RX 6000-lansering och lager (RDNA 2)

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperDa:

Hade 5152 MSI XT, fick inget och ordern borta nu

Ingen som hade bokat MSI får något då de inte finns på lager... vinnarna är de som valde powercolor på inet.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Skrivet av FiftyFifty:

Webhallen gick från populärast till lite mindre populära med klarna problemet. 😊

Jag fick ett 6800 via klarna på webbhallen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inter_1908:

Jag fick ett 6800 via klarna på webbhallen.

Faktura?

Permalänk
Medlem

Jag tror jag avbokar, vill egentligen ha ett 3080 till vettigt pris.

Avbokad nu!

Permalänk
Skrivet av Aeig:

Jag pratade med deras kundtjänst och de meddelade att de hade haft en bugg med Klarna, och det stämmer att de flesta ordrar som betalades genom Klarna oavsett metod inte genererade en order i deras system.

@Webhallen är detta något som du kan hjälpa drabbade med eller är det bara att gilla läget?

Mvh

Tror nog man får (o)gilla läget. De lär väl knappast dra pluggen på orders som folk fått bekräftelse för, för att ge till folk som inte ens gjorde avtryck på deras system.

Visa signatur

Processor: Ryzen 7, 3700x. Moderkort: MSI B550 Gaming Edge WiFi. Grafikkort: RX 6800 XT, "referens" RAM: Crucial LPX 32 GB. SSD: WD SN550 1TB. Nätaggregat: Corsair RM 750x v2. Chassi: NZXT H440 Red/Black. Operativsystem: Windows 10 64x.

Permalänk
Medlem

Har precis pratat med Webhallen, deras "system" var absolut inget fel, däremot skyllde dem som fan på att "klarna" och "Qliro" var den stora boven och att allt som gått fel idag är helt och hållet deras fel, iallafall efter vad kundtjänst sa till mig nu.

Ledsen men förtroendet för webhallen tog en rejäl tur ner i havet.

Visa signatur

Ryzen 9 5900x 4.8ghz. 32GB DDR4 3600Mhz. Radeon 6800 XT. MSI Gaming Plus B550. 1000GB SN850 M.2. Noctua Nh-U14S. 1x 1024GB M.2 Kingston A2000. Seasonic Focus PX 850 Platinum. Fractal Design Define R6 USB-C. Predator XB273UGX.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hypermode:

Jo men precis som de andra som Asus, MSI osv släpper de väl kort i en kartong som det står Sapphire på, oavsett om de tillverkar referenskorten eller inte?

Inet iaf har väl sagt att de ev får in andra "märken" allt eftersom, de vet inte i dagsläget om och när.

Men alla är ju fortfarande exakt samma kort, kylare o kretsar, oavsett om det står SAPPHIRE, MSI eller ASUS på kartongen.

Visa signatur

Nytt bygge: Anubis

OLD: "Reaper"
Intel Core i5 4670K 3.4 GHz (Haswell)
EVGA GeForce GTX 1060 6GB Superclocked

Permalänk
Skrivet av FiftyFifty:

Yes, faktura

Permalänk
Medlem
Skrivet av teanox:

Har precis pratat med Webhallen, deras "system" var absolut inget fel, däremot skyllde dem som fan på att "klarna" och "Qliro" var den stora boven och att allt som gått fel idag är helt och hållet deras fel, iallafall efter vad kundtjänst sa till mig nu.

Ledsen men förtroendet för webhallen tog en rejäl tur ner i havet.

Jag fick samma problem, köpet gick hela vägen fram men ingen order blev skapad Då valde jag att hämta och att betala i butik.

Permalänk
Skrivet av JesperDa:

Hade 5152 MSI XT, fick inget och ordern borta nu

Vad lustigt. Jag frågade supporten och de sa att tilldelningen om vilka som ska få de korten påbörjas inte förrän senare i veckan.

Permalänk
Medlem

Klickade igenom Webhallen med "Betala i butik" men den ordern försvann helt på ett XT

Men min Inetorder har status "Plockas" nu så dock inget XT men får väl testa om det känns ok!

400:- mer än jag sålde mitt 2080 ti för, det kan jag nog leva med!

Visa signatur

I7 12700K | Noctua Chromax NH-D15 | 48GB Corsair 3200MHZ | MSI PRO Z690-A | XFX MERC 310 Radeon 7900 XTX |1 TB WD Black NVME | 34" Samsung C34H890 100HZ Freesync | Fractal Design R6 | Corsair RMX 850W 80+ Gold | Win11 Pro | 500/100 Fiber

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maxizor:

Klickade igenom Webhallen med "Betala i butik" men den ordern försvann helt på ett XT

Men min Inetorder har status "Plockas" nu så dock inget XT men får väl testa om det känns ok!

400:- mer än jag sålde mitt 2080 ti för, det kan jag nog leva med!

Var det verkligen värt att byta?

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Ingen som hade bokat MSI får något då de inte finns på lager... vinnarna är de som valde powercolor på inet.

Detta är ju Bull$, varför ens ha kortet på sidan då.
Var fick du reda på den infon?

Edit: Från produktsidan.

"För denna modellen: MSI Radeon RX 6800 XT 16GB kommer vi att få in 40st
0st finns i lager vid lanseringstillfället, men beräknas att skickas till oss i tre olika leveranser under de kommande 1-3 veckorna."

Permalänk
Medlem
Skrivet av GarfieldPower:

Var det verkligen värt att byta?

Sålde mitt 2080 TI innan lansering av 3080... Som jag trodde man skulle kunna få ett kort för lanseringspris

Sen dess har det ju varit omöjligt att at få i ett 3080 för 7800:-

Så här i efterhand och att det varit så sjukt svårt att få tag på kort hade det varit mycket enklare att behålla kortet!

Men det är svårt att veta innan lanseringen kom och två väldigt tunna releaser av kort och inga till "rätt" pris

Men det känns OK, garantin var ändå "slut" på mitt 2080 Ti det det köptes vid release.

Visa signatur

I7 12700K | Noctua Chromax NH-D15 | 48GB Corsair 3200MHZ | MSI PRO Z690-A | XFX MERC 310 Radeon 7900 XTX |1 TB WD Black NVME | 34" Samsung C34H890 100HZ Freesync | Fractal Design R6 | Corsair RMX 850W 80+ Gold | Win11 Pro | 500/100 Fiber

Permalänk

Klickade igenom webhallen MSI 6800 XT på webhallen 1500, fick brekräftelse från Klarna 1501 och har en faktura på 7990kr där. Men ser inget på mina ordrar hos Webhallen.
Verkar vara fler som upplever detta? Förutsätter att de går igenom ordrarna manuellt och försöker sortera ut vilka som hann eller inte?
@webhallen Har ni någon update vad som gäller här?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maxizor:

Sålde mitt 2080 TI innan lansering av 3080... Som jag trodde man skulle kunna få ett kort för lanseringspris

Sen dess har det ju varit omöjligt att at få i ett 3080 för 7800:-

Så här i efterhand och att det varit så sjukt svårt att få tag på kort hade det varit mycket enklare att behålla kortet!

Men det är svårt att veta innan lanseringen kom och två väldigt tunna releaser av kort och inga till "rätt" pris

Men det känns OK, garantin var ändå "slut" på mitt 2080 Ti det det köptes vid release.

Tänkte prestandamässigt.

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xermalk:

Detta är ju Bull$, varför ens ha kortet på sidan då.
Var fick du reda på den infon?

gå in och kolla på infon om kortet längst ned, tycker oxå det verkar rätt dåligt/konstigt. skulle valt powercolor som de hade i lager. då kanske man haft ett påväg...kul för de som valde rätt kort iallafall.

"För denna modellen: MSI Radeon RX 6800 XT 16GB kommer vi att få in 40st
0st finns i lager vid lanseringstillfället, men beräknas att skickas till oss i tre olika leveranser under de kommande 1-3 veckorna."

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Aeig:

Jag pratade med deras kundtjänst och de meddelade att de hade haft en bugg med Klarna, och det stämmer att de flesta ordrar som betalades genom Klarna oavsett metod inte genererade en order i deras system.

@Webhallen är detta något som du kan hjälpa drabbade med eller är det bara att gilla läget?

Mvh

Det är första gången någonsin jag hör om denna bugg och vet inte hur vi skulle följa upp vem som blev utan order och inte, och vilken tid osv det skedde på Kommer felanmäla detta till IT för framtida launches, finns inte mycket mer som kan göras just nu.
Kommer hålla tråden uppdaterat på evenutella extra-kort som kommer iaf.

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peccz:

Fick orderbekräftelse på MSI 6800 från Inet, ordernr 5643, fortfarande gult på hemsidan. La en beställning på PowerColor 6800 på Inet nu också, ordernr 7036. Även det gult. 🙄

Vi får väl vänta upp till 3 veckor på svar...

Visa signatur

Nytt bygge: Anubis

OLD: "Reaper"
Intel Core i5 4670K 3.4 GHz (Haswell)
EVGA GeForce GTX 1060 6GB Superclocked

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Det är första gången någonsin jag hör om denna bugg och vet inte hur vi skulle följa upp vem som blev utan order och inte, och vilken tid osv det skedde på Kommer felanmäla detta till IT för framtida launches, finns inte mycket mer som kan göras just nu.
Kommer hålla tråden uppdaterat på evenutella extra-kort som kommer iaf.

/Patrik

Vore det omöjligt för er att stämma av gentemot kunderna när köpet gjordes? Borde ha registrerats hos Klarna

Er kundtjänst valde att ta bort min reservation istället då han sade att det inte fanns något han kunde göra åt saken då ingen order hade genererats i systemet.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk

Fick tag i ett MSI 6800 XT på Webhallen som är tillgängligt för upphämtning nu. Bokade ett för att kunna gå igenom recensionerna i lugn och ro och se vad SAM faktiskt kunde erbjuda min 5900X, och vid bra resultat då kunna flytta över 3080-kortet till min frus dator. Men som det ser ut just nu så får hon helt enkelt vänta på sitt 3080-kort som förhoppningsvis dyker upp innan 2022. :/

Visa signatur

bajs

Permalänk
Medlem
Skrivet av HenrikM:

mycket variation mellan testsiter. Gamers nexus fick ju mycket bättre resultat än sweclockers.

Sant men även GN rekommendation var att köpa 3080 om man spelar i 1440p & 4K.

Visa signatur

| i9-10900K | G.SKILL TRIDENT Z NEO 32GB DDR4 3600 MHz | ASUS ROG MAXIMUS XII HERO|
| 3080 AORUS XTREME | LIAN LI 011 DYNAMIC XL | ARCTIC LIQUID FREEZER II 360 |
| 6 x CORSAIR ML120 | CORSAIR HX1000i |

Permalänk
Medlem

5540 Skickad från Inet

Powercolor 6800XT

Har också redan fått spårningsnummer!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design 7 Compact TG Moderkort: ROG STRIX B550-E GAMING Processor: Ryzen 9 5900X Processorkylare: Dark Rock Pro 4 Grafikkort: Reference Radeon RX 6800XT Minnen:G.Skill Trident Z RGB 2x16 3200/14.14.14.34 SSD: WD Blue SN550 1TB Lagringsenhet: Seagate Barracuda Q1 960GB Nätagg: EVGA Supernova G2 850W Ljudkort Sound BlasterX AE-5 Tangentbord: Logitech G413 Headset: DT 990 Pro + ModMic-V4 Mus: Logitech G PRO Wireless

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Aeig:

Vore det omöjligt för er att stämma av gentemot kunderna när köpet gjordes? Borde ha registrerats hos Klarna

Er kundtjänst valde att ta bort min reservation istället då han sade att det inte fanns något han kunde göra åt saken då ingen order hade genererats i systemet.

Mvh

Om det finns bevis från klarnas håll på en utebliven order hos oss så kan jag godkänna att de lägger in en manuell order till er, så om vi får tilldelning som inte var väntad så kan vi erbjuda er dessa.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Det är första gången någonsin jag hör om denna bugg och vet inte hur vi skulle följa upp vem som blev utan order och inte, och vilken tid osv det skedde på Kommer felanmäla detta till IT för framtida launches, finns inte mycket mer som kan göras just nu.
Kommer hålla tråden uppdaterat på evenutella extra-kort som kommer iaf.

/Patrik

Pratade precis med eran kundtjänst också. Riktigt tråkigt att det vart så.
hade man vetat om att du kunde strula genom klarna så hade man cashat direkt.

nog därför man haft eran logga snurrat ett bra tag, Men klarna var riktigt snabb, för där kom det in direkt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nichotinxx:

Klickade igenom webhallen MSI 6800 XT på webhallen 1500, fick brekräftelse från Klarna 1501 och har en faktura på 7990kr där. Men ser inget på mina ordrar hos Webhallen.
Verkar vara fler som upplever detta? Förutsätter att de går igenom ordrarna manuellt och försöker sortera ut vilka som hann eller inte?
@webhallen Har ni någon update vad som gäller här?

Läs ett par sidor tillbaka. Webhallen hade tydligen någon bug eller om det var bug hos Klarna så de som gjorde en betalning som på något sätt involverade Klarna ska tydligen ha varit utanför systemets register. Som det verkar räknas ingen av ordrar via Klarna tyvärr. Stor bummer för alla som trodde att saker och ting fungerade.

Permalänk
Medlem

Vilken tabbe att man inte klickade på Powercolor istället. Inet verkar pumpa ut dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rapparn255:

Vad lustigt. Jag frågade supporten och de sa att tilldelningen om vilka som ska få de korten påbörjas inte förrän senare i veckan.

Vafan?! Jag tog inte bort ordern själv utan Inet har tagit bort den "automatisk".

Visa signatur

Ryzen 3600 | RX6800

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

Vore det omöjligt för er att stämma av gentemot kunderna när köpet gjordes? Borde ha registrerats hos Klarna

Er kundtjänst valde att ta bort min reservation istället då han sade att det inte fanns något han kunde göra åt saken då ingen order hade genererats i systemet.

Mvh

Webhallens Kundtjänst gjorde lika för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maxizor:

Sålde mitt 2080 TI innan lansering av 3080... Som jag trodde man skulle kunna få ett kort för lanseringspris

Sen dess har det ju varit omöjligt att at få i ett 3080 för 7800:-

Så här i efterhand och att det varit så sjukt svårt att få tag på kort hade det varit mycket enklare att behålla kortet!

Men det är svårt att veta innan lanseringen kom och två väldigt tunna releaser av kort och inga till "rätt" pris

Men det känns OK, garantin var ändå "slut" på mitt 2080 Ti det det köptes vid release.

Bara det att få en ny generation och garanti gör bytet värt tycker jag.