Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk
Medlem

Kul att se bilder på konsol och spel, keep em comin' fam!

Permalänk
Medlem

Citerar inte utan svarar gemensamt

Självklart så kommer jag kontrollera temperaturen, men det är nog luftigare än det ser ut på bilden
Såg en video att den trycker ut mycket av sin värme där bak till höger(liggandes), hämtar rimligtvis en del av sin luft framifrån till vänster(liggandes) då så borde bli "ny" luft som kommer in. Men som sagt, kommer såklart kolla det. Annars så åker den bara upp ovanför hålet, men just nu ser jag inga problem. Xboxet har stått där innan iaf utan problem

Och ja min TV blockerar fönstret, har fan fönster runt om hela mig dock så den får lida, blir bäst såhär med soffan

Just nu ska jag njuta av Astro, fridens!

Visa signatur

Lian Li O11D Evo | Full custom loop | 6900XT Red Devil Ultimate | Ryzen 5800x3d | MSI B550 Mortar | G.Skill Ripjaws V 3600mhz CL16 32g | LG 32GP850-B | Topping DX3Pro+ | Sivga SV021| Logitech G Pro X Superlight| Akkogear 3084B Jelly Black

Permalänk
Medlem
Skrivet av LebronJames23:

När blir ps5 tillgänglig igen? Ifall man inte kunde boka igår när blir nästa gång man kan köps ps5?
Svar skulle uppskattas rejält

Känns som att Amazon har störst chans då de inte hade några förhandsbokningar och hade ett släpp natten till torsdag 23.55.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bankai:

Den blåser ut luft där bak och verkar ta in luft på höger sida om du har den liggandes(eller från toppen om du har den stående). Sony rekommenderade ca 10 cm från väggen och helst sidorna också.

Ok, ja det är jag ju inte i närheten av...får se hur den verkar bete sig efter lite mer spelande om den behöver få en ny plats. Det blev jäkligt fullt i bänken.

Tar den in från sidan/toppen och blåser ut bak så borde det vara lugnt då den får ny luft iallafall.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av bugulu:

Känns som att Amazon har störst chans då de inte hade några förhandsbokningar och hade ett släpp natten till torsdag 23.55.

Jo men när är nästa launch liksom haha omöjligt veta

Permalänk
Medlem

3 minuter innan sista zoom-mötet för dagen tog slut så plingade telefonen! Brände ner till postombudet och hämtade ut mitt paket! Helgen och julen är räddad!

Tack Amazon!

Permalänk
Medlem
Skrivet av sifri:

Jo men när är nästa launch liksom haha omöjligt veta

Nästa våg baserat på hur vissa elektronikkedjor har hanterar det sker i december månad. Så ja, inget fastställt datum men skulle inte förvåna mig om Amazon öppnar snart igen så man hinner få fler konsoler lagom till julen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bugulu:

Hur fungerar det om man kör med ett USA konto och har digitala spel där men man har också köpt in fysiska exemplar av spel? Måste man skapa ett konto baserat i Sverige då eller fungerar kontot från USA också?

Fysiska spel är region-free så de fungerar på alla konton men du måste köpa DLC från samma region som din disc(detsamma gäller din digital kopia). Men du kan share:a DLC över alla user-accounts på samma enhet, så länge det inte säljs som en form av service/micro-transactions m.m.

Personligen har jag 3 konton konstant inloggade (SE, US, HK) och spelar allt via SE kontot(för achievements, saves, PS+).

Permalänk
Medlem
Skrivet av bugulu:

Nästa våg baserat på hur vissa elektronikkedjor har hanterar det sker i december månad. Så ja, inget fastställt datum men skulle inte förvåna mig om Amazon öppnar snart igen så man hinner få fler konsoler lagom till julen.

Hoppas de kan man skapa bevakning via amazon? Typ få ett mail när de finns i lager igen?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av pinkified:

Snyggt! Har mitt Kina-exemplar här hemma som väntar på sitt eh, kusin barnbarn?

Lyckades haffa ett PS5-SE från EG igår 12.19 så verkar som att det blir ett PS5 i år trots allt. Frågan är vad jag ska säga till frugan när paketet väl anländer...

Hahaha!

"Prova Astro med kontrollen", verkar ha fungerat för andra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av headphoneninja:

Fysiska spel är region-free så de fungerar på alla konton men du måste köpa DLC från samma region som din disc(detsamma gäller din digital kopia). Men du kan share:a DLC över alla user-accounts på samma enhet, så länge det inte säljs som en form av service/micro-transactions m.m.

Personligen har jag 3 konton konstant inloggade (SE, US, HK) och spelar allt via SE kontot(för achievements, saves, PS+).

Tack. Så det går alltså att spela spel köpta från usa kontot i det svenska kontot? Då du nämner att du spelar allt på svenska kontot.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NorthBadass:

110414XXX, beställde innan man får min på måndag Inte alls bitter

110414XXX här också. Händer inget på Bring-länken 🤷‍♂️

Permalänk
Skrivet av CusmaR:

Har ditt paket från netonnet rört sig? Mitt är fortfarande i borås... Ser mörkt ut för leverans idag igen antar jag.

Ja under natten men kommer nog tyvärr inte komma idag. Riktigt segt av PostNord..

Permalänk
Medlem

Jag var ute en sväng på lunchen här i Västerås, härligt med soligt väder och blå himmel, det var länge sen.. Ett ettrigt surrande av 2 flygplan som flög väldigt nära varandra störde lite, tittade upp och såg..

Permalänk
Inaktiv

Själv har mitt fått 2 uppdateringar där det ligger i malmö, först toftanäs sen i någon distributionsterminal, så jag hoppas den anländer till närbutiken snart!

Permalänk

Amazon länk?

Någon som vet produkt länken till amazon dk eller Se? Kan inte hitta någon när jag försöker att söka via hemsidan

Permalänk

Vet någon hur det ligger till med PostNord? Kör de även körningar till ombud en fredag eftermiddag?🙈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frenchguy:

Vet någon hur det ligger till med PostNord? Kör de även körningar till ombud en fredag eftermiddag?🙈

Absolut! Du kommer med 99% säkerhet få den till ombud idag om den passerat din närmaste terminal inatt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frenchguy:

Vet någon hur det ligger till med PostNord? Kör de även körningar till ombud en fredag eftermiddag?🙈

mina paket brukar trilla in runt 16-18 tiden hos ombud. även fredagara. Bor rätt långt utanför stockholm

Permalänk
Skrivet av NorthBadass:

110414XXX, beställde innan man får min på måndag Inte alls bitter

1104140XX här. Orderbekräftelse 09:00, bring har fått förhandsinformation. expressfrakt my ass xD

Permalänk

Fick min DE idag som jag beställde från Amazon. Hoppas ni andra som beställt därifrån också får idag.

Lägg gärna till mig på PSN:Kallin8

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon259487:

Själv har mitt fått 2 uppdateringar där det ligger i malmö, först toftanäs sen i någon distributionsterminal, så jag hoppas den anländer till närbutiken snart!

Då är den på väg ut till ditt ombud. Men dom brukar köra till runt 15, sen börjar inhämntningsrundorna. Iaf när jag jobbade där för 10 år sen. Sen tar det ju en stund för ombudet att scanna in paketet också om dom får många samtidigt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av LebronJames23:

Någon som vet produkt länken till amazon dk eller Se? Kan inte hitta någon när jag försöker att söka via hemsidan

https://www.amazon.se/PlayStation-9399506-PS5-DualSense-Contr...

Går att komma åt själva konsolen genom andra ihopparade produkter, som kontrollen ovan. Saker som inte är möjliga att köpa för stunden döljs i sökningarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Farfar fick träffa barnbarnet:
https://i.imgur.com/dfCDF1Q.jpg

Måste faktiskt säga att Sony fick till det rätt snyggt. Synd på övre delen på PS3-spelen men PSx-delen av ryggen ihop med tunna linjen mellan Playstation logotype och spelets titel är riktigt snyggt med tre tre generationerna. Sedan är PS3 och PS5 utgåvan nästan inverterad.
https://i.imgur.com/PUDmWnM.jpg

Vad tycker du om baksidan av Demons Souls? Tycker det såg väldigt tråkigt och oinspirerat ut. Halva fodralet går åt till copyright och varningar.

Visa signatur

Main: MacBook Pro 16" [M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM]
Spel: Steam Deck LCD, PS5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frenchguy:

Vet någon hur det ligger till med PostNord? Kör de även körningar till ombud en fredag eftermiddag?🙈

Inga problem. Jag har ibland fått aviseringar efter 16.00.

Permalänk
Medlem

Där skickades ÄNTLIGEN min Amazon order. Får den först på måndag vilket är lite synd men man ska inte klaga att man ens får tag i ett PS5 för msrp, särskilt att man bara får den ett par dagar efter release.

Permalänk
Skrivet av Eisenhut:

Absolut! Du kommer med 99% säkerhet få den till ombud idag om den passerat din närmaste terminal inatt.

Låter lovande! Den kom till distributionsterminalen 12:30. Vore trevligt att få den inför helgen 😅

Permalänk
Skrivet av LebronJames23:

Någon som vet produkt länken till amazon dk eller Se? Kan inte hitta någon när jag försöker att söka via hemsidan

https://www.amazon.se/PlayStation-5-Digital-PS5/dp/B08LM3KW18...

Edit: såg nu att flera andra hunnit före haha.

Permalänk
Skrivet av Entash:

Där skickades ÄNTLIGEN min Amazon order. Får den först på måndag vilket är lite synd men man ska inte klaga att man ens får tag i ett PS5 för msrp, särskilt att man bara får den ett par dagar efter release.

Samma här. Skönt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Farfar fick träffa barnbarnet:
https://i.imgur.com/dfCDF1Q.jpg

Måste faktiskt säga att Sony fick till det rätt snyggt. Synd på övre delen på PS3-spelen men PSx-delen av ryggen ihop med tunna linjen mellan Playstation logotype och spelets titel är riktigt snyggt med tre tre generationerna. Sedan är PS3 och PS5 utgåvan nästan inverterad.
https://i.imgur.com/PUDmWnM.jpg

Va, gillar du inte OG spiderman fontet, hehe. Passar inte in alls, men coverart är najs på gamla asian versionen som man importerade innan spelet släpptes här i väst.