Har känt mig förföljd eller är det inbillning (inget skämt)

Permalänk
Avstängd

Har känt mig förföljd eller är det inbillning (inget skämt)

Tjo,

Jag körde bil idag och skulle till en matbutik, och på vägen dit så märker jag att en bil förföljer efter mig och det känns att personen även blicka med helljus mot mig och personen åker in där jag har parkerat min bil och sen så åker personen igen, och detta är inte försöka gången sånt här har hänt mig, det har hänt på exakt samma sätt flera gånger.

En annan gång när jag skulle till åka några mil från Göteborg då var det en eller två bilar som blicka med helljus mot mig och den ena körde om mig och sen bromsa in för att jag ska sänka farten och sen dra personen igång varningsblicks.

Tycker det känns så skumt att åka efter mig en bra bit typ nästan halva stan och sen in till min gata och när man har parkerat bilen så vänder bilen och sen dra.

Jag bor i ett getto område och dom cyklar efter mig för att kolla upp mitt regnummer sen så dra dom vidare.

Är det så bara för att man kör runt med en Saab?

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk

Har du registrerat reg nr på bil-arna som följer efter dig? Har du några fiender? Är du involverad i shady business?

Permalänk
Medlem

Kanske är något fel på din bils belysning? Låter långsökt att du skulle vara förföljd.

Visa signatur

7800X3D//4090
Kubuntu // W10

Permalänk
Medlem

Utan att veta desto mer om dig eller din situation så kan man nog bara säga att det är otroligt, mycket mera sannolikt att du har paranoida tendenser än att någon följer efter dig. Det är bara en handfull människor i hela Sverige som är tillräckligt intressanta för att någon skulle sätta tiden och energin på att följa efter på det sättet, och du är antagligen inte en av dem.

Om du märker att de här tankarna och orosmomentet inte försvinner, eller om du fortsättningsvis uppfattar det som att någon skulle följa efter dig, så skulle jag starkt råda dig att ta kontakt med någon att prata med. Det är inget negativt, utan det är bara bra, om inte för annat så för säkerhets skull. Utmaningar med den mentala hälsan är mycket enklare att hantera om man gör det i ett tidigt skede, så om du ens misstänker att det förstärks i ditt eget huvud så är det en bra idé att söka stöd!

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Paranoia är i regel uttryck för sjukdom, är du frisk kan du lägga sådana tankar bakom dig. Har du känt dig dålig kan det vara lättare att hamna i de banorna, blir du inte bättre så är det dags att söka vård. I övrigt var finns diskussionsvärdet?

Permalänk
Medlem

De enda gångerna jag blinkar på folk är när de kör runt i mörkret utan lysen på (DLR) eller gör andra vansinniga saker.
Just DLR-grejen har jag faktiskt själv lagt mig bakom en annan bil, för att ingen annan skulle köra in i den.
Något med din körstil som retat upp den andra? Gått in väldigt nära framför, när du kört om...?
Kan vara hundra saker som får folk att reagera konstigt.. men sådana reaktioner brukar oftast bero på något, såvida de inte är påtända.
Själv har jag mest problem med folk som irriterar sig på att jag håller 70km/t på 70-väg. Nästan skrämmande ibland hur folk beter sig...

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo

*Tråd låst*

Av erfarenhet så funkar inte den här typen av trådar. Antingen drivs spekulationerna upp till tusen och paranoian drar iväg eller så blir det ärligt talat en total shitshow.

Om du känner olustkänslor så finns det hjälp att få antingen via terapi eller rättssystemet om det faktiskt är skumraskindivider. Det är dock inget som finns på Sweclockers tyvärr.

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin