Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk

Nån som har någon inside info kring om Media Markt har fått in flera konsoler?

Permalänk
Medlem

Hopps verkligen Sony tänk på att användare ska kunna göra lika coola (men dumma) saker med PS5 som MS med XSX.

https://twitter.com/tomwarren/status/1326530676066308097?s=21...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av NorthBadass:

Sitter och leker lite med nya handkontrollen. De väldigt fina loggorna som är till för extra grepp. Undra hur länge det kommer ta tills dessa är nednötta.

Jag skulle inte oroa mig! De flesta handkontroller är ju matta i ytstrukturen, och det krävs en hel del gnuggande för att blankpolera dem. De små fina loggorna är ju mycket grövre i ytstrukturen än den matta ytan på en traditionell kontroller, så det skulle krävas en ofantlig massa jobb för att radera ut dem... De lär nog vara längre än alla de mekaniska komponenterna inne i kontrollern skulle jag tro!

Förresten! Någon som sett om det sagts något på nätet om ifall de adaptiva avtryckarna surrar eller rasslar när de små motorerna och kugghjulen jobbar därinne?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barilla08:

Har inte sagt att det är billigaste, men billigt. Men visst, är det tajt med ekonomin så kanske man måste jaga ören.
Bekvämligheten överväger en eventuell kostnadssparning för mig.

Jag skulle inte kalla 300 spänn för ören men vi har alla olika ekonomi. Inköp 499 eller 599. När det är färdigspelat säljer man på tradera och än så länge har jag fått mellan 350 och 450 spänn. Dvs varje AAA-titel har kostat en sisådär 200 spänn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreas89:

Jag skulle inte kalla 300 spänn för ören men vi har alla olika ekonomi. Inköp 499 eller 599. När det är färdigspelat säljer man på tradera och än så länge har jag fått mellan 350 och 450 spänn. Dvs varje AAA-titel har kostat en sisådär 200 spänn.

Kan inte göra mer än att hålla med. Speciellt nu när första part spelen har blivit lite dyrare. Ännu bättre var det när det lokala biblioteket hade spel som man kunde låna, tyvärr så förstör ju idioter som vanligt och det försvann fort.

Permalänk
Medlem

Nu under natten har min order från Netonnet som kunde läggas i fredags tagits bort. Officiellt systemfel plus att dem löste inte det till våran för del.

Orkar inte jaga mer, om jag har tur kommer webhallens order komma in i december! Lycka till grabbar med tilldelningen nästa vecka 😁💪

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av bobbo90:

Nu under natten har min order från Netonnet som kunde läggas i fredags tagits bort. Officiellt systemfel plus att dem löste inte det till våran för del.

Orkar inte jaga mer, om jag har tur kommer webhallens order komma in i december! Lycka till grabbar med tilldelningen nästa vecka 😁💪

Neeeeej!!! Min order är också borta...!!!!!! De kunde väl iallafall låta oss vara kvar i kön för nästa batch...?

Permalänk
Medlem
Skrivet av NorthBadass:

Neeeeej!!! Min order är också borta...!!!!!! De kunde väl iallafall låta oss vara kvar i kön för nästa batch...?

Hoppas verkligen inte jag jinxar nu men min är fortfarande kvar 😬🤐

Fick ni Mail om detta eller hur försvann den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frager:

Håller tummarna för dig att den är kvar!

Jag har inte fått Mail, gick in och kikade nu när jag läste detta på forumet. Ska skriva till dem när chatten öppnar då de dragit pengarna.

Kan väl köpa att de hade systemfel och att det inte gick som det gick. Tog de bort de som slank in är det dåligt skött, som sagt får vi som kom in sist väl vänta tills nästa batch kommer in från Sony. Är väl inte mer än så? Osnällt att bara ta bort någons beställning utan att säga till

Permalänk
Medlem
Skrivet av NorthBadass:

Jag har inte fått Mail, gick in och kikade nu när jag läste detta på forumet. Ska skriva till dem när chatten öppnar då de dragit pengarna.

Kan väl köpa att de hade systemfel och att det inte gick som det gick. Tog de bort de som slank in är det dåligt skött, som sagt får vi som kom in sist väl vänta tills nästa batch kommer in från Sony. Är väl inte mer än så? Osnällt att bara ta bort någons beställning utan att säga till

Tack!

Min orderbekräftelse är från 11.08. La du senare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frager:

Tack!

Jupp, jag var osäker om jag skulle köpa då jag har en beställning från Media Markt som kommer nästa år. Valde att köpa tillslut så jag lär väl vart sist in

Permalänk
Skrivet av NorthBadass:

Seriös fråga. Hur kommer det sig att du väljer att betala direkt istället för att ta faktura?

Permalänk
Medlem

Kul, chatten är stängd..! Får meddelande ”chatten är öppen 9-17:30!

Permalänk
Medlem
Skrivet av machiavelli1337:

Seriös fråga. Hur kommer det sig att du väljer att betala direkt istället för att ta faktura?

Föredrar att ha det betalat direkt

Permalänk
Medlem

Enligt deras Facebook är all kundtjänst stängs under helgerna. Får kontakta dem på måndag

Såg denna tråd när jag googlade, är mitt sista hopp! Haha

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1607604-netonnet-forsv...

Permalänk

Vilken tid på torsdag börjar försäljningen online? Nån som vet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av PriPPs123:

Vilken tid på torsdag börjar försäljningen online? Nån som vet?

Det är väl bara ett rykte än så länge att de kommer sälja på Torsdag ?

Jag hoppas de gör det dock, att de återförsäljarna som bara tog till releasen släpper "batch 2"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frager:

Tack!

Mitt OE är från 11:20 och är kvar. Dock låg min i varukorgen farligt länge då jag försökte skapa konto med BankID som aldrig fungerade då man fick felmeddelande när man skulle verifiera mailen. Så köpte tillslut med epost bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frager:

Du skrev 11.08? Menar du datum eller tid 11:08?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av bobbo90:

Våra lades 13 nov, stod som mottagen.

Om din status står "redo att plockas" är du säker 😁

Inget redo att packas än haha. Får hålla tummarna här. Har dom som förhandsbokat tidigare hos Netonnet fått den statusen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frager:

Inget redo att packas än haha. Får hålla tummarna här. Har dom som förhandsbokat tidigare hos Netonnet fått den statusen?

Aa det har dem!

Skumt att vissa är kvar och andra är borta.. Hmm luktar skumt detta

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av bobbo90:

Aa det har dem!

Skumt att vissa är kvar och andra är borta.. Hmm luktar skumt detta

Ena hjärtkammaren pumpar i övertakt och andra står helt still..!

Permalänk
Medlem

Jag tycker att man borde få mail om de faktiskt tagit bort ordern.
Jag som inte har en inloggning på NetOnNet men också hann lägga en order i fredags har då ingen aning om den är kvar eller ej.
Eller kan man se detta på något vis?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brolle94:

Jag tycker att man borde få mail om de faktiskt tagit bort ordern.
Jag som inte har en inloggning på NetOnNet men också hann lägga en order i fredags har då ingen aning om den är kvar eller ej.
Eller kan man se detta på något vis?

Kolla om du kan logga in med BankID?

Permalänk
Medlem

Någon som har koll på vilken HDMI kabel man ska köpa? Behöver en som är 3m så den som ingår är för kort.

Tycker det är en jäkla djungel med vilken man ska köpa för att klara sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NorthBadass:

Kolla om du kan logga in med BankID?

Det kunde jag tyvärr inte.
Jag får väl helt enkelt öppna en chatt med dem imorgon också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frager:

Någon som har koll på vilken HDMI kabel man ska köpa? Behöver en som är 3m så den som ingår är för kort.

https://www.elgiganten.se/product/tv-bild/kablar-och-adapters...

Det här ska funka.

Permalänk

Håller tummarna för info från Webhallen snart. Bokade dock 21/6 så har inte så stora förhoppningar om att få min innan årets slut.

Visa signatur

Main: Ryzen 9 7900X | ASUS X670-P | 64GB DDR5 | RX 6700 XT | Phanteks P600S | Endeavour
HTPC: Ryzen 5 7600 | ASRock B650M-HDV | 32GB DDR5 | RX 5500 XT | A3-mATX | Bazzite
NAS: Ryzen 7 5700G | Gigabyte B550 GX | 64GB DDR4 | 4x4TB | Enthoo II SE | TrueNAS Scale
Släpbar: Lenovo ThinkPad P52 | Xeon E-2176M | 32GB DDR4 | Quadro P2000 | Fedora/W11
Konsoler: GameCube | PS3 (Fet) | PS5 (Disc) Lur: Sony Xperia 10 IV

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frager:

Kör en med HDMI 2.1 så är den framtidssäkrad.
Sen beror det lite på vad du kör med för tv också.

HDMI 2.1 på amazon.se

Visa signatur

¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Frager:

Du får en hdmi 2.1 kabel i ps5 lådan.