Hmm. Jag känner inte till att någon uppdatering skall ha skett som påverkar WooCommerce på det sättet. Det mest troliga är att du har ett problem med din host där sidan lagras.
De felkällor jag spontant kommer att tänka på är:
Om du har gjort ändringar i template-filerna som påverkar e-postmallarna kan dessa ha skrivits över i samband med en uppdatering av WooCommerce. Det är inte varje uppdatering som påverkar dessa template-filer, vilket är varför det kan ha dröjt innan ändringarna skrevs över och felet uppstod.
Om du har bytt host kan det vara så att din nya host inte tillåter Wordpress/WooCommerce att skicka mail, t.ex. genom att SMTP är inaktiverat.
Om sidan har börjat generera många mail kan din host (även om du inte har bytt) ha stängt av SMTP-tjänsten för att belastningen överskrider vad som är tillåtet i enligt hosting-avtalet.
Problemet när man inte använder en dedikerad SMTP-tjänst är att WooCommerce då skickar alla mail via PHP. Varje mail blir en PHP request till webbservern som då letar efter en intern mailserver att utföra själva jobbet. Vissa hosts har inbyggd mailserver, andra inte. Även om det ingår kan det många gånger finnas begränsningar som gör att när du passerat ett visst antal mail totalt (eller under en specifik tidsperiod) så stoppas all utgående e-posttrafik temporärt (eller tills vidare).
Jag har inte gjort några ändringar. Provade även att kopiera template över till child theme eller rättare sagt WP gjorde det. Funkade inte heller.
Det skickas bara något enstaka mejl i månaden så någon gräns kan jag omöjligt att kommit upp till.
Har heller inte bytt host. Men php är uppdaterat till senaste för ett tag sedan på inrådan från WP. Kan det ha fuckat up det?