Order har hängt sig hos Webhallen

Permalänk
Medlem

Order har hängt sig hos Webhallen

Beställde nästan alla delar till min nya dator 31/10 men har under månaden som gått plockat bort saker då jag har fått tag på dem billigare.
Anledningen till att jag har kunnat göra det är att moderkortet MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI var restnoterat (är det fortfarande), dock skulle det komma efter 2-3 dagar (notera, fortfarande restat).

Förra veckan så fick jag tag på mobot på annat sätt och @webhallen tog bort det från ordern.
Då står det nu så här:

Webhallen Centrallager
2020-10-31 23:30
Leveransen är inte redo att paketeras då följande produkter saknas i lager:
saknas i lager. Vi har i dagsläget inte ett bekräftat leveransdatum.

Ordern står dock som "Klar för att packas" i Webhallens interna system, men inget händer.

Kundservice svarar bara "Ser att ordern inväntar packning. Pga hög belastning under black week så hinner tyvärr inte lagret få ut beställningar så snabbt som önskat."

La en beställning på joycons till Nintendo switch i torsdags, de gick iväg i fredags, så tesen om att de har mycket att göra stämmer inte.

Ringde i fredags och lyckades fpå en Markus att inse att, "hmm, något stämmer inte". Dock har inget hänt och på chatten kl 8 sa en annan Marcus, igen, att det ser bra ut och att de nog kommer skickas tids nog.

Ingen tar detta på allvar. Jäkligt dåligt skött, från början med det "preliminära" leveransdatumet (som är överstiget med 1000% nu).

Visa signatur

Nytt bygge: Anubis

OLD: "Reaper"
Intel Core i5 4670K 3.4 GHz (Haswell)
EVGA GeForce GTX 1060 6GB Superclocked

Permalänk
Medlem

Jag har hört av mig onsdag, torsdag, fredag och idag måndag men ingen på Webhallen verkar bry sig.

Hade varit SÅÅÅ enkelt att lösa om någon ringde till lagret och frågade: "Hej, hur ser den här ordern ut hos er?" men Marcus S påstår att han inte kan göra det.

Visa signatur

Nytt bygge: Anubis

OLD: "Reaper"
Intel Core i5 4670K 3.4 GHz (Haswell)
EVGA GeForce GTX 1060 6GB Superclocked

Permalänk
Medlem

Beställde en robotdammsugare i måndags därifrån och hade samma problem. Tyckte jag var tidigt ute men i torsdags hade de fortfarande inte packat den så kontaktade supporten. Efter 2 timmar i kö så fick jag höra att dom hade startade black week redan fredagen före så hade tydligen väldigt mycket sen tidigare. Abeställde dammsugaren och beställde på komplett istället, den beräknas komma idag.

Känns som dom har ett dåligt kösystem eller något eller så är det totalt stopp någonstans. Väldigt trevlig support iallafall :^)

Visa signatur

X570S AORUS ELITE AX | AMD Ryzen 7 5800X3D | G.Skill 3600C16-16-16 4x8GB TridentZ | Kingston A2000 1TB M.2 NVMe 2st | ASUS GeForce RTX3080 TUF OC | Corsair Hydro H100x | Phanteks Eclipse P400S | Phanteks Revolt Pro 1000W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akandesh:

Beställde en robotdammsugare i måndags därifrån och hade samma problem. Tyckte jag var tidigt ute men i torsdags hade de fortfarande inte packat den så kontaktade supporten. Efter 2 timmar i kö så fick jag höra att dom hade startade black week redan fredagen före så hade tydligen väldigt mycket sen tidigare. Abeställde dammsugaren och beställde på komplett istället, den beräknas komma idag.

Känns som dom har ett dåligt kösystem eller något eller så är det totalt stopp någonstans. Väldigt trevlig support iallafall :^)

Men som sagt, de har redan skickat ordrar som las senare, så antingen plockar de "enkla saker" före lite större, eller så har det helt enklet hängt sig, som jag tror.

I fredags när jag ringde så sa de iallafall att det såg konstigt ut (iom att min andra order redan skikats) men att den säkert skulle gå iväg i helgen. Det hände inte så jag har ringt, igen, och väntar nu på att bli uppringd.

Snälla @webhallen, är det omöjligt att kontrollera med lagret?

Visa signatur

Nytt bygge: Anubis

OLD: "Reaper"
Intel Core i5 4670K 3.4 GHz (Haswell)
EVGA GeForce GTX 1060 6GB Superclocked

Permalänk
Medlem

Som en papegoja

Pratade igen med Webhallen, som nu tog sig tid att prata med lagret.

Dock samma svar, ingen förklaring, "Den bör gå iväg idag eller imorgon".

Samma svar som jag har hört sedan i onsdags.

Visa signatur

Nytt bygge: Anubis

OLD: "Reaper"
Intel Core i5 4670K 3.4 GHz (Haswell)
EVGA GeForce GTX 1060 6GB Superclocked

Permalänk
Medlem

Usch.

Hatar att gnälla. Men jag är ju över 40 så då får man vara en gnällgubbe

Visa signatur

Nytt bygge: Anubis

OLD: "Reaper"
Intel Core i5 4670K 3.4 GHz (Haswell)
EVGA GeForce GTX 1060 6GB Superclocked

Permalänk
Medlem

Hallelujah!

Den rör på sig!

Visa signatur

Nytt bygge: Anubis

OLD: "Reaper"
Intel Core i5 4670K 3.4 GHz (Haswell)
EVGA GeForce GTX 1060 6GB Superclocked

Permalänk
Medlem

Min order på Inet hängde sig igår. Stod att den plockades i typ 10 timmar. I morse hamnade den som skickad. Gissar att det är speciellt just nu

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Min order på Inet hängde sig igår. Stod att den plockades i typ 10 timmar. I morse hamnade den som skickad. Gissar att det är speciellt just nu

Lite skillnad på 10 och 220 timmar

Visa signatur

Nytt bygge: Anubis

OLD: "Reaper"
Intel Core i5 4670K 3.4 GHz (Haswell)
EVGA GeForce GTX 1060 6GB Superclocked

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oedlan:

Usch.

Hatar att gnälla. Men jag är ju över 40 så då får man vara en gnällgubbe

Tack!

Då har jag licens på att gnälla
Är 60...

Verkar vara något ryckigt i Webhallens system.
La Måndagen den 23/11 en order på en Router som dom hade 47 st i lager, var inte skickad Fredagen den 27/11.

Så jag avbeställde och tog en ifrån Media Markt istället på Fredagen, förhandsavisering till posten på Lördagen, skickad på Söndagen, mottagen Måndagen den 30/11.

En tidigare order hos Webhallen (den 27/10) tog endast 10 timmar från beställning till skickad, var en hårddisk som var i lager.

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Medlem

webhallens system är tyvärr från forntiden, det finns massor med skumma buggar och pga detta är deras personal totalt utbränd av alla arga kunder som inte får sakerna i tid då ledningen på webhallen inte investerar i nya it lösningar utan truckar på med deras skräp de haft i 15+ år.

exempelvis beställde jag ett moderkort i oktober, efter en månad utan några som helst "signs of life" så fick jag kalla fötter och beställde samma moderkort från inet, mycket riktigt, efter 2 månader så har webhallen fortfarande ingen info och inet har redan inom 3 veckor , tagit order, köpt in kortet och nu sitter det i min dator, jag avbokade ordern från webhallen idag efter närmare 2 månaders väntan

tum regel för mig är att aldrig beställa något som inte finns i centrallagret från webhallen om man vill undvika problem, då måste du fråga varför jag inte följde min egen regel när det gällde moderkortet, jo det var för att redan i oktober stod det på deras hemsida att de hade redan beställt moderkortet och det var på väg in i lager, då ingen annan butik hade det i lager tänkte jag att det var relativt säkert då produkten redan var inkommande när jag bokade, detta mistag skall aldrig göras om.

tldr: webhallens it system är asgammalt, tyvärr skapar det massor av problem, det är alltså inte människorna som jobbar på webhallen som är dåliga utan systemet de jobbar i.

Permalänk
Medlem

Har fått alla mina saker nu, nu ska jag bara få det att funk

Visa signatur

Nytt bygge: Anubis

OLD: "Reaper"
Intel Core i5 4670K 3.4 GHz (Haswell)
EVGA GeForce GTX 1060 6GB Superclocked