Nvidia Geforce RTX 3060 Ti – utmärkt prestanda utan tillgänglighet

Permalänk
Medlem

Faktiskt riktigt nöjd med Ventus 2x.
Passar bra i Fractal 7 Compact.
Körde 8 timmar med DeepFaceLab som låg 80-100% på CPU. Låg runt 58-65 grader.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Optimist:

Faktiskt riktigt nöjd med Ventus 2x.
Passar bra i Fractal 7 Compact.
Körde 8 timmar med DeepFaceLab som låg 80-100% på CPU. Låg runt 58-65 grader.

Så kul!
Hoppas det inte är för off-topic, men hur är ljudnivån på ditt kort?

Visa signatur

5800x3D | FlareX 2x8 cl14 (3200) | B550 ROG Gaming-f | EVGA supernova G2 850 | Nanoxia Silent 1 Rev.B | MSI RTX 3080 Gaming Z

Permalänk
Medlem
Skrivet av Therok:

Så kul!
Hoppas det inte är för off-topic, men hur är ljudnivån på ditt kort?

Lågt. Däremot fick jag ett snurrljud vid ett visst varv, så jag knäppte till fläkten med fingret och efter det så tystnade det.
Har en liten misstanke om att något bös ifrån fabriken hade fastnat och sedan lossnat.
Efter detta så låter CPU fläkte bra mkt mer.

Permalänk

Komplett Finns på Komplett nu

Edit, Slutsålda

Permalänk
Medlem
Skrivet av lejonhead:

Beställi i Webhallen. Fick pling från klarna köpet gick igenom, men sen tittar jag på kontot så finns inte ordern.

Fattar inte.

Skrivet av Mlevin999:

Samma här

Har det löst sig för er än? Har själv fortfarande inte fått nån respons från @Webhallen, och ligger fortfarande ute med 5k.. Halvkul

Visa signatur

i5 3570k @ 4.4GHz | MSI Z77A-G45 | Noctua NH-C12P | MSI GTX560Ti Twin Frozr | 8GB 1600MHz Corsair Vengeance LP| Corsair TX650W PSU | Benq V2410 LED

Permalänk
Medlem

Finns det någon info om vilket kort som går tystast? Är det per automatik tystare om det är 3 fläktar på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tuffodum:

Finns det någon info om vilket kort som går tystast? Är det per automatik tystare om det är 3 fläktar på?

Finns tester. Asus Strix och MSI Gaming X Trio anses vara väldigt tysta.

Visa signatur

Varför jag har 7st gaming-datorer och en server?
För att jag och familjen gillar datorer, kolla själv

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asyvan:

Finns tester. Asus Strix och MSI Gaming X Trio anses vara väldigt tysta.

Jag har ett MSI Gaming X Trio. Har två extra noctua-fläktar i chassit, en i fronten och en på baksidan med LN-adaptrar.
Datorn blir betydligt varmare än när jag hade ett 1060.

Så ljudmässigt kanske det är bra att ta höjd för att andra fläktar kommer att låta mer när så mycket värme skall transporteras bort. Det kanske inte är grafikkortet som kommer att låta mest. Jag kan liksom inte avgöra hur mycket grafikkortet låter under last när övriga fläktar får jobba mer.

Men övrigt är det ett gigantiskt kort. Det väger 1452g och det följer med en support bracket för att det inte skall svikta. Dock så passar inte denna bracket i mindre chassin. Så jag supportade mitt kort genom att hänga upp det i en stripe. Vet inte om det behövs egentligen, men nu är jag iaf på den säkra sidan så att det inte böjs av sin egen vikt.

Permalänk
Skrivet av tuffodum:

Finns det någon info om vilket kort som går tystast? Är det per automatik tystare om det är 3 fläktar på?

Mitt Gigabyte Eagle OC med två fläktar har en ganska aggressiv fläktkurva som standard och låter en hel del. Det blir ganska mycket varmare i tv-bänken där datorn står (jämfört med när jag hade ett 1060) så den flyttar ju en del värme och håller kortet på låga nivåer, men skulle inte rekommendera det om man är känslig för ljud.

Permalänk
Medlem

Hur har ni andra som äger ett 3060ti överklockat?
Jag känner mig riktigt nöjd med mitt Gaming X Trio som jag ”snabb-pillade” lite med.
Undervoltat till 0.975 v och ligger stadigt på 2070MHz i Gaming ☺️ kör även +800 på minnena.

Känns spontant som en bra överklockning kontra undervolt och temperatur kring 66 grader med default fan-curve. Men kanske är skitdåligt eftersom jag inte vet hur ni andra har.

Visa signatur

Dator 1: Meshify S2 Vit | RM750x | B550-E | 5700X | 32Gb Lpx 3600 | 3060Ti Gaming X Trio | 970 Evo Plus 1TB + 850 Evo 500GB|
Dator 2: FD Define R5 Vit | RM750x | B550-F Wifi | 3800X | 32Gb Lpx 3200 | SN850 1TB+850 Evo 500GB+Sandisk Plus 960GB | 1070 Gaming Z - Playstation 5 | Wii U | Nintendo Switch

Permalänk
Skrivet av Streamdog:

Hur har ni andra som äger ett 3060ti överklockat?
Jag känner mig riktigt nöjd med mitt Gaming X Trio som jag ”snabb-pillade” lite med.
Undervoltat till 0.975 v och ligger stadigt på 2070MHz i Gaming ☺️ kör även +800 på minnena.

Känns spontant som en bra överklockning kontra undervolt och temperatur kring 66 grader med default fan-curve. Men kanske är skitdåligt eftersom jag inte vet hur ni andra har.

Ett tag sedan du skrev, men tänkte jag delar med mig av min överklockning!
Du har ju skrämt upp din Core bra högt tycker jag, jämfört med mitt kort

Jag har ett ASUS GeForce RTX 3060 Ti DUAL MINI OC V2 LHR - 8GB.

Jag har också undervoltat mitt kort ordentligt, annars fastnar jag i power-limit vid tester eftersom
jag bara har en 8-pin till ström på kortet.
Är förmodligen inte så om jag skulle klocka det högre och bara spela spel dock. Har inte direkt testat.
Men jag kör på 1965 på Core stablit med en undervolt på 912mV. Minnena körs på +750.

Visa signatur

MB: Asus Prime Z690M-PLUS D4 DDR4 | CPU: Intel Core i7 12700K | CPU-Kylare: Corsair Cooling Hydro H100X | Nätagg: Fractal Design R3 Platinum 1000W | Minne: Corsair 32GB DDR4 4600MHz Vengeance RGB | HD: Samsung 750 256GB SSD & Samsung 860 EVO 1TB | GPU: PNY RTX 3080 10GB XLR8 Gaming REVEL EPIC-X | Skärm: Acer 27" Nitro XV272UX QHD IPS 240 Hz | Headset: EPO GSP 670