Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk
Medlem

MediaMarkt skickade mail för någon vecka sedan om att datumet för tillbehören var ändrade till idag. Borde det inte dykt upp mail om att de finns att hämta? Det är iofs mer praktiskt om jag kan hämta de med PS5an nästa vecka.

Är det någon annan som bokat tillbehör på MM som hört något?

Permalänk
Medlem
Skrivet av 93Clocker:

Webhallen kunde inte skött detta sämre även om de försökte. Ingen info idag som utlovat.

I webhallens magiska kalender så fortsätter denna veckan ända tills på minst måndag!
Du borde förstått att det inte är den vanliga kalendern som hela världen använder som de går efter i utskicket, utan det är deras magiska kalender såklart

Visa signatur

9800x3d | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 32" G80SD OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Poza:

Står det på min med, ska få i december. Beställde digitala 17/9 21:38.

Vart på MediaMarkt kollar ni?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wallen:

Vart på MediaMarkt kollar ni?

Mitt konto/mina kvitton.

Permalänk
Medlem

Webhallen väntar kanske med att skicka ut mail tills deras support stänger för dagen 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av pcanka:

Webhallen väntar kanske med att skicka ut mail tills deras support stänger för dagen 😂

Tänkte precis säga det. Slippa ta shitstormen idag och kan ta den imorgon istället då några förhoppningsvis lugnat ner sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av frippe86:

Hur ser det ut för er som förbeställt?

Jag förbeställde versionen med diskläsare den 31 Maj från webhallen. Hur ser förhoppningarna ut för att kunna få innan Jul?

Se det såhär: beställde du senare än hösten 2019 kan du nog glömma att få på releasen. Jag beställde i maj 2019 och det var ganska sent men jag förväntas i alla fall få en på releasen. De som beställt under 2020 ska vara glada om de får tag på en i år.

Skrivet av Kberg:

Claimade bugsnax för en liten stund sen så det är inga problem!

Jag lyckas inte claima det? Kan "bara" ta de två andra spelen - hur fick du denna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Poza:

Står det på min med, ska få i december. Beställde digitala 17/9 21:38.

Var precis i kontakt med Mediamarkt och det verkar som att dem har ett systemfel som skickar ut fel informationsmail till dem som har bokat PS5. Enligt deras kundservice så kommer jag få min PS5 DE i december. Detta känns bara för jävligt :(((

Permalänk
Medlem
Skrivet av marmulax:

Var precis i kontakt med Mediamarkt och det verkar som att dem har ett systemfel som skickar ut fel informationsmail till dem som har bokat PS5. Enligt deras kundservice så kommer jag få min PS5 DE i december. Detta känns bara för jävligt :(((

Det var risigt gjort, förstår att du fick upp förhoppningar att få en vid release.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Poza:

Mitt konto/mina kvitton.

Har det inte alltid stått så då?..

Permalänk
Medlem
Skrivet av marmulax:

Inget specifikt om att det var för vissa eller gäller alla? Har de ens några för release? :/

Permalänk
Medlem

Webhallen - torsdag - ingen info - ✅

Man kan ju faktiskt skicka ut ett Mail även om man inte har nån info ännu och berätta att man inte har info bara för att visa att man bryr sig lite om läget och kunderna.

Tycker det är riktigt dåligt hanterat detta.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

En vän till mig skrev precis att han ringde webhallen nu för han började bli otålig som tusan...
"Jag skulle tro att mailet går ut senast söndag eller måndag"

Haha så jävla risigt...

Det enda som har betydelse är leverans..., vem blir egentligen lyckligare av ännu fler mail med meningslösa uppdateringar. Den uppdatering jag vill se är: ”Nu kan du hämta din PS5!” (vilket i mitt fall lär bli på andra sidan nyår)

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem
Skrivet av Levandebild:

Jag lyckas inte claima det? Kan "bara" ta de två andra spelen - hur fick du denna?

Jag gjorde det i ps appen på telefonen. Ska även fungera att göra via hemsidan

Visa signatur

[4690k@4,7GHz] [Asus Z97-A] [Asus GTX 970 Strix] [Corsair 16GB DDR3 1600MHz] [Samsung 830 120 GB] [WD Green 3TB]

Permalänk
Medlem

Sitter och småler när jag läser inlägg där vissa är mer eller mindre upprörda hur butiker hanterar utskick. Release är nästa fredag och får man en så får man. Är väl inte värre än så.
Tids nog så har alla en konsol eller två i hemmet. Tycker vi borde jaga företag som utvecklar Covid-vaccin mer än stackarna på WH, Elis, MM mfl.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ktd:

Sitter och småler när jag läser inlägg där vissa är mer eller mindre upprörda hur butiker hanterar utskick. Release är nästa fredag och får man en så får man. Är väl inte värre än så.
Tids nog så har alla en konsol eller två i hemmet. Tycker vi borde jaga företag som utvecklar Covid-vaccin mer än stackarna på WH, Elis, MM mfl.

För oss alla andra är release nästa torsdag och inte fredag!

Permalänk
Medlem

Jo, känner igen känslan från när jag var yngre. Lila orolig som många här. Nu tar kg det mer lugnt och har en annan syn. Familj och barn kan ha den inverkan att man får en annan prio.
Missförstå mig rätt. Jag längtar som fasiken men blir det vid release eller nån månad senare är inte hela världen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ktd:

Jo, känner igen känslan från när jag var yngre. Lila orolig som många här. Nu tar kg det mer lugnt och har en annan syn. Familj och barn kan ha den inverkan att man får en annan prio.
Missförstå mig rätt. Jag längtar som fasiken men blir det vid release eller nån månad senare är inte hela världen.

Haha jag är 31 och är sur som en idiot på webhallen. Vissa växer aldrig upp vettu!

Visa signatur

9800x3d | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 32" G80SD OLED

Permalänk
Medlem

Jag är äldre än så.
Men lite har jag i mig fortfarande. För att döva lite abstinens plockade jag upp en kontroll och laddststoon nyss.

Permalänk
Medlem

Om ändå Webbis hade skickat iväg dessa som också är förbokade där så man fått klämt lite! (Så fick jag gnälla lite i detta inlägget också!)

Är kontrollerna lätta att få i laddstationen? Upplevde att de till 4an är lite bråkiga att få ner ibland

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

@webhallen. Hur går det? Jag kan korrekturläsa mailet om det är det ni väntar på att få gjort

Visa signatur

¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Medlem

Japp. Man ställer bara i den. DualShock 4:an upplevde jag, som du säger, att man fick trixa med för att få den i rätt läge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ktd:

Japp. Man ställer bara i den. DS4:an upplevde jag, som du säger, att man fick trixa med för att få den i rätt läge.

Härligt! Då kanske det är laddat efter att sonen spelat också framöver

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Även jag kunde redeema Bugsnax i PS appen på iOS. Men jäklar vad konstig appen ser ut nuförtiden, ser ut som ett Alienware Winamp rymdtema från ca 2005, vilket iofs är lite roligt när allt är platt nuförtiden.

Visa signatur

Desktop: 9800X3D, RTX 5090 FE, Asrock A620I, 32 GB RAM, FD Ridge, PG32UCDP
Laptop: MacBook Pro 16", M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Även jag kunde redeema Bugsnax i PS appen på iOS. Men jäklar vad konstig appen ser ut nuförtiden, ser ut som ett Alienware Winamp rymdtema från ca 2005, vilket iofs är lite roligt när allt är platt nuförtiden.

https://lambdan.se/img/shellfish/20201112-185043.38.jpg

Mäh! Har också försökt få det men det står bara "ta reda på mer" när jag gått in där via ps plus.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ullus:

Inget specifikt om att det var för vissa eller gäller alla? Har de ens några för release? :/

Är inte säker på det men bör gälla alla, dock så står det "påbörjad leverans" när jag kolla i mitt konto på deras hemsida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av N_Micke:

Mäh! Har också försökt få det men det står bara "ta reda på mer" när jag gått in där via ps plus.

Ja det var lite skumt för mig också. Om jag sökte efter spelet så kostade det pengar, men gick jag på PS Store (där nere) > Abonnemang (där uppe i PS Store sidan, bredvid Samlingar, Erbjudanden, PS5 osv) > Månadens spel och gick den vägen var det en ”Lägg till i biblioteket” knapp istället.

Visa signatur

Desktop: 9800X3D, RTX 5090 FE, Asrock A620I, 32 GB RAM, FD Ridge, PG32UCDP
Laptop: MacBook Pro 16", M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM

Permalänk
Medlem

Ser fint ut! Hur känns den i handen?
Fick Mail av media Markt för en halvtimme sedan att de har nu skickat min handkontroll och laddstation. Även om jag vad att få alla tre samtidigt haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av N_Micke:

Exakt detta problem har jag också! Men ska försöka få tag på det genom mobilappen, det tycks bli min sista utpost.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Ja det var lite skumt för mig också. Om jag sökte efter spelet så kostade det pengar, men gick jag på PS Store (där nere) > Abonnemang (där uppe i PS Store sidan, bredvid Samlingar, Erbjudanden, PS5 osv) > Månadens spel och gick den vägen var det en ”Lägg till i biblioteket” knapp istället.

Ha! Snyggt! Den vägen gick det finemang Tack!

Skrivet av Levandebild:

Exakt detta problem har jag också! Men ska försöka få tag på det genom mobilappen, det tycks bli min sista utpost.

Det gick om man tog rätt väg i mobilen

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö