PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem

Nu låg digital edition ute på CDON 30 sekunder hann beställa en haha får se vad som händer 30 sek sen va de slut helt sjukt

Permalänk
Skrivet av sifri:

Nu låg digital edition ute på CDON 30 sekunder hann beställa en haha får se vad som händer 30 sek sen va de slut helt sjukt

What jag har refreshat länge men inte sett att den va tillgänglig?? Men grattis!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReMemberMe:

What jag har refreshat länge men inte sett att den va tillgänglig?? Men grattis!

Jag har refreshar i 3 timmar haha, de sjuka va den kom via mina favoriter va ba tryck tryck tryck. De tråkiga är att jag behöver en se inte de men skitsamma får fan duga

Permalänk
Skrivet av sifri:

Jag har refreshar i 3 timmar haha, de sjuka va den kom via mina favoriter va ba tryck tryck tryck. De tråkiga är att jag behöver en se inte de men skitsamma får fan duga

Haha grattis som sagt. Jag satt och uppdaterade sidan där både DE och SE syns med typ 5-sekunders intervall mellan kl 14.00 till nu, stod hela tiden "slut i lager". Måste ha gått sjuuukt fort...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReMemberMe:

Haha grattis som sagt. Jag satt och uppdaterade sidan där både DE och SE syns med typ 5-sekunders intervall mellan kl 14.00 till nu, stod hela tiden "slut i lager". Måste ha gått sjuuukt fort...

Ja jag var nära på få 2st dock hann min vän svara för segt, har jag tur kanske jag får min från Amazon.se 20/11 runt 20 beställt i fredags med kanske säljer digital edition om amazon får för sig och skicka den

Permalänk
Skrivet av sifri:

Ja jag var nära på få 2st dock hann min vän svara för segt, har jag tur kanske jag får min från Amazon.se 20/11 runt 20 beställt i fredags med kanske säljer digital edition om amazon får för sig och skicka den

Hur menade du med att den kom via dina favoriter? Fick du något meddelande? Skulle vara bra att veta var man ska kolla om den skulle komma upp igen.

Riktigt konstigt att de släpper så korta perioder men ofta... Och att vissa kan beställa men för andra som uppdaterar sidan samtidigt får "slut i lager" hela tiden.

Jag har ju en beställning från EG så går ingen nöd på mig men skulle man kunna få en tidigare så skulle det vara trevligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReMemberMe:

Hur menade du med att den kom via dina favoriter? Fick du något meddelande? Skulle vara bra att veta var man ska kolla om den skulle komma upp igen.

Riktigt konstigt att de släpper så korta perioder men ofta...

Jag har ju en beställning från EG men skulle man kunna få en tidigare så skulle det vara trevligt.

La till den i mina favoriter för att se överblick på konsolerna när jag uppdaterade

Permalänk
Skrivet av sifri:

La till den i mina favoriter för att se överblick på konsolerna när jag uppdaterade

Ok, uppdatera gärna hur det går (om den skickas i närtid).

Permalänk
Medlem

Hade vägarna förbi Elgiganten idag och frågade om det mot förmodan hade något i lagret. Expediten berättade att de fick in 40 000 enheter som gick åt på 2 min, totalt 68 000 beställningar. Han påstod att nästa leverans kommer i mars. Soft.

Visa signatur

Ghost S1 ••• EVGA XC3 ULTRA RTX 3080 ••• AMD 5800X3D ••• X570 I AORUS PRO WIFI ••• Corsair SF750 ••• Samsung 970 EVO Plus NVME ••• Corsair Vengeance LPX Black 32GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av samvetet:

Hade vägarna förbi Elgiganten idag och frågade om det mot förmodan hade något i lagret. Expediten berättade att de fick in 40 000 enheter som gick åt på 2 min, totalt 68 000 beställningar. Han påstod att nästa leverans kommer i mars. Soft.

Så gäller det även för oss som har fått datumet 2020-12-07 bekräftat?

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / ASRock B650M PG Riptide / ASRock AMD Radeon RX 7900 XT Phantom Gaming 20GB OC / 32GB DDR5-6000Mhz Corsair Vengeance RGB EXPO / 2TB WD Black WDS200T3X0E / Corsair iCUE H150i Elite LCD XT / Corsair RM850x / Corsair 3000D RGB Airflow

Permalänk
Medlem
Skrivet av nevada:

Så gäller det även för oss som har fått datumet 2020-12-07 bekräftat?

Jag skulle ta vad anställda på alla elektronikföretagen med en stor nypa salt när det kommer till leveranstider.
Elgiganten har bekräftat för mig åtminstone att min beställningar som kommer till deras lager 2020-12-04 kommer till mig 2020-12-07.

Permalänk

Och de säger att det är 100% att konsolerna skickas från den 7e december.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobbo90:

Läs mitt inlägg längre upp eller på playstation twitter så får du svar på din fråga 😉

Fast den tweeten kanske bara handlar om den leveransen som återförsäljarna redan gått ut med och har fullbokat på. Och är det extra leveranser utöver den så har ju de flesta återförsäljarna köer en bit in på 2021. Så tror tyvärr inte det där pressar ned priserna på blocket/tradera. Folk kommer fortfarande vara desperata att betala höga priser för att få en innan jul. Alltså kommer folk fortfarande scalpa, tyvärr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrWhizeguy:

funderar nästan på att avboka mitt ps5 och köpa 3080 :s

1. pga radiotystnad.
2. Problemen med att den låter. Utan att man kan lämna in den ifall det skulle vara för illa.

På 3080-korten är det vanligt förekommande med coil whine också

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReMemberMe:

Ok, uppdatera gärna hur det går (om den skickas i närtid).

Har tagit snabbfrskr så visar sig önskar dock jag fick tag på en se och de

Permalänk
Medlem
Skrivet av samvetet:

Bra info. Låter ju helt brutalt om det stämmer. Skulle ju enkelt kunna vara uppemot 100k enheter sålda i Sverige då?
Sinnessjuk efterfrågan.

Permalänk
Medlem

Fick äntligen mitt PS5 idag 😁

Det fick åka budbil 2½ dag bara..

Visa signatur

//Zidde

Permalänk
Medlem

Någon som lyckades knipa en ps5a på CDON nu vid 15?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turock3:

Någon som lyckades knipa en ps5a på CDON nu vid 15?

Gick inte att lägga till i korgen...stod att de var slut trots att knappen var grön

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem
Skrivet av underwatch:

Gick inte att lägga till i korgen...stod att de var slut trots att knappen var grön

Samma här, skulle köpa en till flickvännen :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av underwatch:

Jag hann tog mindre en 30 en innan de gick slut

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeroastic:

På 3080-korten är det vanligt förekommande med coil whine också

Japp där sitter jag alltid med hörlurar. Men man får se om man får ett bra ex helt enkelt. Vissa verkar haft extrem otur

Permalänk
Medlem
Skrivet av samvetet:

Litar inte ett dugg på säljare i dessa butiker. Hade en i vår butik här som inte ens hade koll på att dom skulle sälja online på releasedagen.

Permalänk
Medlem

Ni som fick tag i konsol på CDON idag har ni kollat med support att de är bekräftade? Jag och polare lyckades köpa en varsinn men fick besked av chatten nu att vi inte kommer få några... Sjukt besviken!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maiooo:

Ni som fick tag i konsol på CDON idag har ni kollat med support att de är bekräftade? Jag och polare lyckades köpa en varsinn men fick besked av chatten nu att vi inte kommer få några... Sjukt besviken!

Var det med disk eller utan?

Permalänk
Medlem

Utan disk. Köpte den 14.19. Släppte de även med disk idag?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av sifri:

När beställde du från Amazon?

00.06 den 19:e

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maiooo:

Utan disk. Köpte den 14.19. Släppte de även med disk idag?

Nej inte vad jag vet, tänkte om dom eventuellt sålde med disk och inte "2021" varianten. Fan va trist att du inte kunde få hem en! Sa dom när du kunde förvänta dig den?

Permalänk
Skrivet av Maiooo:

Tråkigt! Vad sa chatten, hade de blivit tillgängliga "av misstag" eller varför får ni de inte?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turock3:

Nej inte vad jag vet, tänkte om dom eventuellt sålde med disk och inte "2021" varianten. Fan va trist att du inte kunde få hem en! Sa dom när du kunde förvänta dig den?

Skrivet av ReMemberMe:

Tråkigt! Vad sa chatten, hade de blivit tillgängliga "av misstag" eller varför får ni de inte?

Nej, dom sa att dom får in nya "sporadiskt" och att dom inte vet. Dom påstår att den fanns i lager men att vi inte hann få någon trots att köpet gått igenom och vi båda har fått bekräftelsemail, känns ganska osannolikt ändå.

Är det många som har fått sina PS5 från Cdon här överlag? Tycker det har skrivits ganska lite om dom än så länge.