Missa inte Amazon Prime Day i Dagens fynd

Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk
Medlem

Beställde från EG igår 12.10 och får min PS5 ikväll mellan 17-22 via Bring. Hoppas dem inte kör vilse nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

alltså jag tror inte man ska förvänta sig native 4K 120 fps överhuvudtaget, hårdvaran är för klen för det, iaf om vi pratar vettiga AAA titlar... inget 2D spel...och ska man ha lite Raytracing på det så faller det platt, nä var nöjda om de flesta spel rullar i stabilt 60 fps så kanske nästa generation kan nå 120 fps.

1080p 120 hz lär fungera framöver. Dvs hdmi 2.0 räcker då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av machiavelli1337:

Har inte heller fått något mail. Fick min orderbekräftelse 08.03.

Fick orderbekräftelse 17 September och sen dess inte ett enda mejl eller information tills igår då mejl kom att den är skickad. Så lugna dig lite.

Permalänk
Medlem

Nu ligger mitt på serviceställen.

Måste söva dottern fort och kasta ut käringa i trädgården eller nåt.

Sen blir det en öl och köra setup och njuta.

Trevlig helg gamers!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Francesc:

Yes jag misstänkte också något liknande men antog att ingen hade koll på ungefär när man kunde hämta ut sina paket. Då är det väl bara att lägga band på sig och vänta vidare!

Allt är en gissning men du är nog närmast sanningen om du tar genomsnittet på dina senaste 10 leveranser med postnord och kollar när dom anlände till servicepunkten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4a:

Min status just nu:

EG Beställningsbekräftelse: 19/11: 12:14
Express till ombud
Ordernummer: 110416XXX (Övre halvan av XXX)
Orderstatus: Reserverad

Inget mer info, andra datum eller mail om att Bring har tagit hand om mitt paket. Har ej pratat med support.

Hoppas det kan vara till någon nytta för någon. Annars rolig tråd att följa för alla som beställde via EG!

Jag har exakt samma förutom att jag fick Beställningsbekräftelse 12.16 och när jag pratade med supporten så sa det att min kommer mellan 8e till 9e december.

Permalänk
Medlem

EG Beställningsbekräftelse: 19/11: 12:13
Express hemleverans
Ordernummer: 110416XXX - undre halvan
Orderstatus: Reserverad

Ringde support vid 19 igår och fick besked att det ska levereras runt 7e december

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eisenhut:

Allt är en gissning men du är nog närmast sanningen om du tar genomsnittet på dina senaste 10 leveranser med postnord och kollar när dom anlände till servicepunkten.

Det gjorde jag och det såg inte bra ut i så fall. Brukar anlända mellan 09 och 11 med någon enstaka fram till 14. Men hoppet lever än så länge.

Permalänk
Medlem

Fick min ps5 från webhallens butik igår kl 10.10
Körde på min philips tv igår och är grymt nöjd.Supersnabb konsol!Men philips har så dålig responstid så kopplade upp mig på
min projektor -epson tw 3200 -och det var inte lika bra grafik som på tv med det flöt på bra måste jag säga.
Kommer erstätta projektorn med en tv istället så återkommer då med mer info.
Bara testat själva ps5 än så lämge och jag är imponerad!

Handkontrollen=wow!!!!

Visa signatur

Fractal Design Core 3000 Svart-AMD Phenom II X4 965 3,4GHz Black Edition-GA-990FXA-UD3-Asus geforce gtx 560ti OC top-Corsair 8GB-OCZ PowerSupply 700W

Permalänk
Medlem
Skrivet av dopeey:

Nu finns ps5 från Amazon att hämta hos mitt ombud! 🤩

Samma för mig med 😁👍

Permalänk
Medlem

Hämtade precis min PS5. Kom från Amazon med orderbekräftelse 00.20 natten till i går. PostNord levererar som vanligt. Bor i Stockholm.

Permalänk
Medlem

Inatt rörde sig mitt paket äntligen från borås!
Finns nu att hämta så blir bra helg

Beställde fre 13 på Netonnet kl 11.11 disk version

Permalänk
Medlem

PS5 verkar sakna VRR för tillfället.
Sonys HX90 saknar för tillfället stöd för VRR.
Tillfällighet att bägge saknar stöd just nu?

*foliehatt på*
Min teori jag tar ur bakdelen är att Sony väntar med att aktivera VRR tills dem aktiverat VRR för Xh90.
*foliehatt av*

Vad tror ni?

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x32GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 3 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Medlem

Förhandsbokade på webhallen 2019-10-15.
"Du får din enhet nästa år"

Tack.. tack.

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Medlem

ni som kört PS Plus ett tag, vad brukar man kunna köpa 1 år för under BF? ligger på 465kr (25%) just nu via PS Store.

Visa signatur

GAMING
G60SD OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 9800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 5090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
AM6B+|OLED77S90C|HT-A9M2+SW5

Permalänk
Skrivet av BlommaNN:

Då är du safe

Hm märkligt mitt köp gick endast igenom när jag betalade med swish och ej med faktura. Dock var jag sen, ca 8 19 ca

Jag var också lite sen men fick inget mejl om att jag inte får den i december. Jag var dock tidigt ute på sidan och försökte betala med faktura. Jag fick ett brev på kivra idag där Netonnet tagit en kreditupplysning (jag betalade med Swish) så någonstans registrerades det där ändå.

Permalänk
Skrivet av lap87:

Förhandsbokade på webbhallen 2019-10-15.

Tack.. tack.

shit, den är sjuk.
Jag som var bitter över att behöva vänta till på måndag när jag beställde igår.

Permalänk
Skrivet av CryREED:

Inatt rörde sig mitt paket äntligen från borås!
Finns nu att hämta så blir bra helg

Beställde fre 13 på Netonnet kl 11.11 disk version

Grattis! Bor du i Stockholm? Beställde den 17e september från Netonnet och har fortfarande inte kommit fram..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

ni som kört PS Plus ett tag, vad brukar man kunna köpa 1 år för under BF? ligger på 465kr (25%) just nu via PS Store.

449:- har jag köpt det för tidigare från Webhallen och Inet, men finns bla på Elgiganten Digitalt:

https://www.elgiganten.se/product/gaming/spel/playstation-4-s...

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurra101:

Men då är det större chans att folk får sin konsol iallafall på fredagen. Annars så kanske någon butik hade skicka på fredagen och då får man ju inte konsolen förren måndagen.

Tänker mer att man kanske kan lansera den på en tisdag? Nu är det ju i princip bara huvudstäder som kan få den på samma dag oftast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av joeldeluxe:

449:- har jag köpt det för tidigare från Webhallen och Inet, men finns bla på Elgiganten Digitalt:

ok, 429kr står det som klubb pris, kör på det, tack!

Visa signatur

GAMING
G60SD OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 9800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 5090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
AM6B+|OLED77S90C|HT-A9M2+SW5

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av NorthBadass:

Fyfan så jäkla trist! Hur kan det gå så snett!? Förstår inte!

Det var samma sak för oss som beställde Xbox från dem. Totalt kaos.

Visa signatur

🖥️ MAIN: 13600KF • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 FILSERVER: 13600K • GTX 1060 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 BÄRBART: MacBook Air M1
🎮 SOFFSLACK: Xbox Series X

Permalänk
Skrivet av Gilgamesh:

429:- på Elgiganten och MediaMarkt just nu.

Permalänk

Nu får Amazon skicka min enhet snart så att jag kan slappna av och få lite jobb gjort ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donhoz:

https://www.psbloggen.se/guide/guide-hur-du-skaffar-ett-ameri...
Vet någon om detta fungerar fortfarande och som har gjort det?

Japp det fungerar fortfarande att köra US psn konto på sidan. Gjorde nytt köp nyss och funkar precis som förut.(smidigast att göra allt via PC) Du sparar 249kr per AAA spel, så det är lätt värt. Glöm ej knappa in en delstat som New Hampshire för att slippa VAT vid checkout.

Skrivet av machiavelli1337:

Vilken sida är bäst att köpa på?

Digital kod från amazon.com kör jag, leveransen var instant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lap87:

Förhandsbokade på webhallen 2019-10-15.

Tack.. tack.

Helt sjukt alltså.
Jag beställde PS5 standard 2019-11-09 och fick samma sak. "Du får din enhet någon gång nästa år"..
Så jag satt uppe på launch-day och klickade hem en standard från amazon.se istället. Ska hämta ut den senare i eftermiddag på mitt utlämningsställe.
Över 1år förbokning på webhallen räckte tydligen inte för nån av oss.

Visa signatur

"I would compare CS to a friday night at a gay bath house. Lots of fags getting lucky."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frenchguy:

Grattis! Bor du i Stockholm? Beställde den 17e september från Netonnet och har fortfarande inte kommit fram..

Enköping så de är ju rätt nära ändå, men fattade inte varför den låg stilla 1,5dygn innan den skickades, Blev orolig först att den "försvann" men nu är jag safe.

Permalänk
Medlem

kom just ett utskick från Inet angående PS5. tur att man bokat på flera ställen för att vara ärligt.

Citat:

Hej Bästa kund!

Tack för att du har valt att förhandsboka Playstation 5 hos oss på Inet,

Vi får in många frågor om när man kan få sin konsol så vi tänkte att vi skickar ut samlad information till alla som ännu inte fått en konsol. Det är en extremt stor global efterfrågan på PS5 och Sony gör allt för att skicka ut så många konsoler de kan världen över.

Sony kommer skicka leveranser i små stötar, men vi och övriga återförsäljare får endast information om den nästkommande leveransen. Så vi kan tyvärr inte ge ett rakt svar på när samtliga väntande kunder kommer få sin konsol, däremot så kommer vi löpande att kontakta de kunder som är näst på tur att få en konsol så snart vi har fått den informationen.

Vi kan tyvärr inte ta fram en kölista för just PS5 som vi tidigare har haft möjlighet att göra med de senaste processor samt grafikkortslanseringarna, detta beror helt enkelt på att vi tillåter butiksbeställningar på konsolerna som hanteras annorlunda vilket hade gjort en eventuellt kölista missvisande. Däremot så kan vi säga att vi har täckt bokningar en bit in i April månad som en liten indikation på hur din beställning ligger till. Så vi får be om ditt tålamod i detta läge och att du inväntar att vi kontaktar dig gällande din orderstatus, tills dess kan vi tyvärr inte ge dig någon konkret leveransinformation även om vi så hade önskat.

Vi på Inet önskar dig en trevlig helg och håller tummarna att leveranserna av PS5 inom en snar framtid börjar rulla in

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/ASUS PRIME Radeon RX 9070 OC 16GB/Corsair SF750 Platinum/Kingston Fury Beast 2x16GB 3600MHz CL18/

Permalänk
Medlem
Skrivet av joeldeluxe:

Detta är bra pris, köpte mitt på psn store vid jul förra året och då fick man med pubg (inte testat de på ps4) men bra deal va det då, har för mig de va 5-600kr men att man fick med spelet men kan ha fel kan ha varit billigare även så men jag ska nog köpa detta digitala på elgiganten.se så lägger jag till de i psn när mitt nuvarande går ut

Permalänk
Medlem

Äsch, PS5an är ju lagom storlek, ni har för små möbler bara 😁

(Jaa bilden är skitsuddig, spräckte glaset till kameran för nån vecka sen)

Tyckte om Amazon innan, men nu fan älskar jag dem

Visa signatur

Lian Li O11D Evo | Full custom loop | 6900XT Red Devil Ultimate | Ryzen 5800x3d | MSI B550 Mortar | G.Skill Ripjaws V 3600mhz CL16 32g | LG 32GP850-B | Topping DX3Pro+ | Sivga SV021| Logitech G Pro X Superlight| Akkogear 3084B Jelly Black