Nvidia Geforce RTX 3060 Ti – utmärkt prestanda utan tillgänglighet

Permalänk
Medlem

Fick en beställningsbekräftelse från Proshop på Gigabyte RTX 3060 Ti Gaming OC, bara hålla tummarna att man var bland de 50 första som det stod att de hade exemplar för på produktsidan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av downey:

Precis lagt en beställning på MSI GeForce RTX 3060 Ti VENTUS 2X OC för 4790 kr hos Webhallen. Får se om det blir något kort eller om leveransen dröjer.

Jag med, står följande även för dig? Leveransen inväntar följande produkter.

328764 lanseras 2020-12-02.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VG.:

Jag med, står följande även för dig? Leveransen inväntar följande produkter.

328764 lanseras 2020-12-02.

Samma text här. Bara avvakta och se vad som händer.

Permalänk
Skrivet av VG.:

Jag med, står följande även för dig? Leveransen inväntar följande produkter.

328764 lanseras 2020-12-02.

Har ni grön markering på dom?

Permalänk
Medlem
Skrivet av downey:

Precis lagt en beställning på MSI GeForce RTX 3060 Ti VENTUS 2X OC för 4790 kr hos Webhallen. Får se om det blir något kort eller om leveransen dröjer.

Samma här, tror det gick vägen. Skymtade 50+ i lager när den dök upp och har en grön bock på min ordersida nu, även om det står att Leveransen inväntar följande produkter. 328764 lanseras 2020-12-02.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chiefpiggum:

Har ni grön markering på dom?

Var ska man se den markeringen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob14:

Fick en beställningsbekräftelse från Proshop på Gigabyte RTX 3060 Ti Gaming OC, bara hålla tummarna att man var bland de 50 första som det stod att de hade exemplar för på produktsidan.

Fick även jag en bekräftelse men står som restnoterad när jag loggar in och kollar på mina beställningar.

Permalänk
Skrivet av VG.:

Var ska man se den markeringen?

Under beställningar bredvid "1 st à 4 790 kr"

Antingen är det grön bock eller gul ruta tror jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chiefpiggum:

Under beställningar bredvid "1 st à 4 790 kr"

Antingen är det grön bock eller gul ruta tror jag

Då har även jag grön bock!

Permalänk

Finns fortfarande massor kvar av Zotac, Gainward och Palit på webhallen.

Lite märkligt att det inte är i närheten av samma hets som 3070, trots att dessa är typ mer för pengarna

Permalänk

Ska man tro deras egna uppgifter har det totalt funnits hundratals kort hos varje större återförsäljare. Vi snackar närmre 1000 kort bara i Sverige, en klar förbättring mot tidigare. Har man vart lite alert nu på släppet borde chansen vart god att haffa ett?

Visa signatur

Asrock Z490M-ITX/ac | i5 10600 | RTX 2060 FE | 16GB DDR4-3200 | Corsair SF450 | A-DATA SP900 128GB | Samsung 970 EVO 500GB | Noctua NH-L9i | Kolink Rocket

Permalänk
Medlem

Jag slängde även iväg en beställning för webhallen 15:01 men valde "betala i butik". Hoppas inte det påverkar. Trodde jag fick in en fot på proshop men verkar som bottarna han först.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twinsen:

Jag slängde även iväg en beställning för webhallen 15:01 men valde "betala i butik". Hoppas inte det påverkar. Trodde jag fick in en fot på proshop men verkar som bottarna han först.

Lade ordern på Ventus 3060 2X OC kl 15:00:36 och den är gul ruta. Vad pratar vi i tid? 2 månader?

Permalänk
Medlem

Är väl mest dom billigare som rök direkt. Verkar finnas gott om kort kvar på komplett och webhallen iallafall. Vissa har ju 100+ i lager.

Visa signatur

i7-7700K + be quiet! Pure Rock // --- // Corsair Vengeance LPX 32Gb DDR4 // ASUS ROG STRIX Z270E // be quiet! Straight Power 10 600W // Samsung 850 Evo 500GB // Samsung 840 Evo 250GB // Fractal Define C // Win 10 // Samsung G7 27" 240hz

Permalänk
Medlem

Tycker det är mycket pengar för ett GPU men alternativen verkar vara få numera..

Permalänk
Medlem
Skrivet av junk5:

Lade ordern på Ventus 3060 2X OC kl 15:00:36 och den är gul ruta. Vad pratar vi i tid? 2 månader?

Mhmm samma. Valde du hämta i butik? I så fall vad står det för leveranstid i bekräftelsemejlet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaLund13:

Samma här, tror det gick vägen. Skymtade 50+ i lager när den dök upp och har en grön bock på min ordersida nu, även om det står att Leveransen inväntar följande produkter. 328764 lanseras 2020-12-02.

Lade beställning på ett MSI Gaming X Trio när det fanns 30 i lager och fick fakturan men ordern syns inte på min ordersida så jag gissar att jag inte får något kort..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chiefpiggum:

Finns fortfarande massor kvar av Zotac, Gainward och Palit på webhallen.

Lite märkligt att det inte är i närheten av samma hets som 3070, trots att dessa är typ mer för pengarna

Fanns ju 3070 för 5625, flera 3060 Ti som är dyrare än så så har svårt att se att dessa var så mycket mer för pengarna, men man börjar ju bli rätt sugen på att faktiskt få ett kort också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twinsen:

Fick även jag en bekräftelse men står som restnoterad när jag loggar in och kollar på mina beställningar.

Helvete, ser ut att ha detsamma.

Permalänk
Medlem

Webhallen har i skrivande stund 31st av denna kvar om någon inte lyckats knipa ett kort ännu.

https://www.webhallen.com/se/product/328148-Gainward-GeForce-...

Edit: Oj det gick fort, nu 15.45 är dom slut...hoppas jag inte tipsade någon bot nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av xc:

Webhallen har i skrivande stund 31st av denna kvar om någon inte lyckats knipa ett kort ännu.

https://www.webhallen.com/se/product/328148-Gainward-GeForce-...

Om någon beställer detta och väljer hämta i butik + betala i butik får ni gärna säga till om ert bekräftelsemejl har grönbock eller gulbock.

(gäller även om ni vet hur det brukar se ut i allmänhet när man gör så)

Permalänk
Medlem
Skrivet av xc:

Webhallen har i skrivande stund 31st av denna kvar om någon inte lyckats knipa ett kort ännu.

https://www.webhallen.com/se/product/328148-Gainward-GeForce-...

Tror det var något fel på lagerstatusen där, såg 31st och refreshade så var alla slut haha. Följt lagerstatusen de senaste 10min på den där då jag försökte hitta något om Gainward, aldrig haft GPU från dem tidigare.

Permalänk
Skrivet av Chrisj:

Fanns ju 3070 för 5625, flera 3060 Ti som är dyrare än så så har svårt att se att dessa var så mycket mer för pengarna, men man börjar ju bli rätt sugen på att faktiskt få ett kort också.

Vilka 3070 var under 6000 kr? Ser enbart över det på prisjakt. Sen skrev jag inte mycket mer heller, utan typ mer.

Jag är iaf nöjd med mitt MSI för 4790 kr (4300 med presentkort)

1200 kr billigare än det billigaste 3070 som inte ens finns att få tag på

Permalänk

Jag har en gul ruta på min beställning från webhallen men tror att det är för att jag valde att hämta i butik

Permalänk
Medlem
Skrivet av DjSweetBazz:

Jag har en gul ruta på min beställning från webhallen men tror att det är för att jag valde att hämta i butik

Fick en grön ruta nu så bara att du håller tummarna för att din kommer bli grön.

Permalänk

Beställi i Webhallen. Fick pling från klarna köpet gick igenom, men sen tittar jag på kontot så finns inte ordern.

Fattar inte.

Permalänk

Samma här

Skrivet av lejonhead:

Beställi i Webhallen. Fick pling från klarna köpet gick igenom, men sen tittar jag på kontot så finns inte ordern.

Fattar inte.

Samma här

Permalänk
Skrivet av lejonhead:

Beställi i Webhallen. Fick pling från klarna köpet gick igenom, men sen tittar jag på kontot så finns inte ordern.

Fattar inte.

Låter som att klarna buggar igen. Glad jag inte använde dom nu. Hände samma sak för mig och då tog det en vecka att få tillbaka pengarna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chiefpiggum:

Vilka 3070 var under 6000 kr? Ser enbart över det på prisjakt. Sen skrev jag inte mycket mer heller, utan typ mer.

Jag är iaf nöjd med mitt MSI för 4790 kr (4300 med presentkort)

1200 kr billigare än det billigaste 3070 som inte ens finns att få tag på

Eagle OC fanns på Inet för 5625 på lanseringen. Sen känns det ju som att inga av korten i 3 serien finns att få tag på just nu.

Permalänk
Skrivet av DjSweetBazz:

Jag har en gul ruta på min beställning från webhallen men tror att det är för att jag valde att hämta i butik

Jag valde också hämta i butik och har en gul ruta och en leveranstid på 1-2 dagar till butiken. Håller tummarna.