Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av dopeey:

Beställde 00.08 från Amazon.se med gratis frakt till ombud.
I ordern har jag fått 29kr rabatt med någon kampanj så antar att det är fraktfritt. Det gick så fort där.

”Kommer måndag” står det.

Har du länk för när jag söker på deras sida hittar jag mer nätverkskablar än konsoler?

Permalänk
Skrivet av Fjordlax:

DE samt betalning med kort.

Samma här.

Permalänk
Medlem

Elgiganten använder väl Bring som expressfrakt, där brukar det inte gå fort.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem

Jag pratade med amazon tidigare idag och hon sa att dom skickar paket framtill sent på kvällen. Betalde med faktura DE och inte skickats än. Min beräknas komma fram imorgon kväll, vilket blir måndag antar jag med tanke på postnord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Levandebild:

Har du länk för när jag söker på deras sida hittar jag mer nätverkskablar än konsoler?

https://www.amazon.se/gp/product/B08LLZ2CWD/ref=ppx_yo_dt_b_a...

Permalänk
Medlem
Skrivet av RazorKrist:

Elgiganten verkar stollig idag.
Fick just nu igenom en beställning på standard varianten.
"Kommer in i lager 2020-12-04"

Mail och mail och allt sånt gott.
Kommer anntagligen bli makulerad men man lever på hoppet så gör som gunde och "shynda shynda" till elgigantens websida om ni vill leva på samma hopp.

Står nu reserverad för orderstatus för min 13.44 hallelujah moonshot beställning.
Står inte vilken tid bara...

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair HX1500i | Gigabyte X870 Aorus Elite WIFI7 Ice | Kingston FURY Beast RGB 64GB DDR5 RAM 5600MT | MSI GeForce RTX 5090 VENTUS 3X OC | Noctua NH-U12A | Sennheiser HD 599 | Lenovo Legion 5 - 17,3" | Retro-Bit SEGA MD 8-B 2.4G M2 Grey | Xbox One Elite Series 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eisenhut:

Allt pekar på tvärtom just nu. Åtminstone enligt min empiriska studie på typ 4 beställningar...

Haha, 4 mot och en för, då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lejonbjörnen:

Ni som redan fått era skickade från Amazon, valde ni att betala med kort eller ta faktura?

Och valde ni DE eller med skivläsare?

DE, betalade med kreditkort (amex). Edit: kan dock inte läsa tydligen, har inte skickats för mig, sorry.

Skrivet av Eisenhut:

Kan vara DE, men jag har inte DE och upplever samma.

Status har gått fram och tillbaka mellan "beställd" och "beställningen har skickats" men har inte fått något KollID. Går jag in på "spåra paket" så står det samma som innan också dvs "beställd idag-kommer måndag".

Framtiden får utvisa om det är en dålig lösning att välja priofrakt. Just nu är det det enda jag ser skiljer mellan våra och alla andras ordrar som faktiskt gått iväg.

Fast jag tror inte det är exakt samma, min står som sagt under "Beställningsdetaljer" på "Förbereder för försändelse
Uppskattning av leverans: Vi behöver lite mer tid för att ge dig en bra uppskattning. Vi meddelar dig via e-post så snart vi har ett beräknat leveransdatum." och har gjort så sedan före midnatt...

Skrivet av radialus:

Min ändrades till den texten efter att jag dumt nog gjorde om betalningsmetoden. Jag beställde 23.55, stod leverans imorgon 20/11 innan jag gjorde en ändring. Tror tyvärr det kan vara ändring som påverkade det för dig också. Tycker ärligt talat det känns helt tokigt att de som verkligen var bland de första med att beställa inte får direkt.

Ok, japp, låter inte otroligt. Vetefan om något ändrades på min inatt dock, tror faktiskt inte det utan att den stått på samma status hela tiden... Jag ändrade dock inte betalningsmetod, utan bara leveransmetod (dvs. betalade typ 39? 79? kronor till, med samma kort, för att få prioleveransen). Fick du någon bekräftelse på ändringen från order-update@amazon.se <order-update@amazon.se>?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frenchguy:

Inte ett skit sen igår.. har det hänt något för dig?

Nope står fortfarande stilla!...

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 11 Pro

Permalänk
Skrivet av Nimrod23:

Jag är optimist och är ganska övertygad om att de som kunde beställa Playstation 5 från Amazon får den skickad idag eller imorgon. Tänk på att de förmodligen jobbar som tusan på lagret och betar av ordrarna en efter en, inte så konstigt att alla inte blivit skickade ännu. Håll ut!

Jag tog express och min är redan påväg.

Permalänk
Skrivet av CusmaR:

Nope står fortfarande stilla!...

Borås? får hoppas att det händer något snart och att man får den innan helgen

Permalänk
Medlem
Skrivet av izcho:

Ja när i HELVETE ska det lagstiftas mot sån här jävla kohandel
https://www.blocket.se/annonser/hela_sverige/elektronik/dator...

Usch, så vidrigt att se. Hoppas ingen är så dum och betalar det. Alltså en stor del av en konsol är priset. Om en konsol ska kosta 10-12 tusen kan folk lika bra bygga en bra PC.

Permalänk
Medlem

Vad tog ni för frakt alternativ på Bring?

Beställde ni i september?

Permalänk
Medlem
Skrivet av machiavelli1337:

Jag tog express och min är redan påväg.

Fan... när la du ordern?

Permalänk
Skrivet av Lejonbjörnen:

Ni som redan fått era skickade från Amazon, valde ni att betala med kort eller ta faktura?

Och valde ni DE eller med skivläsare?

Kort och digital.

Permalänk

Pratade med EG nyss. Jag beställde 13.41 idag med standardleverans (vågade inte byta till express). "Beräknad leverans är den 8 dec men det kan bli försenat då vi nyss fått info om att de är helt slut" - vet inte hur man ska tolka det.

Permalänk
Skrivet av RazorKrist:

Står nu reserverad för orderstatus för min 13.44 hallelujah moonshot beställning.
Står inte vilken tid bara...

Min beställning gick igenom 13:40 på EG och det står reserverad... Sitter och uppdaterar titt som tätt för mer info. Antar att det är 4 december som gäller?

Visa signatur

Asrock z77 Extreme 4 | Intel I7 2600K 4,6 GHz | GTX 970 EVGA | G.Skill RipjawsX 8GB 2400 MHz | Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av FiftyFifty:

Amazon brukar skriva "Förbereder för försändelse" innan det skickas. Så gå in och kolla under "Visa eller ändra den här beställningen".

Står inte så på min, det står bara ”Levereras på Tisdag”.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrBstrike:

Var det någon mer som bokade i fredags när netonnet hade en liten lucka men inte fått sin än?

Fick i postnord appen igår kl13 sen stod de jag skulle få den imorrn fredag men inget nytt har uppdaterats hos postnord så håller tummar och tår att den inte "försvunnit" nu bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nevada:

Fick mitt 12.14. Tänk om man har sånt flyt. Håller tummarna.

Jag har 12:16. Hoppas inte de två minuterna gör att mitt kommer i december istället. Så nice om man får det imorn så man kan testa i helgen!

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Levandebild:

https://www.amazon.se/gp/product/B08LLZ2CWD?ref=ppx_pt2_dt_b_...

Permalänk
Skrivet av Ts_1999:

Fan... när la du ordern?

00.07

Permalänk
Medlem
Skrivet av izcho:

Ja när i HELVETE ska det lagstiftas mot sån här jävla kohandel
https://www.blocket.se/annonser/hela_sverige/elektronik/dator...

Vi har ju en ockerlagstiftning. Vet inte hur applicerbar den är på det här däremot. Du kan ju prova att göra en polisanmälan.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kberg:

Den nya kameran går bara att använda till streaming. För PSVR så måste man använda den gamla kameran tillsammans med adaptern.

Trist, den nya kameran lär ju vara bättre på att hantera icke optimala ljusförhållanden.

Här beställer man adaptern (så jag har gjort det nu) för de som undrar:
https://camera-adaptor.support.playstation.com/sv-se

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Skrivet av ReMemberMe:

Pratade med EG nyss. Jag beställde 13.41 idag med standardleverans (vågade inte byta till express). "Beräknad leverans är den 8 dec men det kan bli försenat då vi nyss fått info om att de är helt slut" - vet inte hur man ska tolka det.

Min gick igenom 13:40 och tog express.. Hoppas verkligen inte det gör någon skillnad. Så 8 december är det som gäller för oss, bara hålla tummarna nu då.

Visa signatur

Asrock z77 Extreme 4 | Intel I7 2600K 4,6 GHz | GTX 970 EVGA | G.Skill RipjawsX 8GB 2400 MHz | Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av gamingfreak:

Min beställning gick igenom 13:40 på EG och det står reserverad... Sitter och uppdaterar titt som tätt för mer info. Antar att det är 4 december som gäller?

Min 12:16, tjejen på kundtjänst sa att jag får inte den innan 7 dec

Permalänk
Medlem
Skrivet av gamingfreak:

Och min som jag beställde 11:12 (skivläsare) står ”behandlas” på.

Permalänk
Medlem

Känns som att om man ändrar på ordern hos Amazon så får man en ny köplats. Beställde en DE 00.03 och en Standard 00.04. Ändrade fraktalternativ till prioriterad 00.00. Sen fick jag betalning nekad på amexet vid 00.50 och var tvungen att slå in kortuppgifterna igen. Antagligen är jag låååångt bak i kön nu med "Levereras på måndag". Tråkigt att betala för prioriterad frakt i onödan, då det var måndag som leveransdag med gratis frakt, och måndag igen när jag bytte till prioriterad...

Permalänk
Medlem

Kundtjänst på EG sa att jag kommer få den idag eller imorgon. Beställde 12:12, hurvida detta stämmer är en bra fråga.

Permalänk

Vad för extern SSD rekommenderas i dagsläget? Max 2k helst.