Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av voffen1:

Men skiva är så sjukt opraktiskt. Hur många köper dvd liksom? 😎

För vara ännu mer korerkt så är det inte ens DVD, utan bluray skiva
Och det positiva med att köpa spel på skiva är att när man spelat ut dessa så kan man sälja i andra hand Totalt har jag väl fått tillbaka 40-60% procent av varje spel jag sålt beroende på hur lång tid jag haft dessa

Visa signatur

🎮 → Ryzen 5 5600X, ASUS ROG Strix B550-F Gaming, G.SKILL Trident Z Nero 32GB 3600Mhz, Gigabyte Gaming OC 3080
🖥️ → Monitor: Xiaomi 34" Ultrawide 144hz
⌨️ → Cooler Master Masterkeys Pro
🖱️ → ASUS ROG Strix Gladius II Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon259487:

Du får en hdmi 2.1 kabel i ps5 lådan.

Är den 3m? Vilket var det som efterfrågades.
Har själv ingen koll, kör på min"gamla" eftersom min TV "bara" tar UHD @ 60Hz

Visa signatur

Desktop: Moderkort: ASUS STRIX B350-I Gaming | CPU: AMD R7 5800X3D | RAM: 2x16GB Corsair 3600MHz CL16 | GFX: Radeon RX 6950 XT Red Devil | OS: Windows 11 Pro x64 | Monitor: ASUS PG279Q & ASUS PB278Q

Notebook: ASUS UX482EG i7-1165G7 / 32 GB / 1 TB
Nintendo Switch/New 3DS XL - 1006-2151-2466

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brolle94:

Jag tycker att man borde få mail om de faktiskt tagit bort ordern.
Jag som inte har en inloggning på NetOnNet men också hann lägga en order i fredags har då ingen aning om den är kvar eller ej.
Eller kan man se detta på något vis?

vilken frakt tog du?

när jag beställde min 5600x ifrån netonnet så tog jag fri frakt, detta innebar att man inte packade ordern direkt utan jag hade inte min cpu förrens på tisdagen (beställde torsdag).

Fick ingen info hur ordern låg till förrens på måndagen efter att ha pratat med kundtjänst.

tänkte om du hamnade i samma sits.

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av blackeagle238:

Håller tummarna för info från Webhallen snart. Bokade dock 21/6 så har inte så stora förhoppningar om att få min innan årets slut.

Iår?

Jag har en bokning från oktober 2019 och jag får inte iår haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frager:

Någon som har koll på vilken HDMI kabel man ska köpa? Behöver en som är 3m så den som ingår är för kort.

Tycker det är en jäkla djungel med vilken man ska köpa för att klara sig.

https://www.prisjakt.nu/product.php?p=5318410

Funkar galant med mitt RTX 3080 i 4k 120hz.

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x32GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 3 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frager:

Iår?

Jag har en bokning från oktober 2019 och jag får inte iår haha

Läste på deras FAQ att ifall tilldelningen är större än vad dem hoppats på iom att brytpunkten för att få innan jul är bokning mitten av augusti tror jag. Verkar det som enligt WH att dem. Som. Fick beskedet efter jul kan få innan jul nu i veckan.

Har 9 okt 2019 på WH, håller tummarna för oss 🤪

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av bobbo90:

Läste på deras FAQ att ifall tilldelningen är större än vad dem hoppats på iom att brytpunkten för att få innan jul är bokning mitten av augusti tror jag. Verkar det som enligt WH att dem. Som. Fick beskedet efter jul kan få innan jul nu i veckan.

Har 9 okt 2019 på WH, håller tummarna för oss 🤪

Håller tummarna jag med haha

Har 6e oktober där

Permalänk
Medlem

Nigel Woodall (noodalls) har hunnit testat input delay mellan PS4 och PS5 i några spel nu, tyvärr har PS5 1ms högre delay i snitt än PS4 just nu. Vi får hoppas detta kan åtgärdas genom mjukvaruuppdatering från SONY.
Detta är tråkiga nyheter för tex folk som som spelar på en tävlingsnivå då PS4'an redan hade något för högre IL till att börja med.
Det ska också tilläggas att detta gäller endast spel som spelas i bakåtkompatibelt läge (dvs. PS4 spel, som spelas på PS5) än så länge, då inga spel som finns på båda systemen är testade ännu (Tror det bara är AC:Valhalla som finns på båda?)

https://twitter.com/noodalls

Visa signatur

Error 404, System not found!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don Stroker:

För vara ännu mer korerkt så är det inte ens DVD, utan bluray skiva
Och det positiva med att köpa spel på skiva är att när man spelat ut dessa så kan man sälja i andra hand Totalt har jag väl fått tillbaka 40-60% procent av varje spel jag sålt beroende på hur lång tid jag haft dessa

Jag menade vem som köper dvd som på film. Det skulle nog varit nytt stycke där 👍

Jag köper ditt argument rakt av. Däremot gynnar jag hellre utvecklare genom att köpa direkt vilket ej går genom att köpa begagnat. I min synvinkel gynnas spelmarknaden mer på digital försäljning. 😊

Visa signatur

Min rigg:
Corsair 275R TG, Ryzen 7 3700X, NH-U12S Chromax cooler, ASUS x570 strix-E, Corsair RMx750, Gskill Trident Z Neo 16Gb, RX6800 ref, Nvme Samsung 970 Evo.

Permalänk
Skrivet av Frager:

Någon som har koll på vilken HDMI kabel man ska köpa? Behöver en som är 3m så den som ingår är för kort.

Tycker det är en jäkla djungel med vilken man ska köpa för att klara sig.

Har du samma tv som du har med din ps4 kan de behålla din HDMI 2.0.
HDMI 2.1 kommer att vara aktuellt bara om du har en tv spm går upp till 4K 120hz. Köp en 2.1 sladd när du köper din nya tv istället...
Har du inte en LG OLED CX/GX eller en Sony XH9000 så behöver du inte en 2.1 just nu.

Permalänk
Medlem

Herregud så barnsligt taggad jag börjar bli.

Kom med goda nyheter nu Webhallen!

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Skrivet av Brolle94:

Jag tycker att man borde få mail om de faktiskt tagit bort ordern.
Jag som inte har en inloggning på NetOnNet men också hann lägga en order i fredags har då ingen aning om den är kvar eller ej.
Eller kan man se detta på något vis?

Gjorde en beställning den 17e sept. innan jag hade registrerat ett konto och kan inte heller se. Tydligen går det inte koppla ordern med kontot i efterhand enligt deras kundtjänst. Du får helt enkelt kontakta kundtjänst och fråga hur det ser ut.

Permalänk
Medlem

Min order på Netonnet som gjordes i fredags ligger fortfarande kvar. Men vad betyder det egentligen? Skumt att vissa bara får sina ordrar borttagna helt plötsligt.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / ASRock B650M PG Riptide / ASRock AMD Radeon RX 7900 XT Phantom Gaming 20GB OC / 32GB DDR5-6000Mhz Corsair Vengeance RGB EXPO / 2TB WD Black WDS200T3X0E / Corsair iCUE H150i Elite LCD XT / Corsair RM850x / Corsair 3000D RGB Airflow

Permalänk
Medlem

Om någon vill ha en perfekt SSD för att använda som extern disk (tillsammans med kabinett) så har WH en kartongskadad 870 QVO 2TB för 1905 (kanske dyrare eller billigare beroende på ens WH level): https://www.webhallen.com/se/product/328169-Samsung-870-QVO-2...

Visa signatur

Desktop: 9800X3D, RTX 5090 FE, Asrock A620I, 32 GB RAM, FD Ridge, PG32UCDP
Laptop: MacBook Pro 16", M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av voffen1:

Jag menade vem som köper dvd som på film. Det skulle nog varit nytt stycke där 👍

Jag köper ditt argument rakt av. Däremot gynnar jag hellre utvecklare genom att köpa direkt vilket ej går genom att köpa begagnat. I min synvinkel gynnas spelmarknaden mer på digital försäljning. 😊

Ironin i det hela är att Sverige är ett väldigt köpstarkt land, och ska det köpas film görs det oftast på just DVD.
Den är oftast billigare än bluray, och har "tillräckligt bra bild" för gemene man. Konservativt land vi lever i ibland.

Jag saknar Gamestop litegranna, när jag skaffade PS4 hos dem bytte jag in min Xbox 360 med spel och betalade noll för nya konsolen med spel (Killzone vill jag minnas). Sen att de tog ut nästan nypris för dem nästa gång jag var inne och kollade gör det ju inte så konstigt att de konkade i slutändan. Men även om jag kan uppskatta din inställning om att gynna spelindustrin maximalt hade jag inte ekonomin för det då, utan fick offra det gamla för att ha det nya. Men på sätt och vis gynnade jag väl en del av spelindustrin ändå.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dreas89:

Jag skulle inte kalla 300 spänn för ören men vi har alla olika ekonomi. Inköp 499 eller 599. När det är färdigspelat säljer man på tradera och än så länge har jag fått mellan 350 och 450 spänn. Dvs varje AAA-titel har kostat en sisådär 200 spänn.

Jo jag vet, tradera är fullt med begagnade strumpor för 9 kr, men jag skulle aldrig bemöda mig med sådant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barilla08:

Jo jag vet, tradera är fullt med begagnade strumpor för 9 kr, men jag skulle aldrig bemöda mig med sådant.

De som kommer dra in mest pengar till företag är ju de som köper den digitala versionen, därför borde den producerats med 90-10 ratio tills alla fått sina förbeställningar.

Bortsätt från vilken som är billigast/dyrast att äga i slutändan eller vem som har mest pengar så kan vissa personer även få en dos av dopamin av att fysisk äga och kunna ta på en produkt (spel) de köpt. Att slita upp förpackningen och stoppa in den i läsaren istället för endast ett ”tack för din beställning”-mail

Permalänk
Medlem

Såg att Sony börjat köra TV-reklam för PS5, kändes lite stört faktiskt med tanke på att det inte direkt är så att nån kan svänga in på närmsta el-lada och köpa en i julklapp till ungarna eller liknande. De borde ha väntat med sin reklamsatsning till de faktiskt kan leverera enheter...

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem

Till er som nästlat från Netonnet i fredags och ordern försvunnit:

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1607604-netonnet-forsv...

Verkar som att våra ordrar kanske är under paketering ändå!

Permalänk
Medlem
Skrivet av N_Micke:

Herregud så barnsligt taggad jag börjar bli.

Kom med goda nyheter nu Webhallen!

Samma här. Har inte lirat spel på typ 5 år, och hoppat över XBO/PS4 generationen så är grymt taggad jag med. Det känns lite som när man var liten och gick och frågade sina föräldrar varje dag när julklapparna kommer...

Permalänk
Medlem

Den ENDA anledningen till att jag börjat köpa spel digitalt (primärt) är för att jag inte orkar byta skiva konstant. Så förlegat. Med det sagt.

Hårddiskutrymme i PS5 650GB är katastrofalt efter att OS är installerat.

Priserna i både MS Store och PS Store är sjukt dyra vid release. Det borde vara billigare.

Visa signatur

KONSOL: Playstation 5
SKÄRM: Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV
GAMING PC: i5-13600KF / Sapphire Radeon RX 7900 XTX 24GB Pulse Gaming OC / Gigabyte Z790 UD AX / Corsair Vengeance RGB EXPO 32GB 6000Mhz DDR5 / ADATA XPG GAMMIX S70 BLADE 2TB / Corsair iCUE H100i Elite Capellix XT / Corsair RM1000x Shift 1000W / Corsair 3000D RGB
GAMING LAPTOP: Razer Blade / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Haha bästa jag läst idag. Ja jo...lev du i dina lilla fantasibubbla Fattar inte ens vad du baserar en sådan kommentar på..

De hade vart kul att veta, min gissning är att han gjort några intellektuella loopar i huvet och fått fram att han minsann lyfter hela industrin och därför borde han få förtur till en digital version på de som köper med läsares bekostnad.

Visa signatur

I5 13600k - 5600 MHz 36 CL Corsair DDR5 - Msi pro z690-a wifi ddr5 - asus tuf oc 5080 - corsair rmx 1000 psu - nh d15 - sn850X

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fatmajk:

Haha bästa jag läst idag. Ja jo...lev du i dina lilla fantasibubbla Fattar inte ens vad du baserar en sådan kommentar på..

Det folk skriver i tråden såklart. Att de köper versionen med skiva för att spara pengar och köpa och sälja spel.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jagzzon:

Ingen aning om hur ditt Ps4-spelande såg ut förra generationen men sedan 2013 så har jag uppåt 40 stycken spel på skiva kvar, dessa vore nice att kunna sätta in i Ps5 då den är bakåtkompatibel, dessutom kul att kunna låna av/låna ut spel till polare.
Samlar utöver detta också lite filmer på UHD - Fysiskt media kommer inte försvinna i första taget.

Ps5 med diskläsare är en självklarhet IMO

Jag har alla spel digitalt. Bara ladda ner och köra. Simpelt. Låna ut spel gjorde man kanske när man var 12...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Såg att Sony börjat köra TV-reklam för PS5, kändes lite stört faktiskt med tanke på att det inte direkt är så att nån kan svänga in på närmsta el-lada och köpa en i julklapp till ungarna eller liknande. De borde ha väntat med sin reklamsatsning till de faktiskt kan leverera enheter...

Såg massa storbildsreklam på konsolen när jag var på mitt lokala köpcentrum idag. Kan ju knappast spontant gå in en av elektronikbutikerna och köpa den över disk under resten av året minst Tror knappt man kan boka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mgsrex:

Såg massa storbildsreklam på konsolen när jag var på mitt lokala köpcentrum idag. Kan ju knappast spontant gå in en av elektronikbutikerna och köpa den över disk under resten av året minst Tror knappt man kan boka.

Ja, känns som de hade haft större glädje av marknadsavdelningen om de hade skickat ner dom i produktionen för att skruva ihop fler PS5:or än deras agerande just nu...

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem

Såg att en del personer som köpt playstation 5 digital fått modellen med bluray ändå i sina kartonger.
Lite konstigt, men inget man skulle klaga på antar jag

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem

Wow, mindre än en vecka kvar!
Hjärtat kommer att hoppa till varje gång när ett mail inkommer och telefonen plingar till!
Hoppas komplett fixar detta nu så att det inte är några förseningar.

Lycka till alla!

Visa signatur

ASUS ROG Zephyrus G16 - Core Ultra 9 285H | 32GB | 1TB + WD SN7100 4TB | RTX 5070 Ti | OLED
Kringutrustning: Logitech MX Keys | Logitech G Pro X Superlight 2

TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset

Permalänk
Medlem
Skrivet av mistahh:

Wow, mindre än en vecka kvar!
Hjärtat kommer att hoppa till varje gång när ett mail inkommer och telefonen plingar till!
Hoppas komplett fixar detta nu så att det inte är några förseningar.

Lycka till alla!

Verkligen, vi ses på andra sidan! (vilket i mitt fall verkar bli på andra sidan nyår, men jag är lika peppad för det! )

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem
Skrivet av marmulax:

Jodå, dem har gjort allt fel gällande förhandsbokningar av PS5. Dem gick ut med information väldigt sent. Jag personligen kommer aldrig att förhandsboka något från dem igen. Jag bokade min den 9 september 2019 och då när jag bokade så tänkte jag det är lugnt, jag kommer säkert att få en eftersom jag bokade i god tid. Behöver således inte boka på andra ställen. Det visade sig att jag hade kraftigt fel och gick miste om att kunna boka på andra ställen då det redan var försent. Men så fort jag fick veta att jag inte skulle få min på releasedagen det var bara en enda stället som man kunde fortfarande förboka och det var Mediamarkt.

okej dem borde gått ut tidigare definitivt så att folk fått chansen att förboka på annat ställe, men oss tech entusiaster som hänger på forum såsom sweclockers borde boka på fler ställen bara för att vara säkra att få en, jag lider med dig iaf, bokade lite tidigare och har prel på release(enligt senaste posten får se nästa vecka. hoppas du har tur och får i december iallafall=)