Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av bugulu:

Tack. Så det går alltså att spela spel köpta från usa kontot i det svenska kontot? Då du nämner att du spelar allt på svenska kontot.

Det är korrekt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av LebronJames23:

Någon som vet produkt länken till amazon dk eller Se? Kan inte hitta någon när jag försöker att söka via hemsidan

https://www.amazon.se/b/ref=sxts_spkl_1_0_252fe31c-ccc3-4870-...

Permalänk
Medlem

Ni som köpte på Amazon, kom ps5 lådan inuti en Amazon låda? Måste ta den i bussen så vill ogärna ha en synlig ps5 låda om man säger så.

När den skickades stod det också 'Signatur krävs' var det något ni märkte när ni hämtade?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Ni som köpte på Amazon, kom ps5 lådan inuti en Amazon låda? Måste ta den i bussen så vill ogärna ha en synlig ps5 låda om man säger så.

När den skickades stod det också 'Signatur krävs' var det något ni märkte när ni hämtade?

Ja en jättekartong med amazon-logga och tejp. Dock inget som indikerar på en PS5 mer än att paketet innehåller batterier.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Entash:

Har inte fått min än men hoppas verkligen det. Annars kan någon jävel sno den på terminalen eller ombudet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Yes i en amazon låda. Väl paketerad

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av H_A_N_72:

Jag var ute en sväng på lunchen här i Västerås, härligt med soligt väder och blå himmel, det var länge sen.. Ett ettrigt surrande av 2 flygplan som flög väldigt nära varandra störde lite, tittade upp och såg..

https://i.ibb.co/gZh9D1f/20201120-124632.jpg

Såg detta precis vid Vasastan i Stockholm:

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem

Fortfarande inte hänt ett smack här sen jag la min order hos amazon 23:55 förutom att pengarna drogs några minuter senare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slapinator:

Expressfrakt?
När du fick ett digitalt kvitto, fick du även med den unika id:n för spåra paketet?

/M

Ursäkta om denna fråga har ställts sen innan, var hittar man sin unika id?

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk

bokade ett på komplett i somras men fick ett mail om att de skulle komma typ 5e maj 2021... finns de nån rimlig chans att hugga ett i "närtid" nånstans? har ej hängt med i denna hypen på samma sätt som i grafikkorten

Visa signatur

Ryzen 5950X, Asus X570 Gaming-F, Evga 3090 FTW Ultra, 32gb G-skill Neo 3600Mhz, Corsair RM1000i, Corsair H150 med Noctuas snordyra fläktar, Define 7, 4 olika ssd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Där skickades ÄNTLIGEN min Amazon order. Får den först på måndag vilket är lite synd men man ska inte klaga att man ens får tag i ett PS5 för msrp, särskilt att man bara får den ett par dagar efter release.

Lite så!

Man blir lätt fartblind och mycket vill ha mer. Jag gick från att bli superglad att få tag i en enhet nu istället för nästa sommar, till att nästan bli arg om den inte kom innan helgen.

Så bortskämd man är haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frenchguy:

Låter lovande! Den kom till distributionsterminalen 12:30. Vore trevligt att få den inför helgen 😅

Kan bli tufft. Håller tummarna för att just den bilen du behöver är inne och vänder för nya paket på lunchen.

Permalänk
Medlem

Är det någon Amazon beställare som INTE fått sin order skickad som har orkat bry sig att ringa ”bottarna” på kundtjänst?
Läst fler och även jag själv som fått standard svaret ”allt ser bra ut” och ”den är på vägg att skickas”. Problemet är att dom vet absolut inte mer en vad en annan själv kan se under order infon.
Börjat genuint bli orolig när fler och fler hämtar ut sina ordrar (som även varit beställda efter ens egen) och själv är det dött som i graven. Imorse var jag lugn, men nu efter lunch och eftermiddag då är det nästan 100% kört för en Mån leverans. Frågan är om och när man får någon överhuvudtaget?!
Jag har lärt mig att Amazon fungerar när det just fungerar. Strular det minsta då är det oftast kört.
Har idag tex väntat på en Projektor duk i EN månad! Med TRE ”jag tar det vidare till tekniska teamet och återkommer” och ”på Ons levereras duken, hoppas du skall bli nöjd med nya duken” Två veckor senare fortf ingen duk 😂☠️
Samtidigt när det fungerar i alla led kan man få varan dagen efter. Men att det skiljer dagar på samma vara och utskick gör mig fundersam.

Visa signatur

Firre

Permalänk
Medlem
Skrivet av underwatch:

Ursäkta om denna fråga har ställts sen innan, var hittar man sin unika id?

På det digitala kvittot:
https://www.elgiganten.se/cms/kundtjanst-spara-din-leverans/s...

Sen kan jag tillägga att jag inte fick något unikt id på mitt kvitto. Ringde dem & de sa att den inte funkar. Men påpekade igen att den inte ens kom med på kvittot och hon insisterade att den ändå inte skulle funka.

Men tydligen ska du kunna ringa och be om digitala kvittot och där ska du få med det unika id:t. Ca 20-25min väntetid på telefon.

/M

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Såg detta precis vid Vasastan i Stockholm:

https://youtu.be/1GZFIINone0

Asså herre jäklar vad de marknadsför Såg att de tagit över Dubai också: https://twitter.com/visitdubai/status/1329352970169888770?s=2...

I storbritannien hade de väl tagit över tunnelbanorna också.

Inte konstigt det är svårt att få tag på en. Nytt Playstation är världsevent.

Visa signatur

Desktop/Spel 9800X3D, RTX 5090 FE, Asrock A620I, 32 GB RAM, FD Ridge, SF1000, Win 10 IoT LTSC
Laptop/Jobb MacBook Pro 16", M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM
Skärm PG32UCDP OLED Mus G502X Tangentbord Keychron V4 60% (Kailh Box Whites)

Permalänk
Medlem

Någon som har pratat med Mediamarkt om december batchen? Vilket datum är det som gäller?

Permalänk
Skrivet av Eisenhut:

Kan bli tufft. Håller tummarna för att just den bilen du behöver är inne och vänder för nya paket på lunchen.

Räknar med måndag, slipper man bli besviken.. vet du om det är samma bilar som kör hemleveranser? Där vet jag att jag fått leveranser rätt sent

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slapinator:

På det digitala kvittot:
https://www.elgiganten.se/cms/kundtjanst-spara-din-leverans/s...

Sen kan jag tillägga att jag inte fick något unikt id på mitt kvitto. Ringde dem & de sa att den inte funkar. Men påpekade igen att den inte ens kom med på kvittot och hon insisterade att den ändå inte skulle funka.

Men tydligen ska du kunna ringa och be om digitala kvittot och där ska du få med det unika id:t. Ca 20-25min väntetid på telefon.

/M

Tack! Funkar det om man chattar eller måste man ringa in?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av underwatch:

Tack! Funkar det om man chattar eller måste man ringa in?

Försökte chatta med dem. Skriver ”kundtjänst” i chatten och så säger botjäveln att den inte finns några lediga kollegor, försök igen senare. Testade så ett par gånger i 2-3 timmar. Ringde till slut..

/M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rokkoko:

Står den som reserverad eller under behandling? Min står som det senare. Fick bekräftelsemejl 12.18.

Min står som reserverad

Permalänk
Medlem
Skrivet av headphoneninja:

Det är korrekt!

Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slapinator:

Försökte chatta med dem. Skriver ”kundtjänst” i chatten och så säger botjäveln att den inte finns några lediga kollegor, försök igen senare. Testade så ett par gånger i 2-3 timmar. Ringde till slut..

/M

Haha jävla bot! Har en estimerad väntetid på 27 min vis chatten, hellre det än att sitta vid telefon och lyssna på jobbig reklam musik 😁

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av koSmiQ:

Min står som reserverad

Hmm, är jag ensam numera om att ordern står "under behandling"? Elgiganten 12.18.

Visa signatur

Fractal Design North | Corsair SF850 | Asus ProArt B650 | AMD Ryzen 7 9700X | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance DDR5 5200 MHz 64GB (2x32GB) | Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 | 2 x WD BLACK SN850X 2 TB | 3 x WD Black 6+1+1 TB | Asus Xonar Essence STX | Windows 11 Pro | Xiaomi 34" | B&W MM-1 | Ducky Shine 5 | Logitech G Pro

Permalänk

Amazon

Har amazon samma lager saldo på se och dk? Eller är det olika saldon?

Permalänk
Skrivet av Rokkoko:

Hmm, är jag ensam numera om att ordern står "under behandling"? Elgiganten 12.18.

Samma för mig. Har däremot fått SMS och mail från Bring, så den verkar packad och klar trots "Under behandling" under mina sidor. Fick orderbekräftelse 09.00.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av lambdan:

Vad tycker du om baksidan av Demons Souls? Tycker det såg väldigt tråkigt och oinspirerat ut. Halva fodralet går åt till copyright och varningar.
https://lambdan.se/img/shellfish/20201120-140324.31.jpg

Nya är ju lite tråkig då det är så mycket text som har rätt lite relevans för kunden. Varningar har väl en poäng men sammanfatta med att "Olika företag har Copyrights på allt möjligt" hade sparat mycket utrymme för att beskriva spelet. Håller med dig!

Tog ingen bild på baksidan men den är inte helt olik denna, mest uppenbara skillnaden är att denna är rödaktig, min blåaktig:

Har personligen svårt att bestämma mig för vilken som är snyggast. Det lite enklare motivet på orginalet gillar jag, men den nya är snygg även den. PSN-logon drar ner PS3-utgåvan men jag är annars ganska för svart text på vit bakgrund men snyggt med en logo också.

Det roligaste jag hitills fått ha är alltså att jämföra PS3 och PS5-urgåvornas boxar.

Skrivet av headphoneninja:

Va, gillar du inte OG spiderman fontet, hehe. Passar inte in alls, men coverart är najs på gamla asian versionen som man importerade innan spelet släpptes här i väst.
https://v2.pxl.se/i/0Ad.jpg

Spidersouls! Har lite svårt för den fonten men en jävligt snygg utgåva faktiskt!
Tog ju något år innan spelet släpptes till PS3 i europa, jag hade faktiskt för mig att jag köpte en av Webhallens importerade utgåvor men det exemplar jag har är ju den europeiska.

Skrivet av westrandy:

bokade ett på komplett i somras men fick ett mail om att de skulle komma typ 5e maj 2021... finns de nån rimlig chans att hugga ett i "närtid" nånstans? har ej hängt med i denna hypen på samma sätt som i grafikkorten

När några av butikerna som inte verkar ha några köer, Elgiganten och Amazon är de som verkar ha skickat mest, men när de får in nytt är lite oklart.

Det sjukaste med denna lansering mot 3080-lanseringen som jag minns dig från är ju att Elgiganten där var en av de sämsta butikerna att handla från men här, bortsett möjligen från Amazon, är den bästa. Fick själv tag i en på Elgiganten igår, 12:22, men den har inte skickats ännu.

Kan vara bra att hålla ett öga eller två på tråden ibland, när fler väl dyker upp lär det nog skrivas här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rokkoko:

Kontakta kundtjänst så får du veta leveransdatum. Jag beställde en minut efter dig och har leveransdatum 7 december. De kommer in på lager 4 december som är en fredag.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Slapinator:

/M

Hehe, jag brukar skriva människa när jag tröttnat, de få gånger jag kontaktat dom.

Denna gång har jag struntat i det, nöjd med att öht kunnat köpa något av alla höstens lanseringar, räknade aldrig med leverans denna vecka, eller egentligen nästa, så väntar ut. Men visst hade det varit kul att sätta igång med Demons Souls redan nu ikväll. :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av bugulu:

Kontakta kundtjänst så får du veta leveransdatum. Jag beställde en minut efter dig och har leveransdatum 7 december. De kommer in på lager 4 december som är en fredag.

Har slagits med den där chatboten till leda och har ingen möjlighet att ringa just nu. Men får väl vänta tills det släpper lite.

Visa signatur

Fractal Design North | Corsair SF850 | Asus ProArt B650 | AMD Ryzen 7 9700X | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance DDR5 5200 MHz 64GB (2x32GB) | Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 | 2 x WD BLACK SN850X 2 TB | 3 x WD Black 6+1+1 TB | Asus Xonar Essence STX | Windows 11 Pro | Xiaomi 34" | B&W MM-1 | Ducky Shine 5 | Logitech G Pro

Permalänk
Medlem

Nu är PS5an på Coop!
Hejdå tråd, jag gör ett återbesök senare 😊

Visa signatur

ASUS ROG Zephyrus G16 - Core Ultra 9 285H | 32GB | 1TB + WD SN7100 4TB | RTX 5070 Ti | OLED
Kringutrustning: Logitech MX Keys | Logitech G Pro X Superlight 2

TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset