Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk
Skrivet av Aligiggs:

Min 12:16, tjejen på kundtjänst sa att jag får inte den innan 7 dec

Okej tack för info, antar att man får vara lycklig om man får den innan jul.

Skrivet av Specias:

Och min som jag beställde 11:12 (skivläsare) står ”behandlas” på.

Beställde också skivläsare men känns som det är lite kaos hos EG, hoppas din status ändras snart.

Visa signatur

Asrock z77 Extreme 4 | Intel I7 2600K 4,6 GHz | GTX 970 EVGA | G.Skill RipjawsX 8GB 2400 MHz | Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av machiavelli1337:

Vad för extern SSD rekommenderas i dagsläget? Max 2k helst.

Ingen, vänta tills det går att koppla in en "intern" istället

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB

Permalänk
Medlem

Min står som förbereder för försändelse. Order bekräftelse 00:06 prioriterad till ombud standard edition o faktura. Kommer på måndag står de än så länge... Så jävla spänd tänk om den kommer redan imorron? bor söder om Stockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turock3:

Kundtjänst på EG sa att jag kommer få den idag eller imorgon. Beställde 12:12, hurvida detta stämmer är en bra fråga.

4 min skillnad 😢, Jag får i december.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frenchguy:

Borås? får hoppas att det händer något snart och att man får den innan helgen

Yep Borås! Borde ju vara påväg kan man tycka.

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 11 Pro

Permalänk

Hittills har alla som fått sina skickade av Amazon svarat att de köpte DE med kort strax efter 12.. intressant.. kan deras faktura system vara lite segare då de förmodligen inte kör Klarna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aligiggs:

4 min skillnad 😢, Jag får i december.

Det känns ändå relativt osäkert, tror det är kaos där nu så ordrar KAN bli liggandes ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turock3:

Kundtjänst på EG sa att jag kommer få den idag eller imorgon. Beställde 12:12, hurvida detta stämmer är en bra fråga.

Vad står det i din orderstatus? För mig står det behandlas. Fick orderbekräftelse också 12:12

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Vad står det i din orderstatus? För mig står det behandlas. Fick orderbekräftelse också 12:12

Min står som reserverad, också bekräftad 12:12.

Visa signatur

//Zidde

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Det står reserverad hos mig, tog en kvart tills statusen kom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lejonbjörnen:

Hittills har alla som fått sina skickade av Amazon svarat att de köpte DE med kort strax efter 12.. intressant.. kan deras faktura system vara lite segare då de förmodligen inte kör Klarna?

Jag beställde DE med kort och fick bekräftelsemail 23:57. Så jag är nog sorterad till förbeställningar och nedprioriterad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eisenhut:

Valde ni hemkörning?

Jag hade tre alt. gratis lev onsdag, 49:- måndag eller 49:- hemkörning onsdag.

Jag menar det finns inget postombud som har öppet vid 20.00 imorgon kväll där jag bor iaf.

Gratis leverans till närmaste postombud blev det för mig. Beställde inatt. Mitt postombud stänger 21:00, 10 meter från lägenheten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Min bekräftades också 12:12 och står "reserverad" för mig.

Permalänk

EG listar att PS5 med skivläsare finns i 2 st butiker, Umeå och Kalmar (dock inte tillgänglig att beställa via internet och hämta i butik).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lejonbjörnen:

Ni som redan fått era skickade från Amazon, valde ni att betala med kort eller ta faktura?

Och valde ni DE eller med skivläsare?

Kort, prioriterad frakt. Med skivläsare. Levereras innan 20 imorgon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sloko:

Min bekräftades också 12:12 och står "reserverad" för mig.

Okey.. tråkigt nog för mig så tror jag det är bättre att ligga på ”reserverad” än ”behandlas.” Skit också

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReMemberMe:

EG listar att PS5 med skivläsare finns i 2 st butiker, Umeå och Kalmar (dock inte tillgänglig att beställa via internet och hämta i butik).

https://imgur.com/a/gOyACka

Tack!. Än kanske det finns hopp med avbeställningar. Börjar nästan tänka att jag är ensam kvar att få tag i en. Fortsätter spamma EG

Permalänk
Skrivet av Specias:

Har du inte du redan fått en orderbekräftelse igår för att redan ha förhandsbokat?

Permalänk

Kanske redan har nämnts i tråden men man ska nog ta sin beställning från Amazon med en liten nypa salt ändå. Jag var i kontakt med deras Europa-kundtjänst tidigare idag bara för att dubbelkolla att min betalning gått igenom. Då fick jag svaret att ordern var konfirmerad och allt var i sin ordning. Dock var jag för sen för att få i första batchen de fick in (den som ni som redan har fått er PS5 som skickad hann med) och de lovade att jag skulle få i nästa batch. Dock ingen information om när den skulle komma in :/
Hoppas dock att en så stor spelare som Amazon ska ha bra sus på leveranserna från Sony...

Kan tänka mig att vissa av oss här har fått från svenska lagret, medan andra får direkt från EU lagret. Och slutligen vi som har betalt men inte får något lär väl då bli betjänade av något EU-lager.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Okey.. tråkigt nog för mig så tror jag det är bättre att ligga på ”reserverad” än ”behandlas.” Skit också

Jag beställde kl 9.03 och står fortfarande som ”reserverad” hos elgiganten

Visa signatur

| Gentoo & Win XP | AMD Athlon xp 2,5k+ | 2x 256 ddr sdram, 333 mhz Twinmos standard | epox 8rda+ | club 3d 9600pro | 80 maxtor + 2*250GB samsung | Antec Sonata | Macbook alu

Permalänk
Medlem

Jag fick in en beställning 12:13 och kundtjänst sa att det borde skickas idag!

Permalänk
Skrivet av Specias:

Pratade precis med kundservice och enligt dom spelar det ingen roll alls om den står som behandlas eller reserverad. Jag fick mailbekräftelse 09.00 och min står fortfarande som behandlas. Enligt kundservice kommer den helt garanterat, med 100% säkerhet, att skickas idag. Vi får väl se hur rätt dom har...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fritz-Jaeger:

Kanske redan har nämnts i tråden men man ska nog ta sin beställning från Amazon med en liten nypa salt ändå. Jag var i kontakt med deras Europa-kundtjänst tidigare idag bara för att dubbelkolla att min betalning gått igenom. Då fick jag svaret att ordern var konfirmerad och allt var i sin ordning. Dock var jag för sen för att få i första batchen de fick in (den som ni som redan har fått er PS5 som skickad hann med) och de lovade att jag skulle få i nästa batch. Dock ingen information om när den skulle komma in :/
Hoppas dock att en så stor spelare som Amazon ska ha bra sus på leveranserna från Sony...

Kan tänka mig att vissa av oss här har fått från svenska lagret, medan andra får direkt från EU lagret. Och slutligen vi som har betalt men inte får något lär väl då bli betjänade av något EU-lager.

Vad står det under ”spåra paket” för dig?

Permalänk

Bokade PS5 på Webhallen 21/6, får "2021". Bokat på Ginza som får in konsoler Q1 2021 och CDON som har ungefär samma tidsram.
Får se vilken av dom som kan leverera först. Var inne på både EG och Power imorse prick på klockslaget men fick inte köpa.

Skönt att man ändå är garanterad att få en (vid någon tidpunkt antagligen långt in i nästa år).

Visa signatur

Main: Ryzen 9 7900X | ASUS X670-P | 64GB DDR5 | RX 6700 XT | Phanteks P600S | Endeavour
HTPC: Ryzen 5 7600 | ASRock B650M-HDV | 32GB DDR5 | RX 5500 XT | A3-mATX | Bazzite
NAS: Ryzen 7 5700G | Gigabyte B550 GX | 64GB DDR4 | 4x4TB | Enthoo II SE | TrueNAS Scale
Släpbar: Lenovo ThinkPad P52 | Xeon E-2176M | 32GB DDR4 | Quadro P2000 | Fedora/W11
Konsoler: GameCube | PS3 (Fet) | PS5 (Disc) Lur: Sony Xperia 10 IV

Permalänk
Skrivet av Ts_1999:

Vad står det under ”spåra paket” för dig?

Kommer måndag med ett streck kvar till Skickad ungefär.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fritz-Jaeger:

Så du menar att vi kommer inte få för ens kanske december? Vilken tid la du din bokning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zartax:

Vi har ju en ockerlagstiftning. Vet inte hur applicerbar den är på det här däremot. Du kan ju prova att göra en polisanmälan.

tack, sugen!

Permalänk
Medlem

Ni som fått skickat från Amazon. Hade ni leverans imorgon? Dvs ni köpte typ 23:55-00.00?

Köpte min 00.02 typ, leverans måndag. Inte skickad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av izcho:

tack, sugen!

Ocker är det ju inte tal om. Bara att låta bli att köpa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fritz-Jaeger:

Exakt som min status. Ett streck från skickad.
Ringde kundtjänst för att be dom kolla status på min beställning.
Hon sa först ”GRATTIS.. du lyckades få en”
Sen sa hon att allt såg fint ut. Borde gå iväg snart sa hon. Men hon kunde inte lova leveransdatum då det lämnar deras händer efter det är skickat antar jag. Men hon trodde måndag som det står på min order-status

Visa signatur

"I would compare CS to a friday night at a gay bath house. Lots of fags getting lucky."