Blir så trött på kinkigt moderkort
Hej
Har länge funderat på att uppgradera mitt minne i datorn och eftersom jag redan hade 16gb HyperX Fury DDR4 2666MHz som följde med uppgraderingspaket från Komplett från början så tänkte jag att eftersom jag har två lediga platser kvar på mitt ASUS ROG Strix B450-F Gaming så köper jag likadana minnen igen och får 32Gb istället, fick minnena idag och installerade dem och allt va frid och fröjd tills jag startade upp datorn och en elak orange lampa lyser ovanför minnena.
Tog ut de två gamla och satte in de nya och allt startar, tar ut de nya och ersätter med de gamla och allt fungerar, sätter in de nya igen och därmed fyller alla fyra platser och då möts man av lampan ovanför minnena igen och inget startar.
Vad är det med minne och AMD, skall det inte gå att komplettera en AMD dator längre, om man måste köpa ett kit med 4 stickor så faller ju hela tänket att uppgradera.
Förstår inte vad som händer för jag va väldigt noga med att välja likadana minnen och när jag jämför dem verkar ju specifikationerna vara identiska och från samma tillverkare.
Gamla
HX426C16FB2K2/16 16-18-18
Nya
HX426C16FB3K2/16 16-18-18
Det ända som skiljer tycks vara att det står B2 på de gamla och B3 på de nya, borde ju inte spela någon roll när de ligger på olika kanaler dvs gamla på A2-B2 och nya på A1-B1.
Skall försöka se om man kan skicka tillbaka stickorna till Komplett men jag undrar om AMDs system verkligen är så här himla kinkiga.