Black Friday 2020 – Tips, erbjudanden och diskussion

Permalänk
Medlem
Skrivet av releaser:

Funderar också på detta paket men ligger i valet och kvalet på att köpa en AX86U enbart också och ha min AC68U i mesh.

Vad är stora skillnaderna på just Asus Zenwifi AX XT8 VS AX86U?

Återkom gärna med input ifall du köper.

Största anledningen att jag ska byta är pga att min router har börjat krångla en del. Och att den blir väldigt varmt hjälper ju inte till. Kollade tempen här dagen 87c.
Tänkte det är nog inte så bra.. samt så stannar internet av helt och hållet ibland.
Haft den väldigt länge nu.

Beställde en Netgear Nighthawk RAX50 från Elgiganten för 1490. Som jag tänkte använda som huvud router och en ny wifi6 extender.
Men såg Asus paketet, och med cashback så skulle det bli ett billigare alternativ och kanske ett bättre !

Så nu väntar jag på att prylarna ska dyka upp sedan testa vad som ska behållas och var som blir retur. Eventuellt sälja vidare till ngn annan som behöver alt missade erbjudanden.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

Hur funkar det om jag skulle köpa Fifa21 från CDON där det står including ps5? Använder samma skiva i ps5an och ska kunna köra det där som ps5 versionen..?

Tänkte köpa från PS Store där det är drygt 20kr dyrare, men vill gärna ha en fysisk skiva när coronan väl är över och man vill fira med en FIFA kväll med grabbarna..

/M

Permalänk
Medlem
Skrivet av underwatch:

Cdon kan lika gärna skippa black Friday, helst att amazon konkurrerar ut de helt och hållet då cdon har gått ner sig rejält de senaste åren. Tyvärr

Kanske beror det på att de separerade från qliro familjen ?
Kör själva nu som "bara" CDON.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grim2you:

Jadå, jag köpte en sån här nu.
Hela systemet drar idag ca 300-450w, resten är bara överskott till överklockning. Dvs. gott om överskott.
Jag köpte denna framförallt för sin tysthet!

Har du en i datorn eller du har precis köpt den? Läste på några forum att man är tvungen att ha fläkten uppåt i chassit för att kunna se watt displayen, känns ju som en jätte konstruktions miss kan jag tycka :/

Vad kör du med för grejer i datorn?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S GPU: MSI GeForce GTX 980 Gaming 4G MB: Gigabyte GA-Z170X-Gaming 3 CPU: Skylake 6600K @4.5GHz RAM: Corsair Vengeance LPX 8GB DDR4 Black 2666MHz PSU: Cooler Master V750S 750W Storage: Samsung SSD EVO 850-series 250GB M.2

Permalänk
Medlem

Hoppas på att 48” oled går ner hela vägen till 12999-11999

Visa signatur

|Corsair crystal 570x|Gigabyte z690 Gaming X|Intel i7 13700k| Corsair H100i RGB XT| Gskill trident z 32gb ddr4 |Gigabyte Rtx 4090 gaming oc|Evga SuperNova G2 1300w|1x Samsung 980 pro 512gb| 2xIntel 660p 1tb|3xSeagate 16TB|Oled 48”CX|Sound Blaster AE-9 |Logitech Z906

Permalänk
Medlem

Känns så typiskt Sverige att återförsäljare ersätter en dag av massiv rea till en veckolång slentrianrea med tunga erbjudanden så som 7% nedsatt Nintendo Switch.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av RaZman:

Känns så typiskt Sverige att återförsäljare ersätter en dag av massiv rea till en veckolång slentrianrea med tunga erbjudanden så som 7% nedsatt Nintendo Switch.

Ja, helt pointless. Men marginalerna finns väl helt enkelt inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaZman:

Känns så typiskt Sverige att återförsäljare ersätter en dag av massiv rea till en veckolång slentrianrea med tunga erbjudanden så som 7% nedsatt Nintendo Switch.

Bortsett då förstås från att det även i amerikat, svartfredagens ursprungsland, smetats ut till sisådär en vecka. Det blir naturligtvis inte mindre utsmetat för att vi har en pågående pandemi med kraftiga restriktioner som inte tillåter butikerna någon hysterisk zombiehord av kunder som promt tvingas handla grejer de inte på något sätt behöver under en specifik dag.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

Ja, helt pointless. Men marginalerna finns väl helt enkelt inte.

Men då får butikerna vara tydliga och ärliga och tydliggöra att de deltar ej i black friday rean.

Istället höjer de priserna med 20% veckorna innan för att sedan rea ut med 20% rabatt. Oj vad bra!

Visa signatur

Ryzen 2700 - be quiet Dark Rock 4
MSI B450 Gaming Pro Carbon AC WiFi - G.Skill TridentZ 16GB 3200c14
MSI Ventus OC 2070S @ 0,750V - Samsung C27HG70 Curved 1440p 144hz
Fractal Design Define R6 Vit TG - Corsair rm750x v2
SSD Samsung 860 EVO @ 500GB - SSD Intel 660p @ 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av swemichael08:

Kan hända att det är full retail version och inte OEM - men garanterat något som är sålt för någon annan marknad/region eller något annat fel då typisk grå marknad produkt.

Kommer säkerligen gå att aktivera en gång men nästa gång vid ominstallation av dator med ny HD eller liknande så blir det problem. S
Samma på alla dess typer av halvskumma siter som säljer licenser billigt ofta med konstiga instruktioner hur det skall installeras då det är multilicenser eller OEM i slutändan.

Bara för info så slutar oem funka om du byter moderkort, hårddisk är inga problem. OEM licenser beskrivet hos microsoft suppport

Visa signatur

Errare human est

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Ja just "routrar" och nätverksprodukter överlag lär man aldrig hitta någon som ingen har problem med. Är 2.4GHz-radion kass efter ett halvår eller vad nu folk verkar ha problem med får man väl reklamera den. I värsta fall har man tjänat 45€ på cashbacken. För inte kan väl Asus begära att man betalar tillbaka 45€+65€ eller vad det var i handläggningsavgift om man reklamerar en produkt som visar sig vara kass efter ett tag?

Personligen har jag aldrig varit nöjd med Asus. Router som inte fungerar, laptop med dålig byggkvalite, telefoner med bloat osv.

Köpte en Edgeroter och några Unify AP för några år sedan. Visst den initiala kostnaden är högre men jag har sluppit köpa en ny router varje år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaZman:

Känns så typiskt Sverige att återförsäljare ersätter en dag av massiv rea till en veckolång slentrianrea med tunga erbjudanden så som 7% nedsatt Nintendo Switch.

Var hittar du 7% nedsättning på Switch?
Faktum är att Switch är ett par hundra dyrare just nu än för någon vecka sedan....

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaZman:

Känns så typiskt Sverige att återförsäljare ersätter en dag av massiv rea till en veckolång slentrianrea med tunga erbjudanden så som 7% nedsatt Nintendo Switch.

Jo, det har ju blivit som vilken <sätt in valfri årstid/event>-REA som helst.

Jag stör mig även på att aktörer fortsätter göra sin sneaky shit med "ordinariepriser". 2020. Det kanske är dags att förstå att Prisjakt/Internet existerar och kunderna är pålästa?

https://www.webhallen.com/se/product/287645-Doom-Eternal
Hela 67% REA!
Det dom dock missar är att det vedertagna ordinariepriset på detta spel har varit ~289:- senaste tiden.

Mao så är det snarare en (90:-) 30% sänkning det är tal om.
Man kan även på prisjakt se att Webhallen själva legat så lågt som 249:- under hösten.
Har man inte varit sugen för 249:- så är knappast 199:- det som gör att man hoppar på köpknappen.

--------
Även den här är ju fantastisk: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5393915
Under det som Webbis själva kallar för "Årets största rea" så har dom alltså lyckats sänka den till vad 3 av deras konkurrenter har som ordinariepris? Fantastiskt!

--------
Vill ÅF inte sänka priser? Inte köra nån BF? Inga problem. Avstå. Men sänk inte priser eller kör fulspel med ordinariepriser och kom och kalla det för "årets största rea", då blir man bara förbannad.

Problemet är ju att man på många ställen läser att BF/Julhandel kan vara skillnaden mellan vinst eller förlust för företagen på årsbasis, så BF har ju tyvärr bara blivit nån typ av kritisk måste-jippo för att driva runt business-as-usual försäljningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Jo, det har ju blivit som vilken <sätt in valfri årstid/event>-REA som helst.

Jag stör mig även på att aktörer fortsätter göra sin sneaky shit med "ordinariepriser". 2020. Det kanske är dags att förstå att Prisjakt/Internet existerar och kunderna är pålästa?

https://www.webhallen.com/se/product/287645-Doom-Eternal
Hela 67% REA!
Det dom dock missar är att det vedertagna ordinariepriset på detta spel har varit ~289:- senaste tiden.

Mao så är det snarare en (90:-) 30% sänkning det är tal om.
Man kan även på prisjakt se att Webhallen själva legat så lågt som 249:- under hösten.
Har man inte varit sugen för 249:- så är knappast 199:- det som gör att man hoppar på köpknappen.

--------
Även den här är ju fantastisk: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5393915
Under det som Webbis själva kallar för "Årets största rea" så har dom alltså lyckats sänka den till vad 3 av deras konkurrenter har som ordinariepris? Fantastiskt!

--------
Vill ÅF inte sänka priser? Inte köra nån BF? Inga problem. Avstå. Men sänk inte priser eller kör fulspel med ordinariepriser och kom och kalla det för "årets största rea", då blir man bara förbannad.

Problemet är ju att man på många ställen läser att BF/Julhandel kan vara skillnaden mellan vinst eller förlust för företagen på årsbasis, så BF har ju tyvärr bara blivit nån typ av kritisk måste-jippo för att driva runt business-as-usual försäljningen.

Doom till ps4 kostar 159kr hos elgiganten, tror nog inte dyker upp i prisjakt pga det är "medlemspris" 😊

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem

Till något som kan vara bra komplement till alla datanördar som sitter inne för mycket 😎

Revolution Race kör Black Week med många riktigt bra plagg på rea. Har för övrigt både jacka, byxor och fleecehoodie från dom, galet sköna och grym kvalitet!

Produkt: RevolutionRace friluftskläder (-40%)
Länk: https://www.revolutionrace.se/black-friday/40
Kategori: Övrigt

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 5600X | Asus Rog B550-i gaming | Sapphire Radeon 6800 refkort | Viper Steel Patriot 16gb 4400mhz | Sabrent NVMe Rocket 1TB + Samsung 970 1TB | Corsair 750W SFX | Cooler Master NR200P | Vattenkyld custom loop

Permalänk
Medlem

Sitter nu på en BenQ XL2411z skärm men spelar inte alls mycket längre så skulle vilja köpa en ny monitor med främst bättre färger då jag gör en del fotoredigering, tips på ngn bra deal ni har hittat där?
Gärna minst 27 tum och curved om det går

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av juckeyy:

Sitter nu på en BenQ XL2411z skärm men spelar inte alls mycket längre så skulle vilja köpa en ny monitor med främst bättre färger då jag gör en del fotoredigering, tips på ngn bra deal ni har hittat där?
Gärna minst 27 tum och curved om det går

Jag letar också efter ny skärm för både arbete och spel, men inte sett några fynd än. Det är IPS-skärmar du får leta efter generellt och de som sålts billigare hittills vad jag sett hittills har inte varit det.

Permalänk
Medlem

Black Friday är mest bara för att sälja ut skräp och lågprisprodukter från lagret inför julhandeln.
Det är sällan något man faktiskt vill ha som säljs till bra pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Produkt: Asus Zenwifi AX XT8 Mesh-system AX6600 2-pack Vit
Länk: https://www.kjell.com/se/produkter/natverk/mesh/asus-zenwifi-...
Kategori: Nätverk
Prisjakt: https://www.kjell.com/se/produkter/natverk/mesh/asus-zenwifi-...
Pris: 3089:-

Verkar vara ett VÄLDIGT bra pris, andra sidor så tar dem 5119:-

Är det värt? Kan ju alltid lämnas tillbaka om det är tillräckligt bra.
Byta ut min AC87U och Netgear Extender EX7000, mot det nya wifi6

Tror faktiskt jag köper och testar.. som sagt inte nöjd så tillbaka med prylarna.

Någon som vet ifall man kan köra dessa i separat hem, alltså dela router med en vän eller är de i "Master / Slave" form?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DaHouseCat:

https://www.komplett.se/product/952739/datorutrustning/natver...

Utgår man från recensionerna på Komplett så säger flera recensioner från 2020 att den strular...

Äsch det är ju bara norrmän, det kan man inte lägga någon vikt vid.

Permalänk
Skrivet av Premo:

Någon som vet ifall man kan köra dessa i separat hem, alltså dela router med en vän eller är de i "Master / Slave" form?

De fungerar fritt som Router/node. Det är bara ett två-pack med identiska routrar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av juckeyy:

Sitter nu på en BenQ XL2411z skärm men spelar inte alls mycket längre så skulle vilja köpa en ny monitor med främst bättre färger då jag gör en del fotoredigering, tips på ngn bra deal ni har hittat där?
Gärna minst 27 tum och curved om det går

Jag är också lite i samma båt men har 27 tum, vill då ha ett steg större, men varför curved? det vill en väl inte ha?
Det är ju mest gimmic som använts av industrin då färger och ljus blir distorted från vinklar när de använt gammal teknik som inte är ISP, exempelvis VA- paneler. Ska du fotoredigera vill du väl att skärmen är rak så du ser exakt hur bilden ser ut. Eller tänker jag fel här? Dvs på en curved måste du befinna dig exakt i mitten för att se bilden mer korrekt, eller är detta tänkande överdrivet?

Visa signatur

IBM 486:a 66Mhz 8mb ram (uppg till 12mb!)RedAlert lagg 10fps
I7-E6850 3.0Ghz::Gainward 8800Gts 512mb::4096 Mb Ram
I7-930 2.8GHz Gigabyte 480 SDD Corsair 120GB 6GB Ram
i7-3770K@3.5Ghz 680GTX mITX 16GB ram SSD Intel 250GB
i7-8700K@3.7Ghz 1070 Gaming X 16GB3000mhz SSD860EVO1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ber:

Jag är också lite i samma båt men har 27 tum, vill då ha ett steg större, men varför curved? det vill en väl inte ha?
Det är ju mest gimmic som använts av industrin då färger och ljus blir distorted från vinklar när de använt gammal teknik som inte är ISP, exempelvis VA- paneler. Ska du fotoredigera vill du väl att skärmen är rak så du ser exakt hur bilden ser ut. Eller tänker jag fel här? Dvs på en curved måste du befinna dig exakt i mitten för att se bilden mer korrekt, eller är detta tänkande överdrivet?

Håller med, skulle nog inte heller satsa på en curved om man är noga med färg och form. Viktigare med färgspektra och hög procent Adobe RGB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av magkliarn:

Perfekt till alla PS4 spel på PS5an!

Vill man inte ha ssd eller gör mekanisk ingen skillnad på konsoller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av swemichael08:

Kan hända att det är full retail version och inte OEM - men garanterat något som är sålt för någon annan marknad/region eller något annat fel då typisk grå marknad produkt.

Kommer säkerligen gå att aktivera en gång men nästa gång vid ominstallation av dator med ny HD eller liknande så blir det problem. S
Samma på alla dess typer av halvskumma siter som säljer licenser billigt ofta med konstiga instruktioner hur det skall installeras då det är multilicenser eller OEM i slutändan.

Denna bör faktiskt vara ok, det är PC World, tidningen som ges ut av IDG. Knappast ett skumrask företag och jag vet att PC för Alla också körde en sväng med Win10Pro licenser för en femhundring, så snarare någon form av kampanjsamarbete med Microsoft.

Men någon får gärna rätta om jag har fel.

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zeroastic:

Vill man inte ha ssd eller gör mekanisk ingen skillnad på konsoller?

Det gör skillnad, än mer på senaste generationen, men det är förstås en avvägning mellan utrymme och hastighet för priset. Jag kör en 4TB disk för spel jag inte spelar så ofta eller som inte är så tunga och en 500 GB SSD för spel jag spelar oftare, och förstås den interna SSD:n för nya spel. Med gamepass och liknande så har man ju tillgång till ett par hundra spel men de behöver ju installeras för att man ska kunna spela dem och det kan vara rätt segt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crashnet:

Ja detta sög, beställde Asus ac86u då varan inte fanns i lager i någon butik i närheten... Nu, cashback promo sidan kräver serie nr, ja du ?!? Vilket jäkla serie nr då varan är på väg.. något att tänka på innan ni beställer då denna Promo utgår idag..har någon själ ett serie nr att dela med sig kanske

Du hinner fram till 4 december ska de ha in serienumret

Visa signatur

Dator : Gigabyte Z690 - Intel Core i5-12600K - 16GB 3200Mhz DDR4 Crucial ballistix - Samsung 860 Evo Basic 1 TB - Gainward Ghost 3060TI - Corsair RM 650W - Corsair Obsidian Series 550D

Permalänk
Medlem

Produkt: UE Wonderboom
Länk: https://www.webhallen.com/se/product/296561-UE-Wonderboom-Pha...
Kategori: Ljud
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4273985
Pris: 399kr

Produkt: UE Boom 3 Wireless Bluetooth
Länk: https://www.webhallen.com/se/product/323393-UE-Boom-3-Wireles...
Kategori: Ljud
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4923989
Pris: 749kr

Hur mycket högre ljud får man med den andra (om man nu får det)?

Permalänk
Medlem

Produkt: Phanteks Enthoo Pro M OBS! ACRYLIC
Länk: https://www.webhallen.com/se/product/323467-Phanteks-Enthoo-P...
Kategori: Chassin
Prisjakt: https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=3748328
Pris: 459 kr

Permalänk
Medlem

Rätt mycket skulle jag säga.
Jag har en wonderboom och en original boom, det skiljer en hel del och boom 3 vill jag minnas ska ha 30% högre volym än första eller något i den stilen.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."