Black Friday 2020 – Tips, erbjudanden och diskussion

Permalänk
Skrivet av xawiahn:

Produkt: Corsair Force MP510 series NVMe PCIe M.2 SSD 960GB
Länk: https://www.komplett.se/product/1153863/datorutrustning/lagri...
Kategori: Lagring
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5285272
Pris: 1290kr

Värt att notera är att detta är MP510B, inte den vanliga och betydligt bättre MP510. Se det angivna modellnumret för att vara på den säkra sidan om vilken det gäller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vispsleven:

Detta får väl ändå ses som ett bra pris på ett kvalitetschassi:

Produkt: Phanteks Enthoo Pro M Glass
Länk: https://www.webhallen.com/se/product/323467-Phanteks-Enthoo-P...
Kategori: Chassi
Prisjakt: https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=3967807
Pris: 459kr

Prisjakt säger 1090 kr annars

OBS! EJ glass-version utan den urtrista Acrylic-versionen. Fel länk till PJ.

Korrekt länk: https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=3748328

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Någon annan som får "The website encountered an unexpected error. Please try again later." när de loggat in på Asus webbplats för att nyttja cashback? https://promotion.asus.com/en/nordics/q4gamingweeks# Det här felmeddelandet kom alltså innan man loggade in. Har ett par vänner som råkat ut för exakt samma problem. @Asus.David kanske kan vara behjälplig?

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Någon annan som får "The website encountered an unexpected error. Please try again later." när de loggat in på Asus webbplats för att nyttja cashback? https://promotion.asus.com/en/nordics/q4gamingweeks# Det här felmeddelandet kom alltså innan man loggade in. Har ett par vänner som råkat ut för exakt samma problem. @Asus.David kanske kan vara behjälplig?

samma här. Surt Får väl vänta en stund och se om de har löst detta.

Visa signatur

Dator : Gigabyte Z690 - Intel Core i5-12600K - 16GB 3200Mhz DDR4 Crucial ballistix - Samsung 860 Evo Basic 1 TB - Gainward Ghost 3060TI - Corsair RM 650W - Corsair Obsidian Series 550D

Permalänk
Medlem

Nu funkar det att komma in på Asus "promotion sida" Nu kom jag fram till att skriva in serienumret. Men jag har ju inte den för den ligger ännu kvar på Elgiganten. Kan man typ skicka in senare när man har fått varan och ser vad det är för serienummer?

Såg nu fram till 4 December kan man skicka in.

datum
Visa signatur

Dator : Gigabyte Z690 - Intel Core i5-12600K - 16GB 3200Mhz DDR4 Crucial ballistix - Samsung 860 Evo Basic 1 TB - Gainward Ghost 3060TI - Corsair RM 650W - Corsair Obsidian Series 550D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Någon annan som får "The website encountered an unexpected error. Please try again later." när de loggat in på Asus webbplats för att nyttja cashback? https://promotion.asus.com/en/nordics/q4gamingweeks# Det här felmeddelandet kom alltså innan man loggade in. Har ett par vänner som råkat ut för exakt samma problem. @Asus.David kanske kan vara behjälplig?

Det funkar bra för mig på min Samsung-telefon. Förvisso är jag redan inloggad sedan igår, men jag kan komma vidare till uppladdning av kvitto etc. Provat byta webbläsare? Rensa kakorna?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X (Arctic Liquid Freezer II 280) | MSI RTX 4090 Gaming Trio | 32 GB G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6400 C32 | ASRock B650E PG-ITX WiFi | Asus Loki 850 W | Cooler Master NR200P (Galleri)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karate Taco:

Kass skärm. TN-panel på laptop är ingen trevlig upplevelse.

Är väldigt okräsen vad gäller skärm och bild då den ändå huvudsakligen kommer användas till skolarbeten och liknande, är mest CPUn jag är orolig för som verkar vara väldigt klen?

Permalänk
Medlem

Detta med routrar.
Måste inte men ha enheter med wifi 6 för att nyttja routern wifi 6?
Min mobil tex har bara wifi 5, tvn och datorerna likaså.
Om prylarna är endast kompatibla med wifi 5 och lägre, vad vinner jag då på en wifi 6 router?

Visa signatur

Ryzen 2700 - be quiet Dark Rock 4
MSI B450 Gaming Pro Carbon AC WiFi - G.Skill TridentZ 16GB 3200c14
MSI Ventus OC 2070S @ 0,750V - Samsung C27HG70 Curved 1440p 144hz
Fractal Design Define R6 Vit TG - Corsair rm750x v2
SSD Samsung 860 EVO @ 500GB - SSD Intel 660p @ 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Savage_Gray:

Detta med routrar.
Måste inte men ha enheter med wifi 6 för att nyttja routern wifi 6?
Min mobil tex har bara wifi 5, tvn och datorerna likaså.
Om prylarna är endast kompatibla med wifi 5 och lägre, vad vinner jag då på en wifi 6 router?

I nuläget vinner du inget dvs om du inte köper enheter som har stöd för just wifi 6.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D • Gigabyte X570S AORUS Pro AX • Noctua NH-D15S Chromax Black •
Crucial Ballistix RGB 3600MHz CL16 2x16GB • 3x Seagate FireCuda 520 2TB •
Gigabyte 3070 AORUS Master • Xiaomi Curved Gaming Monitor 34 •
Asus ROG Strix 850W • Fractal Design Define R5 •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Savage_Gray:

Detta med routrar.
Måste inte men ha enheter med wifi 6 för att nyttja routern wifi 6?
Min mobil tex har bara wifi 5, tvn och datorerna likaså.
Om prylarna är endast kompatibla med wifi 5 och lägre, vad vinner jag då på en wifi 6 router?

Precis, du kan inte nyttja det om inte dina enheter stödjer det.

Framtidssäkra när du byter upp dig, tex telefon etc. är anledningen varför jag valt att köpa det nu när jag ändå skulle byta router.

Permalänk

Asus-routern, googlar man så är det rätt vanligt att 2.4 GhZ-frekvensen crashar.. känns lite oroväckande

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaHouseCat:

Asus-routern, googlar man så är det rätt vanligt att 2.4 GhZ-frekvensen crashar.. känns lite oroväckande

Och att även trådanslutna enheter krånglar också efter några månader.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

På tal om routrar undrar jag om denna är prisvärd nu

Produkt: Asus ZenWifi XT8 Router
Länk: https://www.komplett.se/product/1152622/datorutrustning/natve...
Kategori: Nätverk
Prisjakt: https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5271928
Pris: 1790kr

Kollat på dom innan då de är stilrena och ser smidiga ut om man vill bygga ut sen vid behov.
Men vissa skriver de är skitbra, vissa mindre bra

Använder både trådat och trådlöst hemma.

Min Archer C9 börjar bete sig lite konstigt efter alla år med den.

Jag har testkört dessa och har inte Wifi6 ännu, så kan inte se den prestandan men det var ett rejält lyft mot min gamla Asus router på wifi5 och trådat. Inte märkt några direkt problem, det har ju kommit många firmware-uppdateringar sedan de släpptes.

Sedan finns det cashback på denna också om du köper nu innan måndag från Komplett, 30 euro,

Jag köpte dock 2-packen från Kjell istället, 3089 kr, där blir det ingen cashback men priset för två är så pass trevligt att det är givet för mitt behov.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Produkt: Asus Zenwifi AX XT8 Mesh-system AX6600 2-pack Vit
Länk: https://www.kjell.com/se/produkter/natverk/mesh/asus-zenwifi-...
Kategori: Nätverk
Prisjakt: https://www.kjell.com/se/produkter/natverk/mesh/asus-zenwifi-...
Pris: 3089:-

Verkar vara ett VÄLDIGT bra pris, andra sidor så tar dem 5119:-

Är det värt? Kan ju alltid lämnas tillbaka om det är tillräckligt bra.
Byta ut min AC87U och Netgear Extender EX7000, mot det nya wifi6

Tror faktiskt jag köper och testar.. som sagt inte nöjd så tillbaka med prylarna.

Om du kan få Elgiganten att prismatcha så kan du ju dessutom utnyttja cashback från ASUS på 60€.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X (Arctic Liquid Freezer II 280) | MSI RTX 4090 Gaming Trio | 32 GB G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6400 C32 | ASRock B650E PG-ITX WiFi | Asus Loki 850 W | Cooler Master NR200P (Galleri)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quenya:

Om du kan få Elgiganten att prismatcha så kan du ju dessutom utnyttja cashback från ASUS på 60€.

Tror dem inte gör det pga blackfriday..
Om ngn kan kolla upp det vore det schysst, har inte tid med det just nu.
Men är ganska säkert dem inte prismatchar när det är erbjudande som på blackfriday, efter som man kan ha andra inköppriser just då.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quenya:

Om du kan få Elgiganten att prismatcha så kan du ju dessutom utnyttja cashback från ASUS på 60€.

Kan bekräfta att det fungerar bra att prismatcha, köpte precis dubbla 2 packa där till framtida huset. Lagt in dom som cashback också utan problem

Permalänk

Blev intresserad av Asus routern men frågan är om man vågar utnyttja Cashback?
Läser man det finstilta så låter detta inte så kul om man skulle ångra sig:

If the participant returns his promotional product, the promotion claim will be cancelled. Already paid-out claims have to be refunded to ASUS, plus an additional €75.00 handling fee. Next to this, ASUS will take legal steps against fraudulent or abusive attempts.

Men man kanske kan testa ordentligt innan 4:e december innan man fyller i sin Cashback...

Någon med erfarenheter?

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyKooN:

Kan bekräfta att det fungerar bra att prismatcha, köpte precis dubbla 2 packa där till framtida huset. Lagt in dom som cashback också utan problem

Prismatchar dom mot Komplett i butik?
Edit: Förstår nu att det var mot Kjell-butik!

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Tror dem inte gör det pga blackfriday..
Om ngn kan kolla upp det vore det schysst, har inte tid med det just nu.
Men är ganska säkert dem inte prismatchar när det är erbjudande som på blackfriday, efter som man kan ha andra inköppriser just då.

Från elgigantens sida: "Köpet ska kunna göras på lika villkor. Det kan inte gälla ett geografiskt begränsat priserbjudande eller en pristabell exklusiv för en butik. Exempel på detta är öppningserbjudanden, lokala handelsdagar, lagerrensningar och liknande."

Eftersom Kjells erbjudande inte är lokalt utan en helt vanlig rea så ska Elgigantens prismatch gälla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrisism8:

Från elgigantens sida: "Köpet ska kunna göras på lika villkor. Det kan inte gälla ett geografiskt begränsat priserbjudande eller en pristabell exklusiv för en butik. Exempel på detta är öppningserbjudanden, lokala handelsdagar, lagerrensningar och liknande."

Eftersom Kjells erbjudande inte är lokalt utan en helt vanlig rea så ska Elgigantens prismatch gälla.

Om återförsäljare erbjuder prismatcha så vill återförsäljare i nästan alla fall hellre ta förlusten men vinsten att de får kunden på köpet och eventuellt framtida köp.

Så har iaf mitt intryck varit från Elgiganten samt komplett.
T.ex om det finns på Amazon och även om det är skum sälj så brukar de godkänna ändå för de tänker mer långsiktigt också.

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem

Har tagit kontakt med elgiganten kundservice (chatt)

Enligt hen skulle prismatcha gälla. Så länge varan finns på lager och överallt i landet så ska det inte vara några problem.
Så har nu har också gjort en beställning och ska göra en cashback på ASUS hemsida när man fått hem prylarna!
Mailat hella elgiganten för prismatchning som chatten bad mig att göra.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Någon annan som får "The website encountered an unexpected error. Please try again later." när de loggat in på Asus webbplats för att nyttja cashback? https://promotion.asus.com/en/nordics/q4gamingweeks# Det här felmeddelandet kom alltså innan man loggade in. Har ett par vänner som råkat ut för exakt samma problem. @Asus.David kanske kan vara behjälplig?

Jag hade samma, men det visade sig att jag inte registrerat klart hela kontot (verkar de som) . Så tog bort kakorna för "asus", gjorde klart registreringen, loggade in på asus och tryckte sedan på länken och då gick det fint.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ultrabrite:

Blev intresserad av Asus routern men frågan är om man vågar utnyttja Cashback?
Läser man det finstilta så låter detta inte så kul om man skulle ångra sig:

If the participant returns his promotional product, the promotion claim will be cancelled. Already paid-out claims have to be refunded to ASUS, plus an additional €75.00 handling fee. Next to this, ASUS will take legal steps against fraudulent or abusive attempts.

Men man kanske kan testa ordentligt innan 4:e december innan man fyller i sin Cashback...

Någon med erfarenheter?

Det tar Asus sisådär sex månader att betala ut din cashback, så någon stress över detta verkar onödigt att fokusera på.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Skrivet av AxxT:

Har tagit kontakt med elgiganten kundservice (chatt)

Enligt hen skulle prismatcha gälla. Så länge varan finns på lager och överallt i landet så ska det inte vara några problem.
Så har nu har också gjort en beställning och ska göra en cashback på ASUS hemsida när man fått hem prylarna!
Mailat hella elgiganten för prismatchning som chatten bad mig att göra.

Tack som kollade upp prismatch med EG, blev också sugen! 😊
Menar du att efter lagd order skickade du mejl till kundtjänst och refererade till Kjells erbjudande?

Har liknande setup som du fast TP-Link router och extender.
Har dålig täckning och hastighet i tvåvåningshus med källare.

Permalänk
Skrivet av Savage_Gray:

Om nån råkar se bra tips på 45cm diskmaskin och en vanlig dammsugare med sladd och slang så är jag ytterst tacksam för info.

Dåligt insatt i dammsugare, men hyffsat säker på att denna har sladd och slang iallafall! Kostar 1955:- på Prisjakt.

https://www.mediamarkt.se/sv/product/_bosch-serie-2-propower-...

La även till denna, finns för samma pris på mer okända butiker.
https://www.mediamarkt.se/sv/product/_bosch-spu2hkw57s-underb...

La till länk.
Permalänk
Medlem
Skrivet av Ultrabrite:

Blev intresserad av Asus routern men frågan är om man vågar utnyttja Cashback?
Läser man det finstilta så låter detta inte så kul om man skulle ångra sig:

If the participant returns his promotional product, the promotion claim will be cancelled. Already paid-out claims have to be refunded to ASUS, plus an additional €75.00 handling fee. Next to this, ASUS will take legal steps against fraudulent or abusive attempts.

Men man kanske kan testa ordentligt innan 4:e december innan man fyller i sin Cashback...

Någon med erfarenheter?

Ingen erfarenhet, har utnyttjat cashback tidigare hos Asus men aldrig returnerat. Men citatet kan omöjligen gälla om produkten visar sig vara defekt inom garantitiden. Ord som "oetiskt" och "eventuellt lagbrott" poppar upp i huvudet.

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najze:

Jag har testkört dessa och har inte Wifi6 ännu, så kan inte se den prestandan men det var ett rejält lyft mot min gamla Asus router på wifi5 och trådat. Inte märkt några direkt problem, det har ju kommit många firmware-uppdateringar sedan de släpptes.

Sedan finns det cashback på denna också om du köper nu innan måndag från Komplett, 30 euro,

Jag köpte dock 2-packen från Kjell istället, 3089 kr, där blir det ingen cashback men priset för två är så pass trevligt att det är givet för mitt behov.

Komplett verkar tyvärr inte finnas med på Cashback på asus som medverkande kedjor ;/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bomano:

Är väldigt okräsen vad gäller skärm och bild då den ändå huvudsakligen kommer användas till skolarbeten och liknande, är mest CPUn jag är orolig för som verkar vara väldigt klen?

Har dålig koll på AMD's laptopsegment, men sannolikt bra för sin prisklass.

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Komplett verkar tyvärr inte finnas med på Cashback på asus som medverkande kedjor ;/

Här ser det ut som att de gör det: https://www.komplett.se/kampanj/121116/asus-cashback

Edit: eh, oj, datumet i den bannern är passerat sedan länge. Lurigt.

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem
Skrivet av [Qvist]:

Observera att du inte kommer kunna ladda datorn via usb-c på den skärmen eftersom den ger ut för lite effekt.

Ok! Är detta är bättre köp? https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/datorskar...