RX 6000-lansering och lager (RDNA 2)

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Varför skulle de välja bort alla som betalar med faktura? Inet får pengarna så fort du klickar på köpknappen av kreditbolaget. Sen är det kreditbolaget som skickar fakturan till dig. Din skuld äger då alltså kreditbolaget som betalat för ditt kort och Inet har fått sina pengar.

Suck...
Läs lite i tråden...
Vi (jag) har vaskat det där.

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Jubileumsmästare
Skrivet av f1skarN:

Jaa de skulle göra det men ringde dem då de mail jag fått från dem inte stämde överens med varann. Det de sa då var att det såg bra ut och att det borde komma fram inom kort. Så är väl bara att bita ihop

Så inom kort kan innebära leverans måndag, eller vad tror du? :/

Visa signatur

You have come a long way, baby!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsgustavarvid:

Det handlar bara om att diskussionen inte ska spåra ur och istället hålla sig till ämnet.

EDIT: Det är jag som startade tråden så det är jag som angett vad den handlar om. Konspirationsteorier utan pålitliga källor ingår inte i ämnesbeskrivningen.

Det betydet INTE att DU kan sätta dig på några förmyndarpositioner överhuvudtaget.
Det bidrar inte heller till tråden.
Och speciellt inte med ett ett registeringsdatum som ditt.

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Skrivet av f1skarN:

Jag har snackat med både DHL och Inet för ca en timme sen. DHL sa att de inte har fått någon bekräftan från Inet om att det finns något paket att hämta än. Inet svarade med att det ser lite märkligt ut och att de måste dubbelkolla i lagret så att allt har gått rätt till.

Uppmaning till er andra som har en köpt från Inet med DHL är att dubbelkolla detta om det står: "07:15 Lokal tid | Förhandsinformation mottagen-inväntar sändning-vid frågor kontakta avsändaren." när ni spårar paketet på DHLs sida.

tack för heads upp nu sitter min 5900x i datorn och tuggar prime 95 as we speak. hoppas nactuan pallar hålla han lite sval.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsgustavarvid:

Det handlar bara om att diskussionen inte ska spåra ur och istället hålla sig till ämnet.

EDIT: Det är jag som startade tråden så det är jag som angett vad den handlar om. Konspirationsteorier utan pålitliga källor ingår inte i ämnesbeskrivningen.

Ska lämna din tråd ifred

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 5600X | Asus Rog B550-i gaming | Sapphire Radeon 6800 refkort | Viper Steel Patriot 16gb 4400mhz | Sabrent NVMe Rocket 1TB + Samsung 970 1TB | Corsair 750W SFX | Cooler Master NR200P | Vattenkyld custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shiprat:

För er som är intresserade av 6800 (inte XT alltså) så ser det ut som att de kanske går att beställa från AMD direkt från och till; de fanns nyss här: https://www.amd.com/en/direct-buy/se för 596 Euro.

Men under tiden jag skrev denna post så försvann det, jag är inte ute efter 6800 utan XT så försökte inte köpa ett. Kan vara värt att hålla koll på oavset- kommer hålla koll ifall det dyker upp några XT där.

Tack för tipset. Jag hamnar dock på /de och inte /se när jag klickar länken.. någon aning om vad som händer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hypermode:

Tack för tipset. Jag hamnar dock på /de och inte /se när jag klickar länken.. någon aning om vad som händer?

Sidan går ner med jämna mellanrum.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D
64gb Corsair cl30 6000mhz
MSI MAG B650 Tomahawk WiFi
Sapphire RX 7900 XTX
Acer 32" Predator XB323QKNV 4K

Permalänk
Medlem
Skrivet av hypermode:

Tack för tipset. Jag hamnar dock på /de och inte /se när jag klickar länken.. någon aning om vad som händer?

Ser det nu- ingen aning faktiskt, de kanske tog bort. Saken är att det har inte funnits något alls att beställa där förräns det råkade finnas, verkar det som, några kort inne så de kanske aktiverar den köpmodulen bara när korten finns eller något.

Visa signatur

Gamingrigg: MEG x570 ACE, 5950X, Ripjaws V 32GB 4000MT/S CL16, 6800XT Red Devil LE, HX1200i.
Laptop: XPS 9570 x GTX 1050 x 8300h + 16GB Vengeance 2666Mhz + Intel AX200
Valheim server: i7-8559 + Iris Plus 655 + 32GB + 256GB
Printers? Yes. Ender 5, Creality LD-002R, Velleman VM8600, Velleman K8200

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem

Min första reaktion var en ren "jaw drop"

Kommer antagligen vara ett väldigt tyst och svalt kort, särskilt om kylaren sitter på ett RX 6800.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-D15 G2 - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

Min första reaktion var en ren "jaw drop"

Kommer antagligen vara ett väldigt tyst och svalt kort, särskilt om kylaren sitter på ett RX 6800.

Mvh

Hehe är det där 3,5 eller 4 slots?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hypermode:

Hehe är det där 3,5 eller 4 slots?

3,5 minst, monster hursomhelst

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-D15 G2 - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem

Men alltså, hur fan ska man veta vad man är ute efter på Onsdag... det är ju kaos när klockan slår 15.00 och det finns ju noll till 1% info om vilka modeller som är tillgängliga!

Jag börjar seriöst bli trött på den här höst/vintern. Den började med glädjen i att bygga en ny rigg och sen har det fan bara varit en enda lång väntan och besvikelse! (Jag vill ha min beställda CPU och sedan ett 6800XT på onsdag!!!)

Visa signatur

| Fractal Design R | Corsairs 850W | Gigabyte Z270-P | i7 7700K OC 4.6GHz| Noctua NH-15D | Corsair Vengeance 16GB (2 x 8GB) DDR4 3000MHz | 750 GB SSD, 2 TB HDD| ASUS GTX 1080 Ti |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grim2you:

Men alltså, hur fan ska man veta vad man är ute efter på Onsdag... det är ju kaos när klockan slår 15.00 och det finns ju noll till 1% info om vilka modeller som är tillgängliga!

Jag börjar seriöst bli trött på den här höst/vintern. Den började med glädjen i att bygga en ny rigg och sen har det fan bara varit en enda lång väntan och besvikelse! (Jag vill ha min beställda CPU och sedan ett 6800XT på onsdag!!!)

Måste du verkligen köpa nu? Vore det så hemskt att vänta en månad eller två?

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

De exklusiva AMD-tredjepartstillverkarna ska ha fått fler kretsar av AMD än övriga tredjepartstillverkare enligt Hardware Unboxed (2:55). Så antagandet är att det nu i början kommer vara större tillgång från Sapphire, XFX och Powercolor. SweClockers nämnde i slutet av videon om 6800-korten att de recensionsexemplar av partnerkort som är på väg till dom kommer från 2 olika AMD-centrerade tredjepartstillverkare.

Visa signatur

“The dollar is our currency, but it's your problem.” -John Connally, President Nixon's Treasury Secretary to a group of European finance minsters
"Keep the Russians out, the Americans in, and the Germans down" -NATO Secretary General, Lord Ismay

Permalänk
Skrivet av mrvision:

Det betydet INTE att DU kan sätta dig på några förmyndarpositioner överhuvudtaget.
Det bidrar inte heller till tråden.
Och speciellt inte med ett ett registeringsdatum som ditt.

Oj vilken onödig finish på ditt inlägg "Kungen" (wtf?).
Vad är godkänt registreringsdatum enligt dig? Trodde alla som bidrar är välkomna...
Huvudsaken är väl att trådar skapas i forumet med intressant och relevant innehåll och att de sedan håller sig till ämnet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Måste du verkligen köpa nu? Vore det så hemskt att vänta en månad eller två?

Så du menar vänta så som på 3080?
Där det inte ser ljust ut alls och folk kanske får vänta ännu längre?

Eller hade det kanske varit trevligt att lyckas få något nu för kunna lira i dessa tråkiga tider där man faktiskt avrådes att stanna inne.
Speciellt nu när många bra spel trillar in.

Jag förstår killen helt, hade varit trevlig att lyckas haffa något men sen finns ju dem som haffar och lägger ut på blocket istället ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cxod:

Så du menar vänta så som på 3080?
Där det inte ser ljust ut alls och folk kanske får vänta ännu längre?

Eller hade det kanske varit trevligt att lyckas få något nu för kunna lira i dessa tråkiga tider där man faktiskt avrådes att stanna inne.
Speciellt nu när många bra spel trillar in.

Jag förstår killen helt, hade varit trevlig att lyckas haffa något men sen finns ju dem som haffar och lägger ut på blocket istället ^^

Det är klart, har man inget att spela på förstår jag dilemat men har man något som fungerat hyfsat hittills, vad är skadan av att vänta någon månad tills det dels finns något att köpa men också att man kan hitta något som är mer prisvärt.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Det är klart, har man inget att spela på förstår jag dilemat men har man något som fungerat hyfsat hittills, vad är skadan av att vänta någon månad tills det dels finns något att köpa men också att man kan hitta något som är mer prisvärt.

Jag kan hålla med att det finns anledningar till att vänta, man måste inte stressa. Jag väntar själv men det är inte i syfte om att något kort skulle bli prisvärt. 2000 serien blev ju inte prisvärd någonstans på vägen...

Sen finns det dem som redan väntat i flera år, finns dem som har detta som en hobby som är en stor del av deras tid.
Finns många anledningar, vad du tycker spelar mycket lite roll för den som bestämt sig och kommer justifiera sitt köp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cxod:

Jag kan hålla med att det finns anledningar till att vänta, man måste inte stressa. Jag väntar själv men det är inte i syfte om att något kort skulle bli prisvärt. 2000 serien blev ju inte prisvärd någonstans på vägen...

Sen finns det dem som redan väntat i flera år, finns dem som har detta som en hobby som är en stor del av deras tid.
Finns många anledningar, vad du tycker spelar mycket lite roll för den som bestämt sig och kommer justifiera sitt köp.

Jag vet allt detta. Det är självklart upp till var och en och vilka krav man har. Det är dock lätt dras med i hypen och förhasta sig. Säger inte det är så för alla, långt ifrån, men somliga gör nog det.

Ska inte säga något mer om det. Det var bara en tanke utifrån en observation.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av BumBumX:

Så inom kort kan innebära leverans måndag, eller vad tror du? :/

Ja, de sa att jag åtminstone borde få en uppdatering på min frakt på måndag annars ska jag ringa in

Permalänk
Skrivet av mrvision:

Det betydet INTE att DU kan sätta dig på några förmyndarpositioner överhuvudtaget.
Det bidrar inte heller till tråden.
Och speciellt inte med ett ett registeringsdatum som ditt.

Inte en förmyndarposition. Håll dig till ämnet bara.

Beställde du något kort? Var i så fall?

Permalänk
Medlem

Får nog ring Inet imorgon.

Jag fick ett Powercolor skickat till mig och dagen efter fick jag ett mail om tilldelning men att det tar 1-3 veckor innan jag får det, vilket skulle betyda MSI-kort.

Vill inte gärna ta upp någon annans köplats för ett kort jag ändå inte ska ha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wessmen:

Får nog ring Inet imorgon.

Jag fick ett Powercolor skickat till mig och dagen efter fick jag ett mail om tilldelning men att det tar 1-3 veckor innan jag får det, vilket skulle betyda MSI-kort.

Vill inte gärna ta upp någon annans köplats för ett kort jag ändå inte ska ha.

Beställde du ett MSI kort också?

Väldigt många som beställt Powercolor fick samma mail

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI | Sapphire Radeon RX 7900 XTX 24GB Nitro+ | Noctua NH-D15 chromax.black | DeepCool PX1000G 1000W ATX 3.0 | be quiet! Dark Base 900 Orange | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Flare X | Logitech G502 X LIGHTSPEED | ASUS ROG Strix Scope II 96% Wireless | HyperX Cloud III Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av xze-:

Beställde du ett MSI kort också?

Väldigt många som beställt Powercolor fick samma mail

Nä, beställde Powercolor som jag har fått. Tänker bara så jag inte är i kö på ettt annat kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wessmen:

Nä, beställde Powercolor som jag har fått. Tänker bara så jag inte är i kö på ettt annat kort.

Om du inte beställde ett MSI står du inte i kö för ett MSI eller?

Permalänk
Medlem

Väldigt bra tester av de nya Radonkorten.
RX 6800XT https://www.guru3d.com/articles-pages/amd-radeon-rx-6800-xt-r...
RX 6800 https://www.guru3d.com/articles-pages/amd-radeon-rx-6800-revi...

Att man måste ominstallera windows för att aktivera SAM var nytt Inte hört/missat det innan. Undrar när man skall göra det i installationsfasen

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrvision:

Suck...
Läs lite i tråden...
Vi (jag) har vaskat det där.

Oj, förlåt.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Väldigt bra tester av de nya Radonkorten.
RX 6800XT https://www.guru3d.com/articles-pages/amd-radeon-rx-6800-xt-r...
RX 6800 https://www.guru3d.com/articles-pages/amd-radeon-rx-6800-revi...

Att man måste ominstallera windows för att aktivera SAM var nytt Inte hört/missat det innan. Undrar när man skall göra det i installationsfasen

Blir så fascinerad över prestanda hoppet mellan 3070 och 3080 jämfört med 6800 och 6800XT. Lutar starkt åt att ersätta mitt 5700XT med ett 6800 AIB. Spännande att se hur utbudet och tillgången av kort blir den här veckan. Hoppas även de klockar lite bättre än referens.

Är det övermod att försöka driva ett 6800 på 500W kvalisort PSU? Tänker nog aldrig skaffa en hungrigare CPU än mitt 3600 som redan nu är undervoltad en aning. Blir väl en uppgradering till 5600x om mitt moderkort för stöd för 5000 serien.

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ibelox:

Grön bock på Gigabyte 6800 XT hos webbis. Ni sa tidigare att jag var först i kön på kort med order ***9146 @webhallen, betyder detta att något är på g eller är det ett sorgligt systemfel som trollar mig? Tack!

@webhallen Fortfarande grön bock här. Vet du om detta är systemfel? Tack!