Telia/Telenor/Bahnhof-Black week abonnemang. Frågor om prismatchning osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xtQ:

Jag tillhör zmarket i Stockholm, fibernätet.

Fick erbjudandet om 299kr/12 mån för 250/250. Jag accepterade det av två anledningar:

- De premierar mig som befintlig kund genom att låta mig få ta del av erbjudandet.
- Bahnhof som företag jobbar aktivt med att skydda deras kunders personuppgifter, de tar integritet på allvar vilket jag uppskattar.

Jag avslutade samtalet med att be Bahnhof vara mer proaktiva till nästa års Black Week. Erbjuds jag inte en lika bra deal då så blir det nog att byta operatör.

Kan hålla med så jag överväger att acceptera, ogillar dock den avgiften om 399 som de slänger på. Fick du den avgiften också?

Permalänk
Medlem

Förra året var det inte tal om någon avgift..
Ringde in och hon hade stängt av nätet fastän jag betalat till 23 december 😂 dom skulle genast aktivera det igen

Permalänk
Medlem
Skrivet av xtQ:

Jag tillhör zmarket i Stockholm, fibernätet.

Fick erbjudandet om 299kr/12 mån för 250/250. Jag accepterade det av två anledningar:

- De premierar mig som befintlig kund genom att låta mig få ta del av erbjudandet.
- Bahnhof som företag jobbar aktivt med att skydda deras kunders personuppgifter, de tar integritet på allvar vilket jag uppskattar.

Jag avslutade samtalet med att be Bahnhof vara mer proaktiva till nästa års Black Week. Erbjuds jag inte en lika bra deal då så blir det nog att byta operatör.

Är på samma nät men fick detta som svar imorse..
"Du har för nuvarande ett befintligt avtal som löper ut 2020-12-08. Därefter kan vi erbjuda dig ordinarie pris och 1 månads uppsägningstid."

Blir väl att byta då jag hellre sparar några kronor per månad som student. Tog del av en deal förra året.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem
Skrivet av FishyFish:

Hade du erbjudandet förra året också?

That I did not. Skaffade Bahnhof i somras i och med flytt.

Permalänk
Medlem

Intressant, har nu gått över 24h sedan dom lovade att återkoppla till mig via mail och ser att många av er har blivit det. Jag förstår inte i vilken prioritetsordning som lägger dessa ärenden. Men jag resonerar att jag väntar ett par timmar till, sen får man ligga på igen för att få något besked i frågan.

Verkar ju onekligen vara någon form av lotto kring deras utfall. Jag har inga problem att gå med mössan i hand från ISP till ISP. Var kund hos Bahnhof från 2008 eller något fram till 2016 och det betydde absolut ingenting för dom när jag använde det som ett argument.

Detta påvisar ju bara hur vi konsumenter egentligen bör tänka, oavsett om det gäller bank,försäkring/internet/random-tjänst. Man måste våga prova sin "relation" med sin befintliga tjänsteoperatör.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Ch|CkeN:

Intressant, har nu gått över 24h sedan dom lovade att återkoppla till mig via mail och ser att många av er har blivit det. Jag förstår inte i vilken prioritetsordning som lägger dessa ärenden. Men jag resonerar att jag väntar ett par timmar till, sen får man ligga på igen för att få något besked i frågan.

Verkar ju onekligen vara någon form av lotto kring deras utfall. Jag har inga problem att gå med mössan i hand från ISP till ISP. Var kund hos Bahnhof från 2008 eller något fram till 2016 och det betydde absolut ingenting för dom när jag använde det som ett argument.

Detta påvisar ju bara hur vi konsumenter egentligen bör tänka, oavsett om det gäller bank,försäkring/internet/random-tjänst. Man måste våga prova sin "relation" med sin befintliga tjänsteoperatör.

Jag fick inte heller något mail. Vet inte om de är överbelastade eller slänger hälften av förfrågningarna i skräpkorgen. Får nog ta och kontakta dem igen.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ch|CkeN:

Intressant, har nu gått över 24h sedan dom lovade att återkoppla till mig via mail och ser att många av er har blivit det. Jag förstår inte i vilken prioritetsordning som lägger dessa ärenden. Men jag resonerar att jag väntar ett par timmar till, sen får man ligga på igen för att få något besked i frågan.

Verkar ju onekligen vara någon form av lotto kring deras utfall. Jag har inga problem att gå med mössan i hand från ISP till ISP. Var kund hos Bahnhof från 2008 eller något fram till 2016 och det betydde absolut ingenting för dom när jag använde det som ett argument.

Detta påvisar ju bara hur vi konsumenter egentligen bör tänka, oavsett om det gäller bank,försäkring/internet/random-tjänst. Man måste våga prova sin "relation" med sin befintliga tjänsteoperatör.

Samma här. Chattade med dem igår morse, han skulle lägga ett ärende och de skulle återkomma "inom kort". Inte hört något ännu...

Om de nu lagt på en engångsavgift har de ändå ett sämre erbjudande om man kan tänka sig 250Mbit från Telenor. Då slipper man till och med bindningstiden.

Permalänk
Medlem

Pratade precis med Banhof, de vägrade prismatcha 500/500 för 299:- den här gången. Jag fick den dealen förra året och påpekade detta men deras svar var att de inte kunde göra ngt åt det den här gången. Så det blir uppsägning. Telia eller Telenor?

Visa signatur

Frakk!!

Permalänk
Medlem

Jag är kund hos Bahnhof sen lång tid tillbaka och fick svar nu att det kunde matcha Terlias erbjudande 500/500 för 299:- i 12 månader. Därefter går priset upp till 699kr/mån. Startavgiften skulle gå på 399:-.

Nu är jag lite dum snål men Telenors erbjudande är mer förmånligt då man slipper bindningstiden samt startavgiften på 399:-. Har någon lyckats få Bahnhof matcha Telenors erbjudande?

Visa signatur

[size="1"]Signatur raderad, max tre rader. Se reglerna. - Vicotnik[/size]

Permalänk
Medlem
Skrivet av svintooo:

Kan hålla med så jag överväger att acceptera, ogillar dock den avgiften om 399 som de slänger på. Fick du den avgiften också?

Jag såg också den avgiften i beställningen som kom per mejl. Men den kan inte stämma.

De ska återkomma senare idag. Om den stämmer kommer jag kräva att få ta mig ur avtalet då det inte framgick att avgiften påförs befintliga kunder.

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av xtQ:

Jag såg också den avgiften i beställningen som kom per mejl. Men den kan inte stämma.

De ska återkomma senare idag. Om den stämmer kommer jag kräva att få ta mig ur avtalet då det inte framgick att avgiften påförs befintliga kunder.

Ok. Återkom gärna med utfallet av detta, är i valet och kvalet och det är just den avgiften som känns trött.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ch|CkeN:

Verkar ju onekligen vara någon form av lotto kring deras utfall. Jag har inga problem att gå med mössan i hand från ISP till ISP. Var kund hos Bahnhof från 2008 eller något fram till 2016 och det betydde absolut ingenting för dom när jag använde det som ett argument.

Just denna inkonsekvens hos företaget får mig att välja en annan. Helt random/godtyckliga beslut.
Katastrof!

Permalänk
Medlem

Igår, Telia vanlig KT på chat & telefon:
Befintliga kunder får inte erbjudandet

Idag, Kundtjänst telefon, valet ”uppsägning”:
Inga som helst problem att prismatcha konkurrenter till 299:-.

Jag tror att nyckeln är att säga att man ska ta ett BF deal hos en konkurrent och vill säga upp, inte att man bara rakt av vill ha deras BF pris.

Permalänk
Medlem

Bahnhof är lite all over the place just nu.
Igår fick jag på chatten att de skulle skapa ett ärende och återkomma.
Ringer dem och de säger att de matchar erbjudandet. Har fortfarande inte uppgraderats till 500/500 på mina sidor. Medan andra som ringt och fått ett OK redan har uppdaterats på mina sidor.

Sitter i telefonkö igen för att snacka med dem o fråga när min uppgradering ska ske..

/M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slapinator:

Bahnhof är lite all over the place just nu.
Igår fick jag på chatten att de skulle skapa ett ärende och återkomma.
Ringer dem och de säger att de matchar erbjudandet. Har fortfarande inte uppgraderats till 500/500 på mina sidor. Medan andra som ringt och fått ett OK redan har uppdaterats på mina sidor.

Sitter i telefonkö igen för att snacka med dem o fråga när min uppgradering ska ske..

/M

Åker du på engångsavgiften om 399?

Permalänk
Medlem
Skrivet av svintooo:

Åker du på engångsavgiften om 399?

Inget sånt nämndes igår när jag pratade med dem.
Hände inte förra året heller när de matchade. Tjejen jag pratar med hittar bara mitt ärende för chatten. Så bad dem skicka mig vidare till uppsägningsavdelningen så får vi se vad dem säger.... Men förväntar mig att jag ska sitta i kö 15 minuter till nu.

Uppdaterar tråden så fort jag har något nytt!

/M

Permalänk
Avstängd

Jag tog chatten nu i morse när den funkade. Först "faktura" men de kunde inte göra något utan bad mig ringa leveransavdelningen, så ny chatt och valde "leverans". Hon där sa att jag kunde ringa eller så kunde hon göra ett ärende så hör de av sig inom några dagar, jag bad henne skapa ett ärende. Sen fick jag ett mail typ tio minuter senare där de frågade om vilka erbjudanden jag hade fått från deras konkurrenter. Jag svarade utförligt med länkar och sammanfattning, får se vad de säger. För mig räcker det gott med 250 men om 500 kostar samma så finns det ju ingen anledning att inte ta det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mustaf:

Inget sånt nämndes igår när jag pratade med dem.
Hände inte förra året heller när de matchade. Tjejen jag pratar med hittar bara mitt ärende för chatten. Så bad dem skicka mig vidare till uppsägningsavdelningen så får vi se vad dem säger.... Men förväntar mig att jag ska sitta i kö 15 minuter till nu.

Uppdaterar tråden så fort jag har något nytt!

/M

Ska uppdateras inom en timme sa killen jag pratade med. Inget om avgift på 399kr.

Nu är hela mitt nät nere dock.. hoppas den inte är avbruten hela timmen medan uppdateringen av hastighet sker.....

/M

Permalänk
Medlem

Även jag drog en chatt med Bahnhof för en stund sen. Fick svaret att ett ärende kunde skapas genom chatten, eller så kunde jag ringa istället för snabbare avhandling. Sa att jag kunde ringa in och blev informerad om att välja "leverans"-avdelningen för att kunna bli kopplad rätt. Skulle precis ringa nu en stund senare då ett mail trillade in där jag då erbjuds 500/500 för 299kr/mån med 12 månaders bindningstid. Efter den perioden så blir priset 699kr/mån (vanligtvis kostar 500/500 med bahnhof 499kr/mån på min adress vad jag kan se på bahnhofs sida o_O). Och så nämns även en engångsavgift på 399kr/mån...

Då jag för nuvarande betalar 388kr/mån för 250/250 så är det ju en bättre deal trots engångsavgiften, men man får nog se till att lägga till en påminnelse om 1 år att göra något åt 699-avgiften

EDIT: Kan tillägga att detta gäller för Linköpings stadsnät (Utsikt)

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem

Någon som fått 299kr/mån från Bahnhof som ny kund? Ringde precis och fick blankt nej att dem inte har några erbjudande än hemsidan, märklig inställning med direkt nej utan att försöka sälja in det.

Kan man maila in det till någon på bahnhof som hanterar detta med kampanjer? Ni som fått svar, vilken mailadress har ni fått det ifrån?

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Permalänk
Medlem

Jag har chattat och dragit det via facebooks messenger, men de hänvisar till telefon. Jag ringde nyss och det gick jättebra att matcha, men(!) precis som ovan så kommer avgiften höjas till 699:- efter bindningstiden fast jag har 459:- idag på 500/500 i mitt stadsnät.
Sedan kom det fram en omläggningsavgift om 399:- för att ändra hastigheten. Detta gällde eller så matcha de inte.

Jag tackade för mig och skulle se mig om efter alternativen hos konkurrenterna. Får väl se vad de säger på winback när jag skall säga upp mitt avtal.

Permalänk
Medlem

Jag fick svar angående startavgiften. De säger att de inte kan se någon sådan avgift på mitt kundkonto. Blev ombedd att skicka in skärmbild på det. Jag bifogade avtalet som de skickade mig i förmiddags. Där stod iofs startavgift om 199kr och inte 399kr. Men oavsett, jag betalar inte startavgift för en tjänst jag redan har idag, det är orimligt.

Inväntar svar från Bahnhofs kundtjänst om startavgiften på 199kr stämmer eller ej.

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk
Medlem

Jag har väntat på att bli uppringd/tillbakaringd nu i 1 timme. Vilket alternativ har ni valt som ändå lyckats komma fram? Jag valde privatperson (1) och sedan övriga tjänster (4) då det verkar vara dit majoriteten blivit hänvisad?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ch|CkeN:

Jag har väntat på att bli uppringd/tillbakaringd nu i 1 timme. Vilket alternativ har ni valt som ändå lyckats komma fram? Jag valde privatperson (1) och sedan övriga tjänster (4) då det verkar vara dit majoriteten blivit hänvisad?

Be dem skicka dig vidare till uppsägning. Det var där de hjälpte mig till slut.

/M

Permalänk
Medlem

Jag vek mig och accepterade 250/250 för att jag vill stanna hos Bahnhof.

Han jag pratade med sa att deras kostnad för 500/500 till stadsnätet på min adress var på 490 kr eller nåt, enligt ett avtal, så det är därför Bahnhof tar 819 kr för 500/500 här. Konstigt då andra leverantörer, t.ex Bredband2, tar 555 kr här, för 500/500, i samma stadsnät.

Permalänk
Medlem

Fick också priset matchat av Bahnhof förra BF. Fick nu svar på mejl att det inte kunde erbjuda mig det igen. Märkligt då vissa verkar få det? Jag fick erbjudande att binda mig 12 mån 500/500 men få 3 månader för halva priset. Herregud alltså, så mycket för att behålla kunder. Får ringa och säga upp det ikväll och ta Telias erbjudande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Igår, Telia vanlig KT på chat & telefon:
Befintliga kunder får inte erbjudandet

Idag, Kundtjänst telefon, valet ”uppsägning”:
Inga som helst problem att prismatcha konkurrenter till 299:-.

Jag tror att nyckeln är att säga att man ska ta ett BF deal hos en konkurrent och vill säga upp, inte att man bara rakt av vill ha deras BF pris.

Bara en bekräftelse på att ja det går att få Telia 500/500 för 299:- i 12 månader om du redan är kund sedan tidigare. Jag har då Telia fiber via Zmarket sedan många år. Jag gjorde som ovan nämner ie ringer och knappar mig fram till uppsägning och får sen tala med en kille som gör en "personlig kampanj" för mig där han då matchar priset mot Telenor som jag då nämnde i mitt samtal med honom.

Visa signatur

Here be dragons

Permalänk
Medlem

Fick svar nu från Bahnhof:

"Vi kan matcha Telias black friday-kampanj.

500/500 - 299 kronor i månaden i 12 månader, 399 kronor startavgift (12 månader bindningstid)

Hör av dig om du önskar ta del av detta!"

Tänker kolla med dem vad startavgiften avser. Jag är ju redan kund och har samma hastighet redan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wescan:

Fick också priset matchat av Bahnhof förra BF. Fick nu svar på mejl att det inte kunde erbjuda mig det igen. Märkligt då vissa verkar få det? Jag fick erbjudande att binda mig 12 mån 500/500 men få 3 månader för halva priset. Herregud alltså, så mycket för att behålla kunder. Får ringa och säga upp det ikväll och ta Telias erbjudande.

jag nämnde att jag läste här på forumet.
konstigt att dom bara ger 3 mån.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av planders:

Fick svar nu från Bahnhof:

"Vi kan matcha Telias black friday-kampanj.

500/500 - 299 kronor i månaden i 12 månader, 399 kronor startavgift (12 månader bindningstid)

Hör av dig om du önskar ta del av detta!"

Tänker kolla med dem vad startavgiften avser. Jag är ju redan kund och har samma hastighet redan.

Det är desvärre en avgift för att man "byter" avtal.
Poängterade det i telefonen att jag har ju er sen tidigare, och har ändrat hastigheter utan problem men nu skulle ni ha 400kr för samma sak.
Men icke, 400kr i avgift pga man gör ett nytt avtal med bidningstid.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |