Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

4 dagar kvar!

Hyyype!

Hoppas på positiva besked idag!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

4 dagar kvar!

Var det det första du tänkte på när du vaknade 05:57?

Men ja, TAGGA!!! Inte för att jag kommer få någon i år, but still...

Permalänk
Medlem

Lite om inställningarna på ps5 i början här, här kan ju Sony jobba lite med detta. Helt obegripligt ju!! Varför ha automatisk och off?? Borde vara som han säger antingen är det på eller av 🤪

https://youtu.be/ze7LPKNv2Ys

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Fatmajk:

Var det det första du tänkte på när du vaknade 05:57?

Men ja, TAGGA!!! Inte för att jag kommer få någon i år, but still...

Haha, hade redan varit uppe en timme då. Livet som elektriker...

Men japp, typ det enda man tänker på just nu 😆

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Nu såg jag att min beställnings betalningsmetod på Webhallen har ändrats från ”Klarna Checkout” till ”Klarna HPP”.... spelar nog absolut ingen roll och är väldigt irrelevant men är man desperat efter uppdateringar så är man.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Nu såg jag att min beställnings betalningsmetod på Webhallen har ändrats från ”Klarna Checkout” till ”Klarna HPP”.... spelar nog absolut ingen roll och är väldigt irrelevant men är man desperat efter uppdateringar så är man.

Samma här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurra101:

Lite om inställningarna på ps5 i början här, här kan ju Sony jobba lite med detta. Helt obegripligt ju!! Varför ha automatisk och off?? Borde vara som han säger antingen är det på eller av 🤪

https://youtu.be/ze7LPKNv2Ys

Antagligen för att "auto" känner av om TVn klarar det och slår på det om det går medan "Off" tvingar av funktionen ifall man inte vill ha det eller att det strular trots att TVn säger att den klarar det. "On" som tvingar på det känns onödigt. Se det som "On if possible" och "Off".

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Var det det första du tänkte på när du vaknade 05:57?

Men ja, TAGGA!!! Inte för att jag kommer få någon i år, but still...

Haha! 05:57 är sovmorgon! Kidsen här hemma brukar vakna runt 04.00 snåret

Sitter och funderar på om man ska köra Demons souls? Det är ju det enda releasespel som smugit sig över 9/10 på Metacritic.
Men blir oroad över att vissa skriver att det är hög tröskel / mycket död/omspelning? Tid är en bristvara som småbarnsförälder, behöver lite mer lättspelade grejor.

Blir nog iofs Valhalla också då man kan köra en sneaky och köpa PS4:a verren för 499:-.

Miles Morales hade annars känts rätt given, men gjorde det dumma att spela Spiderman först i somras, så känns som att man har fått nog av det spelet för tillfället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Haha! 05:57 är sovmorgon! Kidsen här hemma brukar vakna runt 04.00 snåret

Sitter och funderar på om man ska köra Demons souls? Det är ju det enda releasespel som smugit sig över 9/10 på metacritic.
Men blir oroad över att vissa skriver att det är hög tröskel / mycket död/omspelning? Tid är en bristvara som småbarnsförälder, behöver lite mer lättspelade grejor.

Blir nog iofs Valhalla också då man kan köra en sneaky och köpa PS4:a verren för 499:-.

Jag körde PS4 versionen för 499kr, spelat i 8 timmar nu och det är utan tvekan det bästa AssCreed hittils. Verkligen otroligt bra, så för mig blir det att fortsätta med Valhalla på torsdag när besten kommer för att sedan smyga in i Demons Souls

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Skrivet av lambdan:

Nu såg jag att min beställnings betalningsmetod på Webhallen har ändrats från ”Klarna Checkout” till ”Klarna HPP”.... spelar nog absolut ingen roll och är väldigt irrelevant men är man desperat efter uppdateringar så är man.

Samma här, men den försvann från mitt klarna konto...

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

Jag körde PS4 versionen för 499kr, spelat i 8 timmar nu och det är utan tvekan det bästa AssCreed hittils. Verkligen otroligt bra, så för mig blir det att fortsätta med Valhalla på torsdag när besten kommer för att sedan smyga in i Demons Souls

Är bara lite oroad över att det är lite för mycket av open world? Jag gillar mer "linjära" spel typ Uncharted. Går det att bara "följa" main story på ett rimligt enkelt sätt?

Permalänk
Medlem

Nu börjar det närma sig, man lär ju behöva ett spel till. Är Valhalla ps5 ett "riktigt" ps5spel? Annars verkar ju Daemon souls bra. Spiderman ser ju rätt trist ut tyvärr.

Permalänk
Medlem

I torsdags var man naivt hoppfull när man hann lägga en beställning under den lilla luckan det var möjligt. Fy fan för måndagar säger jag bara..

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Är bara lite oroad över att det är lite för mycket av open world? Jag gillar mer "linjära" spel typ Uncharted. Går det att bara "följa" main story på ett rimligt enkelt sätt?

Vad jag har hört så är det betydligt mindre sidequest och sånt krims krams i detta än övriga AC. Visst, du har fortfarande grejer du kan göra vid sidan om, men det verkar lite mer fokuserat på story än att hoppa runt och befria soldater för 100:e gången.

Permalänk
Medlem

Paniktryckandet som uppstår när det kommer mail som innehåller Webhallen och tilldelning innan det kopplar att det är svar på tråden i deras kundforum.

Mina nerver klarar inte mer!! 😂

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Är bara lite oroad över att det är lite för mycket av open world? Jag gillar mer "linjära" spel typ Uncharted. Går det att bara "följa" main story på ett rimligt enkelt sätt?

Ja absolut! Det är det jag gör, jag kör mainstory men stöter jag på något på vägen så stannar jag och utforskar lite. Finns inga sidequests längre utan dom är integrerade i världen, så stöter du på dom så stöter du på dom. Du kan jaga efter dom med små blå prickar på kartan men det gör inte jag. Tycker det känns roligare när man stöter på dom.

Jag ogillade också "jakten" i tidigare AC där man var tvungen att springa fram och tillbaka som en idiot.

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem

Har också fått Klarna HPP (maj 2019). När jag frågade kundtjänst förra veckan så sa dom att ordern skulle uppdateras mot Klarna automatiskt när den skickas ut så man får tillbaka den i appen. Kommer ringa dom imorgon igen efter tilldelningsmailet och dubbelkolla för säkerhetsskull.

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Skrivet av HarryBee:

I torsdags var man naivt hoppfull när man hann lägga en beställning under den lilla luckan det var möjligt. Fy fan för måndagar säger jag bara..

https://i.imgur.com/UMWgVT1.png

Har svårt o tro att alla som förhandsbokat inte får en konsol då de gått ut på instagram och startat en tävling där man kan vinna en ps5 till release! Kan tycka att denna konsol borde gå till någon som förhandsbokat i sådana fall.....

Permalänk
Medlem

Vet inte om ni har sett det men i Webhallens kundforum skriver de följande:
Då releasen är så pass nära inpå vill vi ändå meddela att PRELIMINÄRT bör alla som fick mejlet för en månad sedan med texten ”tilldelning mellan release och jul” få en enhet till release. Ta det här mer som ett hum än någon form av garanti, då vi vill kontrollera antal enheter som kommer in på lagret. När mejlen går ut är vi mer säkra.

https://forum.webhallen.com/org/webhallen-sverige/d/informati...

Permalänk
Medlem

Nu tycker jag att Mediamarkt snart kan skicka ut ett mail där de med glädje skriver att " Ditt paket är nu på väg att bli skickat ".

Permalänk
Medlem
Skrivet av fenrisulfven:

Vet inte om ni har sett det men i Webhallens kundforum skriver de följande:
Då releasen är så pass nära inpå vill vi ändå meddela att PRELIMINÄRT bör alla som fick mejlet för en månad sedan med texten ”tilldelning mellan release och jul” få en enhet till release. Ta det här mer som ett hum än någon form av garanti, då vi vill kontrollera antal enheter som kommer in på lagret. När mejlen går ut är vi mer säkra.

https://forum.webhallen.com/org/webhallen-sverige/d/informati...

Tro mig, vi alla har sett det Forumet exploderade här i fredags när de goda nyheterna kom

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem

Var och hämtade ut mitt paket från Mediamarkt nyss. Här ska spelas!

Eller inte... Bara en extra handkontroll. Konsolen har inte skickats än...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zartax:

Antagligen för att "auto" känner av om TVn klarar det och slår på det om det går medan "Off" tvingar av funktionen ifall man inte vill ha det eller att det strular trots att TVn säger att den klarar det. "On" som tvingar på det känns onödigt. Se det som "On if possible" och "Off".

Varför skulle man inte vilja ha HDR på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

Tro mig, vi alla har sett det Forumet exploderade här i fredags när de goda nyheterna kom

😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Nu såg jag att min beställnings betalningsmetod på Webhallen har ändrats från ”Klarna Checkout” till ”Klarna HPP”.... spelar nog absolut ingen roll och är väldigt irrelevant men är man desperat efter uppdateringar så är man.

Uppdateras hos mig med, tror dessvärre inte det betyder något som du säger. Jag skulle inte få tilldelning innan jul, dock vet man ju inte om det ändrats något med tanke på att det ej säljs några i butik nu.

Permalänk
Medlem

Tror ni återförsäljarna (MM, WH mfl.) beräknar leveranstiden till oss privatpersoner eller skickar dom alla samtidigt?
Tänker alltså på att det tar längre tid att leverera till Kiruna än Stockholm, tar dom höjd för sånt tro?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frux:

Var och hämtade ut mitt paket från Mediamarkt nyss. Här ska spelas!

Eller inte... Bara en extra handkontroll. Konsolen har inte skickats än...

https://imgur.com/qfowktw.jpg

Du kan spela på datorn, PS3(tror jag) eller telefonen

Brukar webhallen skicka så man får den på release eller skickar dom på release?
Hur var det för de som beställde Series X, fick dom det på release ifall dem beställde hem konsolen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wallen:

Tror ni återförsäljarna (MM, WH mfl.) beräknar leveranstiden till oss privatpersoner eller skickar dom alla samtidigt?
Tänker alltså på att det tar längre tid att leverera till Kiruna än Stockholm, tar dom höjd för sånt tro?

Skrivet av Fearnox:

Du kan spela på datorn, PS3(tror jag) eller telefonen

Brukar webhallen skicka så man får den på release eller skickar dom på release?
Hur var det för de som beställde Series X, fick dom det på release ifall dem beställde hem konsolen?

Allt skeppas säkert ut på onsdag sen är det upp till PostNord att se till att det kommer fram tills på torsdag.

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

Allt skeppas säkert ut på onsdag sen är det upp till PostNord att se till att det kommer fram tills på torsdag.

Jo det är ju inte helt lyckat, det är sällan postnord levererar inom ett dygn till mig, oavsett vad eller var jag beställer. Men men, är man 100% sugen på att ha <vad det nu än råkar vara> till <releasedag> så är ju Postnord alltid en kalkylerad chansning.

Skrivet av Bankai:

Vad jag har hört så är det betydligt mindre sidequest och sånt krims krams i detta än övriga AC. Visst, du har fortfarande grejer du kan göra vid sidan om, men det verkar lite mer fokuserat på story än att hoppa runt och befria soldater för 100:e gången.

Skrivet av isbjoern:

Ja absolut! Det är det jag gör, jag kör mainstory men stöter jag på något på vägen så stannar jag och utforskar lite. Finns inga sidequests längre utan dom är integrerade i världen, så stöter du på dom så stöter du på dom. Du kan jaga efter dom med små blå prickar på kartan men det gör inte jag. Tycker det känns roligare när man stöter på dom.

Jag ogillade också "jakten" i tidigare AC där man var tvungen att springa fram och tillbaka som en idiot.

Okej, låter lovande. Är ju mest att det snackas om 30-40 uppemot 60h utan sidequests beroende på vilken recension man läser, låter som en helt brutal speltid för main story om det skulle vara så att det är utan timesinks och repetition.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frux:

Var och hämtade ut mitt paket från Mediamarkt nyss. Här ska spelas!

Eller inte... Bara en extra handkontroll. Konsolen har inte skickats än...

https://imgur.com/qfowktw.jpg

Jäklar vad taggad man blir nu