Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk
Skrivet av Ts_1999:

Känns väldigt konstigt att den svenska kundservicen inte vet om detta, dom har sagt flera gånger att den kommer skickas snart men enligt europeiska kundtjänsten så kommer inte alla få fastän det står kommer måndag

Har du DE eller strandad?

Nu har Amazon skickat min trots vad jag fick för info från EU support. Är lovad den till imorgon senast kl 20! Så jag ställer mig vackert i skamvrån tills dess för att jag kommit med felaktigheter. Ber om ursäkt för de extra hjärtslagen du inte får tillbaka och hoppas att ordern konfirmeras för din del också snart!

Permalänk
Medlem

Men vi som fått skickat nu med leverans senast 20.00 imorgon kommer garanterat få den på måndag då den lär mellanlanda på ett lager i Sverige.

Tror inte den hinner köras ut till utlämningsställe.

Permalänk
Medlem

Min amazon med!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buji:

Avslutade precis ett samtal med Elgigantens kundtjänst.
Beställde en PS5 Disc idag 12:12, paketet är redan hos Bring!!!

Har 12:10, hoppas på att mitt också är på G då! Har du fått något mail från Bring angående detta?

Permalänk
Medlem

Suck, har inte fått något från amazon än 😪

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem

Min är också skickad från amazon nu. Beställde SE med faktura kl 00.05.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

Men vi som fått skickat nu med leverans senast 20.00 imorgon kommer garanterat få den på måndag då den lär mellanlanda på ett lager i Sverige.

Tror inte den hinner köras ut till utlämningsställe.

Står dock att min har lämnat anläggningen i Örebro som postnord uppdatering.

Är från amazon som jag beställde igår.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Nä, tror inte det, jag gled in på webhallen några veckor efter lanseringen och spontan köpte, de hade en hel vägg med konsoler då.
Wii var väl lite mer hysteri runt, men även den spontan köpte jag till julen det året på lokala elgiganten.

PS5 förbokade jag november 2019 och ja... hrm...

Kan förresten tipsa om inet för tillbehör:
599kr för kameran och 299kr för fjärrkontrollen om någon är intresserade av dessa tillbehör. Visst är det så att man inte behöver adaptern för PS VR om man köper nya kameran?

Ursäkta om du redan fått svar men den här tråden är HEMSK att följa just nu.

Nya kameran funkar inte öht med PSVR.

Permalänk
Medlem
Skrivet av underwatch:

Suck, har inte fått något från amazon än 😪

Jag fick precis uppdatering att min äntligen är på väg och att det ändrats från måndag till imorgon. Man kan hoppas!

Än finns det hopp för dig med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Ursäkta om du redan fått svar men den här tråden är HEMSK att följa just nu.

Nya kameran funkar inte öht med PSVR.

Jo, j-kla fart på tråden... nä, såg det och har beställt adaptern.

Här är länken om någon är intresserad av adaptern:
https://camera-adaptor.support.playstation.com/sv-se

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Skrivet av zabrah:

Har någon här fått hem sin digitala edition från Inet? Stämmet det verkligen att de har inte beställt några alls, även om man fick mail om att man får den till release?

En polare hämtade sitt PS5 digital edition från inet tidigare i eftermiddags så visst finns det.
Har en digital edition på ingång jag också men det verkar som att inet eller dhl slarvat bort paketet. Inte fått någon leveransuppd. sen igår förmiddags och ingen vet vad som hänt...

Permalänk
Medlem

Intressant Amex-teori längre bak i tråden.

Någon som beställt från Amazon igår runt 0000 med Amex och fått den skickad?

Har SE, bekräftelse på mail 00:05.

Står måndag och inte skickad.

Förtydligande av info
Permalänk
Medlem
Skrivet av Eisenhut:

Jag fick precis uppdatering att min äntligen är på väg och att det ändrats från måndag till imorgon. Man kan hoppas!

Var får ni uppdatering? Mail, på orderstatus sidan, annat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eisenhut:

Samma, tur jag beställde Demon's så jag har det tills i morgon. Räknade med Måndag först.

Skrivet av aegon:

Var får ni uppdatering? Mail, på orderstatus sidan, annat?

Fick mail.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D - Arctic Freezer 36 A-RGB - ASRock B850 Steel Legend - G.Skill 64GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 - Gigabyte RTX 5080 Aero SFF - Corsair RM850X ATX 3.1 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Ni som har fått hem era PS5, vad har ni spelat inledningsvis? Några tips?
Och ser ni någon förbättring på gamla PS4-spel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dave:

Intressant Amex-teori.

Någon som beställt från Amazon igår runt 0000 med Amex och fått den skickad?

Har SE, bekräftelse på mail 00:05.

Står måndag och inte skickad.

Yes vi var inne på det tidigare i tråden också.

Har DE, bekräftelse 23:58 och sen uppdaterat fraktalternativ med bekräftelse på e-post även på det, 00:00. Köpt med Amex, står bara "Förbereder för försändelse".

Permalänk
Medlem

Frustrerande att se allas amazonorders bli skickade medan min fortfarande står som "Förbereder för försändelse" och tisdag som preliminärt leveransdatum, när man var så tidig med beställningen innan 12-slaget

Jaja, i-landsproblem jag vet. Jag ska vara nöjd att jag ens lyckades knipa ett ex, men man vill ju vara säker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 4K120HZ:

Ni som har fått hem era PS5, vad har ni spelat inledningsvis? Några tips?
Och ser ni någon förbättring på gamla PS4-spel?

Astro's Playroom först för att känna på feedbacken i dosan, spelet ingår.

För din andra fråga.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D - Arctic Freezer 36 A-RGB - ASRock B850 Steel Legend - G.Skill 64GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 - Gigabyte RTX 5080 Aero SFF - Corsair RM850X ATX 3.1 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Nu ploppa den upp i PostNord appen. Nu kommer ens ticks fram med att uppdatera den hela tiden trots notiser är på

Permalänk
Medlem

Beställde ps5 med disk kl 12.21 från EG. Ringde precis kundtjänst och kommer få min den 7e dec.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X 3.8 GHz Kylare: Corsair H110 Moderkort:Gigabyte X570 AORUS PRO:[/B] Corsair Dominator 3000MHZ 32GB Lagring: Samsung 960 EVO 1TB Intel 540s Series 2.5" SSD 240GB Samsung 840 Pro 128gb Intel X25-M G2 80GB Western Digital 4TB GPU: AORUS GeForce RTX™ 3080 MASTER 10GNätagg : Corsair AX1200i Chassi: Corsair Carbide Air 540 Headset: Corsair Virtuoso RGB Wireless XT Tangentbord: Logitech G915 LIGHTSPEED Mus: Logitech PRO X SUPERLIGHT Skärm: Samsung C49RG90 Konsol: PS5 Nintendo Wii Nintendo Switch

Permalänk

Sorgligt då jag inte lyckades köpa en PS5 idag, varken från Amazon eller Elgiganten. Hopplöst... Nu blir det mest troligt att behöva vänta till februari - mars på min order ifrån Webhallen.

Grattis till alla lyckliga idag, det unnar jag er!

Permalänk
Medlem

Folk kommer få mail från bring ikväll (iallafall de som beställt kl 9). Bring kommer och hämtar alla morgonens beställningar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leffe_Sweden:

Jag fick igenom min order 09:01, pratade med kundtjänst strax efter som gratulerade och sade att den skulle skickas i dag eller i morgon och vara framme i morgon definitivt. Sedan sade han att med tur kanske till och med framme redan i kväll (valde express).

Blev sedan otålig och nyfiken och ringde igen 11:20 för att försöka höra om något mer konkret var klart angående leveransen. En annan kille som svarade, ursäktade sig och försvann i säkert en hel minut när han skulle besvara min fråga om leverans (tyckte det var väldigt oklart, var väldigt klart och tydligt i samtalet innan) för att sedan komma tillbaka och säga att den ska skickas i morgon, eller kanske redan i dag, och att den kommer fram i morgon. Hade ju fått höra att den kanske skulle komma redan i kväll, så hörde mig för om det vore en möjlighet, varpå han svarade väldigt finurligt och underligt att "Det vore ju något!". Fattade inte om han drev med mig eller vad som var grejen, men hade i alla fall fått försäkrat att den skulle vara framme i morgon så det var ändå någorlunda trygghet att få köra över helgen nu.

Inte hört något mer och ordern ser likadan ut på hemsidan, så följer råd härifrån och ringer EG en tredje gång för att nu få kvitto på mailen och kunna spåra med Unik ID på deras hemsida. Under samtalet i samband med detta så informeras jag av kvinnan i luren att den ska skickas i dag eller i morgon och vara framme måndag... Det här är ju en klar besvikelse då första killen i morse fick det att låta som "Trissa inte upp dig nu, men för mig ser det rätt möjligt ut att du har den redan i dag".

Kollar iaf kvittot för Unik ID, och ser då att min order blev "Postal Services : 20.11.19" kl.12:03 i dag, vad det nu betyder...

Får samtidigt mail från EG med leveransbekräftelse som säger att produkt/produkterna skickas från dem i dag, med ett spårningsnummer för Bring. Kort stund senare kan jag hos Bring se att 16:03 fick de "meddelande om detta" men inte mottagit några paket.

Antar att Bring tar fatt i dem under kvällen och snälla Herren lämnar hos mig i morgon, men känns väldigt svajigt nu efter tre väldigt olika bemötanden och svar från EG!

Bor i Stockholms innerstad kan tilläggas som side note.

Tror du kan vara lugn. Om man kan få paket skickade från Tyskland hit på 9 timmar så borde paket inrikes inte vara några problem.

Permalänk
Inaktiv

Beställde 00:06 från amazon, gratis frakt med leverans till närmaste postombud och fick 17:12 reda på att den är på väg och ska anlända senaste imorgon 20:00 (vi får väl se) men jag är ändå superglad!

Permalänk
Medlem
Skrivet av NorthBadass:

Folk kommer få mail från bring ikväll (iallafall de som beställt kl 9). Bring kommer och hämtar alla morgonens beställningar

Underbart, sa kundtjänst detta till dig?

Permalänk
Medlem

Har nu fått min PS5 DE och spelat Astro's Playroom en stund. Jag märkte plötsligt att jag hör ett buzzzz ljud, som ett litet flygplan inuti boxen, tänkte att det var fläcken först så jag googlade och det är flera ägare som hör ett förhöjt coil whine från den, det hörs bara i princip när man kör spel så jag gissar att när det är högre belastning på nätaggregatet så börjar det höras. När man inte kör ett spel så är konsolen väldigt tyst i övrigt. Då jag har den ståendes i rummet bredvid så störs jag inte så mycket men ville meddela detta så att även andra kan uppmärksamma det. Frågan är om man inte kommer behöver lämna in den på reparation sen. Gissar att många kommer klaga. Skriv gärna om ni hör något själva när ni spelar spel och lyssnar nära baksidan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kellox:

Underbart, sa kundtjänst detta till dig?

Kundtjänst sa till mig att alla som lyckades beställa kl. 9 imorse kommer få sin imorgon.
kl 12 släppte dom beställningar på andra batchen som dom ska få in den 4e dec.
Men kanske är det vissa som haft tur av dom som beställde vid 12 och får redan imorgon.

Jag beställde 12.21 och kommer få min den 7e dec.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X 3.8 GHz Kylare: Corsair H110 Moderkort:Gigabyte X570 AORUS PRO:[/B] Corsair Dominator 3000MHZ 32GB Lagring: Samsung 960 EVO 1TB Intel 540s Series 2.5" SSD 240GB Samsung 840 Pro 128gb Intel X25-M G2 80GB Western Digital 4TB GPU: AORUS GeForce RTX™ 3080 MASTER 10GNätagg : Corsair AX1200i Chassi: Corsair Carbide Air 540 Headset: Corsair Virtuoso RGB Wireless XT Tangentbord: Logitech G915 LIGHTSPEED Mus: Logitech PRO X SUPERLIGHT Skärm: Samsung C49RG90 Konsol: PS5 Nintendo Wii Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Min standard från Amazon.se är skickad! Var först måndag men nu skickad och leverans imorgon hoppas det blir imorgon. Men är fortfarande inställd på måndag för att inte bli allt för besviken om den inte kommer.

Får se när den från Elgiganten, beställd 12.11 dyker upp. Ser ju att folk som beställt 12.12 fått höra av kundtjänst att deras är hos bring. Borde ju min också va det. Men samma där, kan ju vara kundtjänst som är trötta och ger ut fel info får se helt enkelt om det dyker upp mejl om leverans under kvällen där med. Då blir brorsan glad också.

EDIT: Den från Amazon.se skickas med UPS. Crap, ingen bra erfarenhet av dom. Nu är jag mer inställd på nästa vecka.

Permalänk
Skrivet av NorthBadass:

King! Himla skönt med sådant besked.

Hjärtrytmen kan lugna ner sig något med andra ord 😁

Tur att det är så många år mellan varje release, känns som att jag säkert åldrats ett halvår i dag 😆

Skrivet av Zaltrip:

Tror du kan vara lugn. Om man kan få paket skickade från Tyskland hit på 9 timmar så borde paket inrikes inte vara några problem.

Du verkar ha helt rätt! ^_^

Visa signatur

Moderkort: ASUS Maximus IV Extreme CPU: Intel i7 2600k @4,3Ghz RAM: 8GB Corsair Dominator GT @2133Mhz Grafikkort: GTX 580 SLI Ljudkort: ASUS Xonar Essence STX SSD: OCZ Vertex 2 60GB HDD1: WD VelociRaptor 150GB HDD2: Samsung F3 1TB PSU: Corsair TX850 V2 Chassi: Corsair 600T

Permalänk
Medlem

Pratade nyss med EG iom att min stått som "under behandling" sen 08.59.

"Du har leveransdatum idag på kvittot, men det kommer ju det inte bli. Så du får ett SMS från Bring när de har fått den - kan tyvärr inte säga något närmre"

Den som lever får se 🤷‍♂️

Skrivet av NorthBadass:

Det var ju mer info än vad jag fick. Hoppfullt