Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Det roligaste jag hitills fått ha är alltså att jämföra PS3 och PS5-urgåvornas boxar.

Jag får inte heller min PS5 förän i December verkar det som så jag kan inte heller ha så mycket roligare än det här 😔

Visa signatur

Desktop/Spel 9800X3D, RTX 5090 FE, Asrock A620I, 32 GB RAM, FD Ridge, SF1000, Win 10 IoT LTSC
Laptop/Jobb MacBook Pro 16", M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM
Skärm PG32UCDP OLED Mus G502X Tangentbord Keychron V4 60% (Kailh Box Whites)

Permalänk
Skrivet av Frenchguy:

Räknar med måndag, slipper man bli besviken.. vet du om det är samma bilar som kör hemleveranser? Där vet jag att jag fått leveranser rätt sent

Nevermind! Det är framme 👍

Permalänk
Skrivet av LebronJames23:

Har amazon samma lager saldo på se och dk? Eller är det olika saldon?

De har olika lager så alla sidor behöver bevakas, tyvär...

Visa signatur

Phantek p500a || i7-6700k OC + nh-D15s chromax || Gigabyte 980Ti G1 || DDR4 3000mhz || Big disk

Permalänk
Medlem

Har folk fått den som beställde igår morse? jag fick bekräftelse på mail 09.01 men efter det har det inte hänt något.. står som "reserverad" ? tog vanlig ekonomi frakt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av E.Erlandsson:

De har olika lager så alla sidor behöver bevakas, tyvär...

Går de skapa bevakning via nån app eller något?

Permalänk
Moderator
Forumledare

Hej alla

För att tråden inte ska drunkna i alla inlägg om leveranser nu när den väl är släppt, så kan ni använda den ultimata ps5-bokning/leverans-tråden (*insert pampig ”tadaaaa”-musik*)

På så sätt kan själva konsolen/spelen osv diskuteras här nu när (vissa!) folk börjar få hem grejerna (i.e lyckostar!)

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av xarl:

Har folk fått den som beställde igår morse? jag fick bekräftelse på mail 09.01 men efter det har det inte hänt något.. står som "reserverad" ? tog vanlig ekonomi frakt...

Fick bekräftelse 08:58. Ändrades till reserverad någon timme efter det & inget har hänt sen dess på hemsidan.

Vaknade till ett digitalt kvitto som kom 02:18 på natten. Saknade unika id:t för att spåra.

Ringde dem runt 14 tiden. Första hon frågade var när jag lagt ordern. Sa kl9 och då sökte hon upp min order & sa att bring har fått info, men inte hämtats upp ännu. Får leveransen mitten av veckan.

Borde vara samma sak för dig förutsatt att du inte har oturen att just ditt paket varit fraktskadad eller något annat som skulle kunna förstöra allt..

Jag hade också vanliga frakten. Ångrar att jag inte tog min tid & ändrade till express...

/M

Permalänk
Skrivet av sifri:

Går de skapa bevakning via nån app eller något?

Du kan använda distill.io i Chrome för att skapa bevakningar på sidan. Tips är att bevaka olika element (typ köpknappen) istället för hela sidan, annars får du notifikation om minsta lilla ändring. Lite pilligt att få igång på alla sidor, men det kan det vara värt.

Kommer ej ihåg vem som tipsade om det först, men det var någon här i tråden som borde få cred för detta, inte jag

Visa signatur

Phantek p500a || i7-6700k OC + nh-D15s chromax || Gigabyte 980Ti G1 || DDR4 3000mhz || Big disk

Permalänk

Vilka tider ska man kolla?

Hört att en hel del folk beställt från olika sidor efter "lansering" och efter det stått "slut sålt" på min skärm. Tex så kapade en polare till mig ett ps5 från elgiganten idag (11/20) vid 14:25 Vill veta hur detta funkar och vilka tider borde man vara inne och kolla.

(Lagt upp inlägget på 2 ställen för att folk ska se)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Där skickades ÄNTLIGEN min Amazon order. Får den först på måndag vilket är lite synd men man ska inte klaga att man ens får tag i ett PS5 för msrp, särskilt att man bara får den ett par dagar efter release.

Beställde du DE innan midnatt?

Permalänk
Skrivet av TheBigGuy:

Hört att en hel del folk beställt från olika sidor efter "lansering" och efter det stått "slut sålt" på min skärm. Tex så kapade en polare till mig ett ps5 från elgiganten idag (11/20) vid 14:25 Vill veta hur detta funkar och vilka tider borde man vara inne och kolla.

Jag hade inte tackat nej till den informationen heller. Din polare borde köpa en trisslott eller två!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Beställde standard versionen från Elgiganten + handkontroll igår kl 9 och hämtade just ut en.. Handkontroll.. Någon som beställde igår och hämtat en konsoll?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tOPO:

Beställde du DE innan midnatt?

Standard efter 00. Sjukt att de som beställde innan midnatt inte får någon konsol samtidigt som vi som beställde efter midnatt.

Permalänk
Skrivet av TheBigGuy:

VA?? Jag missar allt hela tiden Har bevakning på alla möjliga sidor... Missar allt, jag er upp...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Standard efter 00. Sjukt att de som beställde innan midnatt inte får någon konsol samtidigt som vi som beställde efter midnatt.

Jag vill påpeka att jag har Amazon Prime, kan det ha hjälpt?

Permalänk

Ni som fått spårningsnummer från EG, kontakta ni dem för att få det eller hur vet ni om paketet kommer idag eller i dec. Fick bekräftelse 12.12 igår och har endast ett ordernummer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Håller med

Skrivet av TheBodyLotion:

Jag vill påpeka att jag har Amazon Prime, kan det ha hjälpt?

Nä tror inte det. Tror helt enkelt att beställningarna innan midnatt var bokningar? Jag minns inte om det stod köp nu eller om det var "lägg till i kundvagn" eller "förbeställ" eller vad, i all panik så tryckte jag bara och betalade snabbt som fan.

Men men. Den kommer till slut.

Permalänk
Medlem

Fick min PS5 igår! Allt fungerar fint förutom en sak.
Det här inlägget kommer mest troligt att drunkna i allt annat.
Men är det någon som har haft problem med Wifi?
Det har nu hänt två gånger att själva konsolen verkar tappa Wifi helt.

Nedladdningar stannar och när jag går in under nätverk så kan jag inte söka fram några andra nätverk förutom det jag redan anslutit till. (Som inte går att ansluta till)
Den hittar alltså inget annat nätverk, what so ever.
Allt hoppar igång igen som vanligt efter att jag startat om konsolen.

Det händer efter ca 1 timmes spelande samtidigt som jag håller på att ladda hem spel från PSN.
Routern jag använder är en Asus RT-AC68U med Merlin.
(Tror inte den är problemet då den fungerar helt klockrent för övriga enheter)

Det verkar finnas liknande trådar på Reddit:
https://www.reddit.com/r/PS5/comments/jtxgj1/is_anyone_else_h...
https://www.reddit.com/r/PS5/comments/jxlh6s/how_can_i_fix_th...
https://www.reddit.com/r/PS5/comments/jtvfq7/ps5_wifi_not_wor...
https://www.reddit.com/r/PS5/comments/jtvfii/system_keeps_dis...
https://www.reddit.com/r/Kuwait/comments/jxaacm/ps5_problem_w...

Så har ni någon aning?
Har ni hört något liknande?

Permalänk
Medlem

Har hämtat hem och installerat min PS5 standard nu, beställd på amazon.se strax efter midnatt 11/19 (kortbetalning).
Allt verkar funka bra!

Vet inte vem det var som skrev det först här på forumet att det gick att beställa på amazon.se, men tack i all fall! Satt egentligen uppe för att kolla om Netonnet skulle släppa vid midnatt, och tack Amazon för snabb leverans!

Har även avbokat en standard på Dustin beställd på morgonen 17/9

Permalänk
Inaktiv

Nu har jag en ps5 sittandes hemma hos mig som uppdaterar!!!! Nu kommer jag ta en hiatus från denna tråd. Lycka till alla andra med att få er och hoppas den startar också! Själv ber jag till gudarna att min ps5 kommer fungera fint framöver.

Permalänk
Medlem

Helt osannolikt! Nu har jag fått den från Amazon!

Såg här av en slump när det började ryktas om att Webhallen inte i närheten skulle kunna täcka förhandsbeställningarna. La beställning där i somras.

Riktigt bra och fin community här som helt ligger bakom att det löste sig.

Beställde 00:05.
Skickades inatt 00:35. (stod hela tiden att den kommer måndag men började hoppas när folk skrev att de fått den skickad)
I mitt vardagsrum 15:20.

Trodde jag aldrig. Älskar Amazon!

Permalänk
Medlem

Woohoo äntligen, fick notis om att Amazon skickat PS5an idag 14:20. Jag som trodde jag skulle behöva vänta tills Q1, fantastiskt

Permalänk
Medlem

Fick svar nu att min leverens från EG är beräknad till 7/12 även fast det står "under behandling" under orderstatus.

Visa signatur

Fractal Design North | Corsair SF850 | Asus ProArt B650 | AMD Ryzen 7 9700X | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance DDR5 5200 MHz 64GB (2x32GB) | Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 | 2 x WD BLACK SN850X 2 TB | 3 x WD Black 6+1+1 TB | Asus Xonar Essence STX | Windows 11 Pro | Xiaomi 34" | B&W MM-1 | Ducky Shine 5 | Logitech G Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rokkoko:

Fick svar nu att min leverens från EG är beräknad till 7/12 även fast det står "under behandling" under orderstatus.

Vilken tid bokade du?

Permalänk
Medlem

Jag ser 1440p-stöd som ett måste. Mitt Ryzen 5 3600 och RTX 2060 klarar BFV på low i 120 FPS så 1440p@120Hz borde bägge konsolerna klara av.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ErkaSwe:

Vilken tid bokade du?

12.18 igår.

Visa signatur

Fractal Design North | Corsair SF850 | Asus ProArt B650 | AMD Ryzen 7 9700X | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance DDR5 5200 MHz 64GB (2x32GB) | Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 | 2 x WD BLACK SN850X 2 TB | 3 x WD Black 6+1+1 TB | Asus Xonar Essence STX | Windows 11 Pro | Xiaomi 34" | B&W MM-1 | Ducky Shine 5 | Logitech G Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av dalkiel:

Beställde standard versionen från Elgiganten + handkontroll igår kl 9 och hämtade just ut en.. Handkontroll.. Någon som beställde igår och hämtat en konsoll?

Kan följa upp med en lam förklaring från EG att anledningen skulle vara att det skickades från två olika lager (som om dom inte har ett centrallager för nätbeställningar...), expressfrakt återbetalt och konsollen har i alla fall ett kollinummer hos bring.

Permalänk

Säkrade en från EG med dec 07 leverans men jag hade skaffat ett amazon konto och missat när andra köpt en

Permalänk
Konsolgrävare

Har precis hämtat ut mitt Playstation 5 och blev stoppad av fem barn som ivrigt ställde en massa frågor. Alla berättade att dom hade önskat sig en i julklapp och att dom längtade efter julafton 😄🎅

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem

Såg nu när jag vakna att Amazon har skickat min ps5 med diskläsare, fick igenom beställningen vid 0003! Kommer ha den här på Måndag! Blir perfekt, jobbat natt i helgen 😊

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
ROG Astral GeForce 5080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
ASUS ROG Strix 27" WOLED