Warehouse 204 och Digitalboxen

Permalänk

Warehouse 204 och Digitalboxen

Tjena! Splitterny här så säg till om detta är helt irrelevant för sidan eller så. (KUNDE INTE LÄGGA UPP DETTA I DET FORUMET JAG VILLE SÅ KAN BLI FEL)

Inne och försöker skaffa mig en iPad och då utgår jag från Prisjakt. Där förekommer två butiker som jag inte har hört talats om förut, Warehouse 204 och Digitalboxen. Recensionerna av Warehouse 204 är bra MEN tidigare kommentarer om företaget handlar om nåt annat ställe, "Nordicmax". Kan det vara så att de håller på att byta namn när folk märker att de inte är att lita på? Sen verkar någon ha fått nån rip-off skit från Digitalboxen.

Nån som handlat härifrån förut? Hittar knappt nån info om dessa på nätet eller recensioner på Sweclockers m.m., så jag tänkte att det kan vara bra att det finns en sån här tråd på nätet.

Väl mött!

Permalänk
Medlem

Nordicmax och Warehouse 204 verkar ligga på samma bondgård i Ullared. Ägarna har samma adress. Än så länge har Warehouse 204 levererat, men kommer de sluta leverera och försvinna på samma sätt som Nordicmax?
https://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=37054

Permalänk

Skaffade ett konto för att nästa person som googlar fram hit ska kunna läsa: Beställ INTE från Warehouse 204! Warehouse 204 är ett oseriöst blufföretag!

Jag beställde Airpods för två veckor sedan och har inte fått någon uppdatering om leverans. Det går inte att kontakta företaget med deras telefonnummer och ingen svarar på mailen.

Permalänk
Skrivet av fake warehouse 204:

Skaffade ett konto för att nästa person som googlar fram hit ska kunna läsa: Beställ INTE från Warehouse 204! Warehouse 204 är ett oseriöst blufföretag!

Jag beställde Airpods för två veckor sedan och har inte fått någon uppdatering om leverans. Det går inte att kontakta företaget med deras telefonnummer och ingen svarar på mailen.

Kan bekräfta, Trustpilot och Prisjakt fylls nu på med negativa omdöme. Jag beställde från WH204 i måndags, men total tyst sedan dess.

Rykte på Trustpilot skriver att KFM varit och hälsat på, men det måste tas med en nya salt.

Undvik!

Permalänk
Medlem

Jag beställde min robot dammsugare och även polarn ifrån WH204 för säkert 1 månad sen, båda fick leveransen efter 12 timmar.. Konstigt att de fått dåliga recensioner på sistonde kan jag tycka, vill också tillägga att jag kan garantera att jag ej arbetar/samarbetar med de.

Visa signatur

Moderkortsmodems problem.

Permalänk
Medlem

Ser OK ut på UC. Schysst omsättning för att bara ha vart igång ett år. Inga betalningsanmärkningar.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Skrivet av Mightybjorn:

Jag beställde min robot dammsugare och även polarn ifrån WH204 för säkert 1 månad sen, båda fick leveransen efter 12 timmar.. Konstigt att de fått dåliga recensioner på sistonde kan jag tycka, vill också tillägga att jag kan garantera att jag ej arbetar/samarbetar med de.

Skrivet av Subzero299:

Ser OK ut på UC. Schysst omsättning för att bara ha vart igång ett år. Inga betalningsanmärkningar.

Det handlar väl om det klassiska att etablera sig snabbt med bra priser och service, för att sedan försvinna med en våg av ordrar. Att det inte går att få tag på dem längre är ju inte direkt förtroendeingivande. Jag hoppas så klart att det bara är en svacka pga sjukdom eller nåt, men räknar med att jag blivit lurad på pengarna. Såhär i efterhand borde jag ha tänkt på att köpa på faktura från ett så nytt företag istället för direktbetalning.

Permalänk

Verkar som deras hemsida gått ner nu, visar bara logotypen och inget annat.

Permalänk
Skrivet av jlundbeck:

Rykte på Trustpilot skriver att KFM varit och hälsat på, men det måste tas med en nya salt.

Är ärenden hos Kronofogden offentlig handling, precis som mål i domstol? I så fall borde man kunna bekräfta eller dementera genom att fråga Kronofogden.

Skrivet av fake warehouse 204:

Det handlar väl om det klassiska att etablera sig snabbt med bra priser och service, för att sedan försvinna med en våg av ordrar. Att det inte går att få tag på dem längre är ju inte direkt förtroendeingivande. Jag hoppas så klart att det bara är en svacka pga sjukdom eller nåt, men räknar med att jag blivit lurad på pengarna. Såhär i efterhand borde jag ha tänkt på att köpa på faktura från ett så nytt företag istället för direktbetalning.

Är det inte även så att skurkar köper upp gamla hederliga bolag som är på väg att läggas ner för att den gamla ägaren ska pensionera sig och letar efter någon som vill fortsätta med verksamheten? Då finns det ofta flera decennier med fina siffror att visa upp.

Permalänk
Medlem

Verkar som jag också drabbats av de här bedragarna (?). Vad är bör man göra i såna här sammanhang? Vänta 30 dagar sedan reklamera hos banken?

Permalänk
Medlem

Prisjakt har tagit bort dem nu, de hänvisar till att de brutit mot deras regler. Själv har jag ett pågående garantiärende med dem, men all kommunikation har upphört nu.