information än det som finns...

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk

Någon som har koll på hur lång tid det tar för komplett att skicka paket inom sthlm/Uppsala regionen? 3080 kortet postades imorse kl 07.

Visa signatur

OLED77C44LA || RTX 5090 Astral OC || 7800x3d || switch oled @ 1.2 ghz/2.1 ghz/2000mhz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Silkystreet:

Någon som har koll på hur lång tid det tar för komplett att skicka paket inom sthlm/Uppsala regionen? 3080 kortet postades imorse kl 07.

Det kommer väl fram imorgon, är väl standard om man inte bor ute på landet?

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Bryter mot min egen princip när jag tidigare meddelade att jag inte skulle svara på sådan här inlägg...

1. Info står under produktsidan den uppdaterades 11/11
2. Det kommer nya uppdatering 13- och 20/11 står också på hemsidan!
3. Patrik har sagt att Kundtjänst har extremt mycket nu, gäller inte bara 3080/3090 de har naturligtvis playstation och massa andra frågor som strömmar in till dem.

4. Sätt dig ned och gör som vi andra och håll koll på uppdateringarna som faktiskt kommer in på webhallens produktsidor!

5. Det går inte att får mer information än det som finns...

Javisst.
Men det verkar som att kundtjänst är stressade av alla samtal och lämnar fel svar(Det är mänskligt att göra fel)

Saken är att jag undrade varför datumet sköts fram.

Jag lägger ner detta nu och väntar in när telefonen plingar till i framtiden när kortet har kommit fram.

Har kanske hunnit uppgradera till Rocket Lake-s innan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av krushy:

Så, några kommer få en bättre plats i kön på msi 3080 x trio hos komplett, avbokade precis mitt där då dom inte ens kunde berätta vilken köplats man låg på.

Bokade igår ett Asus EKWB 3080 från Webhallen istället pga deras riktigt härliga support här på forumet!

Du vet att komplett äger Webhallen?

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punchboll:

Javisst.
Men det verkar som att kundtjänst är stressade av alla samtal och lämnar fel svar(Det är mänskligt att göra fel)

Saken är att jag undrade varför datumet sköts fram.

Jag lägger ner detta nu och väntar in när telefonen plingar till i framtiden när kortet har kommit fram.

Klart att de kan göra fel. Du gör helt rätt i att lägga ned, varför låta något dra energi som man ändå inte kan påverka?

Vi får ha tålamod vi som väntar helt enkelt och lita på att alla gör så gott de kan de som jobbar med detta.
Trevlig helg.

Visa signatur

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Datanisse:

Du vet att komplett äger Webhallen?

Komplett Group* Vi är syskon med butiken Komplett

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Komplett Group* Vi är syskon med butiken Komplett

Där @Webhallen är det lite bättre syskonet tack vare Patrik

Visa signatur

¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Skrivet av Cellen:

Där @Webhallen är det lite bättre syskonet tack vare Patrik

Haha spot on! Vet inte varför jag kom och tänka på Lisa och Bart Simpson när du skrev det haha!

Permalänk
Inaktiv

9st i lager!
https://www.komplett.se/product/1171562/datorutrustning/dator...

Edit:
Fan vad seg alla är fortfarande 9st kvar

Edit2:
5st kvar

Permalänk

https://www.komplett.se/product/1171562/datorutrustning/dator...
In stock, if you needed.

Edit:
All gone now..

Visa signatur

Mouse: Razer DeathAdder V2 PRO Keyboard: SteelSeries 6G v2 MX Black Speakers: Audioengine A2+ Wireless, Audeze Maxwell Monitor: Samsung Odyssey OLED G8/G80SD Game Console: PS5 digital, Nintendo Switch, Xbox Series X, Rog Ally

Permalänk
Medlem

Nån som haft koll på Palit 3080 Gaming Pro hos Webhallen? Står 8 bokningar just nu med leverans denna veckan. Har bokningarna sjunkit i veckan lr har leveransen ännu inte kommit?

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon300311:

Holy.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon300311:

Holy shit

Permalänk
Visa signatur

Mouse: Razer DeathAdder V2 PRO Keyboard: SteelSeries 6G v2 MX Black Speakers: Audioengine A2+ Wireless, Audeze Maxwell Monitor: Samsung Odyssey OLED G8/G80SD Game Console: PS5 digital, Nintendo Switch, Xbox Series X, Rog Ally

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

7 st Aorus 3080 Master hos Komplett!

Visa signatur

| i9-10900K | G.SKILL TRIDENT Z NEO 32GB DDR4 3600 MHz | ASUS ROG MAXIMUS XII HERO|
| 3080 AORUS XTREME | LIAN LI 011 DYNAMIC XL | ARCTIC LIQUID FREEZER II 360 |
| 6 x CORSAIR ML120 | CORSAIR HX1000i |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Siddi:

Hade det varit extreme hade jag slagit till direkt!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Siddi:

11st när jag beställde. 5st nu.

Visa signatur

Livet är för kort för dåligt kaffe

Permalänk
Hedersmedlem