Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frager:

Vad kommer ni köra för headset? Kör ni ps original?

Det blir med ett corsair virtuoso om jag vill stänga mig inne helt.
Annars har jag alternativet med ett gammalt qpad headset som är öppet.

Visa signatur

Min rigg:
Corsair 275R TG, Ryzen 7 3700X, NH-U12S Chromax cooler, ASUS x570 strix-E, Corsair RMx750, Gskill Trident Z Neo 16Gb, RX6800 ref, Nvme Samsung 970 Evo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barilla08:

Det är ju rea hela tiden på PSN butiken...

Har inte sett ett spel vara som billigast på psn så länge spelet är under året och är en AAA-titel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frager:

Jag kommer köpa Audeze Penrose verkar grymma!!!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dreas89:

Har inte sett ett spel vara som billigast på psn så länge spelet är under året och är en AAA-titel.

Har inte sagt att det är billigaste, men billigt. Men visst, är det tajt med ekonomin så kanske man måste jaga ören.
Bekvämligheten överväger en eventuell kostnadssparning för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frager:

Audeze Penrose

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barilla08:

Har inte sagt att det är billigaste, men billigt. Men visst, är det tajt med ekonomin så kanske man måste jaga ören.
Bekvämligheten överväger en eventuell kostnadssparning för mig.

Man kanske vill äga spelet också, och inte bara licensiera det

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av CubaCola:

Ja, väldans tråkigt att "samla" digitala licenser som inte går att ställa snyggt i bokhyllan.
Men visst, likställer man en bra spelupplevelse med en bekväm sådan kanske det inte spelar någon roll. Men för mig är det väldigt själlöst.

Permalänk
Medlem

Detta med digital eller med optisk läsare är ju för mig bara att man har fler valmöjligheter! Innan kunde man ju köpa digitala versioner på amazon (vet ej om det går längre) så hade det bara varit att man kunde köpa digital från andra ställe än PSN så hade det kunnat bli annan konkurrens.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av CubaCola:

Du menar kunna sälja det för att det är tomt i plånboken? 😉

Jag känner att när jag spelar klart spelet har jag fått valuta för pengarna. Hade aldrig orkat sälja spel...

Permalänk
Medlem

Kan vi inte bara droppa snacket om för eller emot skiva? Alla har olika preferenser och det är så klart ok att fråga och svara men att sen nästan håna någon för dens val skapar bara trist stämning och är i mitt tycket lite respektlöst.
Spel ska vara kul och enande, inte delande...

Permalänk
Medlem

Sitter och leker lite med nya handkontrollen. De väldigt fina loggorna som är till för extra grepp. Undra hur länge det kommer ta tills dessa är nednötta. Ska bli spännande och se hur kvaliteten håller de kommande åren

Permalänk

Igår fick jag mejl från Mediamarkt att min Dualsense är redo att hämtas om 24h, och att om inte jag hämtar ut den kan beställningen komma att annulleras. Problemet är att PS5 är en del av den beställningen, och jag bokade PS5 såpass sent att jag förmodligen inte får den förrän nästa år. Kommer jag tappa min plats i kön om jag inte hämtar kontrollen, eller äre bara kontrollen som makuleras? Nån som vet? Går inte att ringa & fråga dom en vardag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NorthBadass:

Sitter och leker lite med nya handkontrollen.

Tycker du också att den känns lite mer gedigen än tidigare PS-kontroller? Jag tycker den känns bättre på alla sätt utan att ta bort DS-känslan.
Jag tycker det ska bli otroligt kul att få testa Sense-funktionen. Förhoppningsvis på torsdag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ktd:

Kan vi inte bara droppa snacket om för eller emot skiva? Alla har olika preferenser och det är så klart ok att fråga och svara men att sen nästan håna någon för dens val skapar bara trist stämning och är i mitt tycket lite respektlöst.
Spel ska vara kul och enande, inte delande...

Men skiva är så sjukt opraktiskt. Hur många köper dvd liksom? 😎

Visa signatur

Min rigg:
Corsair 275R TG, Ryzen 7 3700X, NH-U12S Chromax cooler, ASUS x570 strix-E, Corsair RMx750, Gskill Trident Z Neo 16Gb, RX6800 ref, Nvme Samsung 970 Evo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ktd:

Tycker du också att den känns lite mer gedigen än tidigare PS-kontroller? Jag tycker den känns bättre på alla sätt utan att ta bort DS-känslan.
Jag tycker det ska bli otroligt kul att få testa Sense-funktionen. Förhoppningsvis på torsdag.

Det tycker jag absolut! Gillar att den känns lite tyngre, det får den att kännas mer ”på riktigt” om du förstår hur jag menar haha

Touchpaden tycker jag också är mycket bättre än förr, mer naturligt att nå den än på förra

Längtar tills man för känna de adaptiva backtriggers!!

Permalänk
Medlem

Att ni kallar det CD och DVD gör inte alternativet med skivor sämre.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av lambdan:

Bra demo på Adaptive Triggers i Black Ops Cold War på PS5: https://twitter.com/GabrielFarat/status/1327282287868846082 - fan så coolt.
Har börjat spela onlinen på PS4 men sparar campaignen till PS5.

Alltså detta är jag så himla sugen på att testa! Adaptive Triggers verkar så himla ballt!

Så taggad på att testa Astro's Playroom

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frager:

ATH-M50x + V-MODA BoomPro

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Gurra101:

Audeze Penrose

Har ett gammalt 7.1 virtual surrond headset till datorn, kör nog det ett tag ifall det fungerar tills jag köper det nya pulse 3d headset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frager:

Har bokat Sonys egna Pulse 3D eller vad den heter. Tänkte den ger mig bäst möjlighet att testa på 3D ljudet de pratat så mycket om.

Skrivet av tyvar1:

Alltså detta är jag så himla sugen på att testa! Adaptive Triggers verkar så himla ballt!

Ja men eller hur? Är det coolaste jag sett. Tror Borderlands 3 också ska ha något liknande. Sen om jag använder det när jag kör online eller inte vet jag inte (känns som att det kanske är en kompetitiv nackdel i vissa situationer) men man får ju se, vill absolut testa.

Skickade samma klipp till min kusin som är väldigt PCMR och han blev sjukt sugen på en PS5 då också

Visa signatur

Desktop: 9800X3D, RTX 5090 FE, Asrock A620I, 32 GB RAM, FD Ridge, PG32UCDP
Laptop: MacBook Pro 16", M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av lambdan:

Har bokat Sonys egna Pulse 3D eller vad den heter. Tänkte den ger mig bäst möjlighet att testa på 3D ljudet de pratat så mycket om.

Ja men eller hur? Är det coolaste jag sett. Tror Borderlands 3 också ska ha något liknande. Sen om jag använder det när jag kör online eller inte vet jag inte (känns som att det kanske är en kompetitiv nackdel i vissa situationer) men man får ju se, vill absolut testa.

Håller med, absolut något man vill ha för singleplayer men skippar nog det för multiplayer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ktd:

Det bådar gott inför kommande släpp att Webhallen hanterar det här så OTROLIGT dåligt för då har jag, som tycker dom skött sig bra, har ännu större chans. Nu hoppas jag att alla (inte här men på andra ställen) som lovat att aldrig mer handla av WH inte heller gör det.

Skrivet av ktd:

men att sen nästan håna någon för dens val skapar bara trist stämning

Avdelning du bor nog fundera lite över dina egna inlägg.

Permalänk
Medlem

Har ett PS Platinum Headset. Enligt denna artikel är den fullt kompatibel med PS5. Lär köra kvar med den tillsvidare. Den är ju specificerad med 7.1 och 3D ljud också. Borde duga.

https://blog.playstation.com/2020/08/03/playstation-5-answeri...

Visa signatur

KONSOL: Playstation 5
SKÄRM: Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV
GAMING PC: i5-13600KF / Sapphire Radeon RX 7900 XTX 24GB Pulse Gaming OC / Gigabyte Z790 UD AX / Corsair Vengeance RGB EXPO 32GB 6000Mhz DDR5 / ADATA XPG GAMMIX S70 BLADE 2TB / Corsair iCUE H100i Elite Capellix XT / Corsair RM1000x Shift 1000W / Corsair 3000D RGB
GAMING LAPTOP: Razer Blade / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Medlem

Att Sony first party spel verkar alla kosta 849:- på release får ju en att inte vilja köpa digitala konsollen. Har man disc drive har man ju båda möjligheterna. Sen vill jag ha en UHD Blu ray spelare också.

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem
Skrivet av atWa:

Att Sony first party spel verkar alla kosta 849:- på release får ju en att inte vilja köpa digitala konsollen. Har man disc drive har man ju båda möjligheterna. Sen vill jag ha en UHD Blu ray spelare också.

Finns ju ett härligt ”life-hack” med Sony som är tillåtet. Egentligen med konsoler i samma hushåll men går att ordna med en vän som delar samma intressen/spel.

Där man sätter den enas konto som Primary och vice-versa.

Gjort så i flera år nu. Funkar utmärkt, även med Online spel.

Visa signatur

KONSOL: Playstation 5
SKÄRM: Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV
GAMING PC: i5-13600KF / Sapphire Radeon RX 7900 XTX 24GB Pulse Gaming OC / Gigabyte Z790 UD AX / Corsair Vengeance RGB EXPO 32GB 6000Mhz DDR5 / ADATA XPG GAMMIX S70 BLADE 2TB / Corsair iCUE H100i Elite Capellix XT / Corsair RM1000x Shift 1000W / Corsair 3000D RGB
GAMING LAPTOP: Razer Blade / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Medlem
Skrivet av SevenFour:

Avdelning du bor nog fundera lite över dina egna inlägg.

Sorry om du känner dig träffad och tog illa upp. Det inlägget var inte menat till någon specifik person utan ett allmänt och framförallt, ett skämt. Men det finns uppenbarligen en anledning att jag inte jobbar som komiker...

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Samma. verkar som dom lagt redigt mycket krut på att finslipa både rumbel och AT i Astro.
Får åka hem till en polare sen när han få de och se hur bra det är

Visa signatur

Error 404, System not found!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tOPO:

ATH-M40x

Visa signatur

Error 404, System not found!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frager:

Fidelio X2HR.

Permalänk
Medlem

Måste ändå säga att jag älskar hur ljust från lampan reflekteras genom glas/plastknapparna!

Bild