3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk

Undrar när RTX3000 serie börjar skeppas i stora volymer snart?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yasko:

Om nån hade för 3 månader sagt att ett pris på 15tk för en GPU är prisvärt så hade jag hånskrattat honom på fejset. Ändå är vi där nu...

Kostade inte 2080ti runt 15k när det lanserades? Inte för att jag tycker är rimligt heller men inget nytt fenomen direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lejonhead:

Undrar när RTX3000 serie börjar skeppas i stora volymer snart?

I mitten av november var det prat om i Oktober, det blev raka motsatsen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lejonhead:

Undrar när RTX3000 serie börjar skeppas i stora volymer snart?

Sist jag såg på Inet var en del leveranser 15e december.

Permalänk
Skrivet av VinterX:

Sist jag såg på Inet var en del leveranser 15e december.

Ok, hålla tumme för december.

Permalänk
Medlem
Skrivet av arde_81:

För er som bor i Kalmar, Göteborg, Västerås ser det ut att finnas 3090 DEMO kort hos NoN. Kan vara bra att ringa att kolla innan man åker dit?

https://www.netonnet.se/art/fyndvaror/fyndvaror-datorkomponen...
16090:-

https://www.netonnet.se/art/fyndvaror/fyndvaror-datorkomponen... 15290:-

Trodde kortet i Kalmar skulle gå åt igår efter arbetstid men icke. Jag är fett sugen bara för att 😅 tills man spelar ett icke optimerat spel där man knappt får ut 70 fps i 1080p med en GPU för nära 20k orginalpris haha

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av lejonhead:

Undrar när RTX3000 serie börjar skeppas i stora volymer snart?

Beror på vad man anser vara stora volymer. Jämfört med vad det varit, så har det börjat rulla igång ganska bra nu, relativt sett

Det dyker upp kort i lager lite då och då nu, och det börjar i alla fall röra sig i köerna.

Innan har det kunnat gå veckor utan att det såg ut att komma leveranser, men nu märker man att det kommer in något varje vecka i stort sett.

Det dröjer nog ett tag till innan man lätt hittar kort i lager dock. Kanske i Januari så har vi kommit genom en del köer, och då kan det börja fyllas lite i lagerna.

Permalänk

Min order på ett EVGA GeForce RTX 3080 10GB XC3 ULTRA från Inet som jag la 11:e november och var beräknat att komma in till deras lager 15:e december packades och skickades igår kväll!

När jag fått hem det och monterat in det och trippelkollat att allt är fine and dandy så blir det till att kancellera min order (som lades 15:12 på release-dagen) av Strix OC från Webhallen, så då krymper iaf den kön med 1.

Nu ska jag be till alla gudar jag kommer på och dansa regndans med grafikkortstwist i hopp om att postmord lyckas leverera innan helgen. Wish me luck!

Permalänk

@webhallen
Får ni in en leverans idag? Eller fortfarande försenat?

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Medlem

@Webhallen

Min tur att vara den odrägliga personen som ber dig om något, men i alla fall inget om hur du vet att leveranser kommer in
Men skulle du kunna uppdatera kön på https://www.webhallen.com/se/product/325477-Zotac-Gaming-GeFo... när du har lite tid? Beställde ett igår och ser att den inte blivit uppdaterad på en vecka Osäker på om den blivit uppdaterad efter ni skickade ut kort förra veckan?

Enligt Scan ska Zotac skicka AMP HOLO typ varje kommande vecka, så tror det är ett kort man kan få ganska snabbt just nu. Och med 10% presentkorten blev det bara 725:- dyrare (8550:- totalt) än mitt Zotac Trinity non-OC som jag väntar på som antagligen kommer ta en evighet innan det kommer.

Permalänk
Medlem

Vad är det för 10% presentkort du talar om? 😏

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krillec:

Vad är det för 10% presentkort du talar om? 😏

https://partner.getgifted.com/se/#mobileAppForceOpenInBrowser

Finns en hel tråd om detta också här på Sweclockers. Det gick att få 10% på NetOnNet också, så folk köpte OLED65CX sjukt billigt Notera att du kan använda flera åt gången, jag använde 7st på olika summor för mitt kort

Permalänk
Webhallen
Skrivet av wargreymon:

@Webhallen

Min tur att vara den odrägliga personen som ber dig om något, men i alla fall inget om hur du vet att leveranser kommer in
Men skulle du kunna uppdatera kön på https://www.webhallen.com/se/product/325477-Zotac-Gaming-GeFo... när du har lite tid? Beställde ett igår och ser att den inte blivit uppdaterad på en vecka Osäker på om den blivit uppdaterad efter ni skickade ut kort förra veckan?

Enligt Scan ska Zotac skicka AMP HOLO typ varje kommande vecka, så tror det är ett kort man kan få ganska snabbt just nu. Och med 10% presentkorten blev det bara 725:- dyrare (8550:- totalt) än mitt Zotac Trinity non-OC som jag väntar på som antagligen kommer ta en evighet innan det kommer.

Allt har skickats, uppdaterade köstatus på produkten nu!
Har ställt frågan till leverantören nu för att höra mig för, men svårt att spå något på Zotac för min del, det kommer bli blandat åt gången i tilldelningen.

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

https://partner.getgifted.com/se/#mobileAppForceOpenInBrowser

Finns en hel tråd om detta också här på Sweclockers. Det gick att få 10% på NetOnNet också, så folk köpte OLED65CX sjukt billigt Notera att du kan använda flera åt gången, jag använde 7st på olika summor för mitt kort

Klickade mig inte igenom hela, men i steget när man väljer summa så står det 9000 (10000), innebär detta alltså att man pröjsar 9k men får ett presentkort värt 10k?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Allt har skickats, uppdaterade köstatus på produkten nu!
Har ställt frågan till leverantören nu för att höra mig för, men svårt att spå något på Zotac för min del, det kommer bli blandat åt gången i tilldelningen.

/Patrik

Du är en liten gullegosse alltså!

13 var ju inte alls farligt. Vad jag sett brukar ni få in ganska likadant som med Scan, så jag ser detta som otroligt positivt Du behöver inte jaga på Zotac mer än ni brukar, de kommer ju inte snabbare ändå

Permalänk
Medlem
Skrivet av bektil:

Klickade mig inte igenom hela, men i steget när man väljer summa så står det 9000 (10000), innebär detta alltså att man pröjsar 9k men får ett presentkort värt 10k?

Exakt. Jag köpte 4x 2000:-, 1x 1000:- och 2x 200:- = 9400:- för 8460:-, sedan tog jag resterande 90:- på mitt kort då lägsta summan var 200:-.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Du är en liten gullegosse alltså!

13 var ju inte alls farligt. Vad jag sett brukar ni få in ganska likadant som med Scan, så jag ser detta som otroligt positivt Du behöver inte jaga på Zotac mer än ni brukar, de kommer ju inte snabbare ändå

Beställde nyss med! 😊

Permalänk
Medlem

@Komplett
Någon uppdatering angående MSI RTX 3080 Suprim X?

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3d - Gigabyte AORUS x570 PRO - 32gb 3200mhz CL15 - Fractal Design Lumen s24 - ASUS TUF RX 7900 XTX - Fractal Design North
Topping DX3 Pro Plus - Hifiman Edition XS - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cxod:

Beställde nyss med! 😊

May the Force be ever in our favour.

- Gandalf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bult:

@Komplett
Någon uppdatering angående MSI RTX 3080 Suprim X?

Proshop har en kö på 100+ där nu, jag har 80 efter typ en dag..
Beräknade kort de får in är 30..

Inet har beräknad tid i februari som det ser ut nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av VinterX:

Jag försökte faktiskt avbeställa kortet igår, men det gick inte att få tag på någon på kundtjänst de gånger jag försökte. Så får fundera på om jag vill ha ett 3080 över helgen. Dum som jag var betalade jag direkt.

Jag ringde, fick höra att leverans var i slutet av januari. Ville avboka, men mitt kvitto kunde inte hittas för det "hade nog inte kommit in i systemet ännu". Hur kan ett elektroniskt system ha en fördröjning på ett kvitto men inte på att dra pengar?

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Bult:

@Komplett
Någon uppdatering angående MSI RTX 3080 Suprim X?

De är på gång inom ett par veckor och du kommer strax att kunna välja "meddela mig" för att få ett mail när de finns tillgängliga för köp.
//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mezzlock:

Jag ringde, fick höra att leverans var i slutet av januari. Ville avboka, men mitt kvitto kunde inte hittas för det "hade nog inte kommit in i systemet ännu". Hur kan ett elektroniskt system ha en fördröjning på ett kvitto men inte på att dra pengar?

Tillbaks på ruta ett igen då, får bli ett 3080 denna gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Exakt. Jag köpte 4x 2000:-, 1x 1000:- och 2x 200:- = 9400:- för 8460:-, sedan tog jag resterande 90:- på mitt kort då lägsta summan var 200:-.

hur länge fick du vänta på att presentkorten skulle dyka upp?

edit: jag beställde ett på 200kr för att testa och fick det nu. det tog ungefär 15 minuter för det att komma fram. verkar fungera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av versions:

hur länge fick du vänta på att presentkorten skulle dyka upp?

edit: jag beställde ett på 200kr för att testa och fick det nu. det tog ungefär 15 minuter för det att komma fram. verkar fungera!

Jag gjorde igår kväll, tog under 10 sekunder. Appen var lite seg, men kopierade och skickad koderna till min mail så jag kunde handla på min dator

Permalänk
Medlem

@Webhallen
Hur går det för er med Suprim X korten då? Det är just den modellen som tilltalar mig mest

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3d - Gigabyte AORUS x570 PRO - 32gb 3200mhz CL15 - Fractal Design Lumen s24 - ASUS TUF RX 7900 XTX - Fractal Design North
Topping DX3 Pro Plus - Hifiman Edition XS - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Jag gjorde igår kväll, tog under 10 sekunder. Appen var lite seg, men kopierade och skickad koderna till min mail så jag kunde handla på min dator

jag fick det att funka, fick iväg en beställning! tack så hemskt mycket för tipset!

det tog 15 minuter för det första presentkortet, resten kom fram direkt om någon undrar.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Bult:

@Webhallen
Hur går det för er med Suprim X korten då? Det är just den modellen som tilltalar mig mest

De är skeppade iaf!

Så förhoppnignsvis landar dom nästa vecka!

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

De är skeppade iaf!

Så förhoppnignsvis landar dom nästa vecka!

/Patrik

Schysst!

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3d - Gigabyte AORUS x570 PRO - 32gb 3200mhz CL15 - Fractal Design Lumen s24 - ASUS TUF RX 7900 XTX - Fractal Design North
Topping DX3 Pro Plus - Hifiman Edition XS - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Ni som köpt evga 3080 kort senaste tiden, är den röda läppen kvar?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 9 5900X | AIO: Alpenföhn Gletscherwasser 360mm HS | MB: ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO (Wi-Fi) X570 | GPU: MSI GeForce RTX 3090 SUPRIM X | RAM: Team T-Force Xtreem ARGB 4x8GB (32GB) DDR4 3600 MHz CL14 | PSU: ASUS ROG Thor 850W | SSD: WD Black SN850 Gen 4 SSD 2TB | CASE: Phanteks Eclipse P500A