PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlommaNN:

Ah precis fick mejlet. Så då är det nästa år som gäller? När jag chattar med dem så ge de olika svar varje gång nämligen.

Verkar som det ja, för mitt mejl står att den förväntas komma i lager 8:e december. Men det kanske finns hopp då ifall det kommer in fler enheter än dem räknat på. Skulle hålla tummarna att det går vägen för din bokning! 😀 👍

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av bobbo90:

Verkar som det ja, för mitt mejl står att den förväntas komma i lager 8:e december. Men det kanske finns hopp då ifall det kommer in fler enheter än dem räknat på. Skulle hålla tummarna att det går vägen för din bokning! 😀 👍

Stort tack bossen. Och jag för dig

Visa signatur

4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 | Samsung G8 Oled 4K

Permalänk
Medlem

Sitter i samma. Jag fick dock mitt mejl om förändrat leveransdatum redan kl. 08.54 den 19:e. Märkligt att du BlommaNN fick ditt mejl nu.. vilket fall. Jag inväntar med spänning informationen som skulle komma från Netonnet idag eller imorgon!

Permalänk
Medlem

Var glada att ni inte bokat från Dustin iallafall, radiotystnad 🤷‍♂️ bara sitta snällt och vänta.

Permalänk
Skrivet av MrWhizeguy:

Var glada att ni inte bokat från Dustin iallafall, radiotystnad 🤷‍♂️ bara sitta snällt och vänta.

Känner samma sak, helt knäpptyst efter deras ”kontakta inte oss vi kontaktar er-mail....”

Permalänk
Medlem

Precis som en del andra här så beställde jag från Amazon i fredags (20/11) på kvällen, 20:09 fick jag mail med bekräftelse. Digital Edition. Det är frustrerande att kundtjänsten på Amazon säger olika saker och att ingen där verkar ha koll på vad som händer. Jag hoppas att det räknas som en giltig plats i deras kö i alla fall och att beställningen inte plockas bort, som det tidigare skrevs om här i tråden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av woskar:

Precis som en del andra här så beställde jag från Amazon i fredags (20/11) på kvällen, 20:09 fick jag mail med bekräftelse. Digital Edition. Det är frustrerande att kundtjänsten på Amazon säger olika saker och att ingen där verkar ha koll på vad som händer. Jag hoppas att det räknas som en giltig plats i deras kö i alla fall och att beställningen inte plockas bort, som det tidigare skrevs om här i tråden.

Längre bak i tråden var det någon som hade haft kontakt med amazon gällande beställningarna 20/11. Enligt den kontakten ska alla beställningar den dagen gälla och inget ska plockas bort. En kö lista helt enkelt. Jag själv la en den dagen och väljer att tro på detta. Hoppas vi får information den här veckan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av YaKoStar:

Min kompis råkade ut för en liknande grej. Han beställde via Elgiganten på torsdag morgon 09:00 och tog Bring "express" hemleverans . Fick ett sms igår om att det ska levereras mellan 17-22. Senare på kvällen runt 21 fick han ett sms om att de inte hunnit leverera den dagen och att det kommer levereras nästa möjliga dag.

I morse fick han ett sms om att det kommer levereras på torsdag istället 😂

Jaha, det låter ju lovande 😂

Har fått ett löfte om att ett nytt "försök" ska ske idag, som att dom ens försökte leverera det igår..

Visa signatur

//Zidde

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrWhizeguy:

Skrivet av Lessfat_81:

Känner samma sak, helt knäpptyst efter deras ”kontakta inte oss vi kontaktar er-mail....”

När beställde ni?

Jag beställde 20 juni 2020 och fick min på release. Ingen vidare kommunikation ifrån dem dock, fick bara en vanlig sändningsbekräftelse under releasedagen.

Visa signatur

Kontor (Linux Mint): Intel Core i5 12600K | ASUS B660-I STRIX | ASUS AMD RX 6800 Reference 16GB | 32 GB Corsair Vengeance DDR5 6000Mhz CL30 | Corsair SF750 Platinum | Noctua NH-L12 Ghost S1 Edition | Louqe Ghost S1 MKII Limestone
Soffan (Windows 11): AMD Ryzen 5 7600 | ASUS B650E-I STRIX | EVGA Nvidia Geforce 2080 Ti XC 11GB | 32 GB Corsair Vengeance DDR5 6000Mhz CL36 | Corsair SF750 Platinum | Thermalright AXP120-x67 | Fractal Design Ridge White
Bärbart (MacOS): Apple Macbook Air 13" M1 Space Grey (8GB RAM, 256GB SSD)
Server/NAS (UnRAID): AMD Ryzen Pro 5 4650G | Gigabyte MC12-LE0 | 64GB DDR4 3200MHz ECC | Fractal Design Node 804

Permalänk
Medlem
Skrivet av knewt:

När beställde ni?

Jag beställde 20 juni 2020 och fick min på release. Ingen vidare kommunikation ifrån dem dock, fick bara en vanlig sändningsbekräftelse under releasedagen.

Sent, 26 oktober,. Så jag förstår att jag ej fått leverans, dock bara tystnaden som... Gnager lite

Permalänk
Medlem
Skrivet av wthnds:

Längre bak i tråden var det någon som hade haft kontakt med amazon gällande beställningarna 20/11. Enligt den kontakten ska alla beställningar den dagen gälla och inget ska plockas bort. En kö lista helt enkelt. Jag själv la en den dagen och väljer att tro på detta. Hoppas vi får information den här veckan!

Har kollat med amazon igen de har noll koll på när de får in fler i lager tyvärr....

Permalänk
Medlem
Skrivet av sifri:

Har kollat med amazon igen de har noll koll på när de får in fler i lager tyvärr....

Vi få hålla tummar och tår att vi får lagomt till jul..

Permalänk
Medlem

Pratade precis med Elgigantens support för att bekräfta att min beställning från den 19/11 kl. 12:12 fortfarande har ett estimerat leveransdatum på den 7e december - svaret var ja och att de inväntar en ny batch från Sony som ska komma till deras lager den 4e november.

Permalänk

Nu finns SE inne på CDon igen, https://cdon.se/spel/playstation-5-47458513

Ungefär ett dygn efter DE släpptes på CDon igår, kanske blir samma imorgon?
Beställde en DE igår, står som Postad men valde snik-frakt så skickas förhoppningsvis idag.

Komplettering
Permalänk
Medlem
Skrivet av ThunderStrucker:

Beställde en DE igår, står som Postad men valde snik-frakt så skickas förhoppningsvis idag.

Lyckades lägga den i kundkorgen men gick inte genomföra köpet.

Permalänk
Medlem

Det var nära. Lade den i varukorgen men försvann innan jag hann betala. Tack för tipset.

Permalänk
Medlem

Måste ju vara något fel. De har ju kö för decemberleveransen, februari osv. Vore märkligt om de inte betar av dessa köer först.

Permalänk
Medlem

Hann du beställa jag missa fan förstår inte hur du hinner beställa....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wescan:

Måste ju vara något fel. De har ju kö för decemberleveransen, februari osv. Vore märkligt om de inte betar av dessa köer först.

Underligt ja, jag la en order, gick igenom, valde snabbleverans för 39 kr extra och de stod den skulle lämna lagret samma dag då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReToX:

Underligt ja, jag la en order, gick igenom, valde snabbleverans för 39 kr extra och de stod den skulle lämna lagret samma dag då.

De underliga var att jag var inne på CDON typ samma tid och inte såg de suck....

Permalänk
Skrivet av sifri:

Hann du beställa jag missa fan förstår inte hur du hinner beställa....

Hann igår men idag gick jag inte vidare efter jag kollat att den låg i varukorgen. Kanske var engångschans eller ny chans imorgon? Värt att vara inloggad och chansa vid 14:30 imorgon om man är riktigt sugen men bara en gissning.

Permalänk
Medlem

Hann igår men idag gick jag inte vidare efter jag kollat att den låg i varukorgen. Kanske var engångschans eller ny chans imorgon? Värt att vara inloggad och chansa vid 14:30 imorgon om man är riktigt sugen men bara en gissning.

Måste man vara inloggad? Kanske var därför jag missa de

Permalänk
Medlem
Skrivet av sifri:

Måste man vara inloggad? Kanske var därför jag missa de

Jag var inte inloggad, fick bekräftelsemailet 14:52.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReToX:

Jag var inte inloggad, fick bekräftelsemailet 14:52.

Kan man skapa en bevakning via CDON? Btw köpte du den som hette 2021 eller den utan

Permalänk
Medlem

Hys inga stora förhoppningar att få tag på en inom kort om ni inte beställt en redan.
Sony Interactive Entertainment (SIE) CEO Jim Ryan confirmed that the PlayStation 5 is completely sold out despite his best efforts to have enough stock, according to an interview with the Russia’s Tass. He added that he believes the supply shortage would have happened even without COVID-19.
https://www.engadget.com/sony-gaming-chief-says-the-ps-5-woul...

rättat språkbruk
Permalänk
Medlem
Skrivet av sifri:

Kan man skapa en bevakning via CDON? Btw köpte du den som hette 2021 eller den utan

Ingen aning om bevakning. Står inte 2021 på den jag köpte, https://cdon.se/spel/playstation-5-47458513 , den beställde jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReToX:

Ingen aning om bevakning. Står inte 2021 på den jag köpte, https://cdon.se/spel/playstation-5-47458513 , den beställde jag.

Uppdatera gärna om du får konsolen

Permalänk
Medlem

Suck, trodde jag hann på cdon nu. Dom reserverade beloppet på mitt kort men efter samtal med chatten så gick köpet aldrig igenom... Helt sjukt vad svårt det är.

Förstår inte heller hur ni är så jäkla snabba!

Permalänk

Sony har meddelat butikerna i Spanien att det kommer inte att bli en nytt tilldelning innan jul. Så vi som inte har konsolen får vänta tills 2021... Ska vi se hur förklarar jag detta till grabben...

Permalänk
Medlem

Nån som hört något från inet? Dvs som inte hann med i första leveransen.
En kort sväng stod det 27:e nov som leveransdatum på min, men nu står det okänt datum.

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 11 Pro