Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

Om man har dual sensen på laddstationen, blir inte batterien sämre va? Nån form av smart batteri har dom eller?

Kan ju nästan svära på att de inte varit såpass dumma att laddaren inte sönderladdar utan att den har ett kretskort som känner av när det är dags att sluta ladda.

Permalänk
Medlem

Om man äger standard versionen av Miles Morales och går in i huvudmenyn ska man kunna köpa Spider-man remastered, någon som testat detta? Hört att det kostar 20$ i USA men ej hittat vad det kostar i Sverige.

Permalänk
Medlem

Funderar på att uppgradera tv:n nu när man får ps5.

Är de värt i dagsläget att göra det?

Samt vad är skillnaden på LG CX och GX?

Permalänk
Medlem
Skrivet av frippe86:

GX är gallery-modellen som har slimmad design med inbyggt väggfäste, ser ut som en tavla monterad på väggen.
Nu och mellandagsrean är bästa period att köpa TV sätt till pris men om det är värt att uppgradera beror ju på vad du har för TV sen innan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Om man äger standard versionen av Miles Morales och går in i huvudmenyn ska man kunna köpa Spider-man remastered, någon som testat detta? Hört att det kostar 20$ i USA men ej hittat vad det kostar i Sverige.

20 dollares vore det absolut värt även om jag spelat igenom det tidigare

Edit: hittar inte ens till remastern så...

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Kan hjälpa bestämma vilken TV ni vill köpa för ps5an

Permalänk
Medlem
Skrivet av legis:

Beräknat Tisdag för mig ja. Det hade jag direkt jag lade beställningen och kunde inte heller ändra leveransmetod.

Ringde nu och har senaste 30-40 min pratat med en "ny på jobbet" (han sa själv att han var ny vilket, vad jag förstår, de flesta där är). Enligt honom är det slut, om inte i hela världen så åtminstone hela Europa. Enligt honom så är det nästa leverans som gäller, dvs. leverans nästa gång de får in i lager. "Förbereder för försändelse" eller åtminstone om det även står "Uppskattning av leverans: Vi behöver lite mer tid för att ge dig en bra uppskattning. Vi meddelar dig via e-post så snart vi har ett beräknat leveransdatum." innebär i praktiken "du får vänta på tills vi vet när vi får nästa batch med PS5 och att du eventuellt får leverans då". "Tvingade" honom att dubbelkolla detta med någon mer insatt och han vidhöll även därefter att så var fallet. Kunde inte ge något bra svar på hur/varför det blivit som det blivit och såg ju att min beställning var lagd och bekräftad tidigt....

Sjukt jävla irriterande om det stämmer så övriga i samma båt får mer än gärna också chatta med/ringa dem och factchecka ovan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av N_Micke:

Spelutvecklarna sa att man kan göra det i huvudmenyn till Miles Morales.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Spelutvecklarna sa att man kan göra det i huvudmenyn till Miles Morales.

Aha får kolla där snart då om det går att uppdatera versionen jag har.

Verkar inte gå att köpa den som egen artikel utan endast i Ultimate utgåvan iallafall.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av N_Micke:

Verkar inte gå att köpa den som egen artikel utan endast i Ultimate utgåvan iallafall.

Någon på Reddit skrev att man trycker R1 i huvudmenyn så ska man kunna köpa. Nån annan skrev att det dyker upp när man startar ny spelfil eller något haha vet ej varför de gjort de så krångligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av karlpop:

Det går nu inte längre att boka på amazon.se, kan vara ett bra tecken för er som hann beställa!

Det är tack vare er som man har en chans till en glad jul detta året. 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av N_Micke:

Du går in på Main menu och trycker R1 (tror jag det va) kostar 210kr om jag kommer ihåg rätt, fett bra deal 499 hos EG och sedan 210kr ist för 800-900

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Någon på Reddit skrev att man trycker R1 i huvudmenyn så ska man kunna köpa. Nån annan skrev att det dyker upp när man startar ny spelfil eller något haha vet ej varför de gjort de så krångligt.

Skrivet av Ts_1999:

Du går in på Main menu och trycker R1 (tror jag det va) kostar 210kr om jag kommer ihåg rätt, fett bra deal 499 hos EG och sedan 210kr ist för 800-900

Huvudmenyn på Miles Morales alltså?

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av N_Micke:

Skrivet av Ts_1999:

Hittade det! Gå till 5 minuter. Efter man valt svårighetsgrad står det där nere 'R1 Upgrade to Ultimate Edition'
https://www.youtube.com/watch?v=m2-H3MXAX98&app=desktop

210 kr skulle jag säga är ganska värt det, har redan ps4 versionen och alla dlc så får se hur jag gör men 60 fps måste va sjukt gött...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aligiggs:

1 år ps plus med på köpet. 77 tum verkar vara mycket bra pris. Vad förlorar man på att köra med denna sony model jmf med LG cx?

det finns ingen 77 tum, det är 55, 65, 75 eller 85 tum. LG CX är OLED, så du får perfekt svärta och alla andra fördelar man får med OLED. Den har även hdmi 2.1 på alla hdmi portar tror jag. xh90 har det bara på 2 portar, varav ena är earc porten du använder för ljudet.

Dock så finns det ju risk för inbränning på OLED, det slipper du med LCD.

Skall du jämföra med andra LCD så är det nog Samsung Q80T serien samt Lg Nano90/91 serien för features / bildkvalitet. jämfört med dem så ligger sonyn väl till i pris. En annan fördel emot iaf samsung är att du får dolby vision (HDR formatet som används för Apple TV / Netflix / Disney+) det får du inte med Samsungen som envisas att endast stödja hdr10+

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett

Permalänk
Medlem
Skrivet av N_Micke:

Huvudmenyn på Miles Morales alltså?

Stämmer! Då vem som helst inte kan köpa det så måste man gå via spelet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Hittade det! Gå till 5 minuter. Efter man valt svårighetsgrad står det där nere 'R1 Upgrade to Ultimate Edition'

210 kr skulle jag säga är ganska värt det, har redan ps4 versionen och alla dlc så får se hur jag gör men 60 fps måste va sjukt gött...

Skrivet av Ts_1999:

Stämmer! Då vem som helst inte kan köpa det så måste man gå via spelet

Tjusigt, tack!

Har redan också alla dlc till ps4 men får nog bli remastern ändå.

Tycker Miles Morales kändes våldsammare/mörkare på nåt vis så bättre för grabben med vanliga Spider-Man kanske som han redan kört en del på ps4 😂

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cove:

det finns ingen 77 tum, det är 55, 65, 75 eller 85 tum. LG CX är OLED, så du får perfekt svärta och alla andra fördelar man får med OLED. Den har även hdmi 2.1 på alla hdmi portar tror jag. xh90 har det bara på 2 portar, varav ena är earc porten du använder för ljudet.

Dock så finns det ju risk för inbränning på OLED, det slipper du med LCD.

Skall du jämföra med andra LCD så är det nog Samsung Q80T serien samt Lg Nano90/91 serien för features / bildkvalitet. jämfört med dem så ligger sonyn väl till i pris. En annan fördel emot iaf samsung är att du får dolby vision (HDR formatet som används för Apple TV / Netflix / Disney+) det får du inte med Samsungen som envisas att endast stödja hdr10+

Tack för detaljerat svar. Jag tror jag kommer att satsa på en XH90 75 tum. Bra pris på den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aligiggs:

Tack för detaljerat svar. Jag tror jag kommer att satsa på en XH90 75 tum. Bra pris på den.

Np, hade tänkt mig en XH90 i 85 tum, ifall den dyker upp på rean.
Tror många "tv reor" inte riktigt startat än, om du håller ut och bevkar lite under nästa vecka så kanske du får 75:tummaren ännu billigare

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Glöm inte att remastern är med uppgraderad grafik + strålspårning också!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Levandebild:

Glöm inte att remastern är med uppgraderad grafik + strålspårning också!

Jo något uppdaterad grafik, dock kommer jag nog förhålla mig till 60 fps läget utan strålspårning.

Permalänk
Medlem

Attans är LG GX slut redan på alla Elgiganten

Permalänk
Skrivet av frippe86:

Jag skulle vänta tills nästa år. 2020 har inte varit det bästa året, inte heller för tv apparaterna...

Permalänk
Medlem

Minns ni när Playstation 3 släpptes och det var ramaskri över att den var så dyr?

Visst har vi inflation och dollarn mot kronan var annorlunda men ändå.

Currency conversion
" 15 March 2007
1 USD-United States=7.01 SEK-Sweden "

" 19 November 2020
1 USD-United States=8.63 SEK-Sweden "

Launch price
PS3: $599 - 5999kr. 599*7.01*1.25 = 5,248.7375

PS5: $499 - 5999kr. 499*8.63*1.25 = 5,382.9625

(beräkningar inte exakta för fem öre utan mest för att få en indikation för hur mycket ps3 kostade vid launch jämfört med ps5)

Med inflation och parasiterande miljöskatter är väl 5999 för PS5 inte helt fel ute men ändå trist att vi ska behöva betala mer för att vi ska kunna klappa oss på våra ryggar och utåt visa hur duktiga vi är som tänker på miljön.

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x32GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 3 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av DonviiCorleone:

Jag skulle vänta tills nästa år. 2020 har inte varit det bästa året, inte heller för tv apparaterna...

Kommer va dyrare, samt ska du vänta tills de går ner i pris så får du vänta till slutet 2021.

24000 för en LG GX 65 tum känns som en bra deal nu under black friday, eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

Demons Souls är bra snyggt men gillar inte riktigt filtret dom använder. Är lite blå tint över det hela. Men tekniskt är det ett mästerverk!

Man ska ju tydligen kunna spela med filtret man väljer i photomode, såg det i någon videorecension, minns ej vilken.

Edit: Digital Foundry’s video, 5:20

Permalänk
Skrivet av CryREED:

Du är inte ensam, stor besvikelse att inte få 120hz i cold war.. men vi är inte ensamma om man kollar reddit så sony få fan fixa de och 1440p stöd asap!
Har testat på både min AOC 27" 1440p 144hz (då i 1080p) och sen min Asus TUF 27 (tror den heter vg27 nått) en 1080p på 165hz, ett annat tips ska va stänga av freesync mm men de funkar inte heller för mig (ja performance mode på ps5 och RTX av i cold war) så be lira i 60 men de gick
Just ja har testat alla min hdmi kablar med, den som följer med 2.1 och hade 2 andra 2.0 liggandes hemma så va lite sugen på dra köpa en ny 2.0 imorgon lördag men tror de är bortkastat dock.

Gjort samma som dig, nu har jag ju precis köpt VG279QM skärmen trivs något väldigt med bild och färger. Men skall man lämna tillbaka den? För bortkastade pengar ifall inte ps5 släpper någon uppdatering som fixar det. Hörde att skärmen måste ha 1080p/120Hz VESA support.

Permalänk
Medlem

Snabb hjälp!!!!

Han på Elgiganten säger att tv som finns kvar är optimerad sen ångrade kunden sig.

Kostar 700 kr extra, å då har dom packat upp tv:n och satt på nåt mätinstrument och optimerat tv:n.

Skitsnack?

Permalänk
Medlem
Skrivet av frippe86:

Snabb hjälp!!!!

Han på Elgiganten säger att tv som finns kvar är optimerad sen ångrade kunden sig.

Kostar 700 kr extra, å då har dom packat upp tv:n och satt på nåt mätinstrument och optimerat tv:n.

Skitsnack?

Kan varit att någon kund har använt öppet köp

Permalänk
Medlem
Skrivet av frippe86:

Snabb hjälp!!!!

Skitsnack?

Kalibreringen är inget jag skulle betala extra för, du gör den bättre själv med en kalibreringsskiva o två öl.