Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk
Medlem

Har fått bekräftelse att hämta upp min DE på Webhallen Sveavägen nu som jag beställde 16 jun.

Permalänk
Medlem

Får hämta min på plats 10.00 imorgon i Sundsvall på Mediamarkt, men förbokade på dagen då det gick i samma minut, så inte så konstigt kanske. Problemet är bara att man inte var medveten om Xbox All-Access då, vilket gör att PS5:an känns rätt tradig och kommer satsa slantarna där istället. Vill något ta över min "plats" och det är möjligt, så var så goda -- dra iväg ett PM -- annars lämnar jag den bara och den får gå vidare i köordningen.

Visa signatur

ASRock X870E Nova WIFI / Ryzen 9800X3D (CO: -45 AC) / Corsair Vengance 64GB DDR5 6000MHz CL30 / Crucial T705 1TB Gen5 + 5.5TB sekundära / ASUS TUF 4080 Gaming OC / Seasonic Focus GX 850W ATX 3.1 / Acer Predator XB273UGX 1440p 270 Hz G-Sync / FD Torrent Compact / Phantom Spirit 120 SE / Evo 4 / Sennheiser IE 300 / Rode NT1-A
Synology 1621+ 6*16 / 1513+ 5*8 / LG CX 65" / XBox Series X / Switch 2 / Steamdeck OLED

Permalänk
Medlem

Någon som har förbokat en extra handkontroll till PS5 från Webhallen och inte fått priset justerat ner till 899kr? Fick nyss en faktura på 1990kr och priset hade inte justerats under mina beställningar.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 9800X3D | Motherboard: Gigabyte X870E Aorus Pro Ice | RAM: Corsair 64GB (2x32GB) DDR5 6000MHz CL30 Dominator | GPU: ASUS TUF RTX 3080TI | CPU Cooler: Lian Li HydroShift LCD 360S Vit | M2: Kingston Fury Renegade 1TB/Samsung 990 PRO 4TB| HDD: Seagate SSHD 2TB 7200rpm 64MB| PC Case: Hyte Y70 Touch| PSU: Lian Li Edge 1300W 3.1 ATX| OS: Windows 11 Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av chrisbeats:

Kan man ändra språket på den franska Amazon till engelska? Vet att det går på den tyska..

Alla maskiner är internationella, spelar ingen roll var du köper dem. Min första PS4 var från USA och den hade alla språk, även svenska.

Permalänk
Medlem

Beställde 2019-04-18, Finns att hämta nu. Webhallen.

Visa signatur

GTX 260 SC | GTX 280 SLI | GTX 280 Tri SLi | GTX 590 Quad SLi | GTX 980 ti | RTX 2080 Ti Strix OC | RTX 3090 Strix OC | RTX 4090 Strix OC
The Way It's Meant to be Played|NVIDIA

ASUS MAXIMUS Z790 APEX Encore | i9-14900KS (delidded/direct-die) | 2x24GB G.Skill 8000 M-die | Corsair AX1600i | Samsung 990 PRO 4TB | Corsair 7000D Airflow | 15x Corsair ML Pros (8x ML120 Pro, 7x ML140 Pro) | Rads 360+360+420 | LG C3 48" 120Hz

Permalänk
Medlem

Då är första Ps5an ute på tradera från startpris på 11 000kr(!), undrar varför folk skulle köpa andra hand, garantin är bara hos säljaren ju

Permalänk
Medlem
Skrivet av M33:

Då är första Ps5an ute på tradera från startpris på 11 000kr(!), undrar varför folk skulle köpa andra hand, garantin är bara hos säljaren ju

Får man med kvitto kan man använda garantin i butik

Permalänk
Medlem
Skrivet av M33:

?? Vad menar du? Varför är garantin bara hos säljaren? Står ju inte namn på kvitto.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurra101:

?? Vad menar du? Varför är garantin bara hos säljaren? Står ju inte namn på kvitto.

Garanti på vara följer faktiskt inte varan i Sverige, den följer personen som köpte varan om inget annat avtalas med den ursprungliga försäljaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Liquidedust:

Garanti på vara följer faktiskt inte varan i Sverige, den följer personen som köpte varan om inget annat avtalas med den ursprungliga försäljaren.

Må så vara men har du kvittot så är det nog rätt lugnt. Som sagt, står inget namn på kvittot.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurra101:

Vissa företag skickar ju kvitto med namn på mail nuförtiden, så gjorde i alla fall elgiganten när jag köpte ett spel förra veckan

Permalänk
Medlem
Skrivet av M33:

Vissa företag skickar ju kvitto med namn på mail nuförtiden, så gjorde i alla fall elgiganten när jag köpte ett spel förra veckan

Stämmer. Dock har jag aldrig varit med om att man ber om ens legitimation eller liknande för att visa på att du är den vars namn står på kvittot i garanti-ärenden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av M33:

Ja, fick nyss också spårningsnummer.

Hur lång tid tog det för dig från att ha fått spårningsnummer till att du kunde ta ut den från ombud?

Det gick väldigt fort. Fick spårningsnumret i samband med digitalt kvitto natten efter release. (Strax efter midnatt den 11e. Den 10e släpptes konsolen). Kunde sedan till min stora förvåning hämta upp leveransen redan samma dag. Bring.

Håller tummarna för er skull!

Permalänk
Medlem

Miles morales spelet, får man med hela förra spider man också eller får man bara miles morales? Fått för mig att det bara är en expansion.

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av CusmaR:

Miles morales spelet, får man med hela förra spider man också eller får man bara miles morales? Fått för mig att det bara är en expansion.

Om du köper ultimate så får du båda

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Har vikten för er blivit uppdaterade i er leveransinfo? Kunde svära på att det var 6,6kg men nu är det 7,2 kg. Intressant...

Uhoh, extra vikten är kanske vatten... 🙈

Visa signatur

ASUS ROG Zephyrus G16 - Core Ultra 9 285H | 32GB | 1TB + WD SN7100 4TB | RTX 5070 Ti | OLED
Kringutrustning: Logitech MX Keys | Logitech G Pro X Superlight 2

TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset

Permalänk

MAN KAN BESTÄLLA PÅ AMAZON.SE

Permalänk
Medlem

Förbokning på Amazon är nu öppen. Man kan beställa båda, jag fick beräknad leverans till Tisdag på en DE.

Edit:
Wow, det tog två minuter sen var båda slut och kunde inte beställas längre.

Permalänk
Medlem

Lyckades precis lägga en beställning på Amazon.se med leverans 24 november.

Permalänk
Medlem
Skrivet av legis:

Förbokning på Amazon är nu öppen. Man kan beställa båda, jag fick beräknad leverans till Tisdag på en DE.

Hur beställde du med blu-ray? Går ej för mig.

Edit: nu är båda borta. Var inne 23:57 och då fanns endast digital :/

Permalänk
Medlem

Det är borta igen

Permalänk

så tog slut i 1 min?

Permalänk
Medlem
Skrivet av WYSIWYGBIBA:

så tog slut i 1 min?

3 minuter verkade det vara öppet. Mellan 23:55 och 23:58.
Kollade av en slump innan jag skulle in på Netonnet vid 00:00.

Permalänk
Medlem

Såg att det stod att det fanns 1 på konsoldelen där(inte digital?), men han under tiden jag skulle kolla stå att det inte fanns vid några återförsäljare.

Permalänk
Medlem

Otroligt.. gjorde mig redo för att F5a 23:59... Typiskt

Permalänk
Medlem

Äsch då!! Satt och uppdaterade Netonnet och så missade man Amazon. Netonnet bytte bara från att det går att boka 19 Nov till ej i lager...

Permalänk
Medlem

Lyckades få in en beställning på PS5 via Amazon.se. Fick panik eftersom råkade välja fel betalningsmetod först och det är sjukt att den försvann efter typ 30 sekunder.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 9800X3D GPU: ASUS TUF Gaming GeForce RTX 5090 RAM: G.Skill Flare X5 64GB DDR5 6000MHz CL30 Mobo: MSI Tomahawk X670E PSU: Corsair RM1000x SSD: Crucial T500 4TB, Crucial P5 Plus 2TB, MX500 2TB x2 Chassi: Fractal Design North OS: Windows 11 Education 64-bit

Permalänk

Men seriöst... hade en i kundvagnen och skulle precis betala så står det att det inte är tillgängligt längre.. man blir ju trött..

Permalänk
Medlem

Då var det även slut hos Netonet

Permalänk
Skrivet av TheBodyLotion:

Då var det även slut hos Netonet

Nää, dem la aldrig upp några. Jag uppdaterade sidan 2 sek efter tolvslaget.