Klocka ett Creative GeforceFX 5900Ultra 256MB

Permalänk
Medlem

Klocka ett Creative GeforceFX 5900Ultra 256MB

Nån som har hunnit gjort detta än?
Tänkte jag skulle se vad denna går för.

Förresten, kan gamla ATI drivrutiner störa så jag får sämre resultat vid benchmark?

Hade ett Hercules Radeon 9800 Pro tidigare.

Visa signatur

Director | Founder - HeXagon e-Sports

Permalänk
Medlem

Ursäkta men e du d*m i hela huvet? *no offence man*
men som sagt.. r9800 pro är bättre än gf fx 5900 ultra, kollar uk gamers test

Visa signatur

If you're havin' girl problems i feel bad for you son
I got 99 problems but a bitch ain't one

Permalänk
Medlem

optimuz: olika i många tester...

Permalänk
Medlem

mmmmm i vissa är Radeon 9800Pro 100% snabbare... helt skadat :/

well nVidia 4 ever

en fråga... hur mycke låter ditt kort?

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför nVIDIA 4 ever??? Va ere för fel på dig
De ja ser i nVIDIA, fuskande, fuskande och åter fuskade för att lyckas tävla me ATi...

UK Gamers test skulle ja lita ganska fett på med tanke på hur seriöst och hur mycket tester de utfört och med tanke på att de använder 3st retail kort och ett referenskort, med de ekvationerna kan de inte gå fel, även om ni nvidia maniacs gärna skulle vilja

Sen är ju FX 5900 Utlra inte ett dåligt gfx, men me tanke på att de kostar c:a 2000kr mer än R9800Pro och har likvärdig eller lite sämre prestanda och högre ljudnivå förstår jag inte varför ni vill ha nVIDIA?

jeje nu ska jag sova... godnatt

Visa signatur

If you're havin' girl problems i feel bad for you son
I got 99 problems but a bitch ain't one

Permalänk
Medlem

För det första snurrar inte ens fläkten i 2d läge. Sen låter det inte mer än mitt gamla Ti4600 så det är inte så farligt.

Enligt mina egna tester i spel nu så är 5900Ultra snabbare. Ja, kortet var dyrare. 1000kr men då får jag ett lite snabbare kort plus att det är 256MB.

Visa signatur

Director | Founder - HeXagon e-Sports

Permalänk
Avstängd

Hehe byta från 9800 pro till 5900 ultra... smart!

Du kan nog få gå med i Mensa direkt utan att behöva göra deras tester.

Visa signatur

[font="arial"][size="1"]| "Never Argue With An Idiot. They´ll Lower You To Their Level And Then Beat You With Experience." |[/size][/font]

Permalänk
Medlem

Du har gjort ett bra val, alltig kul med folk som vågar prova lite nya saker, värkar jusom alla är negativa till bytet, dock inte jag.
vill veta lite mer hur det presterar osv.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av krukan6
För det första snurrar inte ens fläkten i 2d läge. Sen låter det inte mer än mitt gamla Ti4600 så det är inte så farligt.

Enligt mina egna tester i spel nu så är 5900Ultra snabbare. Ja, kortet var dyrare. 1000kr men då får jag ett lite snabbare kort plus att det är 256MB.

Men asså, blir lite skev i pallet på folk som är som dig....För det första så har du inte ens en CPU som kan kräma ur varken 9800/5900Ultra. Och för det andra så är inte 5900 snabbare än 9800 !

Visa signatur
Permalänk
Medlem

och 256 mb på graffet lär du inte har användning för på några år

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Avstängd

S**tan vad avundsjuka vissa är men visst kanske var ett lite onödigt byte från 9800 till 5900 men för det behöver ni inte hacka sönder killen han kanske blir ledsen :D:D:D:D:D hörru krukan va får du för resultat i 3dmark 01 och 03?

Visa signatur

XP 2200+ 9x225 @2025mhz | Abit NF7 nforce2 rev2.0 | 2x256 Twinmos DDR 400/3200 7-2-2-2 | Connect 3d 9700Pro| Audigy 2 | Red Neon | WD 120gb | 19 Hansol| 17094p 3dmark 01 | 5680 3dmark 03 |

Permalänk

Håller med Jaaeger...sluta hacka på pojkstackarn. Om han ni tycker att han ska ha ett 5900 Ultra ist för 9800 Pro så låt honom ha det? Alla recensioner visar olika prestandaresultat mellan dessa två kort. Ibland är 5900 bättre och ibland 9800. EOD!

Jag skulle ockmså vilja se lite bänktester! 3dmark03 (senaste patchen såklart) samt lite annat smått & gott...lägg upp dem NU!!

Permalänk
Medlem

Skitsamma, båda korten lär vara grymma! Alltid kul med någon som vågar testa något nytt!

Visa signatur

Epox 8KHA+ | XP 2400+@2340 | SLK-800 / Enermax 8cm | 512mb PC2700 | ti4200 128mb 310/560
"Man lever bara en gång - men å andra sidan dör man inte så ofta heller!"

Permalänk
Medlem

5900 Ultra slår ATi i vissa testa på samma sätt som ATi slår det i andra. 9800pro är inte rakt av bättre utan det beror på vad man vill ha ut av sitt kort.

Sren upplever han det snabbare och då tror iaf inte jag att han sitter och ljuger!

Permalänk
Medlem

Skulle köra på Nvidia som med Amd och Intel självklart kör man på intel oavsätt vad amd hittar på.. SOm att äta mat från gatan eller resturang vad väljer du?

Visa signatur

i7 930 @ 4.3][Corsair Dominator 5x2GB][Asus P6X58D-E][Nvidia GTX780 Ti][Corsair AX1200][Intel X25-M G2 80gb - Seagate 2x1tb][Mozart TX][Kylning: Ek supreme HF - 3x 120x3 Rad - Mch655 pump

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mobne
Skulle köra på Nvidia som med Amd och Intel självklart kör man på intel oavsätt vad amd hittar på.. SOm att äta mat från gatan eller resturang vad väljer du?

du menar förstås att man kör på AMD i vått och torrt, men vi förstår vad du menar
håhåjaja, dessa intel kör pojkstackarna förvirrade ibland

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mobne
Skulle köra på Nvidia som med Amd och Intel självklart kör man på intel oavsätt vad amd hittar på.. SOm att äta mat från gatan eller resturang vad väljer du?

Det är inget fel på AMD! Så snacka inte. Själv kör man AMD+ATI helt underbar configuration.

Visa signatur

[ Athlon 1466 @ 2714Mhz / Zalman 7000b-CU ][ Abit NF7-S 2.0 @ 261FSB ][ 2*512MB KHX3000 BH-5 @ 2-2-1-5 1:1 (MemTest) ]
[ ATi 9800PRO @ 500/405Mhz Kylning
][ Win2003 Server Enterprise Edition ] [ Catalyst 4.12beta/nForce 2.45 ]
[ 3DMark2001: 20658P][ 3DMark2003: 7246p ][ Super-Pi: 39s ] ----- AMD San Diego/Venice FAQ! - Posta 3DMark05 resultat här!

Permalänk
Medlem

Om inte annat så har ATI både bättre TVout och bildkvalité

Visa signatur

"There he goes. One of God's own prototypes. A high powered mutant of some kind, never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die. "

Permalänk
Medlem

optimuz: ett 5900 ultra kostar ju lika mycke som 9800 pro

Screwdriver: du e ju knackad i pallet... om du inte kan göra annat än å pillra på aggrotangenterna så bör du hålla tyst. Killen har gjort ett jävligt bra val i köpet av sitt 5900 Ultra. Och btw... 5900Ultra slåt absolut 9800Pro i många tester. Jag har sett tester där 9800Pro slår 5900Ultra å tvärtom. De verkar mer som du är förbaskat sotis på att han köpt ett och inte du.

Visa signatur

https://einridi.bandcamp.com | https://soundcloud.com/einridiofficial
[ASUS 27"][5900X@5GHz w H115i Platinum][MSi X570S MAG Tomahawk][32GB 3600MHz Vengeance LPX][Powercolor RX 7800XT][Corsair RM750x V2][Corsair MP600 500GB][256GB 840 pro][850 EVO 500GB][NI Komplete Audio 6][ADAM T7V][BD DT-1770Pro 250ohm][Bitwig Studio 5.1][Reason 11][Maschine 2.17.5][NI Komplete A49][Arturia MiniLab mk2][NI Maschine JAM & Mikro mk3][Corsair AIR 540][Windows 11 Pro]
"If they're going to pirate somebody, we want it to be us rather than somebody else." -- Microsoft Business Group President Jeff Raikes

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VioL8oR
Om inte annat så har ATI både bättre TVout och bildkvalité

kan väl kompenseras med drivrutinskvaliten

Permalänk
Medlem

5900 kommer att spöa 9800 rätt mycket när det kommer bättre drivisar.

Visa signatur

|AMD2500+@252x9|DFI LANPARTY REV B|9700|2xCORSAIR3500@11-2-2-2|

|AMD2100+@215x10|NF7-S-V2|1xTWINMOS@11-3-2-2|

Permalänk
Hedersmedlem

Det är vida känt att ATI har optimerat sina grafikkort för att få goda resultat i benchmarks, samt att Nvidias drivrutiner för FX5900 inte är helt optimerade än, även 9700Pro var långt ifrån lika snabbt som det är nu när det kom, pga. inte optimerade drivrutiner. Om killen är nöjd så vad är det då att diskutera om?

Visa signatur

We want to love, we want to dream, we want to be, rebuild the world with the knowledge we retrive. /Colony 5 - Future

Permalänk
Medlem

Japp håller med...inget att hacka ner folk för!

Men jag själv har oxå funderingar på ett FX 5900 ULTRA 256MB
har sett tester på kortet som ser riktigt "fett" ut och då sa dom att dom inte ens hade nån som helst drivrutin som var optimerad...allså kommer resultaten att bli ännu bättre!

Ja ja...jag tycker personligen att alla har ett fritt val när det gäller att köpa saker...ingen ska bestämma vad nån annan ska köpa!

Ha det gött nu!

Och PLZ lägg upp resultaten sen vill gärna se dom...gärna från båda dina grafikkort (5900 och 9800).

Visa signatur

Signatur raderad, se våra regler /Mental

Permalänk
Medlem

krukan6: Få se lite 3DMark-poäng nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skrewdriver
Men asså, blir lite skev i pallet på folk som är som dig....För det första så har du inte ens en CPU som kan kräma ur varken 9800/5900Ultra. Och för det andra så är inte 5900 snabbare än 9800 !

´

hur vet du det?? har du haft båda och jämfört dom ?? liksom dom tester som man hittar är sällan opartiska..

han har ju tillochmed haft ett 9800pro och tycker att 9500ultrat är snabbare vad säger det dig ??

Visa signatur

Gigabyte Ds4 Intel E8200 @ 4ghz ,500mhz FSB
Geforce 8800gts @720/1100mhz
2xRaptor @Raid 0

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skrewdriver
Men asså, blir lite skev i pallet på folk som är som dig....För det första så har du inte ens en CPU som kan kräma ur varken 9800/5900Ultra. Och för det andra så är inte 5900 snabbare än 9800 !

5900ULtra är FÖRMODLIGEN snabbare än Radeon 9800.. aeger radeon.. okej.. vad gör det om radeon har bättre 3dmarks? .. när 5900Ultra aeger i spelen.. jag menar.. det e det som räknas.. inte hur många poäng man har.. (iofs kanske 5900ultra har bättre poäng.. jag minns inte) .. jo det var uppe nåt om att nvidia fuskade för ett tag sen.. men det skulle inte förvåna mig det minsta att radeon oxå fuskar.. bara ingen upptäckt det eller radeon har mutat dom som kom på det .. .. vem vet..!

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av optimuz
Ursäkta men e du d*m i hela huvet? *no offence man*
men som sagt.. r9800 pro är bättre än gf fx 5900 ultra, kollar uk gamers test

Hm.. Dum i huvet? De tror jag inte han är, eftersom han gjorde de bytet..

http://www6.tomshardware.com/graphic/20030512/geforce_fx_5900...

Kolla på Toms hardware..

De du Vinner med nVidia Förlorar du med ATI
De du Vinner med ATI Förlorar du med nVidia..
Båda korten är bra på sina saker..

och OJ! man börjar nästan tjura när man får 1 fps mindre

Visa signatur

Intel Core2Duo E6400 2.13ghz @ 3.4ghz | Asus P5B-Deluxe | 3GB Corsair TWIN2X PC2-6400 | Gainward 8800GT @ 700 mhz / 2100 mhz |

Permalänk
Avstängd

Folk verkar ha svårt att förstå att det inte handlar om vilket kort som är bäst eller om ati eller nvidia suger.

Det handlar om att gubben bytt grafikkort och lagt tusen kronor emellan för att få ett likvärdigt kort.

Diskussionen om 5900 får 5fps mer i det spelet eller om 9800 får 7fps mer i ett annat spel är irrelevant. Alla vet att korten är _hyfsat_ likvärdiga.

Sen är Tom's Hardware inte speciellt objektiva.

Kanske ska nämnas att jag själv har ett Asus Ti4800 och gillar inte ATi speciellt mycket.

Edit: Sen som det nämnts innan så kan han inte pusha något av korten med sin CPU, eller?

Visa signatur

[font="arial"][size="1"]| "Never Argue With An Idiot. They´ll Lower You To Their Level And Then Beat You With Experience." |[/size][/font]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haribo
Folk verkar ha svårt att förstå att detta inte handlar om vilket kort som är bäst eller om ati eller nvidia suger.

Det handlar om att gubben bytt grafikkort och lagt tusen kronor emellan för att få ett likvärdigt kort.

kanske kan 1000 spänn för vissa vara värt för att ha det absolut nyaste på marknaden?

tycker du ska formatera om hdd så att du blir ren från alla gamla drivisar, då funkar det som bäst.

och snälla ni.... håll er till topic

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ca[[pp
kanske kan 1000 spänn för vissa vara värt för att ha det absolut nyaste på marknaden?

Ja, men sen är frågan hur smart det är också, speciellt om man får noll prestandahöjning.

Visa signatur

[font="arial"][size="1"]| "Never Argue With An Idiot. They´ll Lower You To Their Level And Then Beat You With Experience." |[/size][/font]