PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bernd_P1:

Hur: Online
Var: inet (Hämtas i butiken i Sisjön)
När: 2020-09-18
Modell: Standard
Status: senaste uppdatering ifrån inet den 21 September att jag är en av personerna på deras bokningslista som kommer få sin konsol efter lanseringen, inget uppdatering sedan dess.

har varit ett tag sen jag uppdaterade min info.

Inet ordern har fortfarande inte fått något datum eller liknande.

Var: Netonnet
När: 2020-11-19 , 8:07
Status: Orderbekräftelsen säga att leveransen är förväntat för den 8.12 med leveransen till mig mellan den 8.12 - 15.12 men har inte kunnat få det bekräftat av Netonnet.

Var: Elgiganten
När: 2020-11-19 , 13:39
Status: fått ut min Unik ID och använder jag spårningen för det verka den komma in den 7.12

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/ASUS PRIME Radeon RX 9070 OC 16GB/Corsair SF750 Platinum/Kingston Fury Beast 2x16GB 3600MHz CL18/

Permalänk
Skrivet av MrWhizeguy:

funderar nästan på att avboka mitt ps5 och köpa 3080 :s

1. pga radiotystnad.
2. Problemen med att den låter. Utan att man kan lämna in den ifall det skulle vara för illa.

Kan du skänka din bokning? Söker fortfarande 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av LebronJames23:

Kan du skänka din bokning? Söker fortfarande 😂

Bestämmer jag för mig så läg jag bara avboka för att ge "näste på tur" dock från Dustin så lär få min i Februari eller något tror man har större chans att F5a CDON och Elgiganten

Permalänk
Medlem

Jag kan bekräfta att min order gick igenom ☺️

Permalänk

hur!?!?!

Hur får man reda på att butiker släpper ps5? Vart fanns infon om att Cdon skulle släppa denna vecka? såg även att retrospelbutiken släppte ett antal för några dagar sen :C

Permalänk
Medlem

Hur får man reda på att butiker släpper ps5? Vart fanns infon om att Cdon skulle släppa denna vecka? såg även att retrospelbutiken släppte ett antal för några dagar sen :C

Finns ingen info, är missar från butikernas sida. Folk "smiter före i kön" på så vis

Permalänk
Medlem

När gjordes din beställning? Den 20 nov?

Skrivet av sifri:

Jag undrar samma sak, de sjuka är att man missar dem här snabba ryck en som vissa butiker gör fan borde ju finnas någon tjänst som uppdaterar så fort de kommer i lager har någon ett tips på nått sånt?sitter ändå i 3 forum trådar kikq säker 10ggr/timme haha vill fan få hem ett ps5 innan julen.

20 novenber kl 20:03

Har dock inte fått något bekräftat ännu!

Permalänk
Medlem
Skrivet av padinni:

20 novenber kl 20:03

Har dock inte fått något bekräftat ännu!

Amazon vet inte när de får fler i lager

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReMemberMe:

Ok, uppdatera gärna hur det går (om den skickas i närtid).

Den är nu skickad från CDON för info

Permalänk
Skrivet av sifri:

Den är nu skickad från CDON för info

Grymt, då ska jag hålla ögonen öppna runt 14-tiden imorgon igen och hoppas att de gör samma sak igen.

Tycker att det är skitkonstigt att de verkar släppa ett fåtal varje dag istället för att ha ett större släpp...

Permalänk

cdon

hur lång tid har det tagit för de få konsoler de släppt att säljas ut? hur lång tid tog det i måndags, tisdags, onsdag? och vid vilken tidpunkt släpper de konsolen ifall de skulle göra samma sak imorgon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReMemberMe:

Grymt, då ska jag hålla ögonen öppna runt 14-tiden imorgon igen och hoppas att de gör samma sak igen.

Tycker att det är skitkonstigt att de verkar släppa ett fåtal varje dag istället för att ha ett större släpp...

Nä, det som är skitkonstigt är att de har släpp överhuvudtaget då de har en massa folk som står i bokningskö och väntar på deras konsoler. Alltså det är ju kul för dom som lyckats fåtag där dom senaste dagarna. Men hade jag haft kvar min bokning där just nu hade jag varit skapligt missnöjd

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReMemberMe:

Kanske är en strategi för att få trafik till sidan.

Permalänk
Medlem

Jag har bestämt mig att avvakta med mitt köp. Verkar vara barnsjukdomar. Hellre en bra ps5 än en man får psykoser av känner jag. :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Romeon:

Jag har bestämt mig att avvakta med mitt köp. Verkar vara barnsjukdomar. Hellre en bra ps5 än en man får psykoser av känner jag. :S

True. Bokar du nu så lär den komma lagom till sommar (typ...)

Permalänk
Medlem

Jaha... Mitt PS5 med order 17/9 från MM blev avbokat igår. Försökt maila utan svar. I messenger chatten läser dom bara utan att svara. I telefonen lägger dom på när de fått mitt ordernr och ska kolla...

Visa signatur

|i5 2500k 4ghz| H100 PnP | 32GB CORSAIR| Powercolor 7970 1100/1500 |IN WIN DRAGON|
|Western Digital 500GB|Seagate 2TB|Corsair SSD 128GB| |K70 RGB|NAOS 8200||Acer 120hz|

Permalänk
Medlem
Skrivet av QviW:

Jaha... Mitt PS5 med order 17/9 från MM blev avbokat igår. Försökt maila utan svar. I messenger chatten läser dom bara utan att svara. I telefonen lägger dom på när de fått mitt ordernr och ska kolla...

Fick du bara ett mail om det eller var du i kontakt med dem? Jag har en order liggande sen 23/9 men har man bokat på nätet verkar man inte kunna ha den minsta möjlighet att kolla upp status.

Permalänk

Är det någon som bokat på cdon och kontaktat dem angående att de släpper konsoler och låter folk gå före i kön? Hade vart intressant att höra vad cdon säger.

Permalänk
Medlem

Från PS twitter ”We want to thank gamers everywhere for making the PS5 launch our biggest console launch ever. Demand for PS5 is unprecedented, so we wanted to confirm that more PS5 inventory will be coming to retailers before the end of the year - please stay in touch with your local retailers.” Hoppet lever att få en före Jul.

Permalänk
Medlem

Någon som fått leveransdatum från Amazon den 20/11? Mitt står fortfarande på väntar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holmq:

Någon som fått leveransdatum från Amazon den 20/11? Mitt står fortfarande på väntar...

Ingen av oss från 20/11 har fått någon ändring kring det vad jag förstått. Hoppas vi får lite mer klartecken kring detta nu sista veckan i november början på december..

Permalänk
Medlem

Verkar som min order från Netonnet har skickats. Fick mejlet 21:55!
Woop woop hype

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av bobbo90:

Woop woop hype

När beställde du?

Visa signatur

/RobbZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av RobbZ:

När beställde du?

13 nov då dem hade systemfel men behöll kvar ordrarna.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av bobbo90:

Woop woop hype

Min med!

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / ASRock B650M PG Riptide / ASRock AMD Radeon RX 7900 XT Phantom Gaming 20GB OC / 32GB DDR5-6000Mhz Corsair Vengeance RGB EXPO / 2TB WD Black WDS200T3X0E / Corsair iCUE H150i Elite LCD XT / Corsair RM850x / Corsair 3000D RGB Airflow

Permalänk
Medlem
Skrivet av nevada:

Min order är från 13/11 kl 11:14. Börjar misstänka att det som trasslat till det för mig är att jag lade till en sån där laddstation också.

Permalänk
Skrivet av nevada:

När köpte du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Avskummet:

När köpte du?

Fick bekräftelse 13/11 12.16.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / ASRock B650M PG Riptide / ASRock AMD Radeon RX 7900 XT Phantom Gaming 20GB OC / 32GB DDR5-6000Mhz Corsair Vengeance RGB EXPO / 2TB WD Black WDS200T3X0E / Corsair iCUE H150i Elite LCD XT / Corsair RM850x / Corsair 3000D RGB Airflow

Permalänk
Skrivet av baseballigan:

Är det någon som bokat på cdon och kontaktat dem angående att de släpper konsoler och låter folk gå före i kön? Hade vart intressant att höra vad cdon säger.

Jag har bokat där och kontaktat! Ej fått svar än, mailade i morse! Förra gången jag mailade dom ang ps5 fast i annat ärende så tog svaret 2 dagar, så hoppas svaret kommer innan fredag!

Permalänk

Netonnet skickade precis min!

Netonnet
Disc version
Orderbekräftelse 19/11 - 08:05