PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem

Har någon norr om dalaälven fått sin hemleverans från bring?

Min skulle levereras innan 17 idag, inte hört ett ljud 🤔

Visa signatur

//Zidde

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

PS5 utgåvan? Galet bra isåfall, tyckte de 444kr eller vad CDON tog var bra, men ingenting mot för 199 hehe.

Nä det var PS4 men gratis uppgradering till femman

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av K-D][Aramis:

Nä det var PS4 men gratis uppgradering till femman

Ah, nice!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zidde:

Har någon norr om dalaälven fått sin hemleverans från bring?

Min skulle levereras innan 17 idag, inte hört ett ljud 🤔

Umebo här, senast uppdatering var Jönköping vid 01.03 inatt. Sen dess har jag inte hört något!

Permalänk
Medlem
Skrivet av HarryBee:

Umebo här, senast uppdatering var Jönköping vid 01.03 inatt. Sen dess har jag inte hört något!

Okej! Jag bor i Sundsvall så inte riktigt lika långt norrut. Men som sagt, jag har ju fått sms av bring om leveransen. Men, den kommer väl kanske inte idag ens då 🤔😒

Dom verkar ju förvisso ha leverans även på kvällen, men det känns långsökt.

Visa signatur

//Zidde

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zidde:

Okej! Jag bor i Sundsvall så inte riktigt lika långt norrut. Men som sagt, jag har ju fått sms av bring om leveransen. Men, den kommer väl kanske inte idag ens då 🤔😒

Dom verkar ju förvisso ha leverans även på kvällen, men det känns långsökt.

Hmm förstår... När beställde du din? Jag hoppas på att min kommer imorgon!

Permalänk
Medlem
Skrivet av HarryBee:

Hmm förstår... När beställde du din? Jag hoppas på att min kommer imorgon!

Torsdags! Fick bekräftelse 12:12

Visa signatur

//Zidde

Permalänk
Medlem
Skrivet av danksy:

Fan, jag beställde på Amazon 18 november 23:55, fick leveransdatum nu på tisdag, men som många andra så buggade typ betalningen och mitt leveransdatum försvann, pengarna har dragits nu (19 nov 02:30). Dock är leveransdatumet borta...

Snackat med Amazon flera gånger, vissa säger att det är kört och andra säger att det är på g? Sjukt knäckande.. det är nog kört.. helt sjukt eftersom jag var först, sa till alla polare att det finns på Amazon efter jag hade beställt, och de fick sina enheter i fredags.

Fick äntligen mail 16:33 om att mitt paket är skickat, kommer på onsdag. Sjukt skönt. Amazons kundtjänst sa att det var kört 5 gånger idag (jepp, skrev till dom 5 gånger i rad typ). Dom har alltså ingen koll på läget.

Hoppas alla får sina enheter!

Permalänk

Hur kontaktade ni Elgigantens kundtjänst förutom att ringa, den enda man kan chatta med är deras bot?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jakedsnake:

Hur kontaktade ni Elgigantens kundtjänst förutom att ringa, den enda man kan chatta med är deras bot?

Skriv att du vill prata med en människa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DonviiCorleone:

Jag har pratat med Amazon.se två gånger angående detta. Och det de sa till mig var annat...
De sagt till mig att de öppnade för förbeställning för att skapa en kö inför nästa leverans. De märkte att listan fylldes alldeles för fort och stängde det efter några minuter.
De förbeställningar som gick in har hamnat i en kö och när de får nästa leveransen av Sony så kommer de att skicka konsolerna till de som lyckades la en beställning.
De kommer inte att ta bort några beställningar där.
Detta har de sagt till mig, vi får bara hoppas...

Jag har varit i kontakt med Amazon via både Chatt och Telefon.
De har lovat att inte ta bort några beställningar och alla som har beställt kommer att få så fort som möjligt.
Min gissning är att vi som beställde 20/11 kommer få det i början eller mitten av December dvs nästa batch.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wescan:

Min har status ”ute för leverans” sen 03.30. Och står att den ska levereras innan dagens slut, när man spårar leveransen på ups. Bor inte direkt i storstan så den kommer inte komma idag. Är jag förvånad? Nej. Alltid strul med UPS. Så fort jag såg att den skickades med UPS så sänktes min förhoppningar att få den idag. Har aldrig fått på dagen som det utlovats med UPS. Förstår dock inte varför de flesta fått leverans med PostNord medans vi och kanske några fler har fått med UPS? Jag valde leverans till närmsta ombud vilket enligt deras sida betyder att den skickas med PostNord till ombud. Hade de skickat min med PostNord hade den varit framme idag som utlovat.

EDIT: Pratade med kundtjänst på ups. ”Den kommer innan 20.00. Den är ute för leverans till dig” (trodde inte en sekund på det). klockan 20.07 uppdaterades min spårningssida. Den är kvar i Järfälla och försenad en arbetsdag så måndag. Så som jag nämnde ovan. Visste detta redan när jag såg att det var UPS den skickades med. Dom lyckas aldrig på lovad dag.

Samma här, har inte bra erfarenheter av UPS heller.
Men nu när jag pratade med Amazon kundtjänst för tredje gången så löste det sig.
Jag valde i UPS My Choice att jag ville ha mitt paket hos ett ombud istället för annars åker de väl bara förbi och säger att man inte var hemma och dumpar det hos ett ombud 3 mil bort som vanligt. Detta hade tydligen strulat till det så det låg bara och vänta på nån slags schemalagd leverans...
Nu är det in transit i Jönköping iaf, men de kunde bara leverera hem av någon anledning. Tur att man är föräldraledig.

Har du fått din nu?

Permalänk
Skrivet av padinni:

Jag har varit i kontakt med Amazon via både Chatt och Telefon.
De har lovat att inte ta bort några beställningar och alla som har beställt kommer att få så fort som möjligt.
Min gissning är att vi som beställde 20/11 kommer få det i början eller mitten av December dvs nästa batch.

Känns som det. Men vet inte om det är önsketänkande eller baserat på någon form av fakta. 😅 Tur att man råkade beställa från Amazone den 20/11 iallafall (21.14). Beställningen jag har på Discshop verkar inte komma förrän nästa år. Yes ni hörde rätt. Discshop. Har nog inte hört någon som kommit på att beställa därifrån 😂.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jyjy:

Samma här, har inte bra erfarenheter av UPS heller.
Men nu när jag pratade med Amazon kundtjänst för tredje gången så löste det sig.
Jag valde i UPS My Choice att jag ville ha mitt paket hos ett ombud istället för annars åker de väl bara förbi och säger att man inte var hemma och dumpar det hos ett ombud 3 mil bort som vanligt. Detta hade tydligen strulat till det så det låg bara och vänta på nån slags schemalagd leverans...
Nu är det in transit i Jönköping iaf, men de kunde bara leverera hem av någon anledning. Tur att man är föräldraledig.

Har du fått din nu?

Aha vilket strul. Hoppas den dyker upp imorn för dig då! Japp fick hem den idag. Är också föräldraledig så tur att man är hemma hela dagarna. De ringer ju inte direkt och förvarnar innan de kommer som PostNord, Bring och DHL gör.

Permalänk
Medlem

Mardröm

Visa signatur

Intel I9 10850K - Corsair H100 RGB PRO XT
MSI Z490 MPG GAMING PLUS - HyperX Fury RGB 8bg x 4 @3200 mhz
Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity 10GB OC - Corsair rm850 W
Bequiet purebase 500DX - 3x Noctua 120MM + 3x Corsair QL120 Icue RGB
SSD Samsung 970 @ 250GB - SSD Kingston A2000 @1 TB

Permalänk
Medlem

Men nu jäklar ligger mitt i samma ort som mig iallafall!!

Återförsäljare: Elgiganten
Orderbekräftelse: 2020-11-19, 09.01
Version: Disc

Paketet började sin resa på natten till måndagen och i natt 03.01 hamnade den i Umeå.

Permalänk
Medlem

Någon av er som bokade hos NetOnnet den 19:e och som har hört något mer?

Visa signatur

4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 | Samsung G8 Oled 4K

Permalänk
Skrivet av Nettzor:

Jag tror verkligen inte att vi ska vara rädda för detta i Sverige... (jag är inte svensk)

Permalänk
Medlem

Jag fick en avisering av Bring nu på morgonen om att jag tydligen inte var hemma igår när paketet försökte levereras..

Märkligt iom att jag var hemma exakt hela dagen. 😡

Får se om det dyker upp idag då, ringde och pratade med Bring om det och tydligen så hade dom inte så bra koll på den lokala speditören här.

Visa signatur

//Zidde

Permalänk
Medlem

Tror det tagits upp tidigare, men för oss krakar som trots kämpande inte fick tag i någon PS5, tror ni det kommer finnas tillgängligt innan jul?

Det vore extremt konstigt av Sony att missa julhandel osv...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maiooo:

Tror det tagits upp tidigare, men för oss krakar som trots kämpande inte fick tag i någon PS5, tror ni det kommer finnas tillgängligt innan jul?

Det vore extremt konstigt av Sony att missa julhandel osv...

Tveksamt. Bokade min 25e oktober, lär få efter nyår. Dom var inte beredda på denna försäljning. Däremot så försöker dom göra gott att få ut enheter på så sätt att dom flyger ut större leveranser istället för att använda båt. Man får helt enkelt bara hoppas.

Permalänk
Medlem

Igår kl 20:30 fick jag hem min beställning från EL Giganten!
Beställd 19 November 09.00, Standard Edition.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrWhizeguy:

Tveksamt. Bokade min 25e oktober, lär få efter nyår. Dom var inte beredda på denna försäljning. Däremot så försöker dom göra gott att få ut enheter på så sätt att dom flyger ut större leveranser istället för att använda båt. Man får helt enkelt bara hoppas.

Konstigt att ett så stort företag inte kan lära sig av tidigare releaser. Förstår egentligen inte hur detta är ett problem år efter år.

Va ju helt omöjligt att få tag på någon under de få releaser som fanns också. Läste en artikel om hur några norskar hade fått ihop 100 PS5or genom att använda en plugin till Chrome som la varor i varukorgen så fort de fanns tillgängliga. Kan bli lite irriterad på webbutiker som inte heller lägger till en captcha! Jag är lite bitter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zidde:

Jag fick en avisering av Bring nu på morgonen om att jag tydligen inte var hemma igår när paketet försökte levereras..

Märkligt iom att jag var hemma exakt hela dagen. 😡

Får se om det dyker upp idag då, ringde och pratade med Bring om det och tydligen så hade dom inte så bra koll på den lokala speditören här.

Min kompis råkade ut för en liknande grej. Han beställde via Elgiganten på torsdag morgon 09:00 och tog Bring "express" hemleverans . Fick ett sms igår om att det ska levereras mellan 17-22. Senare på kvällen runt 21 fick han ett sms om att de inte hunnit leverera den dagen och att det kommer levereras nästa möjliga dag.

I morse fick han ett sms om att det kommer levereras på torsdag istället 😂

Permalänk
Skrivet av Maiooo:

Konstigt att ett så stort företag inte kan lära sig av tidigare releaser. Förstår egentligen inte hur detta är ett problem år efter år.

Va ju helt omöjligt att få tag på någon under de få releaser som fanns också. Läste en artikel om hur några norskar hade fått ihop 100 PS5or genom att använda en plugin till Chrome som la varor i varukorgen så fort de fanns tillgängliga. Kan bli lite irriterad på webbutiker som inte heller lägger till en captcha! Jag är lite bitter

Håller med dig. De bodde har tänkt på ett bättre lösning för att sälja maskiner så att detta inte händer, men så länge de får sälja och få betald...

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlommaNN:

Någon av er som bokade hos NetOnnet den 19:e och som har hört något mer?

Bokade inte den 19:e men vet iaf att den beräknas komma in mellan 8-15 december.

Dem personerna som bokade den 19: vid en senare minut och hamnade längre bak i "kön" ska ha blivit informerade om att dem inte får någon i december.

Har du inte fått ett mejl där dem inte vet datumet för nästa leverans då är du med i december leveransen.

Däremot har du ett mejl där dem hör av sig inom 5 arbetsdagar då är det tyvärr nästa år som gäller.

Visa signatur
Permalänk

Jag beställde min PS5 under "andra vågen" i torsdags, och lyckades norpa en på Elgiganten. I mitt bekräftelsemejl stod det "Förväntad leverans 2020-12-04, men upptäckte i min fasa att jag i all hast valt det vanliga fraktsättet. Detta fraktsätt har en beräknad leveranstid på 4-7 vardagar

Är det någon som vet om det går att ändra leveranssätt efter att beställningen är lagd?

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobbo90:

Bokade inte den 19:e men vet iaf att den beräknas komma in mellan 8-15 december.

Dem personerna som bokade den 19: vid en senare minut och hamnade längre bak i "kön" ska ha blivit informerade om att dem inte får någon i december.

Har du inte fått ett mejl där dem inte vet datumet för nästa leverans då är du med i december leveransen.

Däremot har du ett mejl där dem hör av sig inom 5 arbetsdagar då är det tyvärr nästa år som gäller.

Ah precis fick mejlet. Så då är det nästa år som gäller? När jag chattar med dem så ge de olika svar varje gång nämligen.

Visa signatur

4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 | Samsung G8 Oled 4K

Permalänk
Medlem
Skrivet av NickNack007:

Jag beställde min PS5 under "andra vågen" i torsdags, och lyckades norpa en på Elgiganten. I mitt bekräftelsemejl stod det "Förväntad leverans 2020-12-04, men upptäckte i min fasa att jag i all hast valt det vanliga fraktsättet. Detta fraktsätt har en beräknad leveranstid på 4-7 vardagar

Är det någon som vet om det går att ändra leveranssätt efter att beställningen är lagd?

Jag beställde mitt PS5 den 19e och jag kan säga dig att jag fick det senare än andra som beställde efter mig när jag hade valt expressleverans. Det skulle skickas ut till speditören samma dag men det gjorde inte det.

Jag tror ärligt talat att det inte blir någon skillnad i hanteringen på ditt PS5 och jag tror express gäller väl inte hur snabbt Bring kör ut paketet till ditt ombud om jag får höfta lite. Ring in och kolla om du känner att du verkligen vill, men annars jag skulle nog inte lita på att det går myyycket fortare med express.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HarryBee:

Jag beställde mitt PS5 den 19e och jag kan säga dig att jag fick det senare än andra som beställde efter mig när jag hade valt expressleverans. Det skulle skickas ut till speditören samma dag men det gjorde inte det.

Jag tror ärligt talat att det inte blir någon skillnad i hanteringen på ditt PS5 och jag tror express gäller väl inte hur snabbt Bring kör ut paketet till ditt ombud om jag får höfta lite. Ring in och kolla om du känner att du verkligen vill, men annars jag skulle nog inte lita på att det går myyycket fortare med express.

Precis, jag tror det har tagits upp tidigare men Express är inget Bring erbjuder utan är bara Elgigantens "påhitt" att packa den snabbare

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB