AMD Ryzen 9 5950X och Ryzen 9 5900X "Vermeer"

Permalänk
Medlem
Skrivet av adzer:

Ja UB är så fantastiskt dåligt att ingen seriös person bör någonsin länka eller referera till dem. Nästan så man borde blocka dem i forummjukvaran

Jag tycker dock userbenchmark fyller sitt syfte när man vill se ifall allt funkar som det ska. Vet dock att den inte riktigt säger sanningen där heller, men drar alltid en sådan när jag ominstallerat windows eller installerat ny hårdvara. Men nej, som ni säger, absolut inte att användas som någon form av måttstock för vad man ska köpa härnäst

Permalänk
Medlem
Skrivet av ibland:

Jag tycker dock userbenchmark fyller sitt syfte när man vill se ifall allt funkar som det ska. Vet dock att den inte riktigt säger sanningen där heller, men drar alltid en sådan när jag ominstallerat windows eller installerat ny hårdvara. Men nej, som ni säger, absolut inte att användas som någon form av måttstock för vad man ska köpa härnäst

Förstår behovet, men varför inte använda geekbench, 3dmark eller något annat mer seriöst?

Permalänk
Medlem
Skrivet av adzer:

Förstår behovet, men varför inte använda geekbench, 3dmark eller något annat mer seriöst?

Kör dem också

Permalänk
Hjälpsam

Vi kanske får se ett test av 5600x och 5800x snart, de har ju puttrat på testriggarna i en veckas tid nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Vi kanske får se ett test av 3600x och 3800x snart, de har ju puttrat på testriggarna i en veckas tid nu.

De har väl puttrat i över ett år nu?

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Alphahanne:

De har väl puttrat i över ett år nu?

Doh!
Fixat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpeedRebirth:

Visst är 3600 riktigt bra. Men efter man väl har betalt för cpun så är det ju ändå prestandan som i slutändan spelar roll.
Och 5000 cpuerna är ju riktigt mycket snabbare än 3600. Men det är inte alla som kan utnyttja allt det pga lågt presterande GPU. Ju högre fps GPUn klarar av att rendera ju större skillnad gör cpun med

Det var innan 5600 hade kommit ut och testats. Nu är det såklart 5600 som gäller.