3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punchboll:

Jag måste vara korkad men jag ser ingen BIOS switch?

Den finns där på Ultra kortet men är väldigt diskret. Ungefär 2-3 cm till vänster om den mest vänstra 8-pins kontakten.
Än så länge nöjd med kortet, egentligen har det inte den bästa kyllösningen men samtidigt är den ganska kompakt jämfört med övriga kort. Men som alla andra kort slår den direkt mot Power limit, med 450w bios är den lite mer fri men blir en aning snabbare varm.
I superposition 2080 extreme med bästa OC jag kunder pyssla fram efter ett par timmar boostar den till 2160 för några sekunder men kunde knappt hålla 2100 hela vägen. Tanken och förhoppningen är att den kan hålla en bra clock under vatten. Annars lite frustrerande redan med endast en HDMI kontakt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samlooh:

Mjukvaran är ju ingenting man behöver använda. Jag använder Afterburner istället.

Det enda är RGB:n, och den verkar vara helt okej i min mening.

Vida känt att det är problem med Gigabytes RGB-styrning precis som det varit med tidigare generationer kort från dem. Betalar jag för RGB vill jag också kunna stänga av den!

Visa signatur

7800X3D//4090
Kubuntu // W10

Permalänk
Medlem

Börjar bra med mitt zotac 3080.
Ingen bild... asus qled hoppar runt men allt bootar..

Blir testa mer imorgon då jobbet kallar

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Är nog liten chans att de slutför tävlingen, utan gör normalt släpp där alla får beställa.

Vad var det för tävling?

Permalänk
Medlem

man kunde vinna att få köpa ett msi rtx 3080 suprim x

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Göteborgaren:

man kunde vinna att få köpa ett msi rtx 3080 suprim x

För vilket pris?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

9990kr

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

För vilket pris?

10k
Ingen tävling utan snarare en utlottning av köplatser.

@webhallen kom tillbaka! Eller skicka ett PM till oss som hann delta ; )

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donno:

10k
Ingen tävling utan snarare en utlottning av köplatser.

@webhallen kom tillbaka! Eller skicka ett PM till oss som hann delta ; )

Att man missa det där 😩

Permalänk
Medlem
Skrivet av bektil:

Att man missa det där 😩

Blev nog inget med det.

Permalänk
Medlem

De som hade turen att läsa tråden under sena eftermiddagen samt anmält intresse via dedikerat formulär fick ett pm skickat med aktuell produkt länkad direkt i ens eget webhallenkonto. Jag var en av dessa som hade tur.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem

Nää fy vad tråkigt. Jag har följt tråden dagligen sedan release och läst i princip varenda inlägg men idag hade jag ett intensivt arbetspass och då missades detta

Permalänk
Medlem

Jag hade också tur 😉🙂👍

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

Jag hade uppenbarligen ingen tur även fast jag hann med att anmäla intresse via formuläret

Permalänk
Medlem

Vilken tid fick ni svaren?

Visa signatur

Dator1:13900ks, H115i+NF-A14, Msi 790 P pro ,32Gb 6400mhz ,Asus 4080 16gb Tuf gaming, Asus 1000w atx3.0 , LG 27" UltraGear 27GX790A OLED QHD 480 Hz, Acer 27" Predator XB273UNX, Fractal XL R2,Steelseries Pro Tkl +Logitech G Pro x Superlight 2, Sennheiser HD599 + iFi zen dac, Rode nt-usb, Stol Rh logic 400 xl elite Dator2:10900k, H110, Asus Z490 p, 32Gb 3800mhz, Evga 1080, HX850I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M,Evga 1080, Epos H3+GSX300, Xtrfy K4+M4. Dator3 8700@4.6Ghz, H100I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M, Asus VG278, logitech g933, Evga 1060 6gb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Näbbdjuret:

De som hade turen att läsa tråden under sena eftermiddagen samt anmält intresse via dedikerat formulär fick ett pm skickat med aktuell produkt länkad direkt i ens eget webhallenkonto. Jag var en av dessa som hade tur.

Istället satt jag i ett jävla skitmöte. F M L

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kekk:

Jag hade uppenbarligen ingen tur även fast jag hann med att anmäla intresse via formuläret

Inte jag heller, sjukt ledsen men kan bli över att inte få bränna 10k på leksaker

Permalänk
Medlem

AWESOME! Fick ett kort jag med. Sorry alla andra men detta är grymt! Tack Webhallen också så klart!

Permalänk
Medlem

Börjar bli jäkligt frustrerande: Finns det fortfarande inget sätt för oss nordbor att ens beställa ett 3080 founders-edition kort utan att betala scalper-pris på ebay eller liknande?

Nån som hört några rykten om ifall nvidia ska öppna sin butik igen?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rallie:

Inte jag heller, sjukt ledsen men kan bli över att inte få bränna 10k på leksaker

Haha eller hur, sjukt är det. Bara jaga vidare i guess.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rallie:

Samma för mig.

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Börjar bli jäkligt frustrerande: Finns det fortfarande inget sätt för oss nordbor att ens beställa ett 3080 founders-edition kort utan att betala scalper-pris på ebay eller liknande?

Nån som hört några rykten om ifall nvidia ska öppna sin butik igen?

De kommer nog inte öppna sin butik på ett tag, och vi ligger nog inte högt upp på listan utav länder de bryr sig om, vi är ju ett ganska litet land. Om vi inte har tur att de tar typ Komplett och fixar hela norden direkt.

Permalänk
Medlem

Hade tur och fick ett av korten som såldes
MSI GeForce RTX 3080 SUPRIM X från Webhallen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kekk:

Same

Visa signatur

Chassi: Lian-Li något.. | Moderkort: Gigabyte x570 Aorus Elite | CPU: Ryzen 9 5900x | CPU-kylare: Noctua DH-15 | RAM-minnen: Corsair Vengeance 32GB (4x8Gb) 3000MHz | GPU: GTX 1070 (RTX 3080 n0gon gång..) | Nätagg: Corsair TX 950W | Samsung 860 EVO 1TB M.2 | Intel 520 240GB | 2x Seagate Barracuda Green 2TB | Skärm 1: MSI Optix MPG341CQR | Skärm 2: Samsung C49RG90S

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte riktigt. Var priset att man fick köpa ett Supreme 3080 för 10 papp?

Eller vinner någon ett? På riktigt, gratis liksom?

Visa signatur

För närvarande dator"fri". Sparar till nytt :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aja82:

Jag fattar inte riktigt. Var priset att man fick köpa ett Supreme 3080 för 10 papp?

Eller vinner någon ett? På riktigt, gratis liksom?

man fick fylla i ett formulär där man hade chans att få köpa ett kort garanterat. så ja, priset var att man fick köpa kortet kan man säga, fast slippa vänta då. jag vann inte heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av versions:

man fick fylla i ett formulär där man hade chans att få köpa ett kort garanterat. så ja, priset var att man fick köpa kortet kan man säga, fast slippa vänta då. jag vann inte heller.

Aha ok tack. Rätt sjukt egentligen. Att man kan göra tävlingar där "priset" blir att vinnaren får spendera 10 lax på ett grafikkort.

Säger en del!

Visa signatur

För närvarande dator"fri". Sparar till nytt :)

Permalänk
Medlem

Eh.. konstigt alltihop tycker jag

Permalänk
Medlem

I alla fall bättre at få beställa ett kort som finns istället för att betala för ett och sitta i leveranslotteriet i över två månader...

Permalänk

Kanske inte tillhör här men frågar ändå, vet någon var man kan hitta 3st lite finare 8-pin pcie sladdar till 3-slots gpu? Extensions då