Black Friday 2020 – Tips, erbjudanden och diskussion

Permalänk
Medlem

Produkt: Huawei Matebook 14 2020 Touch i7/16 GB bärbar dator
Länk: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5428762
Kategori: Datorer
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5428762
Pris: 9 990

Finns på väldigt många olika ställen just nu på kampanj. Även Elgiganten kampanj (även om det inte syns på prisjakt).
Verkar väldigt prisvärd. 14" | i7 | 16GB | 512GB | MX350. 3:2-skärmen med 100% sRGB. Enda jag tycke kunde vara bättre är 300 cd/m². Hade varit trevligare med 400. Men annars en väldigt trevlig bärbar

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattemaz:

Ingen som hittat nån bra deal med en extern disk gärna över 2tb?

https://www.amazon.se/s?hidden-keywords=B07C7V494X%7CB07NPMMZ...

finns ett gäng där

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Awsmkiid:

På jakt efter ett par trådlösa hörlurar till datorn, har kikat på dessa 3 och tänkte se om det finns nån här som har nån åsikt gällande dessa 3.

1:https://www.komplett.se/product/1152658/gaming/spelutrustning/gaming-headset/hyperx-cloud-flight-s-traadlos-gaming-headset#

2:https://www.komplett.se/product/1119990/gaming/spelutrustning/gaming-headset/logitech-g935-traadlos-gaming-headset

3:https://www.elgiganten.se/product/gaming/gaming-headset/SSARCTISPROWL/steelseries-arctis-pro-tradlost-gaming-headset

Jag använder just HyperX Cloud Flight S och är väldigt nöjd, de sitter bra, har bra batteritid och är lika sköna som deras Cloud II.
Kan ha dom på mig i timmar även med glasögon och jag känner inget tryck på öronen eller att det blir så värst varmt.

Har även Logitech G933, som är väl förgångaren? och dom gillade jag inte, otroligt plastig och "gnekade" väldigt mycket, kompisarna jag satt och pratade med kunde höra "gneket" när jag pratade och rörde min mun eller rörde mitt huvud.
Det kanske inte är samma problem med G935 men just med G933 hade jag det problemet.

Permalänk
Medlem

Hur är det med Elgiganten black friday erbjudande. Finns flera erbjudande som jag är intresserade av men står att de gäller till 22/11 för medlemmar. Kommer de bli "offentliga" erbjudande efter eller tas de bort?

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Ber:

Asus RT-AC86U, kabelanslutning samt wifi går ner, speciellt efter ett tags användning, annars bra
(asus har haft bristande kvalitet senaste åren speciellt i det billigare segmentet, lite mer slit och släng har jag fått uppfattningen)

Vart har du läst det med AC86U? Jag känner inte igen felet och har kört den ett tag nu

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Jag trodde du ville ha usb-c för laddning och bild när du skrev att du har en MacBook?

Permalänk
Skrivet av AxxT:

Precis "hello@elgiganten.se"
Och enligt en annan användare här så det var inga problem med köpet eller att använda cashback på ASUS sida.

Haha då förstår jag 😊
Jag såg ju hello men förstod inte kopplingen till elgiganten.
Har inte mycket erfarenhet av att prismatcha...

Permalänk
Medlem
Skrivet av TForsman:

Nån som sett en prisvärd stationär dator?
Hoppas på prisklass runt 6000kr.

Den där är väl okej?
https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/stationar...

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Vart har du läst det med AC86U? Jag känner inte igen felet och har kört den ett tag nu

Håller med, kört 68u och 86u ett bra tag och de enda gång jag har haft problem var när hela tjocka släkten va här och skulle vara uppkopplade.. då var det värmen som slog ut 68u'n.. kör tunga klienter med kabel Aimash och resten på wifi, inga jäkla QoS enabled ! Stäng av allt sådant skräp, undvik ha samma kanaler som grannarna.. det e samma sak med alla enheter.. jag behåller min beställning, kör en till enhet i nätverket, avlasta de andra två när ungarna ska köra sina spel.

Permalänk
Medlem

Även jag avbokar AC86U efter lite betänkande. Chatten på Elgiganten lever tyvärr upp till sitt rykte och menar att jag INTE kan avboka eftersom försändelsen "redan är på väg till mig". "Reserverad" säger ordersidan. Menmen. Lösningen blir att jag låter bli att hämta ut paketet, så går det i gratis retur till Elgiganten och därefter ska jag få tillbaka pengarna. Oh well.

Tanken var att ha den som dedikerad router för en Oculus Quest 2 med Virtual Desktop. Hade egentligen redan bestämt mig för en AX58U, men detta erbjudandet var ju rätt bra på ytan.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X (Arctic Liquid Freezer II 280) | MSI RTX 4090 Gaming Trio | 32 GB G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6400 C32 | ASRock B650E PG-ITX WiFi | Asus Loki 850 W | Cooler Master NR200P (Galleri)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quenya:

Även jag avbokar AC86U efter lite betänkande. Chatten på Elgiganten lever tyvärr upp till sitt rykte och menar att jag INTE kan avboka eftersom försändelsen "redan är på väg till mig". "Reserverad" säger ordersidan. Menmen. Lösningen blir att jag låter bli att hämta ut paketet, så går det i gratis retur till Elgiganten och därefter ska jag få tillbaka pengarna. Oh well.

Tanken var att ha den som dedikerad router för en Oculus Quest 2 med Virtual Desktop. Hade egentligen redan bestämt mig för en AX58U, men detta erbjudandet var ju rätt bra på ytan.

Har allvarligt väntat i en timme på att komma fram till dem. Fick du också gå genom en långsam bot först?

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karate Taco:

Har allvarligt väntat i en timme på att komma fram till dem. Fick du också gå genom en långsam bot först?

Jag skrev till boten först kort och gott ordet "Avbeställa". Sen bad den om min mejl och som tredje steg kunde jag trycka på en knapp om att jag ville kopplas vidare till en människa.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X (Arctic Liquid Freezer II 280) | MSI RTX 4090 Gaming Trio | 32 GB G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6400 C32 | ASRock B650E PG-ITX WiFi | Asus Loki 850 W | Cooler Master NR200P (Galleri)

Permalänk

RT-AC86U problem

Skrivet av Chris_Kadaver:

Prissänkningen på Asus RT-AC86U hos elgiganten kan ju låta lockande. Men ser att den kostar 1390:- hos konkurrenterna. Visst den kostar typ 500:- med cash-back erbjudandet. Men hur står den sig mot TP-Link AX50 Dual-band WiFi 6 router? Den är ju mycket nyare och går ju för 690:- just nu.

Funderade på den som router istället för mina MESH DECO M5 som jag är extremt nöjd med men avstog efter läst på diverse forum - verkar som många har problem med den nuförtiden om man söker på olika forum om info.
Samma på prisjakt många som ger den dåligt kred senaste tiden.
"post"|inurl:forum|"posts:"|inurl:viewtopic]RT-AC86U intext:forum "post"|inurl:forum|"posts:"|inurl:viewtopic[/url]

Permalänk
Medlem
Skrivet av swemichael08:

Funderade på den som router istället för mina MESH DECO M5 som jag är extremt nöjd med men avstog efter läst på diverse forum - verkar som många har problem med den nuförtiden om man söker på olika forum om info.
Samma på prisjakt många som ger den dåligt kred senaste tiden.
"post"|inurl:forum|"posts:"|inurl:viewtopic]RT-AC86U intext:forum "post"|inurl:forum|"posts:"|inurl:viewtopic[/url]

Var väl inte många på prisjakt som gav den något "dåligt" omdöme. Jag behåller också min beställning och ser vart det lutar framöver. Sitter just nu på en Asus RT-Ac66U.

Visa signatur

Dator : Gigabyte Z690 - Intel Core i5-12600K - 16GB 3200Mhz DDR4 Crucial ballistix - Samsung 860 Evo Basic 1 TB - Gainward Ghost 3060TI - Corsair RM 650W - Corsair Obsidian Series 550D

Permalänk
Medlem

Sicket I lands problem, beställ bägge, testa o lämna tillbaka den som e kass enligt eran mening.. nu kör vi vidare..

Permalänk
Medlem
Skrivet av fatedirty:

Måste man köpa på elgigantens hemsida för att få klubbpriser eller kan man gå in i butik o få det också?

Man kan få det i butik också.

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 3060ti Asus TUF | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem

Produkt: Cepter Skin (Svart/Transparent)
Länk: https://www.power.se/datorer/komponenter/datorchassi/cepter-s...
Kategori: Chassin
Prisjakt: https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5054694
Pris: 499kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Nej, men kom vidare dit man skulle fylla i ordernummer, serienummer, etc. Det fungerade in alls först.

Har du fått bekräftelsemail på att det gått igenom? Det skulle komma en "shortly" efter genomförd registrering. Inget ännu..

Visa signatur

Laptop: Asus UX303ln
Intel Haswell Core i7-4510U CPU / 8 GB DDR3 / 256 GB SSD / 2GB Nvidia 840M

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Precis "hello@elgiganten.se"
Och enligt en annan användare här så det var inga problem med köpet eller att använda cashback på ASUS sida.

Har aldrig använt mig av prismatch, jag behöver alltså lägga ut 5 papp, skicka ett mail och hänvisa till Kjells erbjudande och sedan hoppas på det bästa att de godkänner det och jag får tillbaka mellanskillnaden?

Visa signatur

Stationär: i7 870 - H55M USB3 - 8GB RAM - GEFORCE GTX 1050 Ti - 512GB SSD - 1TB HDD
Laptop: Gigabyte P34G v2 - i7 4710HQ - 8GB RAM - HD 4600/GTX 860M - 128GB mSATA SSD - 1TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av dabo86:

Har aldrig använt mig av prismatch, jag behöver alltså lägga ut 5 papp, skicka ett mail och hänvisa till Kjells erbjudande och sedan hoppas på det bästa att de godkänner det och jag får tillbaka mellanskillnaden?

Klarna tog jag, kostar inget extra. Betala sen
Matchar dem inte så lämnar jag tillbaka det. Men har nu fått meddelande från två st som har gjort som jag och fått bekräftat via chatten att det stämmer.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG - ASUS TUF X670E Plus - Ryzen 7600X / H150i Elite LCD - Corsair 32GB DDR5 @6000 - 7900XT OC TUF - Gigabyte nVme 500GB OS-PRG - Kingston NV2 2TB - 4TB HDD x 2 - SteelS Apex 7 + Razer Viper Ultimate - SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S - AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Produkt: Google Chromecast Ultra + Cyberpunk 2077 + Stadia-kontrollen
Länk: https://stadia.google.com/store/details/49697e672bc34e7d8a5f7...
Prisjakt: https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=3922026
Pris: 629kr

Bara Chromecast Ultra kostar i vanliga fall 790kr. Så är man bara ute efter Chromecast Ultra så är rabatten 161 kr.

EDIT
Mer information om erbjudandet finns på
https://support.google.com/stadia/answer/10177658?hl=sv

Först och främst: Tack för tipset!

Fråga: Någon som har koll hur Stadia-kontrollern fungerar på PC utanför Stadia? I Steam eller andra spel man kan ha.

Om det helt enkelt kan ersätta en xboxkontroll tex.

Försökt googla och kika lite youtube men inte hittat något vettigt (kanske jag som är usel på googleanvändandet).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebbe_a:

Först och främst: Tack för tipset!

Fråga: Någon som har koll hur Stadia-kontrollern fungerar på PC utanför Stadia? I Steam eller andra spel man kan ha.

Om det helt enkelt kan ersätta en xboxkontroll tex.

Försökt googla och kika lite youtube men inte hittat något vettigt (kanske jag som är usel på googleanvändandet).

Inte själv testat, men vad jag har hört ska den kunna användas utanför Stadia om man kör med kabel. Sen kanske en det kommer en uppdatering senare som gör att den kan användas trådlös utanför Stadia.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Gulsmurf:

Har du fått bekräftelsemail på att det gått igenom? Det skulle komma en "shortly" efter genomförd registrering. Inget ännu..

Yupp, registreringen för ett ASUS/ROG-konto gick igenom för mig.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Yupp, registreringen för ett ASUS/ROG-konto gick igenom för mig.

Kontot funkade för mig, men hade köpt routern inann så försökre regga köpet. Där var/är det fortfarande dött. Oavsett gött med bättre uppkoppling.

Visa signatur

Laptop: Asus UX303ln
Intel Haswell Core i7-4510U CPU / 8 GB DDR3 / 256 GB SSD / 2GB Nvidia 840M

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Klarna tog jag, kostar inget extra. Betala sen
Matchar dem inte så lämnar jag tillbaka det. Men har nu fått meddelande från två st som har gjort som jag och fått bekräftat via chatten att det stämmer.

Vänta.. Menar du att vi Kan köpa för 3089 på elgiganten via prismaching och sen ta cash back på det?

Visa signatur

RyZen 5700x, MSI B350 Mortar, 16gb corsair LTX, GPU 7800xt

Permalänk
Medlem
Skrivet av L.T.G:

Vänta.. Menar du att vi Kan köpa för 3089 på elgiganten via prismaching och sen ta cash back på det?

Samtidigt verkar asus sida ha falaretat för just cash back

Visa signatur

RyZen 5700x, MSI B350 Mortar, 16gb corsair LTX, GPU 7800xt

Permalänk
Medlem

Om det när någon som ser någon deal på en bra sladdlös dammsugare får ni gärna hojta!

Var lite sugen på den där Miele robotdammsugaren men jag bor väldigt liten och har ganska hög trösklar mellan olika rum, tror ni att det skulle fungera ändå?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maiooo:

Om det när någon som ser någon deal på en bra sladdlös dammsugare får ni gärna hojta!

Var lite sugen på den där Miele robotdammsugaren men jag bor väldigt liten och har ganska hög trösklar mellan olika rum, tror ni att det skulle fungera ändå?

https://www.mistore.se/sv/smarta-hem/handhallna-dammsugare/xi...

Permalänk
Skrivet av L.T.G:

Samtidigt verkar asus sida ha falaretat för just cash back

Kanske lika bra att sponsra Kjells i så fall, istället för EG.
Ni får gärna meddela hur det gått med cashbacken, avvaktar lite...

Permalänk
Medlem

Cashback-sidan är ju ingen brådska med. 2 veckor till. Men köpet måste vara gjort senast imorgon.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X (Arctic Liquid Freezer II 280) | MSI RTX 4090 Gaming Trio | 32 GB G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6400 C32 | ASRock B650E PG-ITX WiFi | Asus Loki 850 W | Cooler Master NR200P (Galleri)