Permalänk

update problem!

Sista månaden har jag inte kunnat ens söka efter updates, prickarna bara far förbi i fönstret!

Försökt aktivera tjänsten manuellt osv, provat en del fix efter googling, men går bet!

Hur får jag igång det igen tro?

felkod 1508 är vad jag får fram vi tvingad aktivering av update!

tack

Upptäckte precis att detta gör även att jag inte kan ladda ner nått från store!?

Permalänk
Medlem

Vad är det som du försöker uppdatera?

Visa signatur

Ryzen 7800X3D | Zotac 4070 Super | STRIX B650E-I | Noctua NH-L12S | 32Gb DDR5 | Fractal Design Terra | LG CX55 | MacBook Pro 14" M1 Pro | FujiFilm X-T4

Permalänk
Skrivet av Miljon3:

Vad är det som du försöker uppdatera?

Windows 10

Permalänk
Medlem

Kolla att klockan går rätt. Gör den inte det så får du problem.

Permalänk
Skrivet av ehsnils:

Kolla att klockan går rätt. Gör den inte det så får du problem.

den är spot on!

Permalänk
Medlem

Är det felkod 1508 eller 1058 du får? Det är tydligen vanligt med felkod 1058.

En sak du kan prova är att stoppa servicen "Windows Update", sedan byta namn på "C:\Windows\SoftwareDistribution" till "C:\Windows\SoftwareDistribution.old" och starta servicen igen och prova om uppdateringen fungerar.

Permalänk
Skrivet av ehsnils:

Är det felkod 1508 eller 1058 du får? Det är tydligen vanligt med felkod 1058.

En sak du kan prova är att stoppa servicen "Windows Update", sedan byta namn på "C:\Windows\SoftwareDistribution" till "C:\Windows\SoftwareDistribution.old" och starta servicen igen och prova om uppdateringen fungerar.

gick inte, kan ha mints fel innan, 1058 kom nu!

Permalänk
Medlem

Återställ Windows. Om Windows Update inte fungerar är det nåt allvarligt problem med Windows.

Permalänk
Skrivet av andrec:

Återställ Windows. Om Windows Update inte fungerar är det nåt allvarligt problem med Windows.

Nja, mycket som går förlorat då om man pratar inställningar i massa program osv. tycker aldrig det blivit bra innan när man gjort det!